ymterviu.031: Magda Zander (Boom), extazul GSP, agonia Hi5 și viitorul incert (bloguri)

(7:08:12 PM) Iulian Comanescu: După ce nu de mult am vorbit cu Călin Rotăruș de la ARBOInteractive despre faptul că această regie va vinde Hi5 în România, e cazul să aruncăm o privire și la principalul competitor, adică Boom, care a raportat recent o creștere importantă a numărului de site-uri reprezentate. Despre asta poate vorbi foarte bine Magda Zander, șerif peste vânzările Boom. Tocmai ați anunțat că ați crescut portofoliul cu 44 de site-uri.

(7:18:54 PM) Magda Zander: Da, au intrat in portofoliu site-urile Gazetei, trilulilu, afterhours, cinemall, muzicabuna, muzica9, musicmall…

(7:19:13 PM) Magda Zander: Sunt toate specificate in comunicatul de presa de luni.

DESPRE CUM A LUAT MAGDA GSP.RO DE LA ADEVOLUTION

(7:20:26 PM) Iulian Comanescu: Cum de-ați luat GSP.ro și sateliții de la AdEvolution?

(7:21:25 PM) Magda Zander: Probabil au considerat ca sunem cea mai buna alegere pentru a-i reprezenta.

(7:21:34 PM) Iulian Comanescu: Bine-bine, da de ce?

(7:21:37 PM) Iulian Comanescu: Cum ați ofertat?

(7:22:16 PM) Magda Zander: O estimare a sumei pe care o putem incasa pe site-urile lor.

(7:22:43 PM) Iulian Comanescu: Ați garantat suma aia sau…? 666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666
666666666666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666

(7:23:20 PM) Magda Zander: Atunci cand facem o oferta este foarte realista. Nu oferim mai mult decat consideram ca suntem in stare sa vindem.

(7:23:42 PM) Iulian Comanescu: Cum i-ați convins că nu sunt brașoave, atunci?

(7:24:24 PM) Magda Zander: Vad ca vrei sa-ti spun ca exista o garantare 🙂

(7:24:28 PM) Iulian Comanescu: Nu.

(7:24:36 PM) Iulian Comanescu: Vreau să aflu cât mai multe despre cum se desfășoară o chestie d-asta.

(7:24:51 PM) Iulian Comanescu: Și am auzit de la un owner că i-ați garantat un anumit loading [procentul din paginile afișate de site care e încărcat cu bannere].

(7:24:55 PM) Iulian Comanescu: Nu o sumă.

(7:25:23 PM) Magda Zander: In alegerea unui reprezentant pe partea de vanzari conteaza foarte mult si oamenii care formeaza echipa de vanzari.

(7:25:27 PM) Iulian Comanescu: Aaa.

(7:25:31 PM) Iulian Comanescu: Deci ați avut oameni mișto la întâlnire.

(7:25:42 PM) Magda Zander: Conteaza si felul in care esti in stare sa reprezinti mandatul in fata clientilor.

(7:25:41 PM) Iulian Comanescu: Hai să te iau altfel.

(7:26:31 PM) Iulian Comanescu: Gusti Roman, director executiv la GSP.ro și turma ei de lei străvezii, a publicat de curând o însemnare plină de obidă despre transparența din vânzările de publicitate de pe online-ul .mi, de la Miorița, adică .ro.

(7:26:47 PM) Iulian Comanescu: Însemnarea a fost interpretată în chip de supărare pe AdEvolution.

(7:26:59 PM) Iulian Comanescu: Cum comentezi?

(7:27:15 PM) Magda Zander: Nu pot sa comentez lucruri pe care nu le cunosc. Nu stiu cum lucreaza Adevolution.

(7:27:30 PM) Magda Zander: Stiu ca ARBO sunt transparenti si stiu ca noi suntem transparenti.

(7:27:53 PM) Magda Zander: Daca o sa lucrez vreodata la Adevolution o sa stiu si despre ei cum sunt 🙂

CÂȘTIGĂM, CÂȘTIGĂM (GSP.RO), DAR MAI ȘI PIERDEM (HI5.COM). CUM A PIERDUT BOOM? ARMURA ROZ A MAGDEI SE FISUREAZĂ…

(7:51:47 PM) Iulian Comanescu: O chestie pe care am auzit-o de la mai mulți owneri a fost că ARBO e mai proiectiv, multinațional, nușce, dar Boom dă mai mulți bani at the end of the day.

(7:51:51 PM) Iulian Comanescu: Ești de acord cu percepția asta?

