ymterviu.004: Cosmina Noaghea: Par obosita? Cand vorbesc de TARGET? Nici vorba :)

icomanescu: Draga Cosmina, te curtez de mai multa vreme pentru un ymterviu. Esti publisher pentru titlurile de business ale lui Adrian Sarbu, la Publimedia, iar motivul pentru care am dorit sa avem aceasta discutie se refera la faptul ca faci parte din noua generatie de manageri de media. Ai participat la cateva schimbari de garnitura in presa romaneasca, cu alte cuvinte, si ne poti spune cum e. Prima intrebare. E 23.46. Acu’ un minut te-am intrebat daca nu esti prea obosita pentru ymterviu si ai raspuns: “Obosita? eu nu obosesc”. Cum faci?

Cosmina Noaghea: Nimic deosebit: imi place ce fac si imi plac oamenii cu care lucrez

Cosmina Noaghea: suna standard, dar asa e

icomanescu: Cate ore dormi pe noapte?

Cosmina Noaghea: Depinde; in perioadele aglomerate 4 ore in medie

Cosmina Noaghea: Cand ma organizez mai bine 6 ore

icomanescu: Si-ti ajung? Eu dorm vreo 7-9. Zi, ca esti psiholog…

Cosmina Noaghea: Imi ajung, dar vorbim de “perioade determinate”; normal ar fi opt ore

icomanescu: Si care-s perioadele alea “nedeterminate” in care dormi tu opt ore/noapte?

icomanescu: Eu nu te-am vazut niciodata. Nu ca as locui in camera ailalta, Doamne-fereste 🙂

icomanescu: (“Doamne-fereste” in sensul ca tu, cititorule, n-ai la ce sa te gandesti nepotrivit.)

Cosmina Noaghea: Au fost si perioade in care am avut mai mult timp; acum vreo trei ani. Si anul trecut vreo trei luni

icomanescu: 🙂

DESPRE PUBLIMEDIA, EXCELENTA DIN PUBLIMEDIA, PIRATII DIN PUBLIMEDIA SI INSUSI SARBU

icomanescu: Ai plecat de la Ringier la 1 august si ai ajuns la PubliMedia in 15 noiembrie anul trecut. Ce-ai cautat la Publimedia?

Cosmina Noaghea: Dupa Ringier nu m-am gandit ca o sa mai lucrez in presa; am venit in PubliMedia sa lucrez pentru ZF si BM, sa invat din cultura MediaPRO si sa lucrez cu oameni care stiu ce fac

Cosmina Noaghea: si e drept ca probabil am cautat si o confirmare sau infirmare a ceea ce reusisem eu sa invat despre publishing la Ringier

icomanescu: Ce-i aia cultura Media Pro? O corabie de pirati aflata la cheremul capitanului Sarbu?

Cosmina Noaghea: Auzisem multe lucruri despre “cultura excelentei”, despre viziunea care exista aici; si da, auzisem si lucruri similare cu ce zici tu

icomanescu: Si pan’ la urma cum e? Sunt niste pirati excelenti sau ce?

Cosmina Noaghea: Sunt niste oameni excelenti; serios

icomanescu: Cine-i cel mai excelent din Mediapro?

Cosmina Noaghea: Nu pot sa iti raspund la intrebarea asta; ar fi nedrept; eu ii cunosc bine pe oamenii cu care lucrez si nu lucrez cu toti

Cosmina Noaghea: am o completare la intreabrea anterioara cu oamenii excelenti, ca prea suna “dezirabil” raspunsul

Cosmina Noaghea: mi-a placut faorte mult combinatia intre creativitate si receptivitate pe de o parte si disciplina pe de alta parte

icomanescu: Bun. In ultima vreme e o hemoragie de excelenti d-astia din Media Pro. Sorel Radu si Cosmin Popa sunt numai doua nume care-mi trec prin cap. De ce crezi ca se duc? Au oferte… excelente sau…?

Cosmina Noaghea: Cosmin Popa a plecat cred inainte sa vin eu aici

icomanescu: Bine, mai sunt si alte nume, nu-mi vin in cap acum. De ce crezi ca se pleaca?

Cosmina Noaghea: Cu Sorel nu am vorbit dupa ce a plecat, dar probabil ca dupa 13 ani a simtit nevoia sa faca o schimbare si sigur ca si responsabilitatile lui in cadrul Grupului au fost modificate in timp; si probabil ca a avut si oferte greu de refuzat

icomanescu: Aha. Deci ar fi vorba de cazuri izolate si nu de un exod. Viata va dovedi, vorba lui Cristoiu. Cum e Adrian Sarbu? De cate ori pe luna il vezi?

Cosmina Noaghea: Nu imi permit eu sa fac predictii referitoare la exod sau cazuri izolate; eu asa cum stii sunt un om “orientat spre date”

icomanescu: Cu orientarea spre date n-as putea jura, dar nu sunt evaluator psihologic, asa ca…

icomanescu: Sarbu.

Cosmina Noaghea: E un leader carismatic zic eu si e intotdeauna cu cativa ani inainte

Cosmina Noaghea: de stadiul in care suntem noi

icomanescu: Acu’ ce-are-n cap? TV Nova de la Praga sau ce?

Cosmina Noaghea: Cred ca are mai multe in cap 🙂 Cand vorbeste cu noi are in cap publicatiile de care ne ocupam

icomanescu: N-o sa te creada nimeni ca are mai multe in cap daca nu-mi spui mai multe. Ce te-a facut sa crezi ca are mai multe in cap, daca va zice numai de reviste? 🙂

Cosmina Noaghea: Stai ca ne zice si de ziare – eu ma ocup si de ZF 🙂 – si de internet si de branduri transmedia

icomanescu: Bine, de asta iti zicea si Thomas Landolt la Ringier si ai plecat. Care-i diferenta intre Adrian Sarbu si Thomas Landolt? Unul are barba si celalalt, cercel?

Cosmina Noaghea: E si asta o diferenta 🙂 si iti multumesc pentru ajutor; asa scap de raspuns

icomanescu: Da.

icomanescu: Daca vorbesc prea mult..

icomanescu: Hai sa trecem la altceva ce nu poti sa-mi spui.

Cosmina Noaghea: Stai ca iti raspund

icomanescu: Stau 🙂

Cosmina Noaghea: Am plecat din Rignier pentru ca Thomas si cu mine vedeam lucrurile diferit si nu vedeam nicio varianta ok si pentru EVZ si pentru mine

icomanescu: Asa.

Cosmina Noaghea: Diferenta e ca ceea ce mi-a zis Adrian Sarbu pana acum a fost motivant, chiar daca uneori putin departe de ce ma gandeam eu ca putem face

icomanescu: 🙂

icomanescu: Aha. Ai inceput sa-mi spui lucruri 🙂

POVESTEA FIERBINTE, CU GANDUL, DESPRE CARE COSMINA IMI SPUSESE DE ALTFEL CA NU VA VORBI

icomanescu: Hai sa expediem si problema Gandul. E aproape oficial, azi, 5 septembrie. De fapt, ieri, 5 septembrie, ca s-a facut miercuri, 6 de cand vorbim. De la 30 ale lunii crt., nu te mai ocupi de Gandul.

icomanescu: Mi-ai spus ca n-o sa-mi zici nimic, da’ o sa zica lumea ca-s tampit daca nu te-am intrebat tocmai de asta.

Cosmina Noaghea: o sa ma ocup de presa de business

Cosmina Noaghea: de care m-am ocupat si pana acum, dar in utlimele luni nu i-am alocat suficient timp

Cosmina Noaghea: tot ti-am zis ceva

icomanescu: Cosmina Noaghea s-a ocupat de preluarea Pro Sport de catre Ringier si Ovidiu Ioanitoaia a plecat. Cosmina Noaghea s-a ocupat de preluarea EVZ de catre Ringier si Cornel Nistorescu a plecat. Cosmina Noaghea s-a ocupat de preluarea Gandul de catre Publimedia si Cosmina Noaghea a plecat.

icomanescu: Si nu Cristian Tudor Popescu.

icomanescu: In lipsa unui raspuns de la tine, am sa avansez eu ipoteza ca aici se citeste o diferenta intre Ringier si Publimedia.

Cosmina Noaghea: aoleu; nu m-am gandit niciodata in acesti termeni la integrarile la care am participat

icomanescu: Atunci cand iti acorda un mandat, Ringier ti-l acorda pana la capat.

icomanescu: In schimb, Publimedia…?

icomanescu: Eu m-am gandit chiar amuzat la situatiile astea. Pari un fel de om providential, menit sa asigure schimbarea de garnitura in presa.

icomanescu: Pleaca ziaristii-businessmeni si in locul lor vin perechi de ziaristi si businesspersons, ca sa nu mai amestece ziaristii businessmeni publicitatea si articolele.

Cosmina Noaghea: Acum fiecare poate face orice speculatie

icomanescu: Pai da, ca daca nu zici nimic, aia faci, dai nastere la speculatii.

icomanescu: Asa.

icomanescu: Am expediat problema Gandul.

icomanescu: Cum performezi acum cu Zf si Business Magazin? Ca dupa aia ajungem si la copilul tau de suflet.

Cosmina Noaghea: eu o sa fac o singura precizare: nu cred ca e ok ca intr-un proces de integrare sa plece cineva si in cazul Gandul chiar nu a plecat nimeni

icomanescu: Da, dar Ioanitoaia si Nistorescu au plecat.

icomanescu: Ziarele lor s-au integrat fara ei. In cazul Pro Sport, s-a integrat chiar fara… ziar. Dupa ce Ringier a cumparat titlul de la Adrian Sarbu, redactia, in frunte cu Ioanitoaia si Catalin Tolontan, a plecat la Gazeta sporturilor, adica la Dan Voiculescu.

Cosmina Noaghea: asa e, dar acum nu putem sa facem o regula

icomanescu: Sigur, nu putem. Inapoi la lucruri mai placute. Zf, Business Magazin?

CE FAC ZF SI BUSINESS MAGAZIN. CIFRE, SMECHERII

icomanescu: Sunt vreo 10 luni de cand esti la Publimedia.

Cosmina Noaghea: Cum performez eu ar trebui sa spuna sefii si colegii mei; produsele performeaza foarte bine – asta spun cifrele

icomanescu: Lauda-te cu niste cifre, te rog.

Cosmina Noaghea: ZF a depasit 15.000 de abonamente, iar BM 8.500, ceea ce este in concordanta cu planurile noastre; am avut cataloage care au fost bine primite pe piata (si de cititori si de publicitate) – Catalog 100 tineri manageri de top si Pretul luxului la BM; Anuarul de business al Romaniei 2006 la ZF – print si electronic; si am dezvoltat si linia de evenimente

icomanescu: Frumos. Tiraj total vandut la Zf/BM?

Cosmina Noaghea: ZF – 17.000 , BM – 10.000

icomanescu: Cum ati atras atatia abonati? Ati dat cate-o suta de mii la postasi, ca viitorul tau fost subaltern, Cristian Tudor Popescu, de care te desparti ca sa faci presa de business?

Cosmina Noaghea: Am atras abonati cu produse foarte bune si direct marketing

icomanescu: Aha.

Cosmina Noaghea: nu intentionam sa comentez partea cu postasii pentru ca “nu am date”, dar trebuie sa spun ca CTP nu mi-a fost niciodata subaltern

icomanescu: E publica, cu postasii.

icomanescu: Ma rog, lasa-l pe CTP cu ale lui. Viata e frumoasa si tu faci presa de business. Cum faceti direct marketingul?

Cosmina Noaghea: De direct marketing se ocupa departamentul nostru de marketing si cel de abonamente si lucram si cu o firma specializata

icomanescu: Bun, dar ce fel de direct marketing? Bate lumea la usa, umbla unii cu sacosa cu Zf si BM, ca la Oriflame…?

Cosmina Noaghea: nu, nu; trimitem scrisoare de abonare si avem call center

icomanescu: Aha. Ceva nu foarte imaginativ, dar care “merge”.

icomanescu: De ce crezi ca a mers? Totusi, Zf e un mic miracol. Pret mare, public fidel… Aveti si rate card-uri premium?

Cosmina Noaghea: ZF e un brand foarte bun si are un model de business clar

icomanescu: Ce e clar in modelul de business Zf?

