Cum va arăta noul Cotidianul

550_cotidianul.jpg

Mâine se relansează. Azi, a produs o pagina I alternativă, cu layoutul nou. E în stânga. În dreapta, e cea printată efectiv, pe stil vechi. Art-ul se numeşte Octavian Cociş, care a desenat mai multe ziare locale şi, recent, “Zf” şi “Gândul”.

La rezoluţie mai bună, PDF:

Cum va fi
Cum e.

Eu zic că e bine. Revin cu păreri mai specifice mai târziu, fug la o întâlnire. Până atunci, vă invit şi pe voi să spuneţi ce credeţi.

  1. Dacian Reply

    Arata mult mai bine. Mi se pare mai usor de citit, e mai aerisit, mai curat . Doar sigla imi lipseste la varianta noua. Sigla veche, desigur…

  2. dave Reply

    stiu ca poate o sa para ca am o fixatie… dar layout-ul aduce putin cu EVZ.. stiri peste titlu, coloana pe dreapta, texte jos, .. nu stiu… cam asa…

  3. tedy Reply

    Arata mai spectaculos dar parca e un ziar de weekend sau o revista. Si lipseste, cum spune si Dacian, sigla veche. Ziarul isi schimba si stilul?

  4. Nicu Urs Reply

    Am vazut-o şi eu noul layout azi, special am răsfoit Cotidianul ca să îl văd.

    E mai aerisit, mie îmi plac culorile. Trebuie însă să vedem ce va fi în partea de sus a paginii, acolo unde e acum “Aşa va arăta prima pagină”. De asemenea, mie cele două articole de jos mi se par că “plutesc’ în pagină, din cauza spaţiului alb destul de mare din jurul titlurilor.

    Trimiterile care nu se află nici în capul paginii nici în partea de jos mi se par riscante. Eu am crezut, la o primă privire, că cele doua articole de jos sunt editoriale iar trimiterile sunt tratamente grafice pentru pozele editorialiştilor şi titlurile articolelor.

    Mai vedem mâine.

  5. gabriel Reply

    Este evident progresul, din punct de vedere grafic. Prima diferenta intre cele doua abordari nu ii este insa in avantaj. Din doua subiecte majore ale zilei (patriciu + miting PSD) ramane doar unul, celalalt fiind minusculizat. In felul asta avem un cotidian fara actiune, fara eveniment major, axat doar pe un interviu. Si multe fetze, in absenta unei fotografii de presa originala care sa transmita informatie. In concluzie, mai frumos dar tot fara viata.

  6. dave Reply

    chiar daca poate e doar o scapare, sau, sa-i zicem o chestie de marketing clara, nu mai apare reclama la carte, desi colectia continua. 😉

  7. Iskander Reply

    mie mi s-a parut prea colorat si cu prea multe subiecte pe prima pagina. pare, totusi, mai profi decat cel vechi…astept ziua de maine.

    inca ceva…nimeni nimic despre noul pret. banuiesc ca nu va ramane 1 leu, cel putin nu ptr mult timp.

  8. the_riggle Reply

    Stati putin, va rog. Nu mai vreau rebranding-uri si redesignuri. Cum ramane cu crearea unei identitati? Cum ramane cu crearea, pastrarea si respectarea atasamentul consumatorului?
    Si-n plus, continutul este din ce in ce mai subtire! De ce sa cumperi un ziar frumos si colorat si aerisit daca inauntru stirile venite dupa 7 jumate seara incap poimaine?
    Asta-i o problema de substanta pe care daca n-o rezolvi o sa faci iar rebranding peste juma’ de an! Si o sa faci si o sa tot faci si o sa te intrebi ce nu merge!

  9. gabriel Reply

    the_riggle: ai foarte multa dreptate, mai ales ca acest ziar, cotidianul, nu a fost printre cele mai urate de pe piata. Daca oamenii nu pricep ca au nevoie de continut, de vlaga si nervul unui cotidian veritabil, se pot rebrandui si redesena lunar pana adoptam moneda euro si tot nu rezolva nimic.

  10. Iulian Comanescu Reply

    Şi eu, şi eu.

    De bine:
    – logo-ul mai mic = boierie, quality
    – nu mai văd atâtea linii şi e bine
    – senzaţie de ordine, static, creată prin mutarea coloanei de trimiteri în dreapta. Unghiul drept format cu chestiile de jos închide pagina.
    – seriful de la “Republica lui Patriciu” îmi place.
    – din roşu s-a mai scos nişte magenta, se duce spre portocaliu = veselie, vioiciune, personalitate – se simţea nevoia.
    – bejul parcă e şi el mai lucrat – în bine
    – încadratura de la Patriciu – dacă există arhivă foto bună şi se face o regulă cu gros planul în caz de story de personaj, o să fie un element de personalitate.

    De rău:
    – simţeam nevoia unei schimbări mai radicale. Arată ca un face lift şi Cotidianul are nevoie de un statement mai clar că lucrurile s-au schimbat, cred.

  11. Iulian Comanescu Reply

    – a, şi trimiterile au fost pe stânga fiindcă aia e fâşia care se vede pe tarabă sau la chioşc, atunci când sunt mai multe titluri parţial unul peste altul. Cel puţin aşa am văzut eu prin 2002, când m-am plimbat prin Bucureşti, înainte de a relansa “Unica” cu Stephane Carpentier. Poate s-au schimbat lucrurile? A făcut cineva cercetarea asta? Pare neserioasă, dar e al dracului de relevantă.

  12. Horatiu Cioara Reply

    La prima vedere am impresia ca sigla e prea legata de titlul stirii principale. O banda sau o serie de deschideri-timbru ar fi aratat mai bine.

  13. vasile Reply

    daca ap pune si poza patronului, marele mogul SOV pe prima pagina, cred ca s-ar vinde mai biene

  14. Alex C Reply

    Mie mi-i se pare ca sunt prea multe fonturi. Versiunea veche a ziarului avea acelasi stil la toate fonturile.
    Si layoutul nou noua seamana cu cotidianul Gandul.

  15. marius Reply

    eu constat o scadere de la 17 la 11 subiecte pe prima pagina. deci mai putin continut.

Post your thoughts