ymterviu.001, cu Ionut Oprea: Exista intentii de Web 2.0 la MP Interactiv

(13:55:24) icomanescu: Incepem cu o punere in tema pentru cititorii Blog.HotNews.ro: te-am abordat pentru primul ymterviu fiindca esti in epicentrul expansiunii Sarbu pe Internet, dupa o mutare de la Netbridge in grup, impreuna cu fostul no. 1 de acolo, Orlando Nicoara. Esti director de comunicare si mandatat sa vorbesti despre toate acestea. Prima intrebare: De ce ai plecat de la Netbridge si cum ai ajuns la MPI?

(14:10:27) clickio: Am plecat de la netbridge in momentul in care compania s-a destramat. Demisia lui Orlando a determinat plecarea managementului companiei, fara de care nu se puteau realiza niciunul din obiectivele care ma implicau.

Asa ca am hotarat sa reevaluez locurile in care m-as putea dezvolta in continuare. Faptul ca Orlando a ajuns la Media Pro a adaugat inca un loc pe lista oportunitatilor, dupa ce plecarea lui Cristian Ditoiu la Realitatea/Catavencu imi oferise inca una, iar cateva alte companii de IT se aratasera interesate de mine. Cea mai interesanta dintre aceste oportunitati a fost, insa, MediaPro Interactiv.

(14:13:15) icomanescu: Paste de pe blogul tau, Clickio.ro: “Alaturi de Orlando Nicoara, director general, echipa MediaPro Interactiv cuprinde si alti specialisti in media, internet, new media, si servicii online. Adrian Apostol, Emilian Cristea, Andrei Draganescu, Tudor Fratila, Cosmin Ghinea, Mihai Giulvezan, sunt doar o parte dintre ei.”

(14:13:25) icomanescu: E vorba de oamenii de la Netbridge?

(14:15:39) clickio: Da, e vorba de colegii alaturi de care am lucrat in ultima perioada, e vorba de cei care au pus umarul la cele mai importante servicii online din Romania de pana acum: trafic.ro, okazii.ro, myjob.ro, boom.ro, samd.

(14:16:56) icomanescu: De ce te intreb asta: pentru ca au existat tot felul de informatii neconfirmate cu privire la plecarea lui Orlando si a echipei lui. De pilda, ca s-a plecat cu oameni, cod-sursa si clienti. Ca intr-un fel sau altul, firma sau firmele lui Andrei Siminel au fost “devalizate”. Ce s-a intamplat de fapt?

(14:22:53) clickio: Dupa plecarea lui Orlando, reprezentantii NCH au emis tot felul de acuzatii nefondate. Nimeni nu a plecat cu vreun cod-sursa, iar oamenii sunt liberi sa faca ceea ce vor. Atat angajatii, care, pentru a-si dezvolta in continuare cariera, aleg sa plece intr-un loc mai potrivit, care putea sa fie altul decat MP Interactiv, ca, de exemplu, pentru mine. Cat si clientii, care aleg din ofertele existente in piata. In momentul asta, cred ca oferta netBridge/Boom este cea care nu se mai ridica la asteptarile lor sau nu mai corespunde obiectivelor lor.

Asadar, pentru ultima oara, netBridge a ramas cu toate codurile sursa, cu toate documentele neatinse, cu toate activele si pasivele care ii asigurau existenta pana acum.

(14:24:28) icomanescu: Bun, deci lucrurile astea vin dinspre NCH (Andrei Siminel). Mai am o intrebare spinoasa “la trecut” si pe urma trecem “la viitor”, care e mai interesant pentru toti. De data asta din doua surse: Orlando a batut palma cu Sorin Ovidiu Vantu si Sergiu Toader, dupa care a disparut. Apoi, a reaparut la Adrian Sarbu.

(14:26:04) clickio: Asta ar trebui sa intrebi direct pe unul din cei trei.

(14:27:26) icomanescu: Bun. Mai departe. Media Pro Interactiv se dezvolta, daca a luat o echipa castigatoare pe Internet. Ce ne poti spune despre strategie?

(14:32:48) clickio: MP Interactiv va dezvolta proiectele online ale trustului MediaPro. Va construi pe baza proiectelor existente, pentru a le transforma in succese pe internet, si va initia si proiecte exclusiv online, care vor cladi o adevarata comunitate PRO pe internet in Romania.

(14:34:21) icomanescu: O directie ar fi prin urmare sinergia. Constituirea unei structuri comune. Deja MPI a anuntat ca functioneaza si ca firma de brokeraj media pe Internet.

(14:37:50) clickio: Brokeraj media inseamna altceva. Sa cumperi publicitate de pe site-uri, sa o strangi intr-o singura oferta, din care sa o poti vinde clientilor mari, ca pachete personalizate, in functie de industrie, campanie, obiective.

MediaPro Interactiv vinde publicitate pe site-urile trustului Media Pro. De la 1 septembrie, MP Interactiv are exclusivitate pe aceste site-uri.

(14:39:27) icomanescu: Am inteles. Deci nu exista intentii presante, ca sa zic asa, de intrare pe piata Boom-Arbo-iMedia. Dupa parerea mea, coerentizarea site-urilor Pro (apropo, cate sunt?) intr-o structura comuna de Internet va dura cateva luni, un an. Aveti de gand sa lansati un brand nou pana atunci?

(14:39:35) clickio: MediaPro Interactiv e mai degraba un publisher. Unul puternic si inovator, ce-i drept 🙂

(14:40:41) icomanescu: “Ce-i drept”. Asta e buna lol. Mie mi se pare ca succesul pe Internet depinde de forta de publisher in momentul de fata. Mai ai ceva de spus la intrebarea anterioara?

(14:42:06) clickio: Si nici piata de publicitate online nu mai e ce-a fost. Acum avem un alt Boom, un Ad Evolution, un media cafe, si chiar neogen are intentii, pretentii, si aspiratii … ramane de vazut cum vor evolua lucrurile.

(14:42:08) clickio: mai am 🙂

(14:42:18) icomanescu: Astept 🙂

(14:44:02) clickio: Intr-un an e timp destul 🙂

(14:44:26) icomanescu: A, deci v-am dat un deadline 🙂

(14:45:45) clickio: Da, hai sa avem din nou discutia asta fix peste un an si sa vedem atunci 🙂

(14:46:05) icomanescu: Mi se pare corect. Romanii sunt maestri la intentii si handicapati la consecventa. Urmatoarea intrebare, da?

(14:46:16) clickio: shoot

(14:46:56) icomanescu: Facem un zoomout de la MPI, ca sa vedem Internetul romanesc. Care-s concurentii MPI? De cine va temeti/simtiti stimulati pe piata?

(14:51:11) clickio: Concurentii MPI sunt publisherii mari care au intrat sau doresc sa intre pe internet. Adica trustul Antena1/Intact, trustul Realitatea/Catavencu, si publisherii mici, exclusiv online, cu activitati si/sau proiecte similare.

Probabil, la explozia internetului din ultima vreme, vom avea intr-un an si mai multi concurenti. Insa avem o directie clara, avem resursele pentru a ne dezvolta, si, din nou, cea mai buna echipa de pe internet, o echipa care a fost mereu stimulata de concurenta.

(14:52:26) icomanescu: Mi se pare un desen destul de corect al pietei de publishing. Spui totusi ca aveti o directie clara de dezvoltare la MPI, dar din ce mi-ai povestit mai sus ca vreti sa faceti, eu nu prea o sesizez. Mai poti sa-mi dai amanunte? Ca sa nu zica lumea ca servesti abureli/generalitati de PR.

(14:56:23) clickio: Trustul MediaPro este cel mai mare generator de continut din Romania. Rolul nostru este sa valorificam cat mai inteligent acest continut online, fara sa canibalizam produsele din alte medii. Pentru asta vom dezvolta moduri de prelucrare si prezentare inteligenta a continutului, si il vom completa cu servicii unice in Romania. Pentru noi, online-ul reprezinta completarea, si redimensionarea (inter)activa, nu reflexia oarba a continutului din alte medii.

(14:57:36) icomanescu: Inca un “bullet”: Sarbu investeste cinci milioane in Internet, iar Vantu, trei. E adevarat?

(14:58:26) clickio: Dolari sau euro?:)

(14:58:36) icomanescu: Euro.

(14:58:38) clickio: Tot nu mi-ai spus de unde ai cifrele astea 😛

(14:59:33) clickio: Nu stiu daca e adevarat, insa sunt convins ca nu conteaza atat suma cat rezultatele.

(15:00:10) icomanescu: Da, cred ca poti face treaba cu mult creier si bani putini.

Calculatorul lui Comanescu se blocheaza. Ionut face paste cu conversatia pierduta, care cuprinde un banc, diferite ocoluri si reincepe.

(15:23:38) icomanescu: Cine face primul Web 2.0 in Romania? Vreau sa spun, Web 2.0 de succes.

(15:24:24) clickio: Eu nu privesc Web 2.0 ca un scop in sine, web 2.0 e o increngatura de concepte si tehnologii. E o supa primordiala, din care trebuie sa modelezi servicii inteligente. Si trebuie sa o faci intr-un mod inovativ, nu copiind ceva ce exista si afara. Dupa mine, web 2.0 in Romania va fi primul proiect cu adevara inovator, care nu va avea pereche (cel putin la inceput) nici in .ro, nici in .com. Exista astfel de intentii si in MP Interactiv, insa vom vedea daca vom fi chiar primii. M-as bucura chiar ca asta sa genereze o intreaga tendinta in directia asta.

(15:25:55) icomanescu: Am ajuns la ce ma interesa. Cred ca o sa faceti Web 2.0 acolo si o sa aiba si succes. Trustul lui Sarbu se pricepe la asa ceva entertainment. Mai departe, adica din nou la concurenta. Lauda-ti concurentii, deci pe Vantu si Voiculescu. Iar pe HotNews.ro, fiindca discutia asta are loc in ograda lui, am sa te rog… sa ne critici.

(15:26:20) clickio: Nu-mi place sa fac presupuneri. In momentul in care vor exista intentii facute publice, sau chiar proiecte palpabile, le voi comenta. Deocamdata nu m-a fascinat niciunul din celelalte trusturi, in afara de GSP-ul lui Gusti pe care l-am laudat mereu in Media & Advertising, cand era vorba de publicatii care fac online altceva decat in editia tiparita.
icomanescu:
(15:28:30) clickio: Despre hotnews putem vorbi altadata, intr-o interventie dedicata.

(15:29:12) icomanescu: Maxim, colaboratorul nostru de Blog.HotNews.ro, a mai observat ceva interesant: Realitatea TV si Realitatea.net incep sa aiba niste incercari interesante de jurnalism colectiv. Desigur, nu s-a copt nimic in momentul de fata, lucrurile care se vad la TV sunt cam la fel cu Cabina Pro TV din 1996, iar oamenii care decid asupra lor sunt aceiasi. Insa componenta asta se va impune, cred, de la sine. Multumesc pentru oportunitatea cu HotNews.ro si iti propun, ca sa fiu la fel de politicos ca tine, ca tu sa faci candva o critica HotNews.ro la tine pe blog, iar eu sa o linkuiesc aici.

(15:30:11) clickio: Intr-un week-end, cand o sa am timp…

(15:30:58) icomanescu: Si iti mai reamintesc ca ti-am propus sa raspunzi intrebarilor cititorilor Blog.HotNews.ro, la reactii.

(15:31:31) clickio: Pot intra vineri seara sau sambata dimineata.

(15:31:51) icomanescu: Multumesc si pe curand.

(15:32:17) clickio: Pe curand.

 

550_ionut_oprea.jpg

Despre Ionut Oprea

Are o experienta de 10 ani in comunicare, dintre care ultimii trei pe Internet, ca director de comunicare la Neogen si Netbridge. De saptamana asta, detine o pozitie asemanatoare la Media Pro Interactiv, noua divizie de Internet a lui Adrian Sarbu, condusa de Orlando Nicoara, si el plecat de la Netbridge. CV mai extins pe blogul lui Ionut, aici.

Post your thoughts