Cosmina Noaghea: exact ceea ce spuneai: pozitionare top quality, pret mare, public elevat – care este atragator pentru advertiseri

icomanescu: Asa. Nu mi-ai raspuns cu rate card-urile – vina mea, ca am pus doua intrebari in acelasi mesaj.

Cosmina Noaghea: Putem spune ca avem rate-carduri “premium”, adica pe masura produsului; dar oricum suntem “in piata”

icomanescu: Sunt total aburit. Ce-nseamna asta?

icomanescu: Da’ ma rog, le caut eu pe site. Oricum, rate card-urile nu spun nimic, in lipsa discounturilor.

Cosmina Noaghea: Da, asa e; adica 1/4 color in ZF costa 1.850 euro; in Bursa 1.180, in Capital 2.775, in Saptamana Financiara 1.600

icomanescu: Aha. Asta-i piata economicelor, cum ar veni.

AJUNGEM LA CE-I PLACE COSMINEI: LUNARUL TARGET

icomanescu: Copilul de suflet Target. S-a lansat cand si merge… cum?

Cosmina Noaghea: TARGET s-a lansat la sfarsitul lunii mai si e cam devreme sa spunem cum merge; avem doar 3 editii

icomanescu: Adica ati vandut doua exemplare din cele trei editii si va e rusine sa ziceti?

Cosmina Noaghea: Am distribuit TARGET abonatilor Zf promotional si am vandut la chioscuri in jur de 1.500 exemplare

icomanescu: Care-i… targetul TARGET, nu ca public, ca asta e relativ usor de intuit, dar ca tiraj si alte cifre?

icomanescu: Sau, daca vrei, altfel: dupa cat timp o sa faceti evaluarea?

Cosmina Noaghea: Pana la sfarsitul anului ar fi bine sa ajungem la 4.000 de abonamente si sa vindem la chioscuri 2.500 de exemplare

icomanescu: Adica o sa fiti rentabili la tirajele astea?

Cosmina Noaghea: O sa facem o evaluare la 6 luni, ceea ce nu inseamna ca nu urmarim lunar cum merge revista

Cosmina Noaghea: rentabili ar trebui sa fim anul viitor

icomanescu: Pricep.

icomanescu: Te-am obosit?

icomanescu: Adica: Esti obosita?

Cosmina Noaghea: nu, par obosita? cand vorbesc de TARGET? nici vorba 🙂

Cosmina Noaghea: nu

icomanescu: Lol.

icomanescu: Credeam c-o sa zici ca da si o sa te prind.

icomanescu: 🙂

icomanescu: Ce-ti place la Target? E copilul tau, oarecum.

icomanescu: Te insufleteste…

icomanescu: Ce, Zf si BM sunt nasoale?

Cosmina Noaghea: nici vorba; serios, am noroc sa ma ocup de niste publicatii foarte bune (si e meritul echipelor care le-au facut) si sa lucrez cu o echipa foarte buna; nu am facut nimic pentru asta

Cosmina Noaghea: Iar TARGET – fiind implicata in proiectul de lansare sigur ca sunt subiectiva; imi place conceptul, imi place echipa, tot

icomanescu: Ce-ti place la concept?

Cosmina Noaghea: la TARGET imi place faptul ca prezinta ce e nou in business si ca “aduce la lumina” oameni de business care nu sunt vedete; intr-o perioada in care de multe ori conteaza “aparenta”, TARGET prezinta oameni care au rezultate si care vor avea un cuvant de spus in viitor

icomanescu: Aha.

icomanescu: Cand o sa-l vedem pe Irinel Columbeanu in Target?

Cosmina Noaghea: Asta cu Irinel Columbeanu in TARGET e o decizie editoriala; nu am ingerinte 🙂 [La sfarsitul lui 2004, cand gestiona integrarea EVZ in Ringier, o mare parte din echipa editoriala si-a dat demisia si a acuzat-o pe Cosmina de “ingerinte” si “imixtiuni”.]

icomanescu: 🙂

icomanescu: Poti doar sa-l dai afara pe ala care l-a pus pe Irinel in revista.

icomanescu: Apropo de echipa, excelenta si excelentii din Publimedia. Angajat Publimedia: “Ma, dupa ce a venit Cosmina, am tras sperante ca o sa se schimbe ceva. Trebuie sa-ti spun ca sunt dezamagit”. Cum comentezi?

icomanescu: Nu, nu erau fetele alea de la Playboy si nici altcineva pe care stii ca-l cunosc.

