După ce am lansat Cum să devii un Nimeni, Radu Gârmacea, redactor-șef la Humanitas, mi-a făcut o propunere măgulitoare, de a coordona alături de el colecția deschisă de cartea mea, numită Spații publice. Ca neprofesionist în materie de editare (de carte), am crezut că pot fi util cu ceea ce știu despre românii cu experiență în comunicare, capabili să ducă la bun sfârșit o carte bună. Desigur că editura și Radu Gârmacea ajung mult mai ușor la autorii străini decât mine însumi, lucru care s-a și întâmplat, cum o să vedeți mai la vale.
Primul român pe care îmi face plăcere să-l anunț în colecție e Brăduț Ulmanu, care a semnat cu Humanitas pentru un volum numit “Cartea fețelor”, referitor, bineînțeles, la Facebook, așa cum anunță și el pe blogul propriu, unde găsiți detalii despre data apariției. Planul de carte, pe care îl știu, a fost unul “fără obiecții”, și de la mine, și de la editură. Adică foarte bun.
În “Spații publice”, la Humanitas, au mai apărut “Confesiunile unui om de publicitate” de David Ogilvy, “Globalizarea nimicului” de George Ritzer și “Arta exploatării de sine” de Jakob Schrenk. Detalii pe site-ul editurii.
Pe Brăduț îl felicit pentru că s-a înhămat la așa ceva, fiindcă știu că pentru mine Nimeni a fost o experiență bună. Publicul a părut și el mulțumit, fiindcă din primul tiraj, destul de mare (2.500 de exemplare), n-au mai rămas multe exemplare. Spuneam pe undeva că orice carte e un Bildungsroman, dar pentru autorul ei. Rămâne ca și publicul să fie mulțumit 🙂
Și fiindcă tot vorbim despre asta aici, cine v-ar plăcea să scrie o carte despre jurnalism, Web 2.0, publicitate, PR, marketing și nu a făcut asta? Argumentați.