ymterviu.012: Dragos Stanca: Momentan, Vintu nu face nici un leu din media

Iulian Comanescu: Ce-ti lipseste in afara de o cina buna? [Dragos a fost punctual la intalnirea pe messenger, desi n-a avut timp sa manance din cauza asta.]

Dragos Stanca: E o intrebare la care as putea raspunde cateva ore. Daca e sa aleg un lucru, cred ca timpul. Timpul sa imi duc la capat toate chestiile care-mi trec prin cap. Atat pe plan profesional, cat si personal.

Iulian Comanescu: Trei chestii care iti trec acum tare de tot prin cap…? Nu alea personale.

Iulian Comanescu: (Eu stau si-astept, ca mi-au zis mai multi ca vorbesc in exces in ymterviurile astea.)

Dragos Stanca: Esti mult prea restrictiv.

Iulian Comanescu: Bun. Cinci chestii? Cate?

[Dragos Stanca, cel care venea din Cluj in 2002 si spunea Bucurestiului, ca Rastignac: “Intre noi doi, acum!” Stanca, cel care primea pe mana mai intai reteaua locala a lui Adrian Sirbu, iar apoi intreaga Publimedia. Stanca, cel care aproape doua luni pleca cu scrisori deschise (de altii, nu de el) de la acelasi Adrian Sirbu si primea pe mana Academia Catavencu, trustul, in calitate de director general. O sa va intereseze ce spune, si nu fiindca e aproape de Vintu. Zice ca nu e. Dar e aproape de banii lui.]

Iulian Comanescu: Sau nu asta era restrictia?

Dragos Stanca: Hai sa ma limitez la chestiunile profesionale (daca lucram la Metrorex nu cred ca te interesa sa vorbim). Deci. 1. Bani cati mi-as dori sa fac toate investitiile in media care cred ca ar merita facute

Dragos Stanca: 2. Oameni care sa nu arunce banii de la punctul 1 pe aiureli (proiecte gresit alese)

Iulian Comanescu: Imi zici tu cand termini lista

Dragos Stanca: Ma gandesc. Nu e usor

Dragos Stanca: 3. Public consumator de media suficient de educat si deschis la lucruri noi

Dragos Stanca: Astea ar fi cele 3 chestii pe care daca le-as avea, pe plan profesional, as fi happy

Iulian Comanescu: 🙂

Dragos Stanca: Destul de vag. Dar atat pot la ora asta (scuza patetica vesnic valabila – sunt obosit bla bla)

CELE PATRU TITLURI NOI – CINE CE VREA CU ELE? IQADS.RO SE FACE SI PRINT

Iulian Comanescu: Pai aritmetica ta e in momentul asta: 1+2=Vintu. Are o multime de bani, dar ii arunca pe prostii. Am interpretat corect?

Dragos Stanca: Nu as face, daca as fi Vantu, toate investitiile pe care le face el. Insa pe banii lui decide singur, normal. Eu am sumele pe care le are la dispozitie zona pe care o administrez eu si, evident, mi-as dori de 5 ori mai multi. Il cunosc insa prea putin ca sa imi permit sa trag concluzii sau sa emit judecati in ceea ce il priveste.

Iulian Comanescu: Din astea patru care s-au anuntat azi, J’adore, IQads.ro, Bilant, Psihologia azi, ce e bun, ce e de aruncat?

Dragos Stanca: Daca eram de parere ca e ceva de aruncat, ma opuneam vehement si nu se facea deal-ul. Am suficienta putere sa fac asta. Din contra, am extrem de mare incredere in toate aceste proiecte. Daca ar fi sa imi pun banii (mei) pe doua dintre ele, as miza mai ales pe J’adore si IQ ads – pentru ca sunt branduri inovative, si ador (scuzati repetitia) inovatia.

Dragos Stanca: Bilant si Psihologia sunt titluri foarte ok pe nisele lor, depinde de intelepciunea noastra daca le vom face sau nu si mai ok.

CUM E VINTU? STANCA STIE CUM “NU” E. IPOCRIT

Iulian Comanescu: Bun. Cum e Vintu? Ziceai ca-l cunosti destul de putin.

