De ce costa meciurile un catralion de euro

Agitatie mare la licitatia de luni, pentru meciurile din “liga lui Mitica”. EVZ estimeaza o miza de 70-80 de milioane, bani foarte multi fata de anii trecuti, pusi in joc de Vintu, Dogan sau Antena 1.

Se stie ca meciurile din prima liga au fost prea scumpe fata de publicitatea pe care o vindeau in anii trecuti, drept pentru care marii investitori au dat kix cu achizitiile a diferite pachete si ca urmare s-a renuntat la ele. Deci pretul pietii pare sa fie mult mai mic. Totusi, cineva care e sus, sus si departe, departe mi-a facut urmatoarea socoteala: 2009-2012, perioada care se liciteaza luni la Liga, e o epoca plina de nise in televiziune, nu se stie daca nu cumva si digitala. 3 milioane de camine (o cifra rezonabila pentru piata de cablu de azi) X 3 ani X 12 luni face 108 milioane de camine. Ce poti face cu caminele astea? Le poti pune sa plateasca 1,99 euro pe luna sau asa ceva si iata cum cine da azi 70-80 de milioane s-ar putea sa scoata 200 din treaba asta, numai din pay TV, fara a mai socoti veniturile din publicitate. Ghici cine are sau are pe teava posturi de sport?

EVZ da ca favorite Realitatea si Dogan la licitatie. Eu sunt convins ca o sa avem surprize.

UPDATE: Sorin Ovidiu Vintu a cumparat Telesport, s-a aflat chiar la licitatie. Lucrurile merg cam in sensul descris mai sus….

  1. Iospen Reply

    deci zvonul ca Vantu ar avea pe teava doua posturi de sport mi se pare o aiureala. Canal D ori castiga ori se retrage.
    sa fim seriosi, cand o avea Vantu departament de vanzari… ca sa acopere banii. Nu prea pot sa cred ca cu un tip ca Stanca, complet pe dinafara, care nu intelege absolut nimic din piata, sau cu un sorel inutil ar avea vreodata sanse sa faca ceva. Vantu n-are om de vanzari.
    asa ca nici o surpriza. Vantu nu, Canal D da.

  2. Iulian Comanescu Reply

    Stanca, un tip complet pe dinafara, care nu intelege nimic din piata, a dublat cifra de afaceri pe print, a crescut Cotidianul cu 20 la suta. Sorel, un nume de care a auzit toata lumea, a vandut destul. Lospen, un nick de care n-a auzit nimeni, dar are pareri. iar eu ii validez chestiile astea numai ca sa-i spun ca aici nu se vorbeste asa.

  3. Turambar Reply

    O barfa auzita aseara la o intalnire cu un prieten din industrie: Vantu, 80 milioane. Adica Vantu e dispus sa dea 80 milioane, pret pe care cei de la Kanal D se pare ca nu il vor contraoferi.

    Sa vedem daca se si confirma.

  4. Bogdan P Reply

    Intr-un campionat in care de doua saptamani vedeta est eo bricheta, mi se pare incredibil ca se platesc asemenea sume de bani.

  5. Lucian Reply

    Turambar: “barfa” a aparut duminica in prosport si joi in Evz 😛

  6. Petrisor Reply

    Am vazut si eu stirea ca Vantu a cumparat Telesport. Este clar: Vantu vrea sa se bata pentru cota de piata cu Trustul INTACT

  7. Petrisor Reply

    Miscarea facuta de Antena 1 cu RCS este gandita cu cap. Sa fi cu cablistii inseamna ca ai vizibilitate. 🙂

  8. Petrisor Reply

    Oricum, in ceea ce priveste castigarea drepturilor de televizare, dupa parerea mea, Kanal D va lua crema, Mitica Dragomir nu poate refuza 81 milioane EUR dar prea mare este coincidenta momentului cumpararii de catre Vantu Telesport cu licitatia pentru drepturile de televizare. 🙂 Poate se va ajunge la jumi-juma

  9. Iulian Comanescu Reply

    Da, posibil sa se-mparta prajitura. Ma intreb pe de alta parte ce se-ntampla in situatia care castiga Antena si RDS. Clientii altor companii de cablu o sa aiba acces la meciuri sau nu? RDS o sa dicteze pretul acestora la concurenta?

  10. Petrisor Reply

    @Iulian

    In acest parteneriat cred ca Antena 1 va fi “solicitantul” iar RDS&RCS va fi “codebitorul” contractului, deci Antena 1 va lua decizia hotaratoare daca se va vinde si cui.

  11. catalin tolontan Reply

    Antena 1 e producator de continut. RCS-RDS este distribuitor de continut. Acest tip de aliante se fac si afara si au succes. La intrebarea ta Iulian nu stiu ce sa raspund. Un lucru e clar: cine da 60-70 de milioane de euro pe meciuri nu vrea sa imparta, pt k EXCLUSIVITATEA este esentiala atunci cind ceri bani de la abonati. Poate ca A1 si RCS-RDS isi vor face un canal pay tv pe platforma Digi, deja existenta. Si atunci, da, va rezulta un competitor f puternic pt Dolce, Boom si ceilalti.

  12. catalin tolontan Reply

    Sigur ca tot rationamentul tine dc A1-RCS cistiga. Dc nu, macar ei nu pierd nk. In schimb, dk RTV pierde, a cumparat Telesport si n-a luat drepturile. Sa nu uitam inca ceva: tot in aceste zile se joaca drepturile la Liga Campionilor. Si acolo se bat tot aceiasi jucatori.