Cosmina Noaghea: Nu prea am ce comenta. Imi pare rau ca am dezamagit oamenii. Sincer, nu mi-am propus sa schimb PubliMedia, dar nu imi place cand imi dezamagesc colegii

icomanescu: Nu, nu o spunea ca si cum tu ai fi dezamagit oamenii, ci ca si cum lucrurile nu s-ar schimbat cat ar fi vrut persoana respectiva o data cu venirea ta.

Cosmina Noaghea: Hai sa luam partea buna a lucrurilor: mai avem timp sa schimbam cate ceva…

icomanescu: 🙂

icomanescu: Pe cati ani e contractul tau?

Cosmina Noaghea: Pe perioada nedeterminata 🙂

icomanescu: 🙂

icomanescu: Cum e departamentul de HR in Publimedia? Ai fost manager de HR la Ringier.

Cosmina Noaghea: Of, nu imi place sa vorbesc despre HR, ca sunt prea subiectiva si “exigenta”

icomanescu: Prin ’94 am lucrat cateva luni la Mediafax si cand mi-au dat cartea de munca, n-aveam stampila de la Camera de Munca. Mi-a zis o tanti atunci ca “domnul Sarbu nu le pune stampila aia decat la angajatii fideli”. Mai e tot asa?

Cosmina Noaghea: nu, hai sa nu exageram; pe partea de administrare documente nu sunt probleme, cum nu erau nici la Ringier; dar nu asta inteleg eu prin HR

icomanescu: Pai eu iti arat cartea mea de munca, sa vezi daca e exagerare sau nu.

Cosmina Noaghea: Te cred, eu iti pot spune cum e acum

icomanescu: Trebuia sa am trei stampile parca, am numai doua.

Cosmina Noaghea: Probeleme de HR avem in masura in care cred ca nu exista niciun departament de HR in presa care sa faca “aproape de cum scrie in carti” recrutare si selectie, fise de post, evaluarea performantelor, motivare, dezvoltarea carierei

icomanescu: Eee. Motivare, dezvoltarea carierei… Nu pot sa nu fiu amabil cu tine: cand faceai tu HR la Ringier am auzit de cuvintele astea. Capacitate de automotivare, realizatori, teste…

Cosmina Noaghea: Si nu critic pe nimeni, ma critic in primul rand pe mine

icomanescu: Ca te-ai lasat de HR si te-ai apucat de publishing.

icomanescu: Totusi, HR-ul depinde de publisher in unele scheme.

Cosmina Noaghea: Da, sigur ca HR-ul epinde de conducerea firmei in primul rand

icomanescu: Deci tu nu esti sefa lui CTP, dar ii faci bugetele lui CTP si ai in subordine pe cineva care ii angajeaza/da afara oamenii. Adica esti sefa lui CTP.

COSMINA SE AUTOEVALUEAZA CA MANAGER. MA BAG SI EU IN SEAMA SI II FAC UN SWOT

icomanescu: Cat de buna crezi ca esti ca publisher? Fa-ti un SWOT sau ce vrei tu.

Cosmina Noaghea: Sa imi fac eu SWOT? Cam greu.

icomanescu: Macar un SW.

icomanescu: Daca nu un SWOT [Analiza bazata pe Strengths, Weaknesses, Opportunities & Threats – pentru cine nu stie chineza de MBA.]

Cosmina Noaghea: In 2004 am zis despre mine ca imi lipsesc doua aspecte importante pentru a fi publisher: cunostintele de publishing si relatiile in piata

Cosmina Noaghea: Cred ca am mai multe cunostinte de publishing (dar nu cat ar trebui) pentru ca am lucrat si lucrez cu oameni care au experienta, am mai citit, am mai invatat din greseli etc; dar in continuare nu cunosc multi oameni in piata

icomanescu: Vrei sa-ti fac si eu un SWOT?

icomanescu: Ce-ai zis pana aici e corect.

icomanescu: Cu corectia ca nu e chiar asa cu relatiile. Ai cunoscut oameni gen Cristina Simion, Ioana Avadani, ca sa nu mai vorbim de Publimedia…

icomanescu: Strength: putere de munca, IQ ridicat, formatie intelectuala ca lumea (masters in psihologie, pentru cine nu stie), onestitate.

