Utilizatorii de net români, mai săraci… da, dar şi mai vizuali :-)

Mă bucur că o tendinţă despre care am scris de câteva ori (aici, aici, aici, printre altele) a început să pătrundă şi în România: infograficele de net. Vizualizarea datelor e o problemă care ne preocupă şi la The Industry, vezi pe site exemple ca ăsta, în lipsa ediţiei de print la care vă puteţi abona), dar are de-a face şi cu aplicaţii de iPad sau site-uri în ascensiune ca Pinterest (contul meu). În orice caz, TradeAds a făcut un studiu cu concluzii surprinzătoare legate de net şi a ales şi o modalitate inedită de prezentare (click pentru mărire):

Utilizatorul român de internet

Utilizatorul român de internet

Sau în cuvinte, aşa cum se vede în comunicatul de presă TradeAds:

„Profilul utilizatorului de Internet”, cea de-a treia ediţie a studiului condus de Departamentul de Cercetare al TradeAds Interactive, relevă faptul că utilizatorii români de Internet sunt din ce în ce mai săraci, 27.5% dintre respondenţi declarând venituri nete sub 1000 RON.

Frecvenţa veniturilor mici pe gospodărie se menţine la un nivel critic, 27.5% dintre respondenţi declarând că veniturile nete se situează sub 1000 de RON, spre deosebire de 25.5% în ianuarie, 2011 şi 15.35% în martie, 2010. În ceea ce priveşte ponderea gospodăriilor cu venituri lunare de peste 5000 RON, procentul de 10.2% nu se depărtează de cele din ediţiile anterioare, 9.6% în 2011 şi 11.7% în 2010, rămânând astfel la acelaşi nivel.

Creşte nevoia de informare
O evoluţie a dinamicii comportamentului utilizatorului român pe Internet demonstrează o creştere a nevoii de informare. Domeniile, care au înregistrat cele mai spectaculoase creşteri ale interesului utilizatorilor, sunt Tehnologia (+9.8% faţă de 2010), Educaţia (+8.6%), Arta, Cultura, Societate (+6.8%), Shoppingul (+6.4%) şi Sportul (+5.7%). Nevoia de informare compensează climatul economic ostil şi restricţiile generate la nivelul indivizilor societăţii, prin creşterea receptivităţii la stimulii sociali şi a interesului faţă de cultură şi artă.

Instant messaging-ul domină ca mediu online de socializare
Reţelele de corespondenţă prin instant messaging domină în procent de 68.3%, ceea ce demonstrează că românii, în continuare, folosesc mediul online pentru a socializa. Accesarea de informaţii şi documentare este realizată de peste 50% dintre cei intervievaţi. O creştere spectaculoasă se observă şi prin accesarea reţelelor sociale. Astfel că în 2012, 41.9% dintre respondenţi au declarat că folosesc reţelele sociale, faţă de 30.1% în 2011.

E-commerce-ul creşte considerabil faţă de 2011
Comerţul electronic este de aşteptat să ia amploare în următorii ani, dat fiind că în 2012 numărul celor care cumpără şi vând produse online a crescut cu aproximativ 30% faţă de perioada similară a anului trecut (20.4% în 2012 faţă de 15.3% în 2011).

Smartphone-ul: gadgetul preferat al românilor
Gadgeturile se numără printre preferinţele românilor atunci când vor să acceseze Internetul. Se constată o scădere a numărului de PC-uri şi desktopuri şi o creştere importantă a accesului la Internet de pe laptopuri şi notebookuri. Conectarea pe dispozitivele mobile de tip smartphone/PDA înregistrează o evoluţie spectaculoasă, înregistrând o cotă de 15.2%, faţă de 9% în 2011.

Bannerele online au un potenţial informativ pentru persoanele de vârstă medie
Utilizatorii care au cea mai mare receptivitate la publicitatea online sunt persoane de vârstă medie sau înaintată şi care au studii medii sau mici. Pentru această categorie, bannerele publicitare au un potenţial informativ, spre deosebire de persoanele tinere, cu venituri mari, studii universitare sau postuniversitare, pentru care publicitatea în mediul online este considerată supărătoare.

Despre studiu
Studiul organizat de TradeAds Research continuă să urmărească evoluţia utilizatorilor de Internet din România, ca atare „Profilul utilizatorului de Internet” se află deja la cea de-a treia ediţie.
Cercetarea s-a desfăşurat pe baza unui chestionar cu 23 de întrebări, livrat online în perioada 16 februarie-23 februarie, 2012. Rata medie de click a campaniei (CTR) a fost de 1.48%, IMP de 2282864 şi CK de 33744. Volumul de eşantionare a fost de 3 314 respondenţi, iar identificarea fiecărui respondent s-a făcut prin sistem cookie şi adrese de e-mail.

Enhanced by Zemanta
  1. Marian Stavaroiu Reply

    Utilizatorii de net români, săraci da` oarecum inteligenţi. Iată cum procedează unul dintre ei:
    Click pe mouse, select text, click dreapta, click pe “search Google for cutare“.
    Azi am selectat Trade Arts Interactive. Ah, ce e la “gura“ lui Google…

    Deci ce fac oamenii aceştia, cercetare pe net?????

Post your thoughts