Dragos Stanca: Dupa primele discutii pe care le-am avut in viata mea cu SOV (discutii care – dl Sarbu va fi surprins – au avut loc la o luna de la venirea mea la Catavencu), pot spune mai degraba ce nu este decat ce este.

Dragos Stanca: Si, in primul rand, nu este ipocrit

Dragos Stanca: Recunoaste, sincer, ca pentru el media este un business. Si ca inclusiv decizia de a ne acorda libertate de exprimare totala este o decizie de business.

Dragos Stanca: A constatat asta pe propria piele, cu Realitatea TV, care a crescut foarte mult ca brand dupa alegeri, cand a dovedit ca a jucat corect. Spre deosebire de marii playeri.

Iulian Comanescu: Face bani multi din business-ul asta al lui Vintu?

Dragos Stanca: Momentan, nu face nici un leu. A investit mult. Cred ca e cea mai mare investitie cash in media din istoria recenta. Companiile de tip Intact sau Media Pro s-au dezvoltat organic, in primul rand. Au reinvestit profitul – ca sa folosesc o expresie tocita.

Dragos Stanca: E o premiera, un experiment care implica si riscuri. Dar e un pariu pe care eu mi-as pune banii.

Iulian Comanescu: De ce ti i-ai pune?

Iulian Comanescu: Inteleg ca nu face bani, dar o sa vrea multi.

Iulian Comanescu: Bani.

Dragos Stanca: Eu sunt convins ca, daca asta vrea, ii va si obtine daca va ramane la decizia inteleapta de a lasa libertatea editoriala si de management pe care o lasa acum

Iulian Comanescu: “Daca” asta vrea. Ai suspiciuni?

Dragos Stanca: Nu am suspiciuni. Insa nu pot avea incredere deplina in nimeni. Am facut eroarea asta o data. Imi ajunge

Iulian Comanescu: 🙂

Dragos Stanca: Pana la proba contrarie, da. Am incredere deplina.

Iulian Comanescu: Poti face o comparatie intre Vintu si Sirbu?

Dragos Stanca: Comparatia e inevitabila insa nu foarte relevanta. Am lucrat pentru Sarbu 7 ani, pentru Vantu 7 saptamani.

Iulian Comanescu: Pai cu rezerva asta, legata de relevantza, ce-ti vine in minte?

Dragos Stanca: Una dintre diferente, am enuntat-o mai sus. Sarbu este, uneori, ce am spus ca nu este Vantu

Iulian Comanescu: 🙂

Iulian Comanescu: Iiii-pooo…

Iulian Comanescu: Bun, alta diferenta?

Dragos Stanca: Serios vorbind. Sarbu mi-a fost foarte drag si, desi el crede ca il urasc, se insala rau. Una dintre greselile lui fundamentale este insa ca nu are nevoie de management sau redactori sefi, ci de subordonati, de fani chiar. Sarbu repeta, foarte des: “Eu stiu ce inveti tu acum inca inainte de a te naste. Am legitimatie de presa din 1960 toamna etc”.

Dragos Stanca: Vantu spune, sincer, ca nu se pricepe la media si ca acesta e motivul pentru care are nevoie de noi si de parerile noastre.

Dragos Stanca: Din punctul meu de vedere, ca fost jurnalist, actual manager de presa, e o varianta ideala de colaborare si de relatie patron – angajat.

Dragos Stanca: Ei, mai sunt multe diferente. Dar, repet, pe Vantu il cunosc prea putin. Pana acum, a fost extrem de corect.

PRIMELE AVENTURI ALE LUI STANCA IN TRUSTUL LUI VANTU: SECURIZAT ASTA, AIA SI AILALTA

Iulian Comanescu: Suna credibil, nu te pune rau cu nici unul. Bravo. Au trecut, ziceai, sapte saptamani de cand esti la Vintu. Ce-ai facut in tot timpul asta?

Dragos Stanca: Multe, simultan. In primul rand, am securizat zonele de venit: 1. distributia (departamentul e complet nou, intreaga structura din Media Pro m-a urmat – si ii multumesc lui Alex Miristea si colegilor lui si ai mei pentru asta); 2. vanzarile (unde, datorita lui Sorel Radu vom avea un departament foarte performant, operational din ianuarie)

Iulian Comanescu: Mai departe.

