Linden Lab, deținătorul Second Life, a redus 30% din posturile companiei, pe motiv de criză. Nu, avataruri nu știu să fi fost date afară din joc 🙂
Vorbind serios, cum s-o fi reflectat criza în Second Life? Nu joc, dar o conexiune economică ar trebui să fie. Acum niște ani, Edward Castronova a vorbit despre țările virtuale cu o economie reală, pornind de la rata de conversie între moneda din joc și dolarul american, calculabilă cu ajutorul site-urilor care puneau la licitație personaje și posesiuni din joc, pentru cei prea leneși ca să înceapă de la zero. Articolul e lung și științific, dar poate fi descărcat de aici.
Mai mult despre reducerile de la Linden: Second Life maker Linden Lab cutting 30 percent of staff | VentureBeat.
S-a reflectat prin faptul ca lumea are mai putini bani de cheltuit in SL. Mai putine abonamente (conturi premium), mai putin pamint cumparat, cumparaturi mai putine, deci niste magazine au dat faliment, ceea ce inseamna ca au facut si concedieri. Idem, mai putine comenzi pentru builderi, graphic designeri etc. Destule simuri s-au inchis, de altfel. La o prima vedere, au dat faliment mai ales simurile care nu ofereau un continut de calitate si nu aveau un concept clar. Ca in RL, ce sa mai!