Veniturile Vodafone România au crescut cu 11% în 2007

Vodafone România a dat publicităţii rezultatele financiare pe 2007:
– venituri totale de 1,184 miliarde de euro, creştere de 11% faţă de 2006 (în euro, fiindcă în USD creşterea e de 22,6% din motive de curs)
– ARPU (venituri/client/lună) de 11 euro
– EBITDA de 47,1% din venituri.
Creşterea numărului de clienţi a fost de 19% (aproximativ un milion de persoane).

Comunicatul de presă:

Bucuresti, 27 mai 2008 – Vodafone Romania anunta indicatorii financiari principali pentru anul fiscal 2007/2008, incheiat la 31 martie 2008, conform rezultatelor date publicitatii astazi de catre Vodafone Group Plc.

Vodafone Romania a inregistrat 967.000 de clienti noi in anul fiscal 2007/2008, ajungand la un numar total de 8.921.000 de clienti. In trimestrul incheiat la 31 martie 2008, Vodafone Romania si-a suplimentat baza de clienti cu 113.000. Fata de anul fiscal 2006/2007, baza de clienti Vodafone Romania a crescut cu 12,2 %.

Veniturile totale au atins 1,184 miliarde Euro (1,678 miliarde USD), reprezentand o crestere de 11,0% (22,6% in USD) comparativ cu anul financiar precedent. Veniturile din servicii au crescut cu 10,4% (21,9% in USD) in ultimul an, ajungand la un total de 1,122 miliarde Euro (1,590 miliarde USD).

“Suntem foarte multumiti de rezultatele financiare realizate in ultimul an fiscal, pentru toti indicatorii financiari. Continuam sa inregistram o crestere sanatoasa a veniturilor si o cerere sporita din partea clientilor nostri si pentru alte tipuri de servicii, pe langa cele traditionale, de voce. In urma succesului promotiilor de date mobile lansate pe parcursul anului si a cresterii numarului de clienti de date mobile, veniturile din acest segment au crescut cu 84,4 %, de la an la an (102,7% in USD). In anul financiar 2008/2009, vom continua sa ne dezvoltam portofoliul de produse si servicii pentru a oferi clientilor nostri optiuni cat mai diverse si adaptate nevoilor lor, precum si cea mai buna experienta de utilizare a serviciilor de comunicatii mobile de pe piata romaneasca”, a spus Liliana Solomon, Chief Executive Officer Vodafone Romania.

EBITDA* a atins valoarea de 558 milioane Euro (791 milioane USD), fata de 502 milioane Euro (644 milioane USD) in anul fiscal 2006/2007, ceea ce reprezinta o crestere anuala de 11,2% (22,9% USD). EBITDA ca procent din venituri a fost de 47,1% in acest an.

Venitul mediu pe utilizator (ARPU) a atins valoarea de 11,0 Euro (15,6 USD), la 31 martie 2008.

Clientii serviciilor pe baza de abonament reprezentau 35,9% din baza totala de clienti a Vodafone Romania, iar cei ai serviciilor preplatite 64,1%. Baza de abonati ai serviciilor Vodafone a inregistrat o crestere record de 19,0%, in ultimul an.

Numarul utilizatorilor 3G in reteaua Vodafone Romania era de 636.829, la 31 martie 2008.

  1. Mirko Reply

    Bineinteles ca sunt “foarte multumiti”.
    Abia astept sa-mi expire contractul de doi ani cu ei – cea mai mare teapa pe care am luat-o vreodata: platit un an “3G” desi serviciul nu era niciunde in judetul in care am incheiat contractul, cica “mergi in Bucuresti sau Timisoara si vorbesti si te vezi simultan”; cele mai putine minute si cele mai scump platite, semnal numai accidental, cel mai adesea… Sa fie ei multumiti, probabil ii vor jupui pe africani de-acum-nainte.

  2. Iulian Comanescu Reply

    Mirko: în mod curios, Vodafone este cea mai bună companie din gama internet-mobile cu care am lucrat. Chiar au reuşit să facă să-mi vină facturile în căsuţa poştală, pot să mă înţeleg cu ei la ghişeu şi telefon (myaccount nu funcţionează) etc. Sunt însă convins că nu se poate să nu existe şi dealeri/angajaţi care să te păcălească, încurce etc. Cred că e genul de prăvălie în care dacă insişti cu ce te doare obţii câştig de cauză. Spre deosebire de alţii – la Zapp am un abonament de 1 an şi jumătate şi n-am reuşit să obţin facturi electronice de la ei. O bună bucată de vreme nici alea hard copy n-au ajuns, ca să nu mai vorbesc de calitatea serviciilor, care nu e cea promisă.

  3. Emil Stoica Reply

    Daca veniturile au crescut cu 11% si numarul de clienti cu 19%, nu vad de ce Vodafone ar fi multumita de valoarea ARPU care, logic, ar trebui sa fi scazut… desi nu scrie asta in comunicat … (dar ne putem uita la comunicatul de anul trecut sa vedem 🙂 )

Post your thoughts