Dragos Stanca: Apoi am securizat banii, datorita Mirelei Dragnea, fost CFO la MediaPro, care pune ordine in cifre

Dragos Stanca: Acum suntem in faza in care constituim diviziile pe linii de business: quality, business press, women magazines, time out guides, special interest etc

Iulian Comanescu: Buuun.

Dragos Stanca: si new media – desigur

Iulian Comanescu: Ce inseamna a “securiza”?

Dragos Stanca: A nu pierde aiurea

Dragos Stanca: A face control de cost si alte inginerii (in sensul bun!) financiare

Iulian Comanescu: Nu inteleg. Se pierdeau bani inainte? Unde se pierdeau?

Dragos Stanca: De exemplu, din distributie: restantele de incasat erau mult prea mari, fapt care influenta negativ cash flow ul companiei. Alex, impreuna cu Mirela, au rezolvat asta. Etc

Iulian Comanescu: Aha.

Iulian Comanescu: New Media ce-nseamna la Grupul Catavencu? Ca mai e o New media la Realitatea TV, una la NewsIn… deocamdata Realitatea.net si NewsIn.ro isi fura una alteia stirile – ce e gratis la Realitatea, din sursa NewsIn, e pe bani la NewsIn…

Dragos Stanca: New Media nu inseamna la Grupul CATAVENCU mare lucru acum, dar asta se va schimba. Despre Realitatea nu imi permit sa emit pareri, pentru ca nu am o implicare acolo. CATAVENCU are insa branduri extrem de valoroase care in online lipsesc sau au potential mult sub-exploatat. Cel mai bun exemplu? Chiar catavencu.ro.

Dragos Stanca: Cu www.facemcatavencu.ro – proiect gandit si condus de Dragos Musat – am pornit sa schimbam asta.

Iulian Comanescu: Da, era pacat de Catavencu. Deci se ocupa mai ales de partea virtuala a brandurilor de hartie… ce-o sa faceti cu IQads.ro? Scoateti si print?

Dragos Stanca: Si schimbarile se vor vedea foarte curand. Acum il avem in echipa si pe Marius Cristea (IQ ads) care este cel care a dus zf.ro acolo unde este el acum. Deci e “de bine”.

Iulian Comanescu: Mai e un raspuns de raspuns

Dragos Stanca: Oricum, tin sa precizez ca din punctul meu de vedere acesta este un MSNnterviu (or something) – pentru ca folosesc MSN, nu YM

Iulian Comanescu: Includem precizarea. De fapt, multe ymterviuri le-am luat pe Kopete (Linux/KDE).

Iulian Comanescu: Daca e sa precizam. Si am pe undeva pe-aici un Gaim.

Dragos Stanca: aici m-ai pierdut….

Iulian Comanescu: 🙂

Iulian Comanescu: Ma rog, e just for the record.

Iulian Comanescu: Eram la IQads.ro, te intrebam daca scoateti si revista de hartie la IQads.ro.

Dragos Stanca: Gand la gand… IQ ads este un brand care va cunoaste, cred eu, toate declinarile posibile. Am incredere in acest proiect aproape la fel de multa cat are si Marius.

RASPUNDEM ASCULTATORILOR. PETRISOR OBAE DE LA EVZ PE FIR. STANCA IL TRIMITE LA UN MOMENT DAT SA-L SUNE PE VINTU

Iulian Comanescu: Esti director general pe print. Peste tine sunt Sergiu Toader si Sorin Enache, recent avansati pe toata structura media a lui Vantu. Au fost avansati dupa ce ai venit. Cum te simti cu ei in echipa?

Dragos Stanca: Au fost avansati dupa ce am venit eu? Nu am sesizat!

Iulian Comanescu: Cel putin la Realitatea TV s-au facut niste avansari recent, de unde eu deduc ca se creasera niste locuri goale tot recent.