  13. Petrisor Reply

    @maru

    Interesant scenariul pe care l-am citit, este si asta posibil. Exista posibilitatea sa se faca compromisuri in favoarea Antenei 1 din mai multe motive: are cea mai mare acoperire dintre participanti la licitatie, vine cu un partener puternic precum RCS&RDS, vine cu un brand puternic, posibilitatea de promovare a fotbalului mai bine decat ceilalti concurenti. Iata un exemplu: Romania-Rusia a avut rating de 15,9% si un maxim de 2.400.000 telespectatori. Plus de asta, Antena 1 va veni si cu miza: avem si nationala si pe langa aceasta facem si Ligii I promovare, dar exista si factorul banii oferiti. Din cate stiu, Antena 1 are o oferta de pret mult mai mica decat Kanal D si Realitatea-Catavencu. La licitatia pentru echipa nationala, pana un ultimul moment PROTV era favorit, iar in al 13-lea ceas Antena 1 a fost desemnata castigatoare. Cred ca si aici vom avea surprize.

  14. Iulian Comanescu Reply

    Catalin: tocmai asta ma pasioneaza – cineva a sesizat cat de importanti sunt cablistii in filmul asta. Stii ce se tot zice despre Antene, pornind de la Stan-laptop si altele. Dar trustul e up and running tocmai fiindca acolo se face business.

    Nu stiu daca la exclusivitate nu va obiecta nimeni. In mod serios, vreau sa zic, nu ma refer la “dezvaluiri incendiare” la concurenta.

  15. Petrisor Reply

    Trebuie sa consumam subiectul pana la capat 🙂 : Daca Antena 1 a intrat pe felie cu RCS&RDS inseamna ca se va intampla ceva. 2. Trustul INTACT isi va lansa si el un post de sport deci trebuie sa transmita ceva ca gimnastica sau campionatul de tenis de masa nu fac audienta asa mare ca fotbalul. 3. Din cate stiu Trustul familiei Voiculescu este in plina expansiune si nu prea isi permit sa schimbe trendul ca deja distanta s-a marit dintre trustul INTACT si MEDIA PRO ca si cota de piata 20% la 38%. La aceasta licitatie PUTEREA DE NEGOCIERE este punctul culminant. Si inca ceva. Daca pana la licitatie Dan Voiculescu se va intalni cu una dintre persoanele care organizeaza licitatia,(fie si pe holurile parlamentului) inseamna ca …………….:)

  16. Petrisor Reply

    @ Iulian

    “De ce costa meciurile un catralion de euro”. Fotbal inseamna capital de imagine, ceea ce majoritatea patronilor trusturilor de presa sta prost la acest capitol, mai ales Vantu si Voiculescu.

  17. lio Reply

    iulian
    de ce nu-ti inviti cititorii sa parieze pe un castigator ?

  18. ...si voiculescu Reply

    De ce nu zici “Vantu, Dogan si….Voiculescu”? Nu da bine? Trebuie omis numele?

  19. Iulian Comanescu Reply

    N-am zis “si Voiculescu” pentru ca in momentul scrierii postarii Vintu si Dogan erau creditati cu sanse mari, vezi textul din EVZ la care am dat link.

  20. lio Reply

    evz nu este o referinta in prognoze care sa se fi si intamplat.
    evz credita ( daca-mi amintesc corect ) Intactul cu 5 % sanse ….macar din politete si-ar fi trebuit sa mareasca procentul. sa zicem 50 virgula 00000000000000000000000000000000000000000000000000001 %.

  21. Petrisor Reply

    Mi-am facut niste calcule si scenarii: prima data am pariat pe Kanal D si Realitatea TV, acum s-a rasturnat situatia la sanse de castig: Antena 1 & RCS: 70%, Kanal D 25%, Realitatea TV: 5%. , cat priveste prognozele EVA, acest ziar sa stiti ca a nimerit in trecut ponturile media, in ceea ce priveste Liga, s-au cam grabit. Jocurile se fac in acest week-end.

  22. Petrisor Reply

    Ok, castiga Antena 1 dar ce ne facem cu comentatorii acestui post, care stau foarte prost la acest domeniu. Observ ca sunt foarte multi suporteri nemultumiti de meciurile comentate la televiziunea lui Voiculescu.

  23. Lio Reply

    Petrisor – nu crezi câ, la sumele astea, comentatorii sunt ceva de genul parktronik la o limuzinâ : dacâ ai bani de masinâ, ai si pt o optiune.

  24. qelul Reply

    @lio:
    ce spune la litera lu’ lege?
    daca se difuzeaza meciul in sistem paytv, mai ai voie sa dai reclame?
    adicatalea ala de a platit sa se uite la meci nu o sa zbiere ca “baaa!!! am dat banu’ sa vad un meci/film porno/sau ce-o fi vrut el sa vada, de ce trebe sa mi se mai bage si calupuri cu reclame pe gat?!!?!”

  25. cezar jipa Reply

    Meciuri de fotbal in sistem PayTv ?
    Foarte tare, la un nivel de trai asemenator cu cel al grecilor, macar. Altfel, romanul nostru ‘mediu’ se va gandi mai bine, ce sa-si ia de banii aia, berica la pet, teveu, sau trebuie sa si manance de banii aia.
    Discutam, atentie, de 90 la suta din alea 3 milioane de camine, cu venituri medii de 400-600 euro. Adica un nivel de saracie pe langa care si netu’ de la cablu e lux, daramite sa-i explici lui mitica sa dea banu’ sa-l vada IAR pe dica jucand discutabil.

  26. sir Reply

    Eu as prefera sa castige Antena / RCS..
    dar din pacate traim in Ro..iar sacul cu bani e fara fund la “baiatul FNI.”. cel care arunca cu bani ..chiar daca profitul e zero ..si face totul doar pt IMAGINE !!
    Ce face individul ala nu se numeste business !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dar totusi .. de as fi in locul lui ..eu nu as enerva cablistii !!!!!

Post your thoughts