Ziarul Clujeanului se mută exclusiv pe Net

ziarul_clujeanului-coperta-.jpg

Probabil că tirajul de hârtie, de câteva sute de exemplare vândute, nu e mulţumitor pentru Publi Media, comparativ cu cei vreo mie de vizitatori unici pe zi pe care îi înregistează Ziarulclujeanului.ro în Trafic.ro.

Cântecul de lebădă al ediţiei de hârtie e pe 9 iunie.

Dacă aş fi răutăcios, m-aş întreba câţi oameni vor lucra la site, că traficul lor e mai mic decât cel de pe “Media lui Comanescu”, pe care-l fac aproape singur – şi nu cu “carnagii” şi alte alea. Prefer însă să văd partea bună a veştii – primul titlu din România care renunţă la print, ceea ce poate însemna o evoluţie.

  1. noa Reply

    daca as fi rautacios si eu as zice sa-l dea naibii afara pe “marele” redactor sef care si-o adus prinosul. in cateva luni a reusit sa piarda o echipa de ziaristi si sa scufunde printul. iar sarbu, ala care a “scapat” de mihnea marutza ca nu era bun, sa mai arunce cate o geana comparativa cotidianul-gandul. e cam ca vechiul ZC-noul si decedatul pe multi bani ziarul clujeanului.

  2. Bogdan Reply

    Să-mi fie cu iertare, dar cu o mie de vizitatori unici pe zi nu prea fac ei mulţi purici nici pe net. eu cred că migraţia asta înspre www are alte cauze. poate o politică editorială deficitară sau poate un jurnalism de amatori.

  3. Andrei Reply

    Şi eu o văd ca o evoluţie, chiar dacă una care sperie pe foarte, foarte multă lume. Dar parcă e mai bine să faci primul o mişcare decât să te aliniezi turmei mai târziu, cu toate riscurile.
    Amuzant va fi că vom avea în Cluj un primul ex-print exclusiv online (Ziarul Clujeanului) şi primul nou print care n-are şi nici nu vrea online (o chestie numită Detectivul). Să fie pentru toată lumea!
    Cred că verdictul – dacă e sau nu o mutare bună – se va vedea odată cu noul site. Pentru că nu rămâne cel de acum aşa că nu mă aştept tot la 1.000 de unici pe zi.
    O mică rectificare: lebăda cântă în 8 iunie (vineri), nici acum cotidianul nu apare sâmbătă. Încă nu ştiu când e cheful 🙂

  4. mihai g. Reply

    1. daca as fi rautacios as intreba de unde sunt informatiile legate de “cateva sute de exemplare vandute” – asta e o afirmatie gratuita, tirajul vandut s-a dublat dupa relansare (chiar mai mult decat dublu), iar audienta a crescut de 4 ori (pt. ca a existat si sampling); costurile (in special cele de print) sunt insa prea mari, iar piata de publicitate (in special cea locala) nu acopera diferenta
    2. studiile de piata (pt. ca decizia nu s-a luat peste noapte) arata ca ziarul clujeanului a ajuns la un public la care alte publicatii locale (si nationale) nu au ajuns (media de varsta e sub 30 de ani), care se informeaza, in special, de pe online, e evident ca in aceste conditii miza e online-ul, si ca e normal sa-ti folosesti resursele pentru a dezvolta online-ul
    3. ziarul clujeanului se va muta pe online sub brandul clujeanul.ro (cu o perioada de rodaj pana va fi gata varianta ok a site-ului, care va arata, evident, mult diferit fata de ce este acuma)
    4. la site vor lucra aceeasi oameni care au lucrat si la ziarul clujeanului (pe partea de continut editorial)
    5. aceeasi echipa va lucra si la varianta de print a CLUJEANULUI (care este printre putinele publicatii din Romania care au inregistrat cresteri consecutive de audienta la ultimele livrari SNA, evident vor exista modificari si la varianta actuala de print a CLUJEANULUI)
    6. mai multe amanunte, la toamna, cand va fi gata noua “fata” la http://www.clujeanul.ro 🙂

  5. Iulian Comanescu Reply

    Mihai: Tirajul s-a dublat de la cât, la cât? N-aveţi audit, dar o să vă credem pe cuvânt.

    Până la urmă, de ce vă închideţi şi ce-o să faceţi? Ştii că ştiu o serie de chestii de când am fost în training la voi, dar nu cred că e corect să le spun în public, deşi, la o adică, au fost obţinute printr-un program de tip NGO, aşa că te poţi aştepta ca la un moment dat să devină publice.

    Îi spun toate acestea lui Mihai Goţiu, redactor-şef la Ziarul Clujeanului, de la care aştept detalii autorizate. Sorry dacă a sunat nu ştiu cum postarea mea, dar oricum, la aplauze nu cred că aveţi dreptul deocamdată.

  6. mihai g. Reply

    1. tirajul mediu al Ziarul Clujeanului a fost (si inca mai este pana pe 8 iunie) de 5.000 de exemplare pe editie (stii ce inseamna asta pentru piata din Cluj); imi pare rau, dar nu sunt autorizat sa prezint facturile de la tipografie (asa ca nu exista decat variantele de a ma crede, ori de a nu ma crede); pentru CLUJEANUL exista datele oferite de SNA si BRAT
    2. de ce ne transformam (acuma unii pot zice “inchidem”) am mai spus: publicul Ziarului Clujeanului (dupa cum rezulta dintr-o cercetare efectuata la inceputul lunii mai) are o medie de varsta sub 30 de ani, e evident ca e un public care culege, in cea mai mare parte, informatia de pe online; in plus, cele mai mari costuri ale Ziarului Clujeanului erau cele de tipar; asa incat, zic eu, e normal ca banii respectivi sa fie investiti in dezvoltarea online-ului si a brandului care e nr. 1 pe piata locala, CLUJEANUL
    3. ce-o sa facem? CLUJEANUL si http://www.clujeanul.ro
    4. aplauzele sper sa le meritam la toamna

  7. Iulian Comanescu Reply

    Mihai: 5000 tiparite? Cate vandute? S-a facut free?

    Am zis ca va credem 🙂 Si nici n-am zis ca va inchideti, ci ca va mutati pe net. Tu si cu mine stim ce si cum. Eu am considerat corect sa povestesc doar ce se vede cu ochiul liber, nu si ce-am vorbit in programul ala de training.

  8. denisuca » Blog Archive » ZCJ, doar pe net Reply

    […] Cotidianul Ziarul Clujeanului, aparţinând PubliMedia, va apărea, începând din 10 iunie, doar pe Internet. Ziarul Clujeanului este fratele mai mic al săptămânalului Clujeanul, care va fi tipărit în continuare. Revin cu detalii, când o să le am. Au mai scris: Iulian Comanescu şi Alex Groza […]

Post your thoughts