Rupert Murdoch vrea să atace mainstream-ul cu Wall Street Journal, cu modă, cultură și arte

După ce a achiziționat celebrul Wall Street Journal de la familia Bancroft contra a cinci miliarde, Rupert Murdoch vrea să repoziționeze publicația în mainstream-ul publishingului de ziare american. La San Francisco, supermogulul de origine australiană a afirmat că conținutul referitor la arte, modă și cultură al WSJ va deveni mai bogat, pentru a beneficia de bugetele mari de reclamă din industria cinematografică.

Mecanismul pe care vrea să-l pună pe roate Murdoch e bine cunoscut media buyerilor: modulele de reclamă se poziționează cel mai bine lângă articole cu conținut înrudit. Însă în toată mutarea eu văd și o adecvare a WSJ la mileniul al treilea. Dacă, până acum, un ziar “serios” era preocupat de modul cum se fac banii, el trebuie să înceapă să se intereseze și de cheltuieli. Lumea în care trăim e tot mai opulentă (chiar dacă asta nu se vede încă foarte bine în România), preocuparea pentru acumulare a simplului cetățean începe să fie dublată de intenții de cheltuire. Timpul liber e tot mai mult, activitățile recreaționale, asemenea.

WSJ în versiunea Murdoch seamănă destul de bine cu free quality-urile de la Londra. E normal ca americanii, olandezii, elvețienii și alții să nu se mai viseze cu toții patroni, ci să fie mai curând preocupați de altceva decât carieră și număratul banilor.

Tendința asta se vede bine în România mai ales pe prospera piață a revistelor de femei. Promovând un consumism în sens larg (unul adesea de tip spiritual, dacă e să ne jucăm cu termenii), acestea au ajuns cea mai bogata piață de print din România.

Sursa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *