ymterviu.018: Mona Dîrţu lansează Money Express, săptămânalul de business al lui Vîntu

[20:02] Iulian Comanescu: Asadar sa-i dam drumul. ymtermeeboviu cu Mona Dîrtu. “meebo” fiindcă Mona e pe meebo, în fine… Dam drumul fiindca apare Money Express, saptamânalul de business al lui Vîntu, despre care o sa aflam diverse mai jos.

[20:03] Iulian Comanescu: Mona e redactor-sef la Money Express, dupa ce a fost la Business Magazin?

[20:03] Mona Dîrtu: Exact.

[20:06] Iulian Comanescu: Money Express e ceva mai bun decât Business Magazin?

[20:06] Mona Dîrtu: O sa vezi. Eu cred ca da.

[20:06] Iulian Comanescu: De ce?

[20:07] Iulian Comanescu: Nu stateai bine acolo? Bani destul de buni, mocheta… N-o da p-aia cu “provocarea”. Toata lumea accepta “provocari”

[20:07] Mona Dîrtu: Nu, nu despre asta e vorba .

[20:09] Iulian Comanescu: Pai da, vreau sa te povestesc putin oamenilor.

LA FEL CA ZIARISTUL AFLAT ÎN DELEGATIE, CARE CEREA SA I SE TRIMITA BANI PRIN FAX, MONA A AJUNS DE LA IASI LA BUCURESTI PRIN MESSENGER

[20:10] Mona Dîrtu: O sa-ti zic. Lucrez in presa din 1991; am inceput ca reporter la reteaua Monitorul, la Iasi…

[20:11] Mona Dîrtu: Am fost de toate acolo, timp de noua ani – am fost reporter, sef, pe rand, la mai multe departamente, redactor sef adjunct, am facut o revista in limba engleza, o tentativa agentie de presa, am lucrat si la o revista stiintifica (se chema Nord Est Magazin), am facut prima editie online a ziarului, am scris la primul ziar de duminica din tara (se chema Monitorul de Duminica), am lucrat cu o gramada de oameni care acum sunt in presa de-aici, si inca mai vin… Unii imi sunt din nou colegi, ceea ce e reconfortant. O experienta irepetabila, de aur.

[20:12] Iulian Comanescu: Misto. Made in Iasi. O multime de lume vine d-acolo.

[20:12] Iulian Comanescu: Nasc si în Moldova ziaristi…

[20:12] Iulian Comanescu: Unii dintre ei sunt chiar oameni.

[20:12] Mona Dîrtu: Serios? Te gandesti la cineva anume?

[20:13] Mona Dîrtu: In Bucuresti am venit direct la Business Magazin, ca editor coordonator, dupa un telefon de la Stanca, pe care nu-l cunosteam. Mai publicam din cand in cand cate-un texoi in reteaua de saptamanale de la Publimedia, pe post de “dosar”.

[20:13] Mona Dîrtu: M-a angajat pe messenger, MSN Messenger.

[20:13] Iulian Comanescu:

[20:13] Iulian Comanescu: Da, MSN-ul îl foloseste.

[20:13] Iulian Comanescu: Pai e frumos?

[20:14] Iulian Comanescu: El te angajeaza pe Messenger, noi vorbim pe Messenger?

[20:14] Mona Dîrtu: Pai da. Nici macar n-a fost o discutie lunga, se interesase omul.

[20:17] Iulian Comanescu: Si acum, Money Express. De ce ai venit la Vîntu?

[20:18] Mona Dîrtu: Ca sa fac o revista. Ca sa lucrez cu aceeasi oameni cu care-am lucrat in Publimedia. Ca sa nu ma intorc in presa generalista, care nu-mi mai place atat de mult.

MONEY EXPRESS N-O SA FIE NUMAI CEVA CU MONEY SI EXPRESS, CI SI CU OAMENI

[20:20] Iulian Comanescu: Ce faci cu Money Express?

[20:20] Iulian Comanescu: Am vorbit pe hol acolo, la Cimitir [Reînvierea, vizavi de cladirea unde s-au mutat publicatiile Realitatea-Catavencu], despre faptul ca arata putin a glossy.

[20:21] Mona Dîrtu: N-as zice ca e glossy, nu va avea un continut soft. As zice ca are un layout mai curajos si mai prietenos, mai nescortos.

[20:22] Iulian Comanescu: O sa fie oameni pe coperta? La publicatiile de business se merge în general pe patchwork. Colaj.

[20:23] Mona Dîrtu: O sa fie oameni, sigur ca o sa fie. Oamenii, afacerile lor, deciziile lor de business explicate.

[20:22] Mona Dîrtu: Uite, hai sa luam un exemplu, mie-mi place sa lucram pe exemple.

[20:23] Mona Dîrtu: Cand a venit Bill Gates in Romania, s-a facut mare caz pe faptul ca omul s-a trezit foarte dimineata – pana si Basescu a tinut sa spuna asta, in discursul lui improvizat.

[20:24] Mona Dîrtu: Noi n-avem nici un Bill Gates, dar avem si noi milionarii nostri.

[20:24] Mona Dîrtu: Nici ei nu stau prin vacante. Unii hotarasc sa puna stafide in iaurt sau mai-stiu-eu-ce si stau cu inima-n gat sa vada daca se cumpara. Fondatorul Red Bull, Mateschitz, a pus bautura asta pe piata desi toata lumea i-a zis ca face o prostie. Acum are un imperiu, Mateschitz asta.

[20:25] Mona Dîrtu: Si o gramada de romani fac, la scara mai mica, exact acelasi lucru: risca, iau decizii, isi pun banii la bataie. Cand vezi o stire despre lansarea unui produs, te intrebi, in cel mai bun caz, daca sa-l cumperi sau nu. Dar stirea aia odihneste pe sute si mii de ore de munca, de la cercetarea de piata la sedintele de bugetare. Despre asta vom scrie…

[20:26] Iulian Comanescu: Sa înteleg ca pornesti de la programul unui om plin de bani si explici ca n-ar avea atâtia bani daca n-ar avea asa un program?

[20:26] Mona Dîrtu: Nu, nu de la program – era un exemplu doar.

[20:27] Mona Dîrtu: Fii atent: bei o bere cu prietenii la o terasa. Nu esti curios cine s-a imbogatit si cine a falimentat pentru ca tu si prietenii tai beti taman berea aia? Asa, macar ca sa poti face conversatie. Despre asta o sa scriem noi – o sa-ti livram o poveste de business ca sa intelegi cum a ajuns berea aia in meniul tau.

[20:27] Iulian Comanescu: Povesti si personaje. Asta e bine.

SI PE LÂNGA OAMENI, MAI E SI NISTE VIITOR

[20:28] Mona Dîrtu: Pe langa povesti si oameni, o sa incercam sa scriem despre viitor.

[20:28] Mona Dîrtu: Adica sa facem previziuni. Nu de capul nostru, ci punand corect intrebari.

[20:29] Iulian Comanescu: Si daca gresiti?

[20:29] Mona Dîrtu:

[20:29] Mona Dîrtu: Fireste ca o sa mai si gresim.

[20:29] Mona Dîrtu: The Economist a avut un text, in 1999, intr-o editie speciala Millenium… Povesteau ei acolo ca ziarele si revistele se grabesc sa scrie despre “triumfurile predictive”, nu si despre cum o dau in bara. Asa ca au facut un text despre prognozele gresite pe care le facusera. Titlul era “We woz wrong” – chiar asa, ortografiat gresit…

[20:29] Iulian Comanescu: Si o sa va ia lumea de neseriosi.

[20:32] Mona Dîrtu: Iulian, nu te ia nimeni de neserios daca faci previziuni.

[20:30] Mona Dîrtu: Nu, n-o sa ne ia. Pariem.

[20:30] Iulian Comanescu: Pe ce?

[20:30] Mona Dîrtu: Spune tu…

[20:30] Iulian Comanescu: Ah.

[20:30] Iulian Comanescu: Nu ma pricep sa aleg. La fel cum ma întreaba prietena mea – unde mâncam diseara?

[20:30] Iulian Comanescu: Pe…

INTRA ÎN SCENA DOMNII RINGTONE FRIPTMAN SI TAROD FARFURIA. A, SI FALAFEL BADMINTON

[20:31] Iulian Comanescu: O carte de Milton Friedman.

[20:31] Mona Dîrtu: Perfect. Ce carte?

[20:31] Iulian Comanescu: Oricare. Am vreo doua acasa, sansele sa-mi cumperi una pe care o am sunt mici.

[20:31] Iulian Comanescu: Tu câte ai?

[20:32] Mona Dîrtu: N-am nici una de Milton Friedman, o astept pe-a ta.

[20:31] Mona Dîrtu: Daca nu gasim, iti dau una de Fareed Zakaria. Vrei?

[20:31] Iulian Comanescu: A, da.

[20:32] Iulian Comanescu: Pai atunci îti dau si eu un Huntington sau ceva mai proiectiv.

[20:32] Iulian Comanescu: Daca pierd.

[20:32] Mona Dîrtu: Bun. Batem palma.

[20:32] Iulian Comanescu: Bun Fareed.

[20:32] Iulian Comanescu: Daca asta o fi prenumele.

[20:33] Mona Dîrtu: Da, bun Fareed. O sa-l citesti in Money Express. Asta-i prenumele, e indian.

[20:33] Iulian Comanescu: Moa.

[20:33] Mona Dîrtu: Un fel de vedeta rock de politica externa pentru americani, daca se poate spune asa.

[20:34] Mona Dîrtu: Vorbesc serios.

[20:34] Iulian Comanescu: Daca-mi iau Newsweek mai gasesc ceva interesant dupa aia în Money Express?

[20:34] Iulian Comanescu: Sau e tot aia din Newsweek?

[20:34] Mona Dîrtu: Tot aia, ca nu-i robot omul. Ti se pare prea putin?

[20:34] Iulian Comanescu: Nu. Poate aveti si altceva.

[20:35] Mona Dîrtu: Da, Llosa, exclusivitate pentru Romania (ca si Zakaria).

[20:35] Iulian Comanescu: Aha.

[20:35] Iulian Comanescu: Unul din favoritii mei. Mai vinde-mi revista.

[20:35] Iulian Comanescu: Ce-o sa gasesc despre media?

[20:36] Iulian Comanescu: Ca eu nu-mi iau nici Business Magazin, nici Capital, nici Ziarul Financiar.

[20:36] Iulian Comanescu: Îmi iau The Economist, Newsweek si mai pun mâna pe câte-un Financial Times.

[20:36] Mona Dîrtu: O sa gasesti textele Larisei Ghitulescu. Media ca business, fireste.

[20:36] Iulian Comanescu: Aha.

[20:36] Mona Dîrtu: Esti in target.

[20:36] Mona Dîrtu: Uite, vezi?

[20:36] Iulian Comanescu: Pai nu-mi iau Business Magazin?

[20:37] Iulian Comanescu: Daca seamana cu alea trei – oricât de deosebite sunt între ele -, o sa mi-o iau.

[20:37] Iulian Comanescu: Ce seamana la Money Express cThe Economist, Newsweek, Financial Times?

ÎN CARE NE VADIM MARI CONOISSEURI SI NE UITAM DE SUS LA TOTI; PRECUM CRISTOIU SI CTP

[20:38] Mona Dîrtu: Pai nici nu seamana intre ele. Seamana doar prin faptul ca sunt bine facute si ca scriu pentru cititori, nu pentru surse.

[20:39] Iulian Comanescu: Aha.

[20:39] Iulian Comanescu: Asta-i o boala a presei economice de la noi, într-adevar, se scrie pentru surse.

[20:39] Iulian Comanescu: Care-s cititorii Money Express?

[20:40] Mona Dîrtu: Oameni din business, in primul rand. Oameni ca tine, in al doilea.

[20:40] Iulian Comanescu: Ca mine, adica…

[20:40] Iulian Comanescu: Be more specific. Nu ca as vrea sa stiu cine sunt

[20:40] Iulian Comanescu: Ca aia stiu.

[20:41] Mona Dîrtu: Pai intr-un fel si tu esti un fel de businessman.

[20:41] Mona Dîrtu: Ai un mic business al tau, nu?

[20:41] Iulian Comanescu: Da, dar daca n-as fi…

[20:41] Iulian Comanescu: Sa zicem. În România am Comanescu SRL, afara as fi self-employed poate.

[20:41] Iulian Comanescu: Desi am senzatia ca o sa trebuiasca sa-mi iau sediu, whatever.

[20:41] Mona Dîrtu: Esti cititor de presa, dar ocolesti presa de business. De ce? Poti sa-mi zici?

[20:42] Iulian Comanescu: Fiindca e superficiala si plicticoasa.

[20:42] Mona Dîrtu: Aha.

[20:42] Mona Dîrtu: Bun.

[20:42] Iulian Comanescu: Insuficienta ca documentare.

[20:42] Iulian Comanescu: Mi se pare ca o poveste buna se scrie dintotdeauna singura. Trebuie s-o AFLI însa, ca s-o scrii. În presa si la istorici, a “afla” se refera la mai multe surse.

EXERCITIUL UNU, CU RDS. CUM FACI O STIRE DINTR-UN PRESS RELEASE SI O OFTICA

[20:42] Iulian Comanescu: Cam asta-i problema.

[20:43] Iulian Comanescu: Primesc pe mail faptul ca RDS link sau asa ceva e cel mai de încredere brand de Internet. Press release. S-a facut un studiu sau ceva.

[20:43] Iulian Comanescu: Eu am un telefon de la RDS pe care nu l-am platit de sase luni.

[20:43] Iulian Comanescu: De ce?

[20:43] Iulian Comanescu: Fiindca nu primesc facturile.

[20:43] Iulian Comanescu: Desi mi-am închiriat o casuta postala unde ajung, pe bune, cecuri din America.

[20:43] Iulian Comanescu: Care-i parerea mea despre business-ul RDS?

[20:44] Iulian Comanescu: Le scriu în disperare sa-mi trimita o factura cu tot ce am de platit, ca sa pot plati.

[20:44] Iulian Comanescu: Cred ca e ceva gen cinci euro pe luna, daca n-am vorbit.

[20:44] Iulian Comanescu: Si în loc de asta îmi vin pe mail niste desfasuratoare de convorbiri de prin ianuarie…

[20:44] Iulian Comanescu: Si atunci cum are încredere lumea în RDS link?

[20:45] Iulian Comanescu: Ce sa fac? Sa le trimit 50 de euro în cont?

[20:45] Iulian Comanescu: Îmi dau drumul la telefon?

[20:45] Iulian Comanescu: Ma sfâsie contabila dupa aia?

[20:45] Iulian Comanescu: Cam asta-i problema presei de business din România.

[20:45] Iulian Comanescu: Pun pariu ca stirea cu RDS link o s-o vezi în nu stiu câte publicatii.

[20:45] Iulian Comanescu: Dar pe aia cu mi-au oprit telefonul, nu.

[20:44] Mona Dîrtu: Asta-i problema multor business-uri: se cheama Customer Relationship Management.

[20:45] Mona Dîrtu:

[20:45] Mona Dîrtu: Sa inteleg ca ai vrea sa citesti un text despre RDS.

[20:45] Iulian Comanescu: As vrea sa citesc niste texte critice despre companii.

[20:46] Iulian Comanescu: Si prin critice nu înteleg, cum se întelege pe forumuri, cuvinte de patru litere la adresa RDS.

[20:46] Iulian Comanescu: Ce e bun, ce e rau?

[20:46] Mona Dîrtu: Da, e corect. Ai dreptate.

[20:46] Iulian Comanescu: O sa faci asta?

[20:46] Iulian Comanescu: La Money Express?

[20:47] Mona Dîrtu: Da.

[20:47] Iulian Comanescu: Ca mai am chef de-un pariu… mi-am luat o biblioteca mare, cât un perete.

[20:47] Mona Dîrtu: Uite, de exemplu…

[20:47] Iulian Comanescu: Cum se face articolul asta cu RDS, sa zicem?

[20:47] Iulian Comanescu: Hai sa facem o sedinta de sumar aici. Tu si cu mine.

[20:47] Mona Dîrtu: Hai.

[20:47] Iulian Comanescu: Avem un press release si am putea gasi un cetatean caruia nu-i convine unul si-acelasi brand despre care press release-ul afirma ca e supercalifragilistic.

[20:48] Mona Dîrtu: Managementul relatiilor cu clientii: suna ca dracu’, dar despre asta e vorba de fapt.

[20:48] Iulian Comanescu: Bun.

[20:48] Iulian Comanescu: Cum traduci în româna?

[20:48] Iulian Comanescu: Ca are iz de presa economica româneasca deja .

[20:48] Mona Dîrtu: Ba nu.

[20:48] Mona Dîrtu: N-are.

[20:48] Iulian Comanescu: Nu are, în sensul ca asta-i conceptul.

[20:49] Iulian Comanescu: Dar are, în ideea ca asta ar fi titlul articolului.

[20:49] Mona Dîrtu: E…

[20:49] Mona Dîrtu: Doamne fereste!

[20:49] Mona Dîrtu: Cum sa fie asta titlul articolului?

[20:49] Mona Dîrtu: Nu ti-am zis ca incercam sa umanizam business-ul?

[20:49] Iulian Comanescu: Pai zi asa, ca daca întelegea lumea asta?

[20:49] Iulian Comanescu: Avem prin urmare un comunicat si o plângere de la un client.

[20:49] Mona Dîrtu:

[20:50] Iulian Comanescu: Cinci plângeri, o mie de plângeri. Le gasim în 20 de minute pe Internet. Cum obtinem articolul?

[20:50] Mona Dîrtu: De ex. mergand la RCS si facandu-i sa admita ca au o problema.

[20:51] Mona Dîrtu: Si determinandu-i sa-ti zica ce fac pentru asta. Au ceva in lucru, stiu eu.

[20:51] Mona Dîrtu:

[20:51] Mona Dîrtu: Ceva costisitor…

[20:52] Iulian Comanescu: La asta ma gândeam si eu. Sa mergi peste ei. Am fost de curând la UPC sa fac un training de comunicare si oamenii erau foarte deschisi. Banuiesc ca la RDS nu e altfel.

[20:52] Mona Dîrtu: Posibil.

[20:53] Iulian Comanescu: Îi suni si vezi ce si cum. O sa fie lent.

[20:53] Mona Dîrtu: Da, stiu…

[20:53] Iulian Comanescu: Si deci recunosc ca au o problema si scriem un articol critic.

[20:53] Iulian Comanescu: Avem o problema, zice RDS, o sa rezolvam toate nenorocirile astea de acum în doi, trei ani. Nu mai devreme.

[20:53] Iulian Comanescu: Publicam articolul.

[20:53] Iulian Comanescu: Crezi ca ne mai dau reclama dupa aia?

[20:53] Mona Dîrtu: Ideea nu-i sa scrii critic. Ideea-i sa scrii cum e.

[20:53] Iulian Comanescu: Critic în sensul ala filozofic. Nu un pamflet.

[20:54] Iulian Comanescu: Dar mai ramâne o problema. Cum a devenit cel mai de încredere brand în sondajul ala?

[20:54] Mona Dîrtu: Pai nu stiu. Poate are o problema sondajul.

[20:54] Iulian Comanescu: A, da, si sondajul poate avea o problema, dar ce te faci ca asta ar însemna sa dai în Readers’ Digest. Dai?

[20:54] Mona Dîrtu: Eh…

[20:55] Iulian Comanescu: As mai chema un specialist în comunicare si l-as întreba: Cum adica, Internetul bubuie de plângeri si RDS link iese cel mai cel brand?

[20:55] Iulian Comanescu: Si poate sa zica ceva gen: RDS e de foarte mult timp în piata cu numele asta.

[20:55] Iulian Comanescu: Lumea tot la el se duce, chiar daca stie ca scârtâie.

[20:55] Iulian Comanescu: Asta presupunând ca sondajul e bun.

[20:55] Mona Dîrtu: Pai nu despre asta-i vorba, sorry…

[20:55] Mona Dîrtu: Nu, Iulian…

[20:55] Mona Dîrtu: Asculta-ma…

[20:55] Iulian Comanescu: Da, te ascult.

[20:56] Mona Dîrtu: Nu stiu daca ideea textului e sa vezi daca sondajul e corect.

[20:56] Mona Dîrtu: Ca nu poti, n-ai instrumente…

[20:56] Mona Dîrtu: Ideea e sa constati daca firma cu pricina are probleme de relatii cu clientii.

[20:57] Mona Dîrtu: Iulian Comanescu nu-si primeste factura… Doamna X, aveti un om care se plange ca nu-si primeste factura… De ce nu-si primeste factura?

[20:57] Iulian Comanescu: Asa.

[20:57] Mona Dîrtu: Si ajungi sa intelegi cum e dimensionat departamentul de rezolvat plangeri de la Iuliani Comanesti…

[20:58] Iulian Comanescu: Aha, interesant.

[20:58] Mona Dîrtu: Cat i-ar costa sa si-l dimensioneze corect…

[20:58] Mona Dîrtu: De ce n-o fac…

[20:58] Mona Dîrtu: Sau poate tocmai o fac…

[20:58] Iulian Comanescu: Cam câte ore trebuie sa vorbesti cu robotul ala, cu alte cuvinte

[20:58] Mona Dîrtu:

[20:58] Iulian Comanescu: Am sunat – telefoanele alea pentru clienti sunt useless.

[20:58] Mona Dîrtu:

[20:58] Mona Dîrtu: Asa se reduc costurile, cu roboti…

[20:58] Mona Dîrtu: Si tot asa…

[20:59] Mona Dîrtu: In Romania nu e inca bataie pentru fiecare client, ies profiturile si-asa.

[20:59] Iulian Comanescu: Da, se stie despre roboti din Familia Bundy. Interesanta abordare.

[20:59] Iulian Comanescu: M-ai convins.

[20:59] Iulian Comanescu: Eu as fi sunat la PR sa fi întrebat ce se întâmpla.

[20:59] Mona Dîrtu: Asa?

[20:59] Iulian Comanescu: Dupa aia as fi vorbit cu un sociolog, în primul pas, sa vad daca sondajul e bun.

[20:59] Mona Dîrtu: Si crezi ca ai fi aflat ceva?

[20:59] Iulian Comanescu: Si în pasul doi, presupunând ca e bun, as fi vorbit cu un specialist de comunicare.

[20:59] Mona Dîrtu: Si?

[21:00] Mona Dîrtu: Ce crezi ca ai fi aflat, in afara de lucruri de bun simt?

[20:59] Iulian Comanescu: Nu, n-as fi aflat nimic de la PR. Dar raspunsul ar fi meritat citat ca abureala.

[21:00] Iulian Comanescu: SAU

[21:00] Iulian Comanescu: N-as fi primit nici un raspuns.

[21:00] Iulian Comanescu: Si as fi zis asta: Compania X nu a raspuns pâna la închiderea editiei. Pai cum sa raspunda la solicitarea unui simplu client?

[21:00] Mona Dîrtu: Nu, n-ai afla nimic nici de la PR, nici de la sociolog, nici de la specialistul in comunicare.

[21:00] Mona Dîrtu: Nimic de business, crede-ma.

[21:00] Iulian Comanescu: Ba da, sunt mai multe chestii.

[21:00] Iulian Comanescu: O data.

[21:00] Iulian Comanescu: Poate ca sondajul e la oha.

[21:01] Mona Dîrtu: Asa… si crezi tu ca gasesti un om care sa-ti zica asta?

[21:01] Iulian Comanescu: E plin de sondaje la oha. Se vede cu ochiul liber ca e la oha. 200 de respondenti si tot restul. Se comunica în chip de marete realizari.

[21:01] Iulian Comanescu: Da, sunt lucruri flagrante.

[21:01] Iulian Comanescu: Le vad eu, care nu sunt sociolog.

[21:01] Iulian Comanescu: Am tot frecat astea ca fac analize media si mai stiu si eu ce e un esantion reprezentativ pe România si tot restul.

[21:01] Mona Dîrtu: Ok. Da-mi si mie nr. de telefon al celui care declara asta.

[21:01] Mona Dîrtu: Please…

[21:01] Iulian Comanescu:

[21:01] Iulian Comanescu: Caut, pe bune.

[21:01] Iulian Comanescu: Dar sondajul are sanse bune sa fie corect, sa stii.

[21:02] Mona Dîrtu: Asa… Si?

[21:02] Iulian Comanescu: Si-atunci problema se rezuma la brand. De aia îmi trebuie specialistul în comunicare.

[21:02] Iulian Comanescu: Nu unul gen Comanescu, Comanescu se pricepe la media.

[21:02] Iulian Comanescu: Unu’ aproape de creatie de publicitate.

[21:03] Iulian Comanescu: Care probabil ca îti va face urmatoarea analiza:

[21:03] Iulian Comanescu: RDS e cel mai mare provider de cablu din România, ca brand.

[21:03] Iulian Comanescu: UPC e înca bucati între Astral si UPC, tot ca brand.

[21:03] Iulian Comanescu: Desi în cifra absoluta e mai mare.

[21:03] Mona Dîrtu: Asa… Si?

[21:03] Iulian Comanescu: Lumea, posibil, merge tot la cel mai mare [în sens subiectiv, ca brand], fiindca, asa cum spuneai tu, nu trebuie sa fugi dupa clienti la noi.

[21:03] Iulian Comanescu: La fel cum eu mi-am luat iar Zapp.

[21:04] Iulian Comanescu: Pe ideea ca am nemultumirile mele, dar s-ar putea sa dau peste altii si mai nasoi.

[21:02] Mona Dîrtu: Tu te duci exact pe abordare de presa generalista.

[21:03] Mona Dîrtu: Stii ce faci cu o abordare ca asta? Potolesti furia clientilor nemultumiti si nu explici nimic, pentru ca nu mergi la esenta lucrurilor.

[21:04] Mona Dîrtu: Esenta lucrurilor vine din deciziile de business.

[21:04] Iulian Comanescu: Pai e o discutie despre branduri. Pe mine ma intereseaza.

[21:04] Iulian Comanescu: Desigur ca RDS iese primul fiindca Astral nu s-a rebranduit în UPC.

[21:04] Iulian Comanescu: Nu stiu ce face UPC-ul si de ce n-a schimbat înca brandul, precum Connex-Vodafone.

[21:05] Iulian Comanescu: Sau Dialog-Orange.

[21:05] Mona Dîrtu: Pai merita sa vedem.

[21:05] Iulian Comanescu: Ai tot o decizie de business.

[21:05] Mona Dîrtu: Discutia pornise de la faptul ca Iulian Comanescu e furios.

[21:05] Iulian Comanescu: Da, sigur.

[21:05] Iulian Comanescu: Oricum, asta e o abordare mai curând de media decât generalista, am tot scris de media în ultimii doi-trei ani.

[21:06] Mona Dîrtu: Pai vezi?

[21:06] Mona Dîrtu: Nu esti curios sa stii mai mult?

[21:06] Iulian Comanescu: Despre relatiile lor cu clientii?

[21:06] Mona Dîrtu: Despre cat ii costa ca tu sa fii multumit?

[21:06] Iulian Comanescu: Daca as ajunge la un lead gen: Compania X a investit prea putin în client management fiindca oricum are profit, mi-ar placea.

[21:06] Iulian Comanescu: Da, si asta.

[21:06] Mona Dîrtu: Pai vezi?

[21:07] Mona Dîrtu: Business-ul e formidabil, nu m-as intoarce in presa generalista.

[21:07] Iulian Comanescu: Desigur, daca ar fi vorba de cablu si nu despre pensii mici sau tomografe, ale caror beneficiari nu cred ca sunt core targetul Money Express.

PRESA ECONOMICA SI PRESA DE BUSINESS

[21:07] Mona Dîrtu: E o confuzie…

[21:08] Mona Dîrtu: In presa de business nu vorbesti de pensii.

[21:08] Mona Dîrtu: Avem presa economica si presa de business…

[21:07] Iulian Comanescu: Si, am spus deja, mi-a placut abordarea ta.

[21:07] Iulian Comanescu: Cred ca e laborioasa, nu stiu daca o sa aveti timp sa o faceti, nu stiu daca o sa fie oameni.

[21:08] Iulian Comanescu: Dar e bine ca o puteti gândi.

[21:08] Mona Dîrtu: O sa facem si din astea.

[21:08] Iulian Comanescu: Nu vreau sa-ti fac sumarul ziceam pur si simplu cum as fi facut eu subiectul, de curiozitate.

[21:08] Iulian Comanescu: Ia stai.

[21:08] Iulian Comanescu: Ce e presa economica si ce e presa de business?

[21:09] Mona Dîrtu: Nu stiu daca e corecta delimitarea, dar asa e in capul meu.

[21:09] Mona Dîrtu: Presa de business vorbeste despre afaceri, e business-oriented.

[21:10] Iulian Comanescu: Asta la nivel conceptual.

[21:10] Mona Dîrtu: Nu se ocupa cu banii publici, de exemplu, sau nu se focalizeaza pe ei.

[21:10] Iulian Comanescu: Dar, în România, îmi poti spune titluri care sunt de business si titluri care sunt economice?

[21:10] Mona Dîrtu: Uite, BM e de business.

[21:11] Mona Dîrtu: La fel si Business Week – sau ZF, daca vorbim despre cotidiene.

[21:11] Mona Dîrtu: Daca esti jurnalist de business nu scrii despre care-i cel mai bun credit pentru locuinte.

[21:12] Mona Dîrtu: Asta-i pentru publicatiile de masa.

[21:12] Mona Dîrtu: Sau despre marirea pensiilor…

[21:13] Iulian Comanescu: Si titluri “economice”?

[21:13] Mona Dîrtu: Capital le amesteca, de exemplu, dupa parerea mea.

[21:13] Mona Dîrtu: Asa e formula lor.

[21:14] Iulian Comanescu: Aha.

[21:14] Iulian Comanescu: S-ar putea.

[21:14] Iulian Comanescu: Toata lumea pune tunurile pe Capital

[21:14] Mona Dîrtu: Nu, nici vorba.

[21:14] Mona Dîrtu: Nici prin cap nu-mi trece – sunt doar formule diferite.

[21:14] Iulian Comanescu: În fine.

MONEY EXPRESS IAR, MAI PE ÎNDELETE

[21:14] Iulian Comanescu: Cu ce difera Money Express de Business Magazin?

[21:14] Iulian Comanescu: Mai prietenoasa, mai…?

[21:16] Mona Dîrtu: Mai calda, cu focus mai pronuntat pe oameni, mai orientata spre viitor, spre afacerile din tara (stiai ca 179 de oameni de afaceri din TOP 300 Capital sunt din afara Bucurestiului?).

[21:16] Iulian Comanescu: Nu stiam

[21:16] Mona Dîrtu: Mai orientata spre afacerile est-europene…

[21:16] Mona Dîrtu: Si cu o sectiune de Life&Arts atent facuta. Toate lumea are Life&Arts, sub diverse denumiri, dar sectiunea e considerata partea mai usurica a publicatiei. La Money Express vrem sa facem din Life&Arts o zona cu greutate, cu autoritate (paginile de arte o sa le coordoneze Costi Rogozanu).

[21:16] Iulian Comanescu: Cum vezi tu “piata” asta a revistelor economice, de business…

[21:17] Mona Dîrtu: Vrei cumva sa spui ca-i aglomerata?

[21:17] Mona Dîrtu: Sau la ce te referi?

[21:17] Iulian Comanescu: Un tip care ti-a fost sef – si care nu-ti mai este – mi-a zis odata o istorie: sa faci o publicatie economica – sau de business – e de bine.

[21:17] Mona Dîrtu:

[21:17] Mona Dîrtu: Dragos?

[21:17] Iulian Comanescu: Te cumpara “patronii” numai ca sa se duca la cafea sa o scoata din diplomat si s-o citeasca. O tin invers, dar stau la cafenea cu ea si se uita în ea, sa vada lumea ca sunt patroni.

[21:17] Iulian Comanescu: Nu Dragos, ca mai e seful tau, nu?

[21:17] Iulian Comanescu: E director general de print.

[21:18] Mona Dîrtu: Da, probabil ca avea dreptate, dar nu prea mult…

[21:19] Mona Dîrtu: Patronii astia sunt ocupati rau…

[21:19] Mona Dîrtu: Da, e de bine, cred eu, sa scoti o publicatie de business.

TOT FELUL DE COMBINATII, CUM POTI SA AI REVISTA “DE BUSINESS”

[21:19] Iulian Comanescu: Revenind la piata. Sa spun cum o vad eu.

[21:19] Iulian Comanescu: Sunt publicatii cu tiraj mic, iar eufemismul pentru tiraj mic e “de status”.

[21:20] Iulian Comanescu: Unele sunt un fel de leaflet-uri pentru un alt business.

[21:20] Iulian Comanescu: Organizezi conferinte si dupa aia dai textul în revista.

[21:20] Iulian Comanescu: Te duci la aia 179 de mini-milionari din provincie si îi zapacesti pe toti ca esti de la revista X.

[21:20] Iulian Comanescu: Si ca îi dai în revista.

[21:20] Iulian Comanescu: Nu iei spaga de-aia de presa generalista. Dar te alegi cu un contract de publicitate, o conferinta, ceva…

[21:21] Mona Dîrtu: Iulian, mie-mi place jurnalismul. Daca nu mi-ar placea, as fi facut altceva. E cea mai frumoasa meserie din lume, pentru mine.

[21:21] Iulian Comanescu: Cum ti se pare modelul asta de business? E legitim sau nu?

[21:21] Mona Dîrtu: Nu, nu e.

[21:21] Mona Dîrtu: Ti-am zis ca-mi place jurnalismul. E suficient?

[21:21] Iulian Comanescu: Da, e suficient.

[21:21] Mona Dîrtu: O stii pe aia cu biserica si statul de la Time?

[21:22] Iulian Comanescu: Nu stiu cu biserica si statul, spune-mi.

[21:22] Mona Dîrtu: Fondatorul Time a venit cu ideea asta: Biserica e partea editoriala si statul e partea de business.

[21:26] Mona Dîrtu: Costi Rogozanu, colegul meu…

[21:26] Mona Dîrtu: Fostul si actualul meu coleg…

[21:27] Mona Dîrtu: A scris un text foarte frumos despre ziaristii-eroi si simplii ziaristi. L-ai citit?

[21:27] Iulian Comanescu: Nu mai stiu care.

[21:28] Iulian Comanescu: Dar nu ti se pare ca esti cam stângista ca esenta, pentru o revista de business, daca tu crezi în ziaristi-popi, ziaristi-eroi?

[21:29] Mona Dîrtu: Nu, nu-s stangista deloc.

[21:28] Mona Dîrtu: Zicea Costi acolo ca, pe langa ziaristii care fac multa galagie (inclusiv in relatiile cu patronatul), exista si ne-eroii, cei care-si vad de treaba si stiu sa refuze senin ceea ce el numea “abuzul patronal”.