(7:52:50 PM) Magda Zander: Nu sunt de acord.

(7:52:50 PM) Magda Zander: Iti spuneam si mai devreme, nu oferim mai mult decat putem scoate.

(7:52:50 PM) Magda Zander: Si in nici un caz nu venim cu bani de acasa.

(7:53:05 PM) Magda Zander: Poate ca suntem in stare sa vindem mai mult, dar nu dam bani din buzunar doar ca sa mai luam enshpe site-uri.

(7:53:53 PM) Iulian Comanescu: Ne întoarcem la negocieri și persuasiune. Pe GSP.ro i-ați convins. Pe Hi5 de ce nu i-ați convins?

(7:54:41 PM) Magda Zander: Daca luam si Hi5 ajungeam la monopol 🙂

(7:55:01 PM) Magda Zander: Preferam sa ne concentram pe site-urile pe care deja le avem

(7:55:12 PM) Iulian Comanescu: Da, da’ nu de aia nu i-ați convins. Am înțeles că ați avut tratative cu ei.

(7:55:40 PM) Magda Zander: Toti cei din piata au avut probabil discutii cu cei de la Hi5

(7:55:50 PM) Magda Zander: In ultimii 2 ani.

(7:55:53 PM) Iulian Comanescu: Da, dar de ce Boom nu i-ai convins, în timp ce pe GSP i-ai convins.

(7:55:57 PM) Iulian Comanescu: Cu o estimare de venituri.

(7:56:28 PM) Magda Zander: Preferam sa ne concentram pe site-urile pe care deja le avem

(7:56:36 PM) Iulian Comanescu: Aha.

(7:56:39 PM) Iulian Comanescu: Deci n-ați vorbit de curând?

(7:56:44 PM) Magda Zander: Chiar Calin spunea ca au mai fost in discutii cu Hi5 si in trecut.

(7:56:45 PM) Iulian Comanescu: Nu s-a pus problema să-i convingeți?

(7:58:23 PM) Iulian Comanescu: Ok, deci din tot ce-mi zici – sau ce nu-mi zici, răspunsul tău (neconvingător) ar putea suna așa: Boom nu a avut tratative serioase cu Hi5 anul ăsta.

(7:59:30 PM) Magda Zander: Raspunsul meu suna asa: Am discutat anul asta cu Hi5.

(7:59:38 PM) Iulian Comanescu: Și ați discutat serios sau erați concentrați pe altceva?

(7:59:57 PM) Iulian Comanescu: Magdo, spune drept 🙂

(8:00:13 PM) Magda Zander: 🙂 Spun, Iulian.

(8:00:30 PM) Magda Zander: Am facut o oferta, bineinteles

(8:00:38 PM) Magda Zander: Dar a fost aleasa alta oferta.

(8:00:42 PM) Magda Zander: Simplu

(8:00:41 PM) Iulian Comanescu: A lui ARBO. Serioasă sau neserioasă?

(8:00:47 PM) Iulian Comanescu: De ce a pierdut oferta Boom?

(8:01:03 PM) Magda Zander: Estimarile noastre au fost probabil mai mici decat estimarile celorlalti.

(8:01:15 PM) Iulian Comanescu: Deci s-a făcut pe estimări. Asta am auzit și din altă parte.

(8:01:50 PM) Iulian Comanescu: N-aveați… ceva. N-aveați imaginea de pe piața românească, aia care v-a adus încă 44 de site-uri la începutul lui 2008?…

(8:02:39 PM) Magda Zander: Pe noi ne-au contactat mult mai tarziu.

(8:02:56 PM) Magda Zander: Dar sa trecem peste. Nu consider ca am pierdut.

EXERCIȚIU DE VÂNZARE. CE VENITURI SCOATE MAGDA DINTR-UN SITE ANUME?

(7:28:21 PM) Iulian Comanescu: Hai să luăm un alt site și să îmi spui ce-ai face cu el. Uită-te aici, nu sunt clienții voștri, și zi ce vânzări estimogarantezi, în sistemul ăla al tău:

(7:28:23 PM) Iulian Comanescu: www.hotnews.ro

(7:28:48 PM) Iulian Comanescu: Cam cât face site-ul ăsta pe lună la Boom? Știu că e la ARBO, că sunt oaspetele lor și am și eu un experiment de publicitate în derulare pe blog, tot cu ARBO.

(7:29:25 PM) Magda Zander: Ar trebui sa alegi un site cu care nu am lucrat si despre care nu am informatii suplimentare, asa cum a fost cazul Gsp

(7:29:53 PM) Iulian Comanescu: Bine. Alege tu unu’.

