Investiţii de 40 de milioane în Realitatea şi Caţavencu

Investiţiile făcute în Realitatea Media şi Academia Caţavencu în ultimii doi ani se ridică la peste 40 de milioane de euro, conform unor estimări interne ale grupului. Structura de presă a lui Sorin Ovidiu Vîntu estimează dublarea cifrei de afaceri, la finalul 2007, faţă de 2006.

Alte estimări din comunicat: cifra de afaceri a Grupului Realitatea-Caţavencu creşte cu 80 la sută în 2007. Grupul are 1800 de angajaţi, din care 600 au intrat în grup în decursul lui 2006 (probabil infuzia “Academia Caţavencu”).

Cifre despre care s-a vorbit în piaţă, care nu-s în comunicat: Venituri de la PetromService, finanţare Realitatea TV/Realitatea Media printr-un contract de reclamă: 18 milioane, 10 în 2005 şi 8 în 2006. Estimare EVZ cu privire la veniturile din reclamă ale Realitatea TV: 5-7 milioane în 2006. Estimările EVZ nu se potrivesc cu povestea cu Petrom Service, dar e drept că numai finanţarea de 10 milioane a fost anunţată oficial.

UPDATE: Petrişor Obae, de la EVZ, ne spune că nu a luat în calcul cele opt milioane ale Petrom Service în estimarea de 5-7 milioane.

Comunicatul de presă:

Grupul Realitatea – Catavencu, investitii de peste 40 de milioane de euro în doi ani

1 februarie 2007 14:33:53

Reprezentantii Grupului Realitatea – Catavencu estimeaza la peste 40 de milioane de euro investitiile facute în ultimii doi ani de noua entitate media, formata prin achizitia grupului Catavencu de catre Realitatea Media.

Cifra de afaceri a grupului la finalul anului 2007, fata de decembrie 2006, va fi aproape dubla, conform unui comunicat oficial. “Prin achizitia trustului Catavencu de catre Realitatea Media s-a creat Grupul Realitatea – Catavencu, unul dintre cei mai importanti actori de pe piata mass-media din România. Cresterea a fost accelerata, cifra de afaceri a grupului la finalul lui 2007 urmând sa fie cu 80% mai mare decât cifrele de afaceri cumulate de cele doua trusturi la finalul anului trecut”, a declarat directorul general al Grupului Realitatea – Catavencu, Sorin Enache.

Peste 600 de noi angajati (profesionisti media si jurnalisti) s-au alaturat, în ultimele 12 luni, echipei Realitatea – Catavencu.

“Pentru

noi, noul grup format înseamna, în primul rând, un important câstig uman. Cei peste 1.800 de angajati, dintre care 600 au intrat în trustul nostru numai anul trecut, reprezinta principala forta pe care grupul îsi cladeste proiectele de dezvoltare”, a adaugat directorul general.

Grupul Realitatea – Catavencu a avut cea mai dinamica evolutie pe piata româneasca de media, în mai putin de un an si-a marit portofoliul cu o televiziune de business, The Money Channel, o agentie de stiri, NewsIn, doua noi publicatii (“Bilant” si “Psihologia Azi”) si un produs online, IQads. The Money Channel este primul post TV de business din România si a reusit, în câteva luni, sa devina un punct de reper pentru presa economica româneasca. Agentia NewsIn este singura agentie din România ce detine un flux video care a fost deja achizitionat de un post de televiziune din afara grupului (Kanal D).

Pe lânga cele doua canale TV, reteaua Radio Guerrilla si cele 12 titluri de publishing pe care le detine în prezent, grupul Realitatea – Catavencu va lansa, în lunile urmatoare, înca trei posturi de televiziune (Romantica, Wedding Channel si Cooking Channel), doua statii radio în Bucuresti, doua publicatii de business (dintre care una va fi un cotidian) si prima revista glossy de shopping gratuita, “J’adore”.

Grupul Realitatea – Catavencu este format, în prezent, din cinci divizii de media. Divizia TV cuprinde canalele Realitatea TV, The Money Channel si proiectele Romantica, Wedding Channel si Cooking Channel. Divizia de publishing detine titlurile “Academia Catavencu”, “Cotidianul”, “Le Monde Diplomatique”, “Idei în dialog”, reteaua “24-FUN”, “Tabu”, “Superbebe”, “Investitii si Profit”, “Bilant”, “Bucataria pentru toti”, “Aventuri la pescuit” si “Psihologia Azi”, proiectele celor doua noi publicatii de business si al revistei “J’adore”. Agentia NewsIn reprezinta o alta divizie a grupului.

Realitatea – Catavencu mai detine o divizie de radio, care cuprinde reteaua Radio Guerrilla si alte doua proiecte pentru statii locale în Bucuresti, precum si o divizie New Media din care fac parte produsele online ale grupului si postul in-store advertising Monopoly TV.

  1. Petrisor Obae Reply

    Este impropriu sa vorbim de PetromService ca despre un client de publicitate obisnuit.
    Este un investitor in Realitatea, iar investitia este compensata prin difuzarea de clipuri publicitare, asa ca nu pot spune ca ce vine de la PetromService reprezinta venituri din reclame. De aici diferenta de care vorbesti apropo de estimari.
    Astfel, lasind la o parte PetromService, Realitatea TV a atras din publicitate 6-7 milioane de euro.

  2. Iulian Comanescu Reply

    Petrişor: Ok, am făcut un update. My guess e că cele 18 milioane ale Petrom Service intră în bună parte la investiţie, nu?

  3. cristian sima Reply

    Daca nu stiati cine va poate scoate petrolul din curtea casei …aflati din publicitatea petrom service…dar sa va uitati doar la rtv…si inca ceva ,sindicatul a investit in media nu vantu….si AL CAPONE avea sindicatele de partea sa ……va recomand si un film LUCA >>>pardon HOFFA

  4. Maxim Reply

    Din comunicat imi place un cuvant: “estimeaza”. Cum adica “estimeaza”!? Pai nu stiu cati bani au cheltuit!? 🙂

  5. Iulian Comanescu Reply

    Maxim: perspicace, ca întotdeauna. Probabil că asta se leaga de faptul că o parte din investiţie s-a făcut înainte de fuziune, adică de actualul management.

    Că veni vorba, date fiind informaţiile pe care le posezi: cam cum îşi anunţă firmele situaţia financiară, de regulă? Cele cotate la bursă dau cifra de afaceri şi EBITDA. Care-i tipicul? Nu-ţi ascund că informaţia mă interesează pentru Comanescu SRL, are rost să pun pe Comanescu.ro o cifră de afaceri de câteva zeci de mii de euro?

  6. Iulian Comanescu Reply

    Cristi Sima: Da, aşa e, cel mai probabil nu Vîntu a investit cele 40 de milioane. Te întreb ca analist: ce rost are să finanţezi prin contract de publicitate?

  7. Maxim Reply

    Iulian,
    uite un fragment dintr-o prezentare trimestriala, nu zic ca e cel mai bun, dar este scurt si cuprinzator (cifrele din paranteza sunt cele din perioada precedenta).

    • Group net sales up 24% to USD 2,280 (1,836) million
    • Group operating income up 51% to USD 404 (267) million
    • Business Unit A net sales up 26% to USD 1,857 (1,474) million and operating income up 36% to USD 415 (304) million
    • Net income more than doubled to USD 529 (202) million, including a non-cash financial gain of USD 241 million arising from XXX.ltd IPO new share issue
    • Basic earnings per share more than doubled to USD 7.82 (3.05)
    • Acquisition of zzz.ltd for USD 12.3 million
    • Acquisition of yyy.ltd for USD 23.4 million

    Daca doresti mai detaliat, trimit pe mail. De fapt, sunt date publice, poti sa mergi pe site-ul firmei mele.

  8. Liviu Moldovan Reply

    Iulian, in general cifrele cele mai importante sunt veniturile si castigul pe actiune.

    In schimb, la anumite sectoare de activitate devin interesante si Traffic acquisition costs (TAC) la Google de exemplu, sau ARPU la telecoame.

  9. orlando Reply

    scump domle, scump … cat au zis cei de la Dogan ca investesc, 30 mil? parca nu mai e asa de scump …

  10. Maxim Reply

    Liviu Moldovan: da, ARPU este extrem de important. Ma intreb cum evolueaza ARPU la Romtel acum ca vrea sa lanseze quad play…

Post your thoughts