[21:29] Iulian Comanescu: Mi-am amintit textul lui Rogozanu si, într-adevar, era si frumos, si bun.

BINE, DAR NU PUTEM SA NE CAFTIM PRECUM CHIORII SI CU PATRONII, SI CU TOATA LUMEA, CA ZIARISTI… CARE-I STRATEGIA?

[21:30] Iulian Comanescu: Care-i strategia de cucerire a pietei la Money Express?

[21:31] Mona Dîrtu: Nu ma bag decat la editorial. La marketing si la distributie nu ma pricep, dar stiu ca sunt acolo oameni foarte buni.

[21:32] Iulian Comanescu: Ok.

[21:33] Mona Dîrtu: Ce sa zic… O sa ne straduim sa facem o revista buna. E greu, pentru ca, printre altele, trebuie sa luptam si cu un brand la care au contribuit si unii dintre oamenii de la Money Express.

[21:33] Mona Dîrtu: Situatia asta are si avantaje, si dezavantaje.

[21:34] Mona Dîrtu: Avantajul este stii brandul cu care te bati, in cazul nostru Business Magazin, dinauntru.

[21:34] Iulian Comanescu: Asa.

[21:34] Mona Dîrtu: Ii stii punctele tari si punctele slabe mai bine decat ceilalti competitori.

[21:36] Iulian Comanescu: Deci asta-i de bine. De rau…?

[21:37] Mona Dîrtu: De rau e ca e totusi si munca noastra…

[21:38] Mona Dîrtu: O sa-ti povestesc mai mult dupa aia, dupa ce aparem, dupa ce facem tiraj…

[21:38] Mona Dîrtu: Acum ar suna ridicol.

[21:39] Iulian Comanescu: Eu pot sa-mi imaginez un singur lucru. Ti-e teama sa nu faceti un alt Business Magazin.

[21:39] Iulian Comanescu: De care nu sunteti prea încântati…?

[21:39] Mona Dîrtu: Nooo. Exclus.

[21:40] Iulian Comanescu: Bine-bine.

[21:40] Iulian Comanescu: Lumea n-o sa fie prea încântata ca ai lansat “dezavantajele” si dupa aia le-ai lasat balta.

[21:40] Iulian Comanescu: Numar de pagini, ratecard, alte lucruri de felul asta, care nu s-au zis…

[21:40] Iulian Comanescu: Ca sa întregim tabloul.

[21:40] Mona Dîrtu: 84 de pagini.

[21:41] Mona Dîrtu: Rate-card – iti raspunde Bogdan Stefanescu de la vanzari.

[21:41] Mona Dîrtu: Ce sa-ti mai zic?

[21:41] Mona Dîrtu: Tipar bun, hartie buna (“hartie mata, cel mai mare grad de alb” – asa e corect, tehnic vorbind; ce mi-a placut chestia asta cu “cel mai mare grad de alb”…)

[21:42] Iulian Comanescu: Nume cunoscute sau celebre, în afara de Ferdinand Zaraza si Mancini Vortex Glamorosa.

[21:42] Mona Dîrtu:

[21:46] Mona Dîrtu: Jurnalisti buni, parte de la BM, din nucleul initial care a pornit proiectul Money Express, parte de la alte publicatii, comentatori permanenti (politica: Pavel Lucescu, Alin Fumurescu; business: Dan Apostol, Radu Soviani, Sorin Freciu de la The Money Channel; Costi Rogozanu cu o tableta saptamanala; din cand in cand o sa scrie si Doru Buscu, si Dragos Stanca, sper)…

[21:47] Mona Dîrtu: Avem si o emisiune, Money Express, care se difuzeaza pe Realitatea si pe The Money Channel, asa ca oamenii astia ai nostri vor putea fi si vazuti, nu numai cititi…

BAGACIOS CUM E, PETRISOR ÎSI VÂRA NASUL SI-N YMTERVIUL ASTA

[21:47] Iulian Comanescu: Pe cine ti-ai dorit si n-ai putut sa aduci?

[21:47] Mona Dîrtu: Pe Obae.

[21:48] Mona Dîrtu: Da’ nu-i timpul pierdut.

[21:48] Iulian Comanescu: Obae?

[21:48] Iulian Comanescu: Cine v-a refuzat, el sau Vîntu?

[21:48] Iulian Comanescu:

[21:48] Mona Dîrtu: El.

[21:48] Iulian Comanescu: Stiu ca sunt foarte buni “prieteni”.

[21:48] Mona Dîrtu: Serios? Nu stiam.

[21:48] Iulian Comanescu: Bravo, Petrisor.

[21:48] Iulian Comanescu: Succesorul meu de la media.

[21:48] Iulian Comanescu: Ei, poate d-aia v-a refuzat.

[21:48] Iulian Comanescu: Petrisor stii cum e, mai critic.

[21:48] Iulian Comanescu: L-a sunat pe Vîntu si Vîntu s-a enervat…

[21:49] Iulian Comanescu: Chiar, ai fost la Vîntu?

[21:49] Mona Dîrtu: Nu, n-am fost.

[21:49] Mona Dîrtu: Avem o relatie excelenta in schimb, l-am vazut la TV.

[21:49] Iulian Comanescu: Sunt dusi acolo redactorii-sefi sau asa ceva?

[21:49] Mona Dîrtu: Nu, n-au fost “dusi”.

[21:49] Iulian Comanescu: Aha.

[21:50] Iulian Comanescu: Nu ca ar fi contat, dar banuiesc ca lumea vrea sa stie.

[21:50] Iulian Comanescu: Sa dezvalui un conflict de interese.

[21:50] Iulian Comanescu: Am susurat ceva despre o rubrica a mea la voi, la Money Express. O mai vrei, acum, ca te-am înghesuit?

[21:50] Mona Dîrtu: Adica cum m-ai “inghesuit”?

[21:53] Mona Dîrtu: Da, vreau sa scrii la noi.

[21:53] Mona Dîrtu: Cu doua conditii.

[21:54] Mona Dîrtu: Unu: sa respecti nr. de semne, sa nu scrii textoaie pe care sa trebuiasca sa le tai si dupa aia sa ma suni sa-mi reprosezi ca am taiat aiurea.

[21:54] Iulian Comanescu: Aia nu e o conditie.

[21:54] Iulian Comanescu: Daca-mi ziceai pe dos era conditie.

[21:54] Mona Dîrtu: Si doi: sa-ti predai textul la timp, adica atunci cand spun eu.

[21:55] Iulian Comanescu: Am ajuns la “raspundem ascultatorilor”, ne apropiem de sfârsit.

[21:55] Mona Dîrtu: Asa.

[21:56] Iulian Comanescu: O întrebare de la Sorin Adam Matei, proful de comunicare de la Purdue, care scrie si în “Adevarul”: “Care-i spilul cu Money Express?”

[21:57] Iulian Comanescu: Stii cine-i Sorin Matei?

[21:58] Mona Dîrtu: Da, am citit pe net.

[21:58] Iulian Comanescu: Ba nu.

