ymterviu.027: Cu Aura Iordan, despre o conferinţă media pe care o vrea naţională

Iulian Comanescu: La ce e bună o conferinţă naţională a presei din România?

Aura Iordan: – am participat, ca speaker, la astfel de conferinte si stiu, lucrand la WAN [Asociaţia Mondială a Ziarelor], ca exista un astfel de eveniment in fiecare tara. M-am gandit sa organizez si in Romania prima conferinta, pentru ca stiam ce avantaje mari adduce participantilor. Si iti pot spune avantajele… daca ai timp

[E vorba, deci, despre “Inovaţia în media”, un eveniment organizat pe 11 octombrie, la Howard Johnson, de Freedom House şi Media Management Institute, condus de Aura Iordan, cea cu care vorbim acum. Se va vorbi despre trendurile din media Detalii precise pe site-ul conferinţei, la Inovatiamedia.ro]

Iulian Comanescu: Am timp, din moment ce am întrebat.

Aura Iordan: – este pt prima oara cand managerii si jurnalistii din Romania care au avut succes in presa se aduna si vorbesc despre experienta lor, strategia lor, despre esecurile si reusitele lor.

Aura Iordan: – pentru ca vor veni invitati internationali care au lucrat la trusturi media de succes si profitabile, care vor povesti despre cum au avut acest succes. Si cu certitudine sunt lucruri pe care le putem aplica si noi.

Aura Iordan: – pentru ca aceasta conferinta ii tinteste nu doar pe oamenii din varful ierarhiei – directori, publisheri, redactori sefi -, ci si pe cei din esalonul second: director de marketing, dezvoltare, cercetare, new media. Ei sunt cei care participa la formularea strategiei si la implementarea ei intr-o companie de presa. Daca nu inteleg nimic, nu poti implementa nimic.

Aura Iordan: Sa-ti dau un exemplu: la congresul de la Cape Town, organizat de WAN, au fost doar trei oameni din Romania : redactorul sef si publisherul de la Evenimentul zilei si publisherul de la Mediapro. Daca ii dai unui om din companie sa citeasca prezentarile de la Cape Town, nu va intelege aproape nimic. Un slide fara mesaj inseamna nimic. Si atunci cum ii informezi pe acesti oameni despre trendurile din presa si new media, pentru a vorbi cu ei aceeasi limba si a-i face sa inteleaga ce implementeaza si incotro merge aceasta piata?

Iulian Comanescu: Foarte pe scurt, eu aş zice că în presa românească există diferite multe curente de gândire şi chestiuni litigioase, de la deontologie la noţiunea de “ziar de referinţă”. O conferinţă de felul ăsta poate să deschidă nişte canale de dialog, negociere.

Aura Iordan: de acord. si exista foarte multe succese dar si insuccese, exista initiative. e un loc unde putem afla despre ele…

Aura Iordan: cancan e un succes, compact e un succes

Iulian Comanescu: Bun, dar de ce e “naţională” conferinţa ta? Au fost tot felul de evenimente media prin România.

Aura Iordan: conferintele organizate de WAN sunt internationale sau mondiale, conferintele organizate in fiecare tara sunt nationale pentru ca isi propun sa implice in dialog intreaga industrie din tara respectiva si sa dezbata pe cat posibil toate trendurile dintr-o tara

Aura Iordan: asta ne propunem si noi….

BINE-BINE, DAR CINE E AURA IORDAN?

Iulian Comanescu: Şi cine eşti tu, să organizezi conferinţe naţionale?

Aura Iordan: ce intrebare amabila, de ziarist …

Iulian Comanescu: Păi. Disclosure: HotNews e partener la chestia asta. Dar pe mine nu mă obligă cu nimic în întrebările pe care le pun, în ymterviul ăsta. Pe care, de altfel, ţi l-am solicitat înainte să punem la cale parteneriatul.

Aura Iordan: asa este… mi l-ai solicitat inainte chiar sa stii daca acest proiect va trece de starea de proiect in stadiul de implementare si realizare

Aura Iordan: am o experienta de 10 ani in media: Director Executiv la Pro Sport timp de 5 ani, pana a fost vandut la Ringier, Project Manager la Ringier, Divizia Europa, dupa achizitie, director de dezvoltare la Pro TV si Business Analyst la World Association of Newspapers timp de 3 ani (Ultimle 2 joburi le-am avut in acelasi timp – Pro Tv si WAN).

Iulian Comanescu: Cum ai ajuns să lucrezi pentru Sârbu?