Cosmina Noaghea: Cred ca mai am de lucrat la partea de management al timpului si delegare

icomanescu: Weakness: noua in piata, orice-ar insemna asta, onestitate, scolastica. Toate chestiile alea de MBA sunt bune. Insa in masura in care decizi content, trebuie sa te lasi ghidat de experienta si de feeling. Iti urez sa continui sa scrii, asa cum o faci in Target. Cunoasterea nemijlocita a job-urilor dintr-o companie s-ar putea sa fie o metoda cam greoaie si invechita de a ajunge la competente manageriale, dar e buna.

Cosmina Noaghea: Am prea putin timp pentru a vorbi cu colegii; iar uneori exagerez cu criticile, fara sa vad si lucrurile bune

icomanescu: Tu? Esti critica?

icomanescu: Nu mi s-a parut si am lucrat destul impreuna.

icomanescu: Vaaai, te-au schimbat piratii lui Sarbu 🙂

icomanescu: Din tot ce mi-ai zis mi-a sarit in ochi delegarea. E o problema. Si la mine in firma.

icomanescu: Unde sunt aproape singur lol.

icomanescu: Opportunities: e tot mai multa nevoie de oameni onesti care stiu sa umble cu cifre si au vedere de ansamblu. Care se pricep sa potriveasca distributia, productia, contentul, advertisingul. Mafiotii batrani se retrag la Snagov si isi trag emisiuni pe televiziuni de nisa. Cine vine in locul lor?

icomanescu: Threats: Onestitatea unora ca tine s-ar putea sa nu fie pe placul angajatorului, fiindca si tu, publisherul, esti tot un angajat. Halul in care muncesti. Esti psiholog, stii mai bine ca mine, da’ eu spun ca patru ore de somn pe noapte e totusi cam putin.

icomanescu: Te regasesti in grila asta?

Cosmina Noaghea: Pot continua cu Weaknesses, la partea de Strengths e mai greu – ceea ce mi-as dori, nu stiu daca reusesc, este ca sa fiu “acolo” cand colegii mei au nevoie si sa nu am pretentia ca sunt cea mai destepata

icomanescu: Ne apropiem de sfarsit. Poti sa-mi zici ceva despre planurile de la Publimedia?

Cosmina Noaghea: Planuri extraordinare nu prea pot sa iti spun pentru ca va fi o dezvoltare cumva nu foarte spectaculoasa, dar sigura speram noi a fiecarui produs: ZF e in stadiul in care trebuie sa fim atenti sa il dezvoltam si sa nu il folosim doar ca pe o sursa de profit; in cazul BM trebuie sa ii marcam mai bine identitatea, iar TARGET e la inceput si trebuie sa ii formam o iamgine de brand si sa crestem awarness-ul

Cosmina Noaghea: la toate cele trei publicatii avemin vedere si editia print cu produse conexe, si editia online si evenimente

CE-AI FACE DACA AI AVEA FONDURI NELIMITATE? IULIAN: UN NEWS MAGAZINE. COSMINA: O CORPORATIE

icomanescu: Ultima intrebare. Ai la dispozitie fonduri nelimitate, de investit in presa. Ce faci cu ele?

[Tacere lunga.]

icomanescu: Ai obosit?

Cosmina Noaghea: Nu, nu am obosit

icomanescu: 🙂

icomanescu: Deci ce facem cu fondurile alea?

icomanescu: Eu as deschide un saptamanal de stiri cu componenta puternica de Internet. Tu?