Iulian Comanescu: Bun, sunt oricum sefii tai. Cu asta deschidem o serie scurta de intrebari de la terti. Petrisor Obae de la EVZ vrea sa stie cum te raportezi tu la Sergiu si Enache. Cine are decizia pentru o chestie sau alta. Ce faci cand cei doi nu sunt de acord.

Dragos Stanca: Ciudat: noi lucram ca si cum am fi un grup de prieteni care se aduna la cate o bere si pun tara la cale. Pe bune. E foarte misto din punctul meu de vedere. Deciziile se iau relaxat, in formula eu, Doru, cei doi Sorini si Sergiu. [Celalat Sorin e Vulpe, de la Catavencu. Doru e Buscu, tot de acolo.]

Dragos Stanca: Pana acum am fost 100% de acord in tot ce am discutat.

Dragos Stanca: Suna boem si rozaliu, dar asa a fost pana acum

Dragos Stanca: Daca nu o sa fim de acord in ceva, ultimul cuvant in are Sorin Enache, ca si director general al Realitatea Media. Mi se pare logic.

Dragos Stanca: Ca el se consulta cu Vantu sau nu, nu stiu.

Iulian Comanescu: Zau?

Iulian Comanescu: Nu Sergiu?

Dragos Stanca: Sergiu e director editorial, de content. Sergiu si Sorin lucreaza in tandem business-content. Nu am auzit sa nu fi fost in acord vreodata.

Dragos Stanca: Deciziile mari se iau in bordul director, unde sunt Sergiu, Sorin, Sorin si Doru. Daca e 2-2, balanta o inclina Sorin Enache. Cred. Pentru ca, de cand sunt eu aici, nu a fost cazul.

Iulian Comanescu: Bine, ca se tin scai unul de altul ca doi pui care au inghitit aceeasi rama, vorba lui Silviu Angelescu, stim. Dar nu stiu care e mai sef dintre ei. Adica stiu, da’ te intreb pe tine.

Dragos Stanca: Mi-e foame Hai, pune-mi intrebarile nasoale

Iulian Comanescu: N-am intrebari nasoale.

Iulian Comanescu: Nu esti nasol.

Iulian Comanescu: Mai am vreo sase intrebari.

Dragos Stanca: te rog

COTIDIANUL SE AUDITEAZA DIN IANUARIE

Iulian Comanescu: Tot Petrisor Obae de la EVZ vrea sa stie de ce nu auditati Cotidianul.

Dragos Stanca: il auditam din ianuarie

Iulian Comanescu: Bravo, felicitari. Cat vinde acum, de fapt?

Dragos Stanca: de ce nu a fost pana acum? pot raspunde “corporate” ca a fost o strategie bla bla

Dragos Stanca: ai crede?

Iulian Comanescu: Care corporatie?

Dragos Stanca: nu a fost strategie, nu ne avantaja auditarea, acum, dupa semestrul II 2006, ne avantajeaza

Iulian Comanescu: Whatever. Cat vinde acum si ce aveti de gand cu el, unde il pozitionati?

Dragos Stanca: Cotidianul e pe un trend super ok

Iulian Comanescu: Foarte bine, imi place ziaru’ ala.

Dragos Stanca: Vinde spre 40.000 in zilele cu carte sau DVD. Sub 20.000 in rest. Media e undeva inre 20 si 30, adica acolo unde sunt si competitorii directi top quality.

Dragos Stanca: Se va desprinde de pluton in semestrul I 2007

Dragos Stanca: E pariul meu si al lui Aurelian Amuraritei, in care am mare incredere.

Iulian Comanescu: Aha, o sa obtineti ceva tiraj din zilele cu carte sau DVD… am facut si eu asta vreo trei ani la Unica, nu stiam cum sa ne descotorosim de CD-uri la un moment dat. In fine. Diferite metode de a creste circulatia reala. Il dati afara pe Grosu?

Dragos Stanca: De atunci piata a evoluat. DVD urile Discovery pe care le-am riscat la MediaPro pentru revista Descopera au fost si sunt de mare succes. E si asta o “stiinta” aparte.

[Nici Dragos nu intelege, la fel cum n-au inteles nici cei care au raspuns postului referitor la Cotidianul cu DVD. Oameni buni, Unica a avut mare succes cu toata povestea asta, a adunat destui epigoni, gen revistele producatorilor de muzica, care apareau cand mai era ceva muzica de recirculat, dar problema e ca genul asta de marketing distrage atentia de la produsul principal. Dar, in fine, bine cu de-a sila nu se poate. Sunt curios ce-o sa faceti peste un an, cand Cotidianul ar putea vinde tot atat fara inserturi…]

Dragos Stanca: De ce sa il dam afara? A facut ceva?

Dragos Stanca: rau?

Iulian Comanescu: La ce sa raspund, la primele doua intrebari sau la a treia?

Dragos Stanca: 🙂

Dragos Stanca: Eu nu sunt in masura sa il judec pe Cristi, e strict treaba lui Doru, care e director editorial si la Cotidianul si pe tot grupul de publishing. Mie, personal, Cristi Grosu mi se pare un tip ok. Nu il cunosc decat de putin timp.

Iulian Comanescu: Deci strategia e pompati DVD-uri sau carti, auditati si dupa aia ziceti ca are nusce tiraj. Ok.

Dragos Stanca: Nu. Dar nu o sa le fac cadou aici competitorilor mei strategia.

CAPCANA NAIVA. INSINUEZ CA ZIUA E LA VINTU. STANCA NU MUSCA NADA

Iulian Comanescu: De ce tine Vintu si Cotidianul si Ziua? La un moment dat Cotidianul capatase niste accente polemice destul de serioase fata de Ziua. Ca sa continuam cu metaforele avicole, erau ca doi pui care se imbranceau unul pe altul afara din cuib.

Dragos Stanca: Sincer? Habar n-am. Si, la fel de sincer, implicarea lui la Ziua nu o cunosc decat la nivel de barfa jurnalistica. Cred ca il poate suna Obae sa il intrebe. Din cate stiu eu, nu refuza dialogul cu Ev Z.

Iulian Comanescu: Raspuns castigator. [Vintu n-a zis niciodata ca ar avea Ziua. Obae, te bagi la un telefon? Ultima data n-a fost prea vesel, din cate-mi amintesc…]

Dragos Stanca: (Sunt curios si eu ce zice)

UN ALT ASCULTATOR, MISTERIOS DE DATA ASTA, PE FIR

Iulian Comanescu: Inca un “raspundem ascultatorilor”: Cand vei redeveni ziarist? Ghiceste si autorul intrebarii.

Dragos Stanca: Fuck

Dragos Stanca: Direct la lingurica

Dragos Stanca: Mie imi place sa cred ca am ramas jurnalist, chiar daca nu mai profesez decat ca manager de presa. Mie mi se pare foarte important sa intelegi, in primul rand, zona de content si intensitatea cu care oamenii care scriu ard prin fiecare cuvant. Daca o sa am vreodata succes ca manager de presa si cineva o sa ma intrebe care e “secretul” sper sa pot sa raspund ca “secretul” e ca,

Dragos Stanca: deep inside, nu am incetat niciodata sa fiu gazetar.

Dragos Stanca: (hai ca le zic bine. usor sablonard, putin patetic, dar… merge. plus ca nu mai am exercitiu!)

Iulian Comanescu: E rotund, slefuit.

Iulian Comanescu: Daca ghicesti autorul intrebarii, iti dau un premiu.

Dragos Stanca: Pupa-l pe Mihnea din partea mea [Mihnea Maruta, care si-a dat demisia din pozitia de redactor-sef la Clujeanul si Ziarul Clujeanului, fiindca la al doilea facuse un quality si Sirbu voia tabloid. A ramas la dispozitia Publimedia. Amic cu Stanca in preistoria clujeana a acestuia.]

Dragos Stanca: Am ghicit?

Iulian Comanescu: Ai ghicit.

Dragos Stanca: yeeeeeeeees!

Dragos Stanca: si premiul?

Iulian Comanescu: http://www.comanescu.ro/

Iulian Comanescu: dragos/…

Iulian Comanescu: Intra, schimba-ti parola si apuca-te sa postezi.

Iulian Comanescu: Guest star pe fostul blog.hotnews.ro, care acum se cheama Media lui Comanescu si o sa fie la www.comanescu.ro

Iulian Comanescu: Locul ala unde se intalnesc baietii buni.

Iulian Comanescu: E primul cont de guest star pe care-l dau.

Iulian Comanescu: Inca nu e lansat.

Dragos Stanca: Sunt onorat.

Iulian Comanescu: Se vede, dar nu vine lumea acolo. O sa mai fie si alte feluri de bloguri, intre altele al lui Liviu Moldovan, de burse, pentru care am inventat un nume de care sunt satisfacut:

Iulian Comanescu: “Mersul Trendurilor”. Ne apropiem de sfarsit.

PE INSULA PUSTIE: UN PRIETEN SI DOI MONSTRI DELOC SACRI

Iulian Comanescu: Insula pustie.

Iulian Comanescu: Naufragiezi, ajungi pe o insula pustie, stii povestea?

Dragos Stanca: E cu sex?

Dragos Stanca: Ce as lua cu mine? Sau care e intrebarea?

Iulian Comanescu: Trebuie sa salvezi pe unul din urmatorii trei: Sorin Ovidiu Vintu, Mihnea Maruta, Mihai Tatulici. Pe care il salvezi?

Dragos Stanca: E usor: Mihnea.

Iulian Comanescu: De ce?

Dragos Stanca: Ca e cel mai tanar si are 3 fetitze foarte misto

Dragos Stanca: Si o sotie pe masura

Iulian Comanescu: Da’ dac-ar fi de aceeasi varsta?

Dragos Stanca: Pai tot pe Mihnea, pentru ca mi-e prieten. Logic.

Iulian Comanescu: Ok. Mai salveaza unul. Dintre Vintu si Tatulici.

Dragos Stanca: Regulile nu se schimba in timpul jocului

Iulian Comanescu: Nu se schimba.

Iulian Comanescu: Asa e peste tot.

Iulian Comanescu: Il salvezi pe no. 1 si pe urma pe no. 2.

Iulian Comanescu: Poti verifica aici.

Iulian Comanescu: Bine, daca il salvezi pe unul dintre cei doi, asta inseamna implicit sa se-arunce Mihnea la loc in apa, dar…

Dragos Stanca: As face tot ce pot sa ii salvez pe amandoi. Cred. Teoretic. Practic, e foarte posibil ca intr-o situatie reala sa nu salvez niciunul. Nici macar pe Mihnea. Nu sunt un mare inotator.

Iulian Comanescu: In fine, ultima intrebare. Sa zicem ca ti-as da voie sa iei un raspuns inapoi. Pe care l-ai lua? Sa tai pur si simplu o intrebare si-un raspuns din ymterviu. Da scroll up daca vrei.

Dragos Stanca: N-as lua niciuna. Eventual as rescrie niste raspunsuri ca sa par mai inalt mai frumos si mai spiritual.

DragosStanca302.jpg

Dragos Stanca va raspunde intrebarilor postate aici, in subsol, in noaptea de 26 spre 27 decembrie.

  1. Iulian Comanescu Reply

    Dragoş Stanca a răspuns pe blog.hotnews.ro-vechi. Preiau şi aici postarea lui:

    Nume: Dragos Stanca | E-mail: Xxxxxx| URI: http://www.facemcatavencu.ro | IP: Xxxxxx | Data: Ianuarie 4, 2007

    La multi ani! Fiind 4 ianuarie, revin – asa cum am promis. Voi raspunde in ordinea postarii, tuturor – ca sa nu se supere nimeni:)

    Deci:

    dan:
    Multumesc frumos pentru compliment…

    redxart:
    Multumiri si tie (daca eu n-as fi eu, as incepe sa cred ca-mi fac singur complimente, sub diverse nick-uri:)).

    Legat de Sorin Kosz. El nu a “aterizat” din senin la Bucuresti, a mai lucrat in PubliMedia ca publisher, dupa ce a facut o treaba foarte buna la HUNEDOREANUL. Ulterior, dupa despartirea de Dan Radu, l-am reinvitat sa se alature “carterului general”. Asta pentru ca a facut (din nou) o treaba buna la BANATEANUL. (Paranteza: ambele ziare imi sunt foarte dragi si ii salut pe fostii mei colegi care trudesc acolo).

    Sorin are, deci, experienta necesara pentru a face o treaba buna cu ziarele locale MediaPro (si fara mine). Totul e sa i se acorde sprijinul financiar necesar (care a existat mereu insa, din pacate, uneori, doar la nivel declarativ…) si sa beneficieze de corerenta in decizia strategica (decizie care nu ii apartine lui).

    Nu stiu daca le va duce la ce au fost. Nu stiu nici daca mai e posibil sa fie ce au fost (acum, tiraje de 23-25.000 de exemplare vandute pe editie la Cluj sau Timisoara par “povesti”…). Stiu insa ca se va stradui si mai stiu si ca echipele editoriale din Cluj, Oradea, Timisoara, Iasi, Deva, Sibiu, pe care le are la dispozitie, sunt formate din oameni foarte competenti.

    Personal, sunt foarte legat de ziarele locale MediaPro si un esec al retelei (pe care am pornit-o in 1999, impreuna cu Catalin Tolontan) m-ar intrista extrem de mult. Asa ca ii doresc bafta maxima lui Sorin si tuturor fostilor mei colegi din tara.

    olga:
    Multumesc frumos. La PubliMedia nu am fost singur, succesele au fost ale unei echipe foarte bune – care, in parte, se afla (inca) acolo.

    Radu:
    Tnx God k mai exista si putina critica:). Mi se urca la cap, nu de alta…

    Exploatarea ticului meu verbal cu “sincer…” (desi termenul “verbal”, folosit in contextul dat, nu e fix ce ar trebui…) e foarte bine “data din condei”. Asa ca zic: felicitari!

    Cat despre aprecierea “In cei 7 ani, Sirbu s-a dovedit uneori ipocrit, iar dupa o luna, Stanca apreciaza ca Vintu nu e ipocrit” – din nou, foarte buna. Pentru ca, aici, putin ipocrit (constat) am fost eu.

    Concluzia e ca ai dreptate, asa cum am si eu (intr-o mai mica masura): pt k am precizat in text, cred, ca “pana acum” Vantu nu a incercat sa mimeze ipocrizia, chestie pe care eu am apreciat-o. Repet, insa, e prea devreme sa trag concluzii. Sincer!:)

    Anonimous:
    Te-as saluta si eu, pe nume, daca te semnai:).

    Profit de ocazie sa ii salut pe colegii din Radio Contact Cluj (si Bucuresti) cu care am lucrat pe vremea cand stirile insemnau ceva pe acea frecventa.

    Fosta noastra colega Ramona Minzat a plecat cu tot “lotul Tolontan”, de la ProSport la Gazeta Sporturilor – unde lucreaza si azi (din cate stiu eu, a fost adjuncta lui Bogdan Stamatoiu la sectia fotbal intern si, mai nou, coordoneaza editorial toate revistele glossy editate de GSP).

    je:
    1. In legatura cu Sergiu Toader, cred ca esti primul om pe care-l aud (vorba vine) vorbindu-l (din nou, vorba vine:)) “de rau”.

    Nu sunt in masura sa il judec “la detaliu” pe Sergiu, am lucrat destul de putin impreuna (a plecat din Pro cam cand am mers eu acolo si eu am venit in grupul Realitatea de doar cateva luni). DAR. Cu toate astea, cred ca (aproape) orice se poate spune despre el in afara de ca “nu e om de constructie” (?!).

    Ce a facut (impreuna cu Sorin Enache si echipa de acolo) la Realitatea si ce a inceput cu Money Channel, intr-un timp atat de scurt, cred ca vorbeste de la sine… Nu cred ca, omeneste, se putea face mai mult cu resursele (financiare si umane) pe care le-a avut.