Aura Iordan: printr-o intamplare: Prosport abia se lansase si isi cautau analist financiar. am ajuns acolo imediat dupa facultate si apoi Prosport s-a desprins intr-o companie separata si am construit echipa non editoriala a acestui ziar.

Iulian Comanescu: Aha.

Iulian Comanescu: Si dupa aceea ai vandut Pro Sport la Ringier. A fost o tranzactie rasunatoare la vremea respectiva.

Aura Iordan: auzi, stii cum e acest interviu? ca prezentarile: exista mereu 3: cea pe care o pregatesti, cea pe care o dai si cea pe care ai fi vrut sa o dai…

Iulian Comanescu: 🙂

Aura Iordan: a fost cea mai mare tranzactie media de pana atunci

Iulian Comanescu: 6 milioane, parca, nu? De dolari, că era înainte de euro.

Aura Iordan: a fost un succes… ziarul vandul la 10x profit

Iulian Comanescu: Suma nu poţi s-o dai, de aceea am avansat eu 6 milioane.

Iulian Comanescu: După care a venit o zână bună şi te-a luat în staff-ul Ringier de la Praga?

Aura Iordan: a fost o propunere foarte interesanta … care mi-a placut pt ca am ajuns sa cunosc Ringier in alte tari si chiar pe CEO de atunci si de acum Werfeli

Iulian Comanescu: Da. Ăla care moţăie-n şedinţe şi după aia face aşa cu mâna şi se vând ghidurile TV.

Aura Iordan: stii ca am fost responsabila de integrarea Pro Sport in Ringier

Iulian Comanescu: Da, ştiu.

Iulian Comanescu: Şi după aia ţi-au propus să te duci la Praga… că vorbeai engleză, că ce?

Aura Iordan: pt ca terminasem un MBA si ei voiau sa isi construiasca un departament de business development care sa analizeze si inteleaga trendurile si sa propuna proiecte si concepte de produse

Iulian Comanescu: Aha. Deci MBA-ul a fost cel care a contat.

Aura Iordan: si asa cum se intampla in viata: succesul se intampla atunci cand pregatirea intalneste sansa

Aura Iordan: da, atunci a contat si mi-a deschis calea catre business-ul international. a contat si cand am ajuns sa lucrez la WAN

AMINTIRI DESPRE PRO SPORT. PLECAREA REDACŢIEI LA VOICULESCU, DUPĂ CE ZIARUL A FOST CUMPĂRAT DE RINGIER

Iulian Comanescu: Până la urmă, ai integrat Pro Sport la Ringier, dar fără redacţie. Tolontan şi Ioaniţoaia au plecat, cu aproape toată redacţia, la Voiculescu, unde au scos “Gazeta Sporturilor”.

Aura Iordan: Am raspuns timp de 2 luni de integrarea Pro Sport in angrenajul Ringier. Am predat aceasta integrare la 1 aprilie 2003 . Peste nici 3 luni toti plecau.

Iulian Comanescu: Aha.

Aura Iordan: eu incepeam sa lucrez pe dezvoltare

Aura Iordan: de ce ma intrebi?

Iulian Comanescu: Bănuiam că Ringier te-a luat la Praga pentru un alt motiv decât semiintegrarea Pro Sport, adică golirea redacţiei…

Aura Iordan: hai sa iti spun ce cred eu.. probabil ca ar fi interesant de facut un studiu de caz de psihologie organizationala despre plecarea in bloc

Aura Iordan: In Media Pro, la acea vreme, oamenii cei mai importanti erau cei care produceau continut. Ei decideau totul si erau totul pt Sarbu, pt ca erau asemenea lui: creativi, producatori de continut. Sarbu a inceput sa aprecieze managerii de cariera in timp (poate o data cu listarea CME la bursa) si a realizat ca si aceasta este o profesie care presupune talent.

Iulian Comanescu: Povesteşte-mi, fiindcă a fost una din cele trei mari hemoragii Ringier, de-a lungul timpului. Au urmat “Evenimentul zilei”, în decembrie 2004, şi “Libertatea”, în octombrie 2006.

Aura Iordan: Pro Sport era un BU [business unit?] total independent. Tolontan, Ioanitoaia si cu mine decideam impreuna strategia: pozitionarea produsului pe piata, target, pret, marketing, sfatuindu-ne din cand in cand cu Sarbu… care insa ne-a dat mana libera total. Editorialul era doar al lor.

