După ce, o vreme, am lipsit din paginile presei scrise, revin începând de mâine, în fiecare marți, cu o rubrică numită Oameni și etichete. Am ales România liberă fiindcă e unul din cotidienele quality al căror tiraj nu s-a făcut țăndări în urma crizei. În plus, pe el nu scrie “mogul”, ci Dan Adamescu/WAZ, iar relansarea Garcia, ultima, mi se pare cea mai promițătoare pe care am văzut-o recent.
Conform înțelegerii cu “România liberă”, textele integrale se vor găsi pe net numai pe Comanescu.ro. Iată-l pe primul:
Cei doi Cabrali
La doi ani și jumătate după ce a încercat blogosfera cu mouse-ul, Cabral Ibacka e unul din cei mai populari și mai simpatizați bloggeri din România. Cât de tare îi folosește asta lui, personal?
Blogul e o unealtă foarte eficentă de brand personal, adică de construcție și apărare a propriei reputații. E clar de ce: vedetele, cum e Cabral, dar mai ales ne-vedetele, pot spune ce au de spus fără să aștepte o întrebare de la un ziarist. Cabral ar putea fi pe cai mari?…
Discursul de pe blog al lui Cabral surprinde. Prezentatorul de la Acasă e nu numai băiat deștept – la propriu -, ci și decent, “de-acum” ca problematică, gramatical, amuzant, autoironic. O mică revelație. Fără ironie.
De fapt, chiar asta-i problema. Cum adică, revelație? Să nu ne ascundem după deget: nu ne așteptam ca prezentatorul de la Acasă TV să aibă atâtea de spus. Asta e mirarea noastră, a celor care nu ne uităm prea des la “Poveștiri”. Dar ce-ar spune publicul TV al lui Cabral?
Probabil, nimic. El, publicul de pe Acasă, intră mai rar pe internet. De fapt, Cabral.ro nu prea contează pentru Cabral.acasă. Contează doar pentru noi. E o ruptură între “avatarul TV” și cel de pe internet.
Desigur că ar fi crud să-i reproșăm lui Cabral că e mai mult decât pare la televizor. Nu putem spune decât că, deocamdată, Cabral.ro e non-profit. Ceea ce nici nu-i așa de rău, dar, pe de altă parte, construcțiile de brand personal se leagă de bani, ca orice branduri. Rămâne o singură întrebare: cum se vede Cabral peste cinci ani? Dacă seamănă cu extensia lui punct ro, atunci nu putem decât aplauda.
P.S.: O să răspund și aici la o întrebare pe care mi-a pus-o Mihaela pe Twitter, ca să evităm neclaritățile: Nu, nu “mă duc” nicăieri. Colaborez cu o rubrică undeva, cum am făcut în trecut la “Evenimentul zilei” sau “Adevărul” și cum fac, încă, la “Dilema” și “Esquire”, din plăcerea de a scrie și ca să capăt expunere. Cartea mea de muncă e în continuare la Comanescu (firma). Director general sau așa ceva, contabilul știe mai bine.
aveam un comentariu mai larg pe tema asta dar tehnologia a tăiat din elan ):- dar. o parte din publicul de pe Acasă intră foarte des pe Internet. promit să revin cu date ce pot să susțină afirmația mea.
Acasă TV? Multe sunt paradoxurile targetării, gen “doctorii docenți în chimie consumă tabloide yellow”, dar chiar dacă e așa, mă îndoiesc că publicul de net al Acasă TV (orice-ar însemna asta) se suprapune peste targetul Cabral.ro.
Cit priveste noua colaborare : la mai mare !
Despre Cabral: Imi inchipui ca, inca de mic copil, Cabral a avut de luptat cu mentalitati obtuze. Avea de ales intre doua cai diferite: varianta “ma p.. pe voi toti“ si varianta “indiferent ce spuneti voi, eu va voi cuceri prin puterea exemplului pozitiv“.
Din fericire a ales cea de-a doua varianta. Si pentru asta il apreciem si ii multumim ca exista.
Am si eu o problema cu Cabral: el scrie mai mult decit pot eu citi. Tre` sa recuperez, asa nu se mai poate !