În analiza de marțea trecută – despre piața cotidienelor -, existau o serie de pete albe, referitoare la ziare al căror tiraj pe iulie-septembrie nu fusese încă afișat pe site-ul Biroului Român de Audit al Tirajelor. Între timp au apărut și “Cotidianul” și “Gândul”, dar am găsit și date despre al doilea trimestru al nou-venitului “Can-Can”, care vinde destul de bine, peste 40 de mii de exemplare.
Întâi un grafic comparativ, salvat de pe BRAT.ro:
Cu negru se vede “Can-Can”, cu roșu, “Gândul” și cu albastru, “Cotidianul”. E vorba de tiraje medii vândute. Primul ziar nu are date pe trimestrul al treilea, despre care am vorbit marțea trecută, dar prin piață circulă informații despre creșteri chiar peste limita de 40.000. “Can-Can” este sub “Click!”, dar fără promoțiile de care a beneficiat acesta. “Gândul” scade lent, cu date care se termină exact la ultima relansare. Probabil că aceasta nu a adus creșteri spectaculoase, dacă ne gândim la plecarea lui Cristian Tudor Popescu din fruntea ziarului, în urma obiectivelor de tiraj stabilite de Adrian Sârbu.
În fine, “Cotidianul” are două vârfuri date probabil de vânzările cu insert de carte și DVD. Tirajul însă e destul de crescut față de rezultatele din 2007.
Stiind foarte bine cam cum se fac abonamentele in Ro, mai ales povestea Ganudul – Adevarul, cred ca o comparatie f relevanta pentru cotidienele de calitate ar fi o comparatie a tirajului vandut la chiosc. Exista astfel de date?