Aura Iordan: In Ringier era altfel atunci. Jurnalistii sunt doar jurnalisti, dar sistemul decide pozitionarea, marketingul, pretul, strategia ziarului. Acest lucru nu l-au acceptat Ioanitoaia si Tolontan. Sa renunte la a fi implicati in strategia ziarului si sa ramana doar jurnalisti.

Aura Iordan: Care sistem cred ca functioneaza mai bine? Ambele. Ringier are fara indoiala succes si cea mai mare cota de piata in presa. Insa unii oamani nu se pot incadra in anumite sisteme. Ioanitoaia si Tolontan nu vor lucra decat total independent. Intotdeauna. Si Dragos Stanca este la fel. (cred eu)

Aura Iordan: Cine castiga lupta? Gazeta se bate umar la umar cu Pro Sport. Libertatea este insa lider incontestabil al pietei.

Iulian Comanescu: Despre viitor ce-mi spui? Care sistem va funcţiona? Fiindcă aud peste tot de cutting costs şi reduceri de personal, în presa de hârtie. Şi nenorocirea sporeşte în loc să scadă.

Iulian Comanescu: Între timp, nişte amatori sau oameni fără credenţiale, ca fondatorii YouTube sau MySpace, vă dau peste nasul vostru de manageri de MBA.

Aura Iordan: lol

Iulian Comanescu: Păi stai, e simptomul timpurilor.

Iulian Comanescu: Nu e că e pe internet. E că sunt oameni care au libertate de mişcare.

Aura Iordan: exista mai multe modalitati de a reusi in business. fie ai o chemare si faci ceva cu pasiune si talent… fie te duci si inveti cum reusesc cei care au acest talent si devii un manager bun

Aura Iordan: cei ca ei [talentaţi/pasionaţi] sunt 100 in toata lumea, cei care se duc in scoli si devin manageri buni sunt cu miile

Aura Iordan: cred ca e loc si pt noi cei care ne ducem in scoli chiar daca nu suntem geniali precum fondatorul google, oracle sau microsoft

Iulian Comanescu: Da, e loc şi pentru voi, desigur.

Aura Iordan: care noi?

Iulian Comanescu: Voi, ăia, umilii, cu MBA-uri

Iulian Comanescu: Glumesc.

Aura Iordan: chiar asa si suntem

Aura Iordan: cred o scoala nu valoreaza nimic daca nu se vede in rezultatele pe care le avem in profesie

Iulian Comanescu: Adevărul e că mulţi dintre voi sunt femei, persoane cu mult tact şi…

Iulian Comanescu: Aşa ziceam şi în alte părţi, sunt doar vreo trei-patru manageri de presă cu rezultate solide în România. Corneţeanu, Simion, Şerban.

Aura Iordan: eu invat pt ca pur si simplu ma pasioneaza aceasta stiinta si arta a business-ului. invat de placere, asa cum tu scrii de placere.

Aura Iordan: sunt mai multi care au rezultate in presa ca manageri. tu ai dat doar niste exemple

ÎNAPOI LA CONFERINŢĂ, ÎI CER AUREI SĂ-ŞI LAUDE MARFA

Iulian Comanescu: Trebuie să ne întoarcem la conferinţă, am făcut ocolul ăsta ca să se lămurească lumea cine face conferinţa, pe nume Inovaţie în Media.

Iulian Comanescu: În legătură cu asta am o întrebare a unui terţ.

Iulian Comanescu: Aşa e-n ymterviuri.

Iulian Comanescu: De obicei rog pe cineva să adreseze o întrebare altcuiva.

Aura Iordan: te rog

Iulian Comanescu: De data asta am un link de la cineva.

Iulian Comanescu: http://www.ralucazamfir.ro/2007/09/15/eveniment-media.html

Iulian Comanescu: E o întrebare acolo. Sau trei

Aura Iordan: stai sa vad

Aura Iordan: care este intrebarea ?

Iulian Comanescu: Ce-au inovat în media CTP, Comanescu, Ionescu.

Aura Iordan: CTP vorbeste despre nevoia inovatiei in media intr-un interviu in Saptamana financiara. CTP este foarte la curent cu trendurile si ce necesitatea schimbarii

Iulian Comanescu: Da, am citit interviul.

Aura Iordan: Comanescu este un freelancer nu numai, dar si pentru ca blogul ii da acum o platforma de exprimare libera si ieftina

Iulian Comanescu: Ieftină în termeni de costuri de publishing, să precizăm. Încerc să stau sus, pe nişă.