(7:29:58 PM) Iulian Comanescu: Știi mai bine ca mine.

(7:30:59 PM) Magda Zander: Alege unul de la MPI

(7:31:11 PM) Magda Zander: Sau hai sa spunem capital.ro

(7:31:12 PM) Iulian Comanescu: sport.ro

(7:31:16 PM) Magda Zander: ok, sport.ro

(7:31:57 PM) Magda Zander: 16 mil afisari/luna la 2,2 mil unici.

(7:32:58 PM) Magda Zander: As spune ca are un potential de vanzare intre 800k si 1,1 mil Euro/an

(7:33:19 PM) Iulian Comanescu: Ce loading ai pus?

(7:34:01 PM) Magda Zander: Loadingul mediu ar fi pe la 15-20%

(7:34:07 PM) Iulian Comanescu: Nu e mic?

(7:34:51 PM) Magda Zander: Vorbesc de loadingul mediu dintr-o retea. Dar in functie de particularitatile site-ului se poate ajunge si la 100%

(7:34:55 PM) Magda Zander: In lunile bune

(7:35:04 PM) Magda Zander: Bineinteles, nu pe un site de talia lui sport.ro

(7:35:28 PM) Magda Zander: Probabil ca la ei loadingul va fi mai mare anul acesta.

(7:35:43 PM) Magda Zander: Tinand cont de toate evenimentele sportive care vor avea loc

(7:35:51 PM) Iulian Comanescu: Interesant.

(7:36:03 PM) Iulian Comanescu: Magda, știi să-ți vinzi… vânzările…

(7:36:08 PM) Magda Zander: 🙂

(7:35:18 PM) Iulian Comanescu: CPM la rate card și net…? Că știi că pot să le calculez.

(7:36:14 PM) Magda Zander: RC ar fi 45 – 50RON

(7:36:21 PM) Iulian Comanescu: Și net pe jumate.

(7:36:23 PM) Iulian Comanescu: Ok.

(7:36:35 PM) Iulian Comanescu: Rotăruș zice că loadingul mediu pe netul de la noi e de vreo 8%.

(7:36:45 PM) Iulian Comanescu: De ce ar putea avea sport.ro 15-20%?

(7:37:01 PM) Magda Zander: Ii dau dreptate lui Calin.

(7:37:10 PM) Magda Zander: 8-10% pe tot .ro

(7:37:55 PM) Magda Zander: Dar sunt site-uri de zeci de milioane de afisari pe care nu poti sa vinzi mare lucru si site-uri care practic se vand singure.

[În afară de faptul că Magda a fost posibil tentată să estimeze mult la sport.ro și de aceea a pus un loading de 15-20% din cauza felului cum am pus întrebarea, ultima ei frază conține o ceață general valabilă și cred că nu numai pe netul din România. Rotăruș de la ARBO calcula, data trecută, pornind de la un loading de 8% și cam aceleași rate carduri. Stimați owneri de site, de vândut vinzi cât vrea vânzătorul. Te poți îmbogăți dintr-un site cu 200.000 de afișări pe lună sau poți muri de foame cu 500.000 de afișări. Regia te ia în calcul și te vinde în funcție de anumite variabile cum ar fi targetare, conținut “curat”, poziționare “sus”. Mai departe – e și treaba ta, dragă ownerule de site, cum știi să-i catalizezi, să mai deschizi urechile la sugestiile lor ș.a.m.d. Cert e că pe netul de la noi regiile au început să curteze site-urile de toate felurile.]

CONTINUĂM SIMULĂRILE, DAR COBORÂM DIN RAIUL RECORDURILOR DE TRAFIC PE NIȘE, O SĂ VEDEȚI DE CE

(7:37:49 PM) Iulian Comanescu: Hai să vedem dacă știi cât costă kilu’ de Comănescu.

(7:38:09 PM) Iulian Comanescu: http://www.comanescu.ro/.

(7:38:24 PM) Iulian Comanescu: 60-70.000 de afișări pe lună, public f. targetat – ziariști.

(7:38:27 PM) Magda Zander: RC stiu ca este 100 RON.

(7:38:29 PM) Iulian Comanescu: Da, dar te las să-l schimbi, dacă-mi dai un argument bun. N-am bugetat nimic în funcție de el.

(7:38:53 PM) Magda Zander: Ma gandeam la sumele care s-ar putea incasa.

(7:39:12 PM) Iulian Comanescu: Să zicem că mă mut la tine și de mâine facem 150 RON RC sau 50 RON, că deja te cred.