[21:58] Iulian Comanescu: Il cunosti din ’96.

[21:58] Mona Dîrtu: Serios?

[21:58] Iulian Comanescu: Ai uitat

[21:58] Iulian Comanescu: El asa zice.

[21:58] Mona Dîrtu: De unde?

[21:58] Mona Dîrtu: De la Monitoare?

[21:58] Iulian Comanescu: Ca voiati sa faceti pe Internet o revista transoceanica, asa ceva.

[21:58] Mona Dîrtu: Aaaaa…

[21:59] Iulian Comanescu: Ala e.

[21:59] Iulian Comanescu: Barbosul.

[21:59] Iulian Comanescu:

[21:59] Mona Dîrtu: Da, faceam pe-atunci editia electronica a Monitorului, se lauda pe-atunci ca e primul ziar romanesc care a avut o editie electronica

[21:57] Mona Dîrtu: Spilul cu Money Express e ca vrea sa explice ce-i in mintea oamenilor despre care noi ne inchipuim ca ar trebui sa stea cu banii in banca, sa ia dobanzi si cu banii de pe dobanzi sa stea in vacante sub palmieri.

[22:00] Mona Dîrtu: Spilul e ca e parte dintr-o divizie de business care o sa aiba de toate.

[22:00] Mona Dîrtu: TV, agentie de presa, cotidian, saptamanal, online.

[22:01] Mona Dîrtu: O sa poti plimba informatia de pe un suport pe altul ca la casele mari.

[22:02] Iulian Comanescu: Bun aia. Zi-mi o casa mare care face asta.

[22:02] Iulian Comanescu: Ca sa pricepem modelul.

[22:02] Mona Dîrtu: Time Warner, de exemplu.

[22:03] Iulian Comanescu: Aha.

[22:02] Mona Dîrtu: E exagerata comparatia, fireste.

[22:02] Mona Dîrtu: Dar e un model.

[22:02] Mona Dîrtu: Au reviste, TV, online.

[22:03] Iulian Comanescu: E un model, nu e o comparatie, de ce-ar fi exagerat?

[22:03] Mona Dîrtu: Da, corect – speram doar sa nu par aroganta.

[22:03] Iulian Comanescu: Nu

[22:03] Iulian Comanescu: Va bagati tare pe online.

[22:03] Mona Dîrtu: Da, e esential online-ul.

[22:03] Mona Dîrtu: Mai ales pentru targetul nostru, care sta toata ziua cu nasul in computer.

[22:03] Iulian Comanescu: Poti sa-mi zici ceva specific despre on-line?

[22:04] Iulian Comanescu: O sa fie altceva decât Capital.ro sau businessmagazin.ro?

[22:04] Mona Dîrtu: Sigur. O sa avem un portal online care o sa integreze informatia de business din toate media grupului.

[22:05] Mona Dîrtu: Moneyline.ro, asa o sa se cheme.

[22:05] Iulian Comanescu: Cred ca mi-a zis si Stanca asta…

[22:05] Mona Dîrtu:

[22:06] Iulian Comanescu: Antepenultima înterbare.

[22:06] Iulian Comanescu: Îti place sa vorbesti de viitor. Mai cer, pentru Comanescu.ro, care-i un mic site pentru piata externa, în engleza, prognoze referitoare la piata media.

[22:08] Iulian Comanescu: Câti investitori straini vor intra pe piata media din România în urmatorii trei ani – si când, în acest interval?

[22:08] Iulian Comanescu: Merge asta?

[22:09] Mona Dîrtu: Merge. Unul mare. Cand? O sa ma documentez, e un subiect bun. Probabil la anul sau peste doi ani.

[22:10] Iulian Comanescu: Explica putin.

[22:10] Mona Dîrtu: As zice mai multe, dar nu-mi place sa vorbesc despre lucruri pe care nu le stiu foarte bine. Acum n-am argumente.

[22:10] Mona Dîrtu: Da’ o sa am.

[22:11] Iulian Comanescu: Deci nu e o prognoza, ci o informatie, nu?

[22:11] Mona Dîrtu: Pai prognozele tot pe informatii ar trebui sa se bazeze.

[22:12] Iulian Comanescu: Nu era o critica, voiam o precizare.

INSULA PUSTIE

[22:12] Iulian Comanescu: Asadar – insula pustie, doamnelor si domnilor.

[22:12] Iulian Comanescu: Naufragiezi, te îndrepti catre o insula pustie si ai putea salva pe unul din urmatorii trei:

[22:13] Iulian Comanescu: Petrisor Obae, Sorin Ovidiu Vîntu, Maria Vlas. Pe care îl salvezi?

[22:13] Mona Dîrtu: Pe Obae, daca stie sa faca focul cu lemne ude.

[22:13] Mona Dîrtu: Daca nu, ii dau pe toti trei la schimb pe un cort, o bricheta si un cutit.

[22:14] Mona Dîrtu: Tu ce-ai face in locul meu?

[22:15] Iulian Comanescu: Bun. Obae stie sa faca foc, se vede în EVZ. Sau macar sa scoata fum.

[22:15] Iulian Comanescu: Îti zic acusi.

[22:15] Iulian Comanescu: Deci l-ai salvat pe Obae. Între Vîntu si Vlas?

[22:15] Iulian Comanescu: Mai salveaza unul.

[22:16] Mona Dîrtu: Pe nici unul. Investitor in media nu-mi trebuie pe o insula fara nici un cititor, iar cu Vlas nu stiu ce-as putea face. In plus, nici nu inot prea bine .

[22:17] Iulian Comanescu: Ce-as face eu.

[22:17] Iulian Comanescu: Oscilez între Vîntu si Vlas.

[22:17] Iulian Comanescu: Ca prim salvat.

[22:17] Iulian Comanescu: Petrisor e un tip grozav, îmi taie articolele cu o mila paterna.

[22:17] Mona Dîrtu:

[22:17] Iulian Comanescu: Precizez ca nu e vorba de faptul ca nu scriu la semne.

[22:17] Iulian Comanescu: Scriu la numar de semne, dar se micsoreaza mereu spatiul.

[22:17] Mona Dîrtu:

[22:17] Iulian Comanescu: S-ar putea ca EVZ sa intre la apa sau dracu’ stie ce.

[22:18] Iulian Comanescu: Dar as sta de vorba cu cei doi, [Vîntu si Vlas], ca sa vad ce-a fost. Si dac-as putea sa-i salvez pe amândoi, as vrea sa vad cum stau în jurul focului, ca la Survivor, si se ajuta.

[22:18] Mona Dîrtu:

[22:19] Mona Dîrtu: Si dupa aia ai face un reportaj…

[22:19] Iulian Comanescu: Cred ca Vîntu e mai interesant, dar am facut doua interviuri cu el deja. Cu Vlas n-am facut interviuri, dar a cam spus ceea ce cred ca mi-ar spune si mie.

[22:19] Iulian Comanescu: Ma rog, ar mai fi un avantaj, pentru Vîntu, ca se descurca el cumva sa iasa de pe insula aia si odata si-odata tot ne plictisim numai noi doi, acolo.