Aura Iordan: si care il pune in contact cu lumea… astfel ca pt comanescu… world is flat… si intra in legatura cu oameni din piata nu doar din romania

Aura Iordan: ceea ce fara aceasta platforma nu stiu cum ar fi fost posibil pt comanescu sa intre si sa concureze inte-un fel pe acesta piata globala

Iulian Comanescu: Şi Răzvan Ionescu?

Aura Iordan: razvan ionescu este red sef al unuia dintre ziarele cu reputatie si influenta si va vorbi despre trenduri in print. printul nu moare. jurnalismul nu moare

Aura Iordan: doar se transforma

Iulian Comanescu: Să zic şi eu, că în definitiv sunt vizat. Doamna Raluca Zamfir, care împarte banii BRD, îşi închipuia poate că tu vrei să faci un fel de “Salon al inventatorilor media”.

Aura Iordan: aha, imi pare bine ca nu stiu deloc cine cu cine are cate o replica acida de impartit

Iulian Comanescu: În România, asta nu prea se poate.

Iulian Comanescu: Aş putea spune că de pildă chestia asta în interiorul căreia suntem, numită ymterviu, e ceva ce mi-a trecut mie, prin cap, o inovaţie a mea şi aş putea să mă laud cu o serie de alte chestii pe care le-am pus pe roate.

Iulian Comanescu: Însă o să prefer să spun că nu, eu, Ionescu, CTP şi în general nimeni din piaţa media românească NU A INVENTAT NIMIC.

Iulian Comanescu: În schimb, mă simt în stare să vorbesc un sfert de oră despre agregare de ştiri şi toate celelalte de pe internet.

Iulian Comanescu: Suntem nişte oameni care prezintă nişte invenţii.

Aura Iordan: te contrazic

Aura Iordan: cred ca toti cei care au succes pe nisa lor au inventat ceva

Iulian Comanescu: Acum vreo două ore am scris cum a apărut Supernanny, ca format. Şi genul numit parenting show. Nu trebuie să fi inventat eu genul ca să pot vorbi despre el.

Aura Iordan: sa faci un produs de succes pe aceasta piata inseamna sa il reinventezi pt aceste conditii

Iulian Comanescu: Trebuie să fi fost acolo unde trebuie, adică la Discovery Campus din Timişoara, unde l-am ascultat pe boss-ul de la Lion TV, Richard Bradley.

Iulian Comanescu: În fine. Am pus puţin gaz pe foc cu doamna asta de la BRD ca să revenim la conferinţă.

Iulian Comanescu: Mai spune nişte nume. Să zicem că CTP, Ionescu şi cu mine sunt printre ultimele găini de pe lista de vorbitori. Cu cine te făleşti?

Aura Iordan: fac o paranteza inainte

Iulian Comanescu: Bine.

Aura Iordan: eu am fost la o intalnire la FT inainte ca ei sa scumpeasca ziarul cu 50%.

Aura Iordan: eu le-am povestit despre experienta mea de aici: ca cititorii de ziar financiar nu stiu pretul ziarului, ca ZF a crescut pretul cu 50% si nu s-a intamplat nisiodata nimic

Aura Iordan: colegul meu englez cu care eram la intalnirea cu John Ridding ii povestea despre crestere incrementala, pentru a nu pierde tiraj

Aura Iordan: FT a crescut pretul cu 50% si a castigat in tiraj

Aura Iordan: asadar… nu cred ca noi nu stim nimic despre publishing si ca tot ceea ce am facut am invatat de la altii, care au facut-o inaintea noastra

Iulian Comanescu: Chestia asta s-a intamplat fiindca ZF si FT sunt superquality. Dacă livrezi conţinut bun, pentru elite, nu se supără nimeni când scumpeşti.

Iulian Comanescu: Uită-te la piaţa de glossy. E din ce în ce mai mare, ca şi preţurile de copertă.

Iulian Comanescu: Acum cinci ani, costau sub un euro. Acum se duc spre 1,5, cred. Cam cât e-n Spania.

MARILE NUME DE PE LISTA VORBITORILOR

Iulian Comanescu: Dar zi cu zmeii care o să vorbească la Inovaţia în Media.

Aura Iordan: stim mai multe decat crezi si ce aceea am invitat multi speakeri din romania care sa vorbeasca despre cum este sa ai succes in Romania. puteam sa invit mai multe nume de afara… insa raportarea la alta piata si alte succese ar fi fost mai putin elocventa

Aura Iordan: Ziarul cotidian gratuit este un fenomen global uluitor. 1 din 5 ziare distribuite in Europe este gratuit – altfel spus 20% din tirajul ziarelor europene il reprezinta ziarele gratuite. Alexander Theobald, CEO Ringier pe Romania si Ungaria, va vorbi despre singurul cotidian gratuit din Romania, Compact. Ok, singurul din Bucuresti. Mai este unul in Timisoara. De ce a lansat Ringier ziare gratuite in Romania, Cehia, Elvetia, Serbia?

Iulian Comanescu: Stai, că pe piaţă mai e şi “Curentul”.

Iulian Comanescu: Care s-a repoziţionat anul ăsta ca ziar gratuit.

Aura Iordan: da, asa e

Aura Iordan: dar… Ringier studiaza ziarele gratuite din 2003, pe cand lucram Project Manager la Divizia de Europa a Ringier. Atunci am facut un studiu pe ziare gratuite, si decizia luata atunci a fost amanarea lansarii gratuitelor. 3 ani mai tarziu Ringier lansa peste tot si era primul pe piata doar in Romania si Serbia. Este Compact un succes? Presa tiparita va deveni gratuita? Cand?

Iulian Comanescu: Aşa. Eu m-aş întreba mai curând de ce rămâne “Compact” la 165.000.

Iulian Comanescu: De vreo enşpe luni. Nu vor să tipărească mai mult, că doritori s-ar găsi.

Aura Iordan: pt ca asteapta sa ii creasca publicitatea.

Iulian Comanescu: Aha. La venituri mai mari din publicitate, poti cheltui mai mult pe hârtie şi tipar, deci pune pe piaţă un tiraj mai mare.

Aura Iordan: acesta este modelul si afara

Aura Iordan: tii tirajul la un anumit nivel ca sa minimizezi costurile

Iulian Comanescu: Ce mişto. Tu ai o emisferă de la Ringier şi una de la Sârbu…

Iulian Comanescu: De fapt, şi eu mi-am petrecut cel mai mult timp la Sârbu şi la Ringier.

Iulian Comanescu: Mai departe.

Aura Iordan: Compact este un succes. Se epuizeaza din acele cutii speciale imediat. Care este targetul lui? fantastic: am tinut un curs la Orange, in sediul lor din Piata Victoriei. Am vazut cutia de Compact si am decis sa astept la intrare sa vad cum e primit ziarul. 1 din 2 angajati care intrau in acea cladire unde exista Oracle, Orange, Microsoft luau un Compact – si nu aveau alt ziar in mana…. Ce spune acest lucru? Incredibil de multe.

Iulian Comanescu: Bun, am înţeles, cu Theobald şi ziarele gratuite.

Aura Iordan: Jim Chisholm este cel mai cunoscut speaker si consultant de strategie in industria ziarelor. A lucrat cu titluri precum Financial Times, The Guardian, The Telegraph, The Daily Mail, Komsomolskaya Pravda (cel mai mare ziar din Rusia), The Irish Times (lider de piata in Irlanda), Hyuriett (cel mai mare ziar din Turcia), Le Monde… si lista poate continua. A fost Strategy Advisor la WAN timp de 4 ani. A facut strategia de marketing la UK Newspaper Society si strategia de dstributie pt Comisia Europeana. Are o experienta absolut incredibila in diverse tari, culturi, companii media. A scris peste 30 de studii despre strategie si tot ceea ce inseamna business-ul de publishing si new media. Este o legenda in viata a industriei publishingului mondial. Este cel mai cautat speaker la conferinte.

Aura Iordan: In industrie, este precum Michael Porter in lume in strategia de business, Jim a vorbit acum cateva zile la o conferinta in India si a tinut prima pagina a tuturor ziarelor de mare tiraj timp de 3 zile.

Aura Iordan: Dragos Stanca, a fost director la Publimedia si acum conduce divizia de print si online din trustul Realitatea Catavencu. Dragos va vorbi despre distribuirea continutului pe toate platformele, nu doar pe ziarul tiparit. Dragos are o experienta fericita in privinta brandurilor multimedia sau transmedia cu Ce se intampla doctore?, produs declinat pe Pro TV printr-o emisiune, pe radio daca imi aduc bine aminte, ca revista si ca website.

Iulian Comanescu: Da, cred c-a fost şi pe radio.

Aura Iordan: Acum el incearca sa faca acelasi lucru cu alte produse din noul trust pe care il conduce. Stiu, o sa spui ca are unde, lucrand intr-un trust mare si are resurse la dispozitie. Dar este acesta un concept viabil? Daca da, cum functioneaza? Care este modelul de business? Cum face bani?

Aura Iordan: Catalin Tolontan va vorbi despre valoarea si puterea blogului pt un ziar. Stiu, citim foarte multe lucruri despre bloguri.. dar ele sunt generale. Un blogger de succes va vorbi despre avantajele dar si dificultatile blogului, despre valoarea adaugata pe care o aduce unui ziar si unui jurnalist, despre banii care se pot face dintr-un blog dar si despre dificultatea de a interactiona direct cu cititorul.

Aura Iordan: am vazut acum un top al blogurilor candidatilor la pres SUA… blogul va fi unul dintre instrumentele de comunicare in campania viitoare

Aura Iordan: este reala? are succes? are influenta? are credibilitate?

Aura Iordan: Hotnews va fi unul dintre speakeri si va vorbi despre ziarul online. Este ziarul online un model de business viabil? Ce cheltuieli are si ce bani face?

Iulian Comanescu: Cu alte cuvinte. La conferinţa Inovaţia în Media se va vorbi despre diferite tendinţe noi din media, cu o serie de vorbitori care au niscai cunoştinţe în materie.

Aura Iordan: da, si care au avut succes dar si esecuri din care au invatat ceva

Iulian Comanescu: Public: oameni din media, câte locuri disponibile?

Aura Iordan: sala are 350 de locuri

Aura Iordan: in cazul in care nu vom avea nevoie sa ne mutam la parlament

Iulian Comanescu: Howard Johnson e de bine. 11 octombrie.

Iulian Comanescu: Ahaaa, costa 200 de euro.

Aura Iordan: ceva mai putin de 200 de euro pt cei care sunt membri in organizatiile din presa BRAT, CRP,…

Iulian Comanescu: Ce speri să se întâmple după această conferinţă, în afară de acoperirea cheltuielilor, profit, beneficii de brand personal?

Aura Iordan: brand personal. Multumesc, esti amabil. Este o conferinta a breslei

Iulian Comanescu: Păi… îţi închipui că o să te creadă cineva dacă o să spui că faci o acţiune de caritate?

Aura Iordan: o organizez impreuna cu o fundatie – freedom house

Aura Iordan: si taxa de participare la astfel de conferinte in alte tari este de regula de 2-3 ori mai mare pt a acoperi costurile

Aura Iordan: sper ca oamenii din media sa ajunga sa se cunoasca intre ei

Aura Iordan: nu doar jurnalistii, ci si managerii

Aura Iordan: pentru ca si ei contribuie la succesul unui ziar. sper ca aceste sa devina un summit/un loc in care oamenii sa dezbata tendintele si sa incerce sa le adapteze/implementaeze inaintea altora

Iulian Comanescu: Să-ţi zic ce aştept eu de la conferinţa asta, pe lângă brand personal, ca daca o sa vorbesc si eu o sa ma cunoasca mai multa lume.

Iulian Comanescu: Şi de plăcerea de a spune oamenilor nişte chestii pe care le-am aflat.

Iulian Comanescu: Cred că e un pas înainte către un numitor comun.

Iulian Comanescu: Pentru industrie.

Aura Iordan: de fapt asta imi si doresc, dialog pe ceea ce am invatat fiecare din noi in experienta noastra

Iulian Comanescu: Sunt multe tipuri de gândire.

Iulian Comanescu: CTP permitea de pildă, acum cativa ani ca redactorii lui de la “Adevărul” să caute deal-uri de publicitate. Treaba asta s-a vărsat.

Iulian Comanescu: EVZ al lui Ionescu a scris o mulţime, inclusiv sub semnătura mea, despre baronii presei şi complicităţile cu politicul.

Iulian Comanescu: Acum, în 2007, pare că nu mai există o asemenea prăpastie.

Aura Iordan: nu, presa a inceput din ce in ce mai mult sa fie un business

Iulian Comanescu: Noi, cei oarecum mai tineri, ne-am prins că nu tot ce zboară se mănâncă.

Iulian Comanescu: Ei, veteranii, caută să îşi aşeze gazetele pe nişte principii contemporante, european-valabile, de management.

Aura Iordan: un business cu reguli de business

Aura Iordan: si nu un instrument de comunicare al patronilor

Iulian Comanescu: Faptul că Răzvan Ionescu, pe care Cristian Tudor Popescu l-a suspendat din CRP, şi cu Cristian Tudor Popescu, care a fost comparat in ziarul lui Răzvan Ionescu cu Mitica Dragomir, sunt în acelaşi timp şi în acelaşi loc e de bine.

Aura Iordan: da, eu cred ca putem sa traim cu pareri diferite in aceeasi industrie

Aura Iordan: si chiar sub acelasi acoperis

Aura Iordan: nu cred in my way or no way

GATA. PE INSULA PUSTIE A AUREI I-AM PUS PE SÂRBU, WERFELI DE LA RINGIER ŞI MURDOCH DE LA NEWS CORP

Iulian Comanescu: Suntem la sfârşit. Penultima întrebare e cu o insulă pustie. Presupunem că naufragiezi şi în jurul tău se bălăcesc, pe cale de a se îneca: Adrian Sârbu, Martin Werfeli, Rupert Murdoch.

Iulian Comanescu: Poţi să-l salvezi doar pe unu dintre ei.

Aura Iordan: 🙂

Iulian Comanescu: Care să fie acela şi de ce?

Aura Iordan: numai oameni cu bani, macar criteriul asta l-am eliminat…

Iulian Comanescu: 🙂

Aura Iordan: pe murdochii, pentru ca are un fler la business incredibil. Pentru ca a dat 500 mill pe my space si il evalueza la 2 miliarde acum

Iulian Comanescu: Daaaa.

Aura Iordan: pentru ca a cumparat WSJ si ameninta ca va da continutul gratuit pe net

Aura Iordan: pentru ca pare sa stie cu 1-2 ani inaintea noastra, a tuturor, incotro se indreapta business-ul media

Aura Iordan: pe langa faptul ca a facut si miliarde cu chestia asta

Aura Iordan: as incerca sa invat ceva din flerul lui

Iulian Comanescu: Da – am o carte destul de răutăcioasă scrisă de un ziarist de investigaţii, Virtual Murdoch. Autorul nu-şi poate reprima, totuşi, admiraţia.

Iulian Comanescu: Acum.

Iulian Comanescu: Mai salvează unu. Werfeli şi Sârbu colcăie în continuare în jurul tău.

Aura Iordan: stii, sarbu ramane omul din piata TV care a creat un business de 1 miliard de usd.. dar ca si in viata cand cunosti un om in toate detaliile lui… el este tot OM

Aura Iordan: inca unul sa mai salvez?

Aura Iordan: pai schimbi regulile la mine ?

Iulian Comanescu: Nu.

Iulian Comanescu: Nu le schimb.

Iulian Comanescu: Aşa fac totdeauna.

Iulian Comanescu: Pai l-ai lăsat pe Werfeli să se înece, ce să mai?

Iulian Comanescu: Deci Werfeli face bâldâbâc.

Iulian Comanescu: Săracu Werfeli.

Iulian Comanescu: Fă-i măcar un necrolog, că oricum nu ştie nimeni despre ce vorbim.

Aura Iordan: nu am raspuns inca

Aura Iordan: l-as salva pe werfeli

Aura Iordan: pentru ca imi place sa cunosc oameni noi

Iulian Comanescu: Păi ai zis că l-ai cunoscut.

Aura Iordan: pe sarbu il cunosc, am lucrat cu el 8 ani

Aura Iordan: as vrea sa stiu cum este werfeli si cum a rezistat atat de mult la Ringier

Aura Iordan: stii ca noi romanii suntem fascinati de straini… de ce as face eu nota discordanta

Iulian Comanescu: Păi sunt alergători de cursă lungă acolo, la Zurich. Lamuniere, Pillet, Thomas Trub…

Aura Iordan: si sa iti mai spun de ce l-as salva pe Werfeli

Aura Iordan: am trimis cu organizarea acestei conferinte nenumarate email-uri

Aura Iordan: aproape toti strainii cu care am vorbit…din companiile romanesti sau de afara mi-au raspuns la email

Aura Iordan: nu acelasi lucru pot spune de colegii nostri romani

Iulian Comanescu: A, da.

Aura Iordan: nu stiu de ce… nu m-am suparat… doar am constatat cu uimire… ca un simplu analist

Aura Iordan: un analist de culturi si stiluri de leadership

Iulian Comanescu: La palierul la care ai trimis tu mail-uri, oamenii sunt foarte ocupaţi. De ce sunt foarte ocupaţi managerii români? Fiindcă lucrează în nişte structuri foarte solicitante.

Iulian Comanescu: Ştii ce trai dulce au ziariştii Ringier de la Zurich şi cum se trage de 60 de oameni ca să faci un lider de piaţă la Ringier România.

Aura Iordan: de acord, oamenii de felul asta lucreaza in structuri in care sunt: manageri, strategi, producatori in acelasi timp

Iulian Comanescu: Pe de altă parte, românii sunt şi îngrămădiţi la cap, dezorganizaţi, prost crescuţi.