(7:39:16 PM) Iulian Comanescu: Cum te-a crezut Gusti Roman cu GSP.ro.

(7:40:00 PM) Magda Zander: Accepti si proiecte speciale?:)

(7:41:08 PM) Iulian Comanescu: Depinde ce-s alea. Ar trebui să fie NUMAI proiecte speciale aici, după capul meu.

(7:42:30 PM) Magda Zander: Proiect special inseamna orice dincolo de bannerul clasic. Inseamna branding de site, modificare header in culorile clientului, “Site/sectiune prezentat(a) de… ”

(7:42:55 PM) Iulian Comanescu: În principiu da, accept, fiindcă pe bloguri nu poți vinde decât un public de nișă.

(7:43:08 PM) Iulian Comanescu: Nișa mea sunt cu certitudine oamenii din redacții.

(7:43:38 PM) Iulian Comanescu: Probabil că poți sta în unu-doi clienți buni, care înțeleg beneficiile și fac o campanie personalizată.

(7:44:15 PM) Magda Zander: Poti avea o banca ce are de oferit un credit special pentru ziaristi.

(7:44:25 PM) Magda Zander: Asa cum erau acum vreun an creditele pentru medici de ex.

(7:44:16 PM) Iulian Comanescu: N-am decât două restricții la proiecte speciale: 1. să nu deranjeze cititorul (overlayere și alte măgării) și 2. să fie marcate sau decelabile ca publicitate, promoție etc. (nu posturi plătite fără “P” etc.).

(7:44:30 PM) Iulian Comanescu: Poți spune o sumă, așa, la ochiometru?

(7:45:05 PM) Magda Zander: Pe un proiect special ai putea sa mergi pe 500 E/luna.

(7:45:18 PM) Magda Zander: Plaja de aproximare este totusi destul de mare.

(7:45:33 PM) Magda Zander: Pentru ca advertising pe bloguri mai greu la noi

(7:45:25 PM) Iulian Comanescu: E suficient.

(7:45:37 PM) Iulian Comanescu: Mai întâi tre’ să-ți zic care e situația reală. N-o să zic de venituri.

(7:45:44 PM) Iulian Comanescu: Că nu e frumos. Dar o să zic că e un proiect-pilot cu ARBO.

(7:45:55 PM) Iulian Comanescu: Tocmai fiindcă “advertising pe bloguri mai greu la noi”.

(7:46:09 PM) Iulian Comanescu: Și n-a fost nicio campanie creată special, dar e chestie de timp. Trebuie să aibă și ARBOmedia timp să vândă și să am și eu timp să mă gândesc sau să mă ocup de altceva decât scris pe blogul ăsta.

(7:46:21 PM) Iulian Comanescu: M-am dat pe mine în chip de cobai, în discuția de mai sus, desigur din motive interesate, dar și din altele.

(7:46:36 PM) Iulian Comanescu: Că sunt curios ce-ar face concurența cu mine.

(7:46:44 PM) Iulian Comanescu: Dar și din alte motive. Ymterviul ăsta e foarte citit prin RSS pe bloguri, cum îi spuneam și lui Călin Rotăruș.

DIVAGAȚIE. MAGDA NU FOLOSEȘTE TRAFIC.RO DECÂT ATUNCI CÂND N-ARE SATI PENTRU VÂNZĂRI, DEȘI TRAFIC.RO ARE ACELAȘI PROPRIETAR CA REGIA EI

(7:47:30 PM) Iulian Comanescu: Tu în funcție de ce vinzi acuma? Ai luat și datele SATI sau…?

(7:47:57 PM) Iulian Comanescu: Întreb asta fiindcă Trafic.ro, care a fost instrumentul de referință până la SATI, are același owner cu Boom, la care ești tu director de sales convingător.

(7:48:00 PM) Magda Zander: Vindem in functie de SATI si de trafic.ro acolo unde nu avem SATI.

(7:48:20 PM) Iulian Comanescu: Nu se supără verii voștri de la Trafic.ro?

(7:48:39 PM) Magda Zander: Suntem companii independente si nu avem “ordine de echipa”.

(7:49:05 PM) Iulian Comanescu: Deci n-ați vorbit nimic-nimic între voi?

(7:49:27 PM) Iulian Comanescu: (Dacă zici da, nu e bine. Dacă zici nu, n-o să te creadă lumea. Să vedem ce zici…)

(7:49:32 PM) Magda Zander: 🙂

(7:49:40 PM) Iulian Comanescu: Aha. Zâmbești. În lipsă de altceva…

(7:49:41 PM) Magda Zander: Imi asum riscul. Nu, nu am vorbit.

OCOLUL SE ÎNCHEIE. ÎNDĂRĂT LA BLOGURI ȘI MAGDA O SĂ DEA BLOGGERILOR O VESTE BUNĂ, LA INSTIGAREA MEA

(8:06:22 PM) Iulian Comanescu: Voi cum stați cu blogurile din ofertă?

(8:06:34 PM) Iulian Comanescu: Probabil c-ați luat Tolo.ro și bloGSPort.ro odată cu GSP.ro, nu?

(8:06:38 PM) Magda Zander: Da.

(8:06:53 PM) Magda Zander: Si vom mai avea si bookblog.ro.

[Andrei Roșca, managerul și inventatorul Bookblog, confirmă, desigur, înțelegerea cu BOOM: “Bookblog își vinde în continuare majoritatea spațiilor + advertoriale, iar BOOM vinde leaderboard-ul (bannerul acela mare de deasupra site-ului). E mai degrabă un test pe care vreau sa il fac: deși Bookblog și-a vândut singur publicitate pâna acum, am zis totuși sa încercam și să vedem cum ne poate ajuta și o agenție, pe leaderboard, adică spațiul pe care noi oricum îl vindeam foarte rar. Am ales BOOM dintr-un motiv foarte simplu: Am trimis mail-uri și la BOOM, și la ARBO, ARBO nu ne-a mai răspuns de la un punct încolo.”]

(8:06:57 PM) Iulian Comanescu: Aha, bravos.

(8:07:02 PM) Iulian Comanescu: Mă bucur pt. Andrei.

(8:07:08 PM) Iulian Comanescu: Cum alegeți blogurile din ofertă?

(8:07:51 PM) Magda Zander: Tolo, bloGSPort si Vochin au venit impreuna cu restul GSP.

(8:07:52 PM) Magda Zander: Cu Andrei este tot un experiment.

(8:08:14 PM) Magda Zander: Incercam sa vindem si altceva decat site-uri clasice.

(8:08:12 PM) Iulian Comanescu: Și cele trei de la GSP se vând la kilogram cu GSP.ro și altele sau separat?

(8:08:18 PM) Iulian Comanescu: Eu, de pildă, vând separat de HotNews. Când vând 🙂

(8:08:30 PM) Magda Zander: Depinde cum se face oferta si de ce-si doreste clientul [advertiserul].

(8:08:43 PM) Magda Zander: Le vindem si separat si la pachet.

(8:08:53 PM) Iulian Comanescu: Cam cât la sută se vinde?

(8:09:00 PM) Iulian Comanescu: Cum le vindeți separat, pe ce retorică?

(8:09:11 PM) Iulian Comanescu: La întrebările astea poți să nu răspunzi, că în definitiv e strategia voastră.

(8:09:21 PM) Magda Zander: Este prea devreme sa spun asta. Vindem site-urile GSP doar de o luna.

(8:09:50 PM) Magda Zander: Oferte au fost facute, dar mai bine ma intrebi asta peste cateva luni

(8:09:51 PM) Iulian Comanescu: Repet, te-ntreb asta fiindcă e un ymterviu pe blog, se duce prin rss la câteva sute de bloggeri și o să ciulească ochii toți bloggerii.

(8:10:01 PM) Magda Zander: Sunt convinsa

(8:10:15 PM) Magda Zander: Dupa interviul cu Calin, Zoso se plangea ca nu vreau sa-i dau bani 🙂

(8:10:26 PM) Iulian Comanescu: ?… Nu prea citesc Zoso.

(8:10:53 PM) Magda Zander: Nici eu, dar am avut in link catre blogul meu si am intrat sa vad ce s-a scris.

(8:10:36 PM) Iulian Comanescu: Dar aici e o poantă.

(8:11:41 PM) Iulian Comanescu: de aia merită să ne pierdem timpul cu discuția asta despre publicitate pe bloguri.

(8:11:46 PM) Iulian Comanescu: L-am văzut o dată pe Zoso, în Bulgaria.

(8:11:53 PM) Iulian Comanescu: La prima întâlnire a Neogenului, whatever.

(8:12:28 PM) Iulian Comanescu: Și el, și alții păreau a fi de părere că ei sunt băieți buni, da’ regiile nu îi bagă în seamă fiindcă există… nu știu, o conspirație.

(8:12:45 PM) Iulian Comanescu: Seamănă cu ce zici tu că a scris.

(8:13:06 PM) Magda Zander: Am auzit si eu astfel de plangeri.

(8:13:12 PM) Iulian Comanescu: Care-i treaba, de fapt?

(8:13:23 PM) Iulian Comanescu: Eu am intrat în oferta ARBO. Tolo s-a băgat la voi.

(8:13:47 PM) Iulian Comanescu: Suntem niște grași bătrâni, unși cu alifii (dacă nu se supără Tolo că zic asta și despre el), avem față?

(8:14:13 PM) Magda Zander:-) Amandoi sunteti pe niste nise.

(8:14:23 PM) Magda Zander: Tu mai mult decat Tolo, de aici si traficul mai mic.

(8:14:27 PM) Iulian Comanescu: Tolo ce nișă e?

(8:14:50 PM) Magda Zander: Tolo este un brand legat de sport (daca pot sa ma exprim asa).

(8:15:09 PM) Iulian Comanescu: Aha. Și sportul e o nișă, oarecum.

(8:15:23 PM) Magda Zander: Spui Tolontan, spui sport. Asta este perceptia.

(8:16:02 PM) Iulian Comanescu: Ok. Deci gândirea de nișă se pupă cu bannerele și cu mentalitatea voastră, a regiilor. Așa credeam și eu înainte să te întreb, dar am preferat să obțin o confirmare.

(8:16:14 PM) Iulian Comanescu: E vânzare de publicitate clasică și media de nișă e destul de old, deși e împachetată în new.

(8:16:17 PM) Magda Zander: Probabil ca [Tolo] nu-si propune neaparat sa faca bani din blog, asa cum nu-ti propui nici tu.

(8:16:23 PM) Iulian Comanescu: Eu n-am ascuns că la mine pe blog fac un fel de mini-ziar de media. Eram curios cum funcționează un blog și mi-am propus să-mi creez o imagine. Chestia asta cu vânzările de bannere e un test.

(8:16:56 PM) Magda Zander: Si el vrea un tool de comunicare cu cititorii.

(8:17:03 PM) Magda Zander: Cel putin asta-i impresia mea.

ANOTHER ONE BITES THE LEADERBOARD

(8:17:39 PM) Iulian Comanescu: Ajungem la ce voiam să te rog.

(8:17:41 PM) Iulian Comanescu: Să-ți propun.

(8:17:54 PM) Iulian Comanescu: Sunteți, de fapt, interesați să testați blogurile ca vehicul de publicitate.

(8:18:10 PM) Iulian Comanescu: Dar în afară de urâții de Tolo, Vochin, Comanescu, Roșca nu prea știți ce să ziceți.

(8:18:35 PM) Iulian Comanescu: D-aia vreau să-ți propun ce i-am propus și lui Călin Rotăruș de la ARBOINteractive.

(8:18:47 PM) Iulian Comanescu: Hai să facem un fel de concurs sau de selecție la mine.

(8:18:53 PM) Iulian Comanescu: Și să mai luați pe cineva în ofertă.

(8:19:07 PM) Iulian Comanescu: Punem un post – mă tot gândesc la condiții de când a acceptat Rotăruș să ia la ARBO.

(8:19:21 PM) Iulian Comanescu: Vă dau la văzut ție și lui Călin înainte postul, ca să știm că vă puteți asuma chestiile alea, negociem pe el.

(8:19:35 PM) Iulian Comanescu: După aia bloggerii încep să se ofere în subsol și… un fel de The Apprentice, înțelegi ce vreau să zic?

(8:19:46 PM) Magda Zander: Inteleg si sunt de acord

(8:20:05 PM) Iulian Comanescu: Grozav.

(8:20:43 PM) Iulian Comanescu: Dragi bloggeri, o să fie curând. ARBO și Boom primesc câte un blog în ofertă, carefully groomed NUMAI pe www.comanescu.ro. Să mă gândesc numai la mecanismul de selecție, am o mulțime de chestii pe creier zilele astea și acțiunea de față nu se măsoară în bani pentru mine.

(8:21:03 PM) Iulian Comanescu: Fii antenă, că ăștia o să se plângă dacă nu le dai venituri suficient de mari, tot ce faci poate fi folosit împotriva ta etc., etc.

(8:21:25 PM) Magda Zander: Da, stiu. Dar este un proiect interesant.

(8:21:32 PM) Magda Zander: Uneori e ok sa-ti asumi niste riscuri.

(8:21:45 PM) Iulian Comanescu: Ok.

(8:21:46 PM) Iulian Comanescu: Grozav.

(8:21:47 PM) Magda Zander: Dar sper sa te tina serverul la ce trafic o sa ai 🙂

(8:22:05 PM) Iulian Comanescu: Pe mine?

(8:22:08 PM) Iulian Comanescu: A, s-ar putea să intre ceva lume. Nu știu. [Sunt convins mai curând că o să avem între cine și cine alege pentru ofertă.]

(8:22:22 PM) Magda Zander: Pai o sa afle toata blogosfera.

(8:22:33 PM) Iulian Comanescu: Posibil. Nu ascundem beneficiile noastre de imagine în treaba asta. [Dar am și o doză mare de curiozitate.]

(8:23:03 PM) Magda Zander: Atunci astept propunerea.

(8:23:06 PM) Iulian Comanescu: Sure.

ESTIMAREA MAGDEI PE 2008: 14-15 MILIOANE DIN RECLAMĂ, NET, ÎN 2008, CUM AU ZIS ȘI ALȚII, DAR ÎN PLUS O SERIE DE AȘTEPTĂRI CU PRIVIRE LA MARII ADVERTISERI

(8:23:24 PM) Iulian Comanescu: Ceva despre piața on-line din 2008. Pe Călin am uitat să-l întreb.

(8:26:16 PM) Iulian Comanescu: X milioane în 2008.

(8:26:25 PM) Iulian Comanescu: Intră clienții cutare…

(8:26:31 PM) Magda Zander: 14-15 mil 2008 zic eu

(8:26:44 PM) Iulian Comanescu: Seamănă cu ce zicea ARBO pe la jumatea lui 2007 (14,5 milioane).

(8:26:49 PM) Iulian Comanescu: Cresc proiectele speciale sau scad?

(8:26:58 PM) Magda Zander: Cresc sigur.

(8:27:30 PM) Iulian Comanescu: Sunt câteva categorii care se mișcă pe net. FMCG, mașini, credite. Care e vedeta anului?

(8:27:54 PM) Magda Zander: Cred ca anul acesta FMCG-ul o sa aiba o crestere puternica [fast moving consumer goods – bunuri care se vând repede, consumă repede – mâncare, detergenți, drinks].

(8:28:11 PM) Iulian Comanescu: Și dintre FMCG care?

(8:28:45 PM) Magda Zander: Unilever a miscat destul de bine pe finalul anului trecut.

(8:28:51 PM) Magda Zander: Ma astep si la un raspuns din partea P&G.

(8:28:57 PM) Iulian Comanescu: Deci detergenți.

(8:29:13 PM) Magda Zander: Si nu numai.

(8:29:22 PM) Iulian Comanescu: Bannerele de net promovează alte branduri decât cele care apar pe TV sau…?

(8:30:01 PM) Magda Zander: In general clientii au inceput sa-si planifice campaniile in mixuri de media care includ si internet.

(8:30:24 PM) Iulian Comanescu: Deci e acel “și altceva decât TV” despre care îmi zicea Dragoș Grigoriu de la Tempo acum doi ani.

(8:30:25 PM) Magda Zander: Deci da, sunt cam aceleasi branduri.

(8:30:33 PM) Magda Zander: Netul este mai permisiv.

SFÂRȘIT. ÎNTREBAREA CUIVA ȘI INSULA PUSTIE

(8:32:07 PM) Iulian Comanescu: O întrebare de la altcineva decât mine, așa cum fac de obicei în ymterviuri. Călin Cosmaciuc, freelancer, fost om de bază la EVZ – s-a tirat acum câteva luni și își poate permite să doarmă până la prânz, dar face o mulțime de bani cinstiți din colaborări și alte lucruri.

(8:32:17 PM) Iulian Comanescu: Tatonează și el timid blogurile cu CalinCosmaciuc.Wordpress.com.

(8:32:40 PM) Magda Zander: Asa.

(8:33:11 PM) Iulian Comanescu: Zice așa: “Au site-urile quality vreun viitor pe net? Cum stau, raportat la cele de tip tabloid?”

(8:34:15 PM) Magda Zander: Tabloidele aduc audienta mai mare poate. In Romania cel mai bine vandut este un tabloid pana la urma.

(8:34:26 PM) Magda Zander: Dar conteaza si calitatea nu numai cantitatea.

(8:35:01 PM) Magda Zander: Iarasi ne intoarcem la ce vrea clientul si cine este el.

(8:35:23 PM) Magda Zander: Daca nu te intereseaza cine iti vede reclama poti sa mergi si pe un tabloid.

(8:35:29 PM) Magda Zander: Daca vrei calitate…

(8:35:48 PM) Magda Zander: Sunt vanzator si trebuie sa-mi vand produsul

(8:35:41 PM) Iulian Comanescu: Am auzit teoria că pe netul de la noi nu există suficient quality…

(8:35:52 PM) Iulian Comanescu: 🙂

(8:36:06 PM) Magda Zander: Sunt de acord si cu el. La noi nu sunt suficiente site-uri de continut

(8:35:48 PM) Iulian Comanescu: Penultima întrebare.

(8:36:12 PM) Iulian Comanescu: Aia cu naufragiul. Se strică vaporul, cazi în apă.

(8:36:27 PM) Iulian Comanescu: Tu ajungi sigur la țărm, pe o insulă d-aia cu palmier.

(8:36:32 PM) Iulian Comanescu: Dar lângă tine se zbat trei oameni.

(8:36:42 PM) Iulian Comanescu: Călin Rotăruș, Val de la AdEVolution și Orlando Nicoară.

(8:36:52 PM) Iulian Comanescu: Ai posibilitatea să salvezi unu’.

(8:36:56 PM) Iulian Comanescu: Pe care îl salvezi?

(8:37:10 PM) Magda Zander: 🙂

(8:38:30 PM) Iulian Comanescu:

(8:38:54 PM) Magda Zander: Cred ca ar trebui sa dau un raspuns similar celui al lui Calin. Dar cum eu sunt altruista de fel si nu-mi place sa pierd (asa cum ma caracterizai mai sus) probabil ca as incerca sa-i salvez pe toti 3 si nu m-as lasa pana nu as reusi.

(8:39:03 PM) Magda Zander: Si de obicei reusesc in tot ceea ce-mi propun.

(8:39:11 PM) Iulian Comanescu: Nț.

(8:39:14 PM) Iulian Comanescu: Asta nu te las eu.

(8:39:19 PM) Iulian Comanescu: N-ai voie să-i salvezi pe câteștrei.

(8:40:48 PM) Magda Zander: Atunci sa pastram impartialitatea. Nu salvam pe nimeni, iar eu raman pe insula si lasam loc pentru altii care vor sa intre in lumea advertisingului online.

(8:40:53 PM) Iulian Comanescu: Ok.

(8:41:10 PM) Iulian Comanescu: Ești dintre idealiștii care au produs și Grădini ale Raiului, și hecatombe pe pământul ăsta.

(8:41:21 PM) Magda Zander: Se poate spune si asta.

(8:41:32 PM) Iulian Comanescu: Faptul că Val și Orlando sunt oricum amici nu te-a făcut să înclini spre Călin? Puteai spune o răutate gen “Val și Orlando se duc oricum împreună la negocieri, deci o să se ajute între ei, Călin e de unul singur.”

(8:42:30 PM) Magda Zander: Pe Calin l-am apreciat oricum intotdeauna dar pe oricare l-as fi ales as genera discutii interminabile la ce orgolii sunt pe piata asta.

(8:41:39 PM) Iulian Comanescu: Și ultima întrebare.

(8:41:54 PM) Iulian Comanescu: Să presupunem că aș fi de acord să scot o întrebare și un răspuns din ymterviul ăsta.

(8:42:50 PM) Magda Zander: Vrei sa aleg intrebarea si raspunsul pe care sa le scoti?

(8:43:26 PM) Iulian Comanescu: Presupunem că vreau să alegi.

(8:43:33 PM) Iulian Comanescu: Poate le scot, poate nu le 🙂

(8:44:03 PM) Magda Zander: Din punctul meu de vedere puteai sa transmiti live interviul si sa intre in RSS-uri instant. Imi asum tot ceea ce spun, oficial sau nu.

(8:44:15 PM) Magda Zander: Dar probabil ca vei vrea neaparat sa aleg.

(8:44:39 PM) Iulian Comanescu: Nu vreau neapărat.

(8:45:04 PM) Magda Zander: Foarte bine, pentru ca nici eu nu vreau sa scoti ceva din ymterviu.

(8:45:11 PM) Iulian Comanescu: Nu c-aș fi scos 🙂

One thought on “ymterviu.031: Magda Zander (Boom), extazul GSP, agonia Hi5 și viitorul incert (bloguri)”

  1. Nu ai intrebat-o de limuzina de la firma (am citit pe mai multe bloguri cum ca ar fi tunata) 🙂 si din cate stiu incap lejer in ea si Calin si Oralando si Val 🙂

Comments are closed.