Utilizatorii de net români, mai săraci… da, dar și mai vizuali :-)

Mă bucur că o tendință despre care am scris de câteva ori (aici, aici, aici, printre altele) a început să pătrundă și în România: infograficele de net. Vizualizarea datelor e o problemă care ne preocupă și la The Industry, vezi pe site exemple ca ăsta, în lipsa ediției de print la care vă puteți abona), dar are de-a face și cu aplicații de iPad sau site-uri în ascensiune ca Pinterest (contul meu). În orice caz, TradeAds a făcut un studiu cu concluzii surprinzătoare legate de net și a ales și o modalitate inedită de prezentare (click pentru mărire):

Utilizatorul român de internet

Utilizatorul român de internet

Sau în cuvinte, așa cum se vede în comunicatul de presă TradeAds:

„Profilul utilizatorului de Internet”, cea de-a treia ediție a studiului condus de Departamentul de Cercetare al TradeAds Interactive, relevă faptul că utilizatorii români de Internet sunt din ce în ce mai săraci, 27.5% dintre respondenți declarând venituri nete sub 1000 RON.

Frecvența veniturilor mici pe gospodărie se menține la un nivel critic, 27.5% dintre respondenți declarând că veniturile nete se situează sub 1000 de RON, spre deosebire de 25.5% în ianuarie, 2011 și 15.35% în martie, 2010. În ceea ce privește ponderea gospodăriilor cu venituri lunare de peste 5000 RON, procentul de 10.2% nu se depărtează de cele din edițiile anterioare, 9.6% în 2011 și 11.7% în 2010, rămânând astfel la același nivel.

Crește nevoia de informare
O evoluție a dinamicii comportamentului utilizatorului român pe Internet demonstrează o creștere a nevoii de informare. Domeniile, care au înregistrat cele mai spectaculoase creșteri ale interesului utilizatorilor, sunt Tehnologia (+9.8% față de 2010), Educația (+8.6%), Arta, Cultura, Societate (+6.8%), Shoppingul (+6.4%) și Sportul (+5.7%). Nevoia de informare compensează climatul economic ostil și restricțiile generate la nivelul indivizilor societății, prin creșterea receptivității la stimulii sociali și a interesului față de cultură și artă.

Instant messaging-ul domină ca mediu online de socializare
Rețelele de corespondență prin instant messaging domină în procent de 68.3%, ceea ce demonstrează că românii, în continuare, folosesc mediul online pentru a socializa. Accesarea de informații și documentare este realizată de peste 50% dintre cei intervievați. O creștere spectaculoasă se observă și prin accesarea rețelelor sociale. Astfel că în 2012, 41.9% dintre respondenți au declarat că folosesc rețelele sociale, față de 30.1% în 2011.

E-commerce-ul crește considerabil față de 2011
Comerțul electronic este de așteptat să ia amploare în următorii ani, dat fiind că în 2012 numărul celor care cumpără și vând produse online a crescut cu aproximativ 30% față de perioada similară a anului trecut (20.4% în 2012 față de 15.3% în 2011).

Smartphone-ul: gadgetul preferat al românilor
Gadgeturile se numără printre preferințele românilor atunci când vor să acceseze Internetul. Se constată o scădere a numărului de PC-uri și desktopuri și o creștere importantă a accesului la Internet de pe laptopuri și notebookuri. Conectarea pe dispozitivele mobile de tip smartphone/PDA înregistrează o evoluție spectaculoasă, înregistrând o cotă de 15.2%, față de 9% în 2011.

Bannerele online au un potențial informativ pentru persoanele de vârstă medie
Utilizatorii care au cea mai mare receptivitate la publicitatea online sunt persoane de vârstă medie sau înaintată și care au studii medii sau mici. Pentru această categorie, bannerele publicitare au un potențial informativ, spre deosebire de persoanele tinere, cu venituri mari, studii universitare sau postuniversitare, pentru care publicitatea în mediul online este considerată supărătoare.

Despre studiu
Studiul organizat de TradeAds Research continuă să urmărească evoluția utilizatorilor de Internet din România, ca atare „Profilul utilizatorului de Internet” se află deja la cea de-a treia ediție.
Cercetarea s-a desfășurat pe baza unui chestionar cu 23 de întrebări, livrat online în perioada 16 februarie-23 februarie, 2012. Rata medie de click a campaniei (CTR) a fost de 1.48%, IMP de 2282864 și CK de 33744. Volumul de eșantionare a fost de 3 314 respondenți, iar identificarea fiecărui respondent s-a făcut prin sistem cookie și adrese de e-mail.

Enhanced by Zemanta
Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

2 thoughts on “Utilizatorii de net români, mai săraci… da, dar și mai vizuali :-)”

  1. Utilizatorii de net români, săraci da` oarecum inteligenți. Iată cum procedează unul dintre ei:
    Click pe mouse, select text, click dreapta, click pe “search Google for cutare“.
    Azi am selectat Trade Arts Interactive. Ah, ce e la “gura“ lui Google…

    Deci ce fac oamenii aceștia, cercetare pe net?????

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *