Încă două ziare se gândesc să apară cu carte

După succesul pe care l-a avut “Cotidianul” cu inserturi de carte, încă două cotidiene, “România liberă” și “Jurnalul național”, sunt în tratative cu o editură cu nume sonor, ca să apară la pachet cu volume. Stau și mă gândesc cât vor câștiga ele și mai ales cât vor pierde editurile din treaba asta 🙂

Anul trecut găsisem în anticariat o carte din colecția “Cotidianul” cu 15 RON. Prețul la care aceasta s-a vândut cu ziarul a fost, mi se pare, 3 RON?

UPDATE: La “Jurnalul” se confirmă nu doar tratativele, ci și cartea propriu-zisă, care apare de vineri, 20. La “România liberă”, cineva care pare a ști ce zice întărește cele spuse, în subsol.

13 thoughts on “Încă două ziare se gândesc să apară cu carte”

  1. Iulian,
    Cand spui “succes” in cazul Cotidianul, ma faci sa cred ca ai niste informatii. Pentru ca, in lipsa datelor de la BRAT si avand pierderile de anul trecut ale Cotidianului, mie campania lor nu mi se pare absolut deloc un succes, ci o investitie prea mare pentru a-ti vinde doar ziarul de miercuri.
    Iar Romania Libera e in tratative cu Polirom de peste jumatate de an, numai ca nu se prea intelegeau la pret, la conditiile de promovare si nici nu cadeau de acord asupra autorilor ce urmeaza a fi promovati: romani sau straini.

  2. PAH: vând 30.000-40.000 când apar cu carte, lucrurile astea le-a zis primul Tolontan, mi se pare. Sunt cifre neoficiale, dar oamenii de factura celor de la Cotiidanul, la fel ca și alții din piață, nu minte în situații de astea. Uneori e adevărat, chiar daca nu e în BRAT 🙂

    Acuma, în privința succesului, cred că le-a ieșit ceva ok ca marketing, deși asta nu face să decoleze tirajul. Am spus și mai de mult că uneori inserturile astea pot fi belea. Acum câțiva ani, la Unica, am făcut o serile lungă și de succes de CD-uri, pe o jumătate din tiraj (20-30.000 de copii, retur virtually zero), dar la un moment dat ne-am gândit că Unica cu CD începe să devină un alt produs decât cea fără, ca să spun așa. I-am zis și lui Dragoș Stanca treaba asta cu privire la “Cotidianul”, nu în biroul lui, ci în ymterviul pe care mi l-a dat acum mai multe luni.

    Perfecționist vorbind, după părerea mea, marketingul optim e intrinsec legat de conținut, mai ales la produsele quality. Cea mai de succes acțiune de felul ăsta am văzut-o tot la Ringier și se numește Premiile TV mania. Pe lângă expunerea pe care a obținut-o la TV – fiecare televiziune și-a dat un minut-două cu premianții proprii -, s-au încălzit lucrurile fiindcă erau și niște premii parțiale, pentru public, și în plus Premiile TV mania sunt singurele relevante din România, chiar dacă relevanța lor vine de la cititori, mai exact de la publicul relativ premium al revistei TV mania.

  3. Pai ruxandra zi mai multe, care sunt primele 2 titluri, cu ce editura au batut palma, le tiparesc la tipografia intact, etc

  4. pai ruxandra a zis ce’a avut de zis acuma, cat sa nu mai fie stirea la “neconfirmate” – sau cel putin jumatate de stire. o sa mai zica ea, dar de luni incolo, asa
    ruxandra, pentru neavizati, e PR-ul JN 🙂

  5. maine apare si macheta cu titlul cartii si coproducatorul. dar iulian, fireste, o sa va spuna din seara asta ce si cum 🙂

  6. iulian, o umila corectie: cartea apare vineri nu “de vineri” 🙂
    ps ma amuza extrem de tare cum apare la tine, aici: “comentariul lui ruxandra” 🙂

Leave a Reply to ruxandra Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *