Dat fiind că primesc în continuare telefoane de la oameni din agenții, care insistă să vin la diferite lansări sau se interesează de soarta unor comunicate de presă pe care mi le-au trimis, reiese că ceea ce am scris aici despre Comanescu.ro și lucrurile cu care mă ocup este insuficient. Revin cu o serie de precizări, importante mai mult pentru cei care vor să îmi furnizeze material pentru blog, decât pentru cititori, care sunt rugați să nu dea clic pe linkul care urmează:
- Nu mai sunt ziarist de patru ani și nu mai public constant știri de destulă vreme, pe Comanescu.ro. Îi poftesc pe toți cei care vor să citească/să propună știri despre media/comunicare pe Paginademedia.ro, care realizează o bună sinteză a informațiilor din domeniu. Eu unul nu cred că o nișă atât de îngustă e sustenabilă și în consecință nu am pretenții de (micro-)site. Rămân la blog, pe care o să găsiți mai curând analize și subiecte proprii.
- Nu public comunicate de presă, ca atare. Nu am făcut asta nici când publicam știri – de regulă, dacă nu aveam informație în plus, rezumam măcar totul într-o frază. Am folosit, e drept, comunicate de presă ca puncte de plecare la un subiect propriu și o să continuu să fac asta, fiindcă respect PR-ul inteligent și cred că acesta constă în a oferi jurnaliștilor/bloggerilor informație utilă. Cu alte cuvinte, dacă Microsoft lansează Office 2011 pentru Mac știrea propriu-zisă n-o s-o găsiți la mine, ci pe unul din multele site-uri specializate din România și de-afară. În schimb, mă poate interesa să testez eu însumi softul și să fac un subiect propriu pe tema asta. Cred că în felul ăsta ofer ceva personal și aprofundat și îmi creez publicul meu.
- Nu scriu despre altceva decât comunicare în sens destul de larg (media clasică, internet, marketing, publicitate, PR, soft-uri și tool-uri IT care te ajută să-ți faci treaba etc.). Nu mă interesează/nu am timp de alte domenii, cu excepția unor rare acțiuni de charity.
- Nu scriu posturi cu plată. Există o presiune a pieței în sensul ăsta, am primit de pildă două propuneri în ultimele două săptămâni, le-am refuzat pe amândouă. Dacă, cumva, o să fac asta, o să anunț și veți găsi aceste posturi cu plată marcate ca atare, ca având conținut publicitar.
- Nu “public pe HotNews” niciun fel de material. Sunt prieten cu fondatorul, Ioan Mărgărit, și cu o serie întreagă de oameni de la HotNews, am fost alături de site la începuturile lui, am manageriat blogurile HotNews prin 2007 și altele. Respect foarte tare modul cum HotNews și-a făcut drum ca independent și felul cum a rezistat găleților de bani vărsate de marii proprietari de media pe internet din 2006 încoace. Dar nu am, în momentul de față, niciun fel de atribuții legate de site.
- Nu câștig bani din scrisul propriu-zis decât în mod marginal. Cine are curiozitatea să se uite la Mfinante.ro poate vedea că anul trecut, pe criză, am făcut vreo 81 de mii de euro cu Comanescu – firma. Vă dați seama că n-am atins o medie de aproape 7.000 de euro pe lună din posturi cu plată, ci din consultanță, studii de piață, branduri personale, prezentări, concepte și strategii de comunicare, management și alte lucruri pe care le găsiți enumerate, parțial, aici. O parte din veniturile firmei s-au dus mai departe, la diferiți colaboratori sau pe diferite alte lucruri (taxe, consumabile etc.), cum e și normal.
Dacă toate “nu-urile” de mai sus nu v-au descurajat, aflați că sunt o persoană accesibilă, în măsura timpului liber, pentru oricine. Aștept însă altceva decât comunicate de presă și invitații la conferințe unde se dă cadou o bomboană.
Salut,
Poate este cazul sa folosesti o adresa de tipul “numachemati@comanescu.ro” la care sa fie trimise comunicatele de presa.
Tiberiu
Si totusi era bine daca ma uitam mai des la pagina “despre“. Sau daca setam un reminder in telefon.
Asa as fi fost scutit de rusinea de a-ti ura LA MULTI ANI cu noua zile intirziere.
E adevarat ca e mai bine mai tarziu decit niciodata dar fapta abominabila ramine… in contul meu.
Tiberiu: crezi că asta i-ar descuraja? 🙂
Marian: mersi mult de urări. Și ție numai bine și sănătate.