[22:20] Iulian Comanescu: Sau as putea sa ma balacesc eu cu Vlas si sa-i pun pe Petrisor si Vîntu la uscat, pe insula.

[22:20] Iulian Comanescu: Doar ca nu stiu sa-not si nici Vlas nu pluteste prea bine, dupa cum se vede.

[22:20] Iulian Comanescu: În fine. Ultima chestie.

[22:20] Iulian Comanescu: Sa zicem ca as fi de acord sa scot o întrebare si un raspuns din ymterviu. Da scroll up. Care-ar fi astea?

[22:22] Mona Dîrtu: Pe aia cu diacriticele. Glumesc. Nu, niciuna, dar niste corecturi as face, ca au scapat greseli.

[22:22] Mona Dîrtu: Pot?

[22:22] Iulian Comanescu: Da, sigur, fa corecturi.

[22:22] Iulian Comanescu: Sunt destule greseli si o sa mai treaca.

[22:22] Iulian Comanescu: Scapa tot timpul. Asa-i pe blog. Nu ca la revista, corector, o doamna care-ti aduce cafeaua…

300_mona_dirtu.jpg 300_money_express.jpg

Money Dîrţu şi Mona Express

  1. denis Reply

    foarte misto….revistele de acest gen au publicul lor specializat…informatiile nu sunt accesibile oricui si parca ne-am saturat de fata de la pagina 5 sau alte rubrici de acest gen.

  2. denis Reply

    nu iti adresez acum felicitari mona, astept sa vad revista

  3. Cristina Simion Reply

    Mona Dirtu e un brand foarte bun. Dincolo de o minte sclipitoare, o minte organizata. Si – deloc neimportant – un om foarte corect. S-a construit pe sine cu rabdare si cu consecventa – si, atit cit stiu, tot ce a facut, a facut foarte bine. Foarte, foarte bine.
    Bravo, Mona! Abia te astept cu ‘Money Express’. Cred ca o sa fie ‘Money Express’ by Mona Dirtu, nu ‘saptamanalul de business al lui Vantu’, ceea ce e un inceput excelent. Dupa istoria noastra comuna de la “Monitorul”, am continuat sa-mi doresc sa mai lucram impreuna, stiind ca esti un constructor prin vocatie si un mentor pentru altii. Esti probabil una dintre cele mai valoroase ‘achizitii’ din grupul Realitatea-Catavencu, in sensul plus-valorii pe care o poti crea.
    In alta ordine de idei, Iulian, de ce nu lasi omul sa termine ce are de spus? Ca nu construiesti intotdeauna o argumentatie completa si coerenta in doar cinci-sase cuvinte, si nici ‘sarind’ de la o idee la alta ca sa raspunzi la ‘intrebari in intrebari’. Sa stii ca e frustrant si pentru interlocutor, si pentru cititor… si scade din valoarea ymterviului, altfel super-interesant si… viu, da!

  4. gabriel Reply

    Poate n-am inteles eu bine, dar din acest ymterviu reiese ca “Money Express” va fi un fel de “Target ” saptamanal, ceea ce nu suna promitator, plus ceva idei din “Business Magazin” care nu prea au prins. Ori n-am citit cu atentie, ori poate Mona nu stie sa-si vanda “marfa” prea bine, si asta tocmai pe un mediu atat de generos cum este Internetul (lipsit de constrangerile unei pagini de ziar sau revista: deadline, nr. de semne si altele)… Hm, asteptam produsul pentru o mai buna edificare.

  5. Iulian Comanescu Reply

    Cristina: cu “nelasatul” e o problema de mediu de comunicare. Asa-i pe yahoo messenger. Fiindca nu ai si body language si altele, habar n-ai cand termina celalalt. Exista cazuri precum Ciutacu, unde daca taceam, ar fi tinut un monolog la fel de lung ca discutia cat de cat inchegata. La Mona, am tot asteptat.

    Inca nu stiu exact ce e ymterviul, dar mi-e clar ca e altceva decat un interviu pe reportofon sau cu pixul si carnetul.

  6. Mona Dirtu Reply

    @denis: E logic sa astepti revista; sa-ti spun ca pana si echipa MONEY EXPRESS, cea care o face, abia o asteapta?
    Intr-adevar, e bine ca avem reviste specializate. E reconfortant si pentru cei care le fac, pentru ca scapa de obligatia a decide daca dau o stire sau alta in functie doar de numarul de cititori pe care ii aduce. Aici, in schimb, altfel de angoase: cele pe care ti le da un public pretentios, care iarta mai greu inexactitatile ori superficialitatea.

    @Cristina Simion: Multumesc mult, Cristina. M-ai coplesit. Nu stiu daca sunt, cum spui tu, “un constructor prin vocatie” – e cam mult spus, totusi… E drept ca nu-mi place sa fac treaba de mantuiala – dar asta nu inseamna nici pe departe ca-mi iese totul.
    Da, si eu as vrea sa lucram impreuna, cot la cot, cam ca la Times Romanian Monitor (mai am si acum pe-acasa o foaie ratacita pe care tu ai facut, cu pixul, inventarul textelor – si hotarasc s-o pastrez de fiecare data cand imi fac ordine in hartii…). Si daca ma gandesc bine, nu-i deloc exclus. Am putea face amandoua o lista destul de lunga de oameni cu care fiecare dintre noi s-a reintalnit, la un moment dat, prin vreo redactie sau alta. De ce nu ne-am reintalni si noi doua, cand o veni vremea?

    @gabriel: Nu, nu cred ca MONEY EXPRESS va fi un fel de Target saptamanal. Vom incerca sa facem, de exemplu, previziuni, ca sa dau doar un exemplu de element de diferentiere – Target nu-si propune sa faca asta, are alte scopuri. Vom scrie in principal despre business, vom incerca sa explicam deciziile de afaceri, vom scrie despre antreprenorii si managerii de companii mari din provincie. O sa te edifici cand MONEY EXPRESS apare pe piata, zic eu. Sigur ca lumea oamenilor de afaceri de la noi e mica, dar fiecare dintre cele doua reviste va avea stilul ei propriu, chiar si pe acelasi personaj.

    @Cristina, Iulian: Iulian imi zicea zilele trecute, tot pe messenger, ca e “nevorbit” si ca ii zice mereu lumea ca vorbeste prea mult in ymterviurile astea ale lui; ceea ce inseamna ca n-ar trebui de fapt sa fie surprins ca-i reprosezi si tu asta. Cat despre ymterviu, as zice ca e de fapt o conversatie in care unii vorbesc mai mult, altii mai putin. Eu nu puteam vorbi mai mult ca el la dezbaterea cu RCS, bunaoara – ca nu eram la fel de furioasa 🙂

  7. Ionut Oprea » Moneyline.ro, un nou portal de business Reply

    […] Abia azi am rasfoit la cafea ymterviul luat de Comanescu Monei Dirtu, redactor-sef la Money-Express(viitorul saptamanal de business al grupului Realitatea-Catavencu), ex-Business Magazin(saptamanalul de business de la Publimedia, o revista care merita citita, se indreapta spre un TIME autohton). […]

Post your thoughts