Săpând online după fotografii și fotografi celebri am dat peste un documentar cu valoare de studiu de caz referitor la marketingul unui produs de top – Canon EOS 5D Mark III. Rețeta e simplă, dar eficace: se ia o legendă foto – Don McCullin, care și-a început cariera în timpul crizei din Suez, din 1956 -, legendă foto care a folosit doar aparate cu film, i se dă un DSLR de ultimă generație și se înregistrează reacțiile și imaginile obținute. Filmul e pe YouTube:
O variantă la rezoluție mai bună a documentarului (contează, pentru poze) poate fi văzută aici.
Sigur, pentru cei care folosesc Instagram sau point and shoot-uri povestea poate fi una obscură. Dacă ești în această categorie, e totuși puțin probabil să vrei să cheltuiești vreodată aproape 14.000 de RON pentru un 5D Mark III.
Ceea ce face ideea mai puternică e faptul că McCullin, din câte am citit, a fost toată viața utilizator de Olympus și mai ales de marele rival al Canonului, Nikon. Pe net se găsește de altfel un Nikon F care l-a salvat de la moarte, oprind un glonț. Că veni vorba, fotograful a renuțat ani de zile la imaginile de pe teatre de război, pe motiv că acestea îl afectaseră prea tare, și s-a apucat de peisaje. La începutul acestui an, la 77 de ani, el a revenit însă într-o zonă de conflict, mai precis Siria. Dacă nu mă-nșel, folosește un Nikon cu film.
McCullin a pozat lucruri ca Zidul Berlinului, încă de la construcția acestuia, și Războiul din Vietnam.