Cosmina Noaghea: Foarte buna ideea cu saptamanalul de stiri

Cosmina Noaghea: si internetul

icomanescu: 🙂 Bun, e vreo unu jumate noaptea. Recunosc ca de obosit am obosit eu. Mai am doua rugaminti la tine. De fapt, trei.

icomanescu: Prima e o poza, ca mi-ai promis. Sa te cunoasca lumea atunci cand te intalneste la MBA.

icomanescu: A doua, sa intri sa raspunzi intrebarilor din subsolul ymteviului cu tine.

Cosmina Noaghea: cred ca viitorul va fi al corporatiilor pe piata media

icomanescu: A, deci ne cumparam o corporatie cu banii aia 🙂

icomanescu: Eu cred ca viitorul va fi al independentilor care au niste idei cu care zdruncina pamantul.

icomanescu: Comunicarea nu e saibe, sa conteze cate strunguri ai la care sa produci. Comunicarea e creativitate si idei. Iar astea cam lipsesc din corporatii.

Cosmina Noaghea: al indepdendentilor care isi vor vinde ideile conglomeratelor media

icomanescu: Uneori conglomeratele cumpara, alteori nu. De la mine n-au cumparat. Au cumparat alti independenti.

icomanescu: Si pare ca nu le merge rau. Independentilor. Devin conglomerate.

icomanescu: Da, normal.

icomanescu: De fapt, exagerez. Am vreo doua contracte cu Ringier. Am mai avut si altele, cu altii. Mai sunt in vorbe cu o… corporatie.

icomanescu: A doua din cele trei rugaminti. Raspunsurile la subsol: Spune o zi si o ora cand o sa poti intra, sa se stranga intrebarile pana atunci.

icomanescu: Si a treia rugaminte: de obicei, cand vorbim in particular, sunt mult mai prietenos. Sa nu te superi pe mine, ca asta-noapte am fost in exercitiul functiunii.

Cosmina Noaghea: stai sa explic ce am vrut sa zic: viitorul va fi al marilor grupuri media care pot oferi continut pe mai multe canale media si “consumatorul” il alege pe cel care il considera potrivit

icomanescu: Pai nu asta au facut pana acum ele, grupurile?

Cosmina Noaghea: si acum restantele: iti trimit poza; raspund la comentarii vineri seara daca nu e prea tarziu

icomanescu: nu e tarziu.

icomanescu: Sa zicem vineri, 8 septembrie, 22.00?

icomanescu: Si nu te superi ca te-am tot inghesuit cu Sarbu si piratii lui?

Cosmina Noaghea: da, e ok

Cosmina Noaghea: si nu se pune problema de suparare

Cosmina Noaghea: a, nu, am auzit si lcururi mai rele; dar nu s-au confirmat 🙂 din fericire

icomanescu: 🙂

icomanescu: Da, stiu eu ca va vopseste pe toti in negru si va pune in lanturi.

icomanescu: Ce culoare vrei sa aiba numele tau?

icomanescu: Le colorez, ca sa fie mai usor de citit.

Cosmina Noaghea: nu am nicio preferinta; negru pe fond alb – sa fie obisnuit, sa nu iasa in evidneta

icomanescu: Bine. Il colorez pe-al meu atunci.

icomanescu: Verde, sa zicem.

icomanescu: Si o sa se vada.

Cosmina Noaghea: si sa iti zic intrebarea la care nu ma asteptam

icomanescu: Care?

Cosmina Noaghea: si nu prea mi-a venit in minte un raspuns publicabil

Cosmina Noaghea: diferenta dintre landolt si sarbu

icomanescu: 🙂

icomanescu: O sa-ncerc mai multe de-astea.

icomanescu: Ai dat un raspuns foarte bun acolo.

icomanescu: Ca Sarbu te molipseste cu viziunea, ceva de genul asta.

icomanescu: Te sarut si inca o data mersi.

Cosmina Noaghea: multumesc si eu; noapte buna

 

550_cosmina_noaghea.jpg

 

Cosmina Noaghea are un masters in psihologie. A fost director de resurse umane la Ringier Romania, director executiv la Ringier Romania Expres Division (“Evenimentul zilei”) si este publisher pentru publicatiile de business la Publimedia. Inainte de asta ar fi vrut sa se apuce de psihoterapie. De fapt, a si facut-o.

Rubrica pe care o tine Cosmina in Target, “Corporate Shrink

Post your thoughts