    In plus, Realitatea TV nu mi se pare defel “jos de tot” – in cazul asta, ai putea spune ca si Ziarul Financiar (16,000 tiraj vandut) e “jos de tot” fata de Libertatea (250,000 tiraj vandut). Depinde, asadar, din ce punct de vedere privesti…

    Cat despre Money Channel – la doar 6 luni de la lansare, cred ca esti mult prea aspru in judecata. Iti amintesc faptul ca ZF s-a zbatut 5 ani in pierderi financiare masive si in tiraje “de buzunar”, inainte de a fi ce este azi. Suntem, totusi, in Romania – unde publicul interesat de informatie pura de business numara, conform celor mai optimiste estimari, pana in 300,000 de oameni (sub 100,000, in opinia mea).

    In plus, eu nu cunosc niciun post tv de business din lume care sa vanda “pe audienta”, asa cum o face un canal comercial clasic. Particularitatile sunt evidente: sunt posturi tv care se urmaresc la birou – sunt greu/imposibil de masurat in sistem people meter. Dar hai sa mai vorbim despre Money Channel la anul pe vremea asta…

    In ceea ce priveste relatia mea cu Sergiu Toader, pe parte de publishing, convergentele pe care le vedem intre print si tv sunt super ok. Nu ne-am contrazis nici macar o singura data, cand a venit vorba de strategie.

    Asa ca… in egala masura subiectiv si obiectiv vorbind, nu iti impartasesc opinia legata de el.

    2. In legatura cu investitiile in dezvoltarea produselor, post-achizitie: treaba mea, ca manager, este (printre altele) sa mai si produc, nu doar sa cer bani… Iar in ceea ce priveste investitiile, ele se fac “cu cap” si dupa ce se “masoara” de 10 ori inainte de a se “arunca” milioane de euro. Asa cum e normal in orice companie sanatoasa la cap.

    3. Splendid Media nu este o companie a Grupului Catavencu, este o companie de sine statatoare, care isi face foarte bine treaba, in functie de interesele actionariatului de acolo.

    Decizia mea de management a fost sa internalizez vanzarile, pentru ca mi se pare firesc sa internalizez principalul “motor” de cash, respectiv departamentul advertising.

    La volumul si structura pe care o avem si, mai ales, pe care o vom avea, e (cel putin) nefiresc sa ai departamentul sales in out-sourcing… In plus, aveam si “cu ce”: nu poti sa ai un om de talia lui Sorel Radu (ex sef vanzari al MediaPRO) in cadrul grupului si sa nu il lasi sa isi faca treaba si pe zona de publishing, la 100% potential.

    Laura Ionescu:
    Tie nu-ti raspund, ca tii cu “dusmanul” (asta fiind eu). Oricum, multumesc pentru mesaj…

    PS: Pentru cine nu stie, Laura este fost publisher al diviziei entertainment (Apropo, ProTV Magazin) din PubliMedia. Laura e dedicata acum – pentru scurt timp, cred:) – carierei de mamica (in devenire).

  2. » Blog Archive Reply

    […] Din ymterviu luat de Iulian Comanescu lui Dragos Stanca, noul GM de la Catavencu aflam ca Sorel Radu va conduce, din ianuarie, noul departament de vanzari al celor de la Catavencu. Tinand cont ca pana acum vanzarile in grupul Catavencu erau externalizate catre cei de la Splendid Media concluzia e simpla, s-a renuntat la SMZ in favoarea unui departament de vanzari inhouse. SMZ pierde astfel titluri precum Academia Catavencu, Cotidianul, 24-FUN Network , Tabu, Aventuri la pescuit, Bucataria pentru toti, Superbebe, ID, Investitii si Profit, Bilant etc si ramane cu Tvr-urile + revista HBO + alte titluri mai mult sau mai putin sonore. […]

  3. Media lui Comanescu » Tolontan îl înregistrează pe Ringier că înregistrează Scânteia. Orlando raţionează iscusit Reply

    […] Orlando face un raţionament interesant pornind de la ymterviul pe care mi l-a acordat Dragoş Stanca: Dacă Sorel Radu se ocupă de vânzările structurii de print a lui SOV, înseamnă că Splendid Media Zece a rămas fără contract. Pare credibil, ştie cineva mai multe? Parcă la SMZ era mult Husar, actualmente în bejenie la Radio Guerilla, comparativ cu rolul important pe care îl avea în Grupul Caţavencu înainte de achiziţia lui Vîntu. […]

Post your thoughts