Iulian Comanescu: Deci îl laşi pe Sârbu să se înece…

Aura Iordan: da, pentru ca nu imi fac griji pt Sarbu. A reusit sa se descurce in cele mai grele situatii (incurcate, controversate, de lipsa de bani…) asa incat va gasi sigur o solutie si de data asta.

Iulian Comanescu: Şi ultima chestie, ca se termină timpul.

Iulian Comanescu:Iulian Comanescu: Dacă sunt de acord să scoatem o întrebare şi un raspuns, care-ar fi alea?

Aura Iordan: am spus ceva ce nu trebuia?

Aura Iordan: ar trebui sa recitesc tot ca sa imi dau seama…

Iulian Comanescu: Nu cred.

Iulian Comanescu: Poate că te-ai codit să spui ce trebuia.

300_iordan.jpg

Aura Iordan

– mai 2007-prezent: fondator, GM, Media Management Institute
– martie 2007-prezent: trainer si consultant Achieve Global
– dec 2006-prezent: consultant iMedia Advisory (firma de consultanta internationala cu sediul in Irlanda)
– feb 2004-nov 2006: World Association of Newspapers – Business Analyst
– oct 2003–iulie 2006: Director Dezvoltare Pro TV
– ian 2003-oct 2003: Project Manager Business Development Ringier Europa
– ian 1999-dec 2002: Director Executiv Pro Sport
– studii: Master in Marketing (ASE), MBA (Slovenia), The General Manager Program (HBS)

Site-ul conferinţei: InovatiaMedia.ro
Blogul Media Management Institute: Media-Institute.blogspot.com

  1. Catalin Ionescu Reply

    Nu stiu de ce ironizati pe cei care indraznesc sa comenteze ceva. Si Alexandru Raducanu pe blogul lui Iann se intreaba ce au inovat in media Cristian Tudor Popescu si Comanescu. Probabil ca mai sunt si alte comentarii pe bloguri. Nu trebuie sa aruncati cu pietre in cei care pun intrebari legate de vorbitorii prezenti la conferinta.

  2. Iulian Comanescu Reply

    Cătălin Ionescu: întrebarea pe care am citit-o eu avea un iz pronunţat-retoric. Nu mă aşteptam ca un nenoricit de spaţiu de prezentare de un sfert de oră să stârnească invidii de felul ăsta.

  3. Aura Iordan Reply

    Catalin Ionescu: Catalin, am raspuns foarte serios in YM interviu comentariilor. Fara ironie. De fapt intrebarea m-a bucurat pt ca mi-a dat ocazia sa vorbesc despre fiecare in parte.

  4. Catalin Ionescu Reply

    Nu se creeaza invidii. Lumea comenteaza neutru, pozitiv sau negativ. Evenimentul este asteptat cu inters dar asta nu inseamna ca nu se poate discuta pe bloguri. Cred ca nu trebuie sa “omorati” pe cei care au nelamuriri ……

  5. Catalin Ionescu Reply

    Nu se asteapta nimeni sa vine la eveniment inventatori in media. Nu prea mai putem noi inventa apa calda. Sunt multe comentarii despre vorbitorii confirmati la eveniment si s-a sarit pe cei care au si scris. Cred ca CTP nu prea are ce cauta. Sunt multi care sunt la curent cu trendurile in media insa nu inseamna ca trebuie sa fie chemati. Probabil ca este chemat deoarece este si presedinte CRP. Biletul costa peste 200 de euro si sigur ca sunt multi care doresc sa auda lucruri interesante de la cei care chiar au schimbat ceva in industria media.

  6. Sonia Nastase Reply

    Nu “omorati” pe cei care indraznesc sa-si spuna parerea. Ideea este sa aiba interventii cei care chiar au schimbat ceva in media romaneasca. Cei care au inovat merita sa aiba interventii. Inteleg ca CTP-ul este un cunoascator al trendurilor dar mai bine sa vorbeasca cei din generatia noastra.

  7. Aura Iordan Reply

    Sonia, este foarte bine cand oamenii au pareri diferite. Este o ocazie de a discuta. Pana la urma aceasta conferinta se vrea un forum, un loc pentru discutii, nu pentru “unison” in pareri. CTP este foarte la curent cu ceea ce se intampla si cu necesitatea schimbarii in presa. Un jurnalist cu reputatie si foarte cunoscut, cu o imagine mai degraba traditionalista, va vorbi despre necesitatea schimbarii. Inseamna ca lucrurile chiar se schimba…Ceilalti vor vorbi despre experientele lor concrete.

Post your thoughts