Acum mai multe luni, a început să ne bântuie ideea unor premii care să fie niște hat tip-uri pentru ceea ce e mai cutting edge și mai interesant în comunicare și industrii conexe. Cum pe piața media propriu-zisă lucrurile scârțâie, iar creația publicitară nu se poate lăuda cu foarte multe lucruri (asta s-a văzut inclusiv la Effie, în primăvară, unde s-au decernat doar șase din 19 gold-uri), am mers spre digital și branduri personale de Web.
Am construit un juriu cu care am avut grijă să fie în același timp competent și indepedent, repartizat pe categorii. Cu alte cuvinte, am avut grijă ca la software românesc să nu jurizeze producători autohtoni, producțiile TV să fie judecate de oameni care nu fac parte din grupuri media cu televiziuni și așa mai departe. Nu intru în toate detaliile, fiindcă acestea vor începe să apară în comunicate de presă și altele asemenea și, presupun, sunteți curioși să aflați câștigătorii. Lista e după cum urmează:
- Cea mai bună aplicație românească de Android: Speed Taxi
- Cea mai bună aplicație românească de iOS: Transport Urban
- Cel mai bun software românesc de desktop: Bitdefender
- Cea mai bună fotografie: imagine din proiectul “Mândrie și beton” de Petruț Călinescu
- Cel mai bun text: Povestea de comă a unui reportaj fără strălucire, de Viorel Ilișoi
- Cea mai bună producție TV independentă: Cireașa de pe tort, Paprika (pentru Prima TV
- Cea mai bună campanie de publicitate clasică: Pepsi – și ieri, și azi, pentru Pepsi, Graffiti BBDO
- Cea mai bună comunicare de brand online: Românii sunt deștepți, pentru ROM, McCann Erickson
- Personalitate multimedia: Cabral.
Al zecelea premiu, de popularitate, care a fost stabilit prin vot pe Awards.Theindustry.ro, a revenit tot Bitdefender.
Cea mai grea etapă a fost a nominalizărilor sau, de fapt, a propunerilor de nominalizări. Tocmai fiindcă pe listă au fost domenii în care nu există ierarhii clare și informația e disparată, ca aplicațiile de mobile sau fotografia, a trebuit să scormonim o mulțime și am trăit cu grija de a nu ne scăpa ceva esențial. La producții TV independente a fost pe dos, anul acesta majoritatea televiziunilor și-au internalizat o bună parte din producții, așa că am acordat numai trei nominalizări, în loc de cinci, ca la restul categoriilor.
Sala de la Club Control a fost fierbinte și foarte plină, premiile au primit urale și toată lumea, cu mici excepții, a fost mulțumită. Asta ne dă curaj pentru la anul, când vom construi pe aceeași idee și vom elimina bug-urile.
Câteva poze imperfecte, pe care le-am făcut cu iPhone-ul, în așteptarea celor profi:
În fine, țin să mulțumesc personal Romtelecom/Clickshop pentru sprijin, fiindcă au avut curajul să se implice într-o primă ediție, iar în astfel de cazuri prima ediție e cea mai dificilă.
Felicitari! Mi se pare o idee foarte buna si imi pare rau ca nu am auzit de ele inainte de eveniment sau jurizare….
Ca o mini-experienta dupa ce am vazut Galele Premiilor Ecommerce de vreo 6 ani, este extrem de util si daca reusesti ca faci criteriile cit mai vizibile, chiar inainte de eveniment – ca si modul cum sunt selectate finalistele sau finalistii.
Bafta!