Unde stă bine B1: 18-49 și prime-time

Acum mai bine de o lună și jumătate, scriam că relansarea B1 TV e una de urmărit. Primele cifre cu o oarecare consistență îmi dau dreptate. Intrat în emisie în forma nouă pe la jumătatea lui martie, postul începe să promită pe ici, pe colo. Iată două seturi de cifre care nu arată rău:

B1 TV, ratingurile de prime-time, all urban

Antena 3, B1, Realitatea, ratingurile de prime-time (19-23), înreaga populație urbană

B1, all day, 18-49

Antena 3, B1, Realitatea, ratinguri medii pe toată ziua, 18-49

Așa cum se vede din cele de mai sus, B1 începe să se vadă în prime-time, cu medii între 0,2 și 0,8 pe all urban, în timp ce pe “all day”, cum se spune, și 18-49, realizează între 0,1 și 0,6. Sigur că e vorba doar de două seturi de cifre, iar B1 e departe de a rivaliza cu PRO TV, care a impus 18-49 ca bază de discuție pentru vânzările de spațiu publicitar. Știrea s-ar putea scrie și în sensul că “liderul televiziunilor (oarecum) de știri pe prime-time și 18-49 e Antena 3”; degringolada de la Realitatea TV nu avea cum să nu înceapă să se vadă în ratinguri de la un punct încolo, dar aici ar fi de purtat o discuție pe seturi mai mari de date.

Care e formula câștigătoare pe conținut? Există inconsecvențe? Deocamdată, B1 pare a câștiga cu un prime-time tabloid, desigur că nu în sensul de orientare asumată. Formula ad-hoc la care a ajuns Sorin Oancea e “un fel de televiziune de știri cu știri cu Pepe”, iar cifrele de mai sus arată că e una câștigătoare la publicul “bun”.

Și cu asta e cazul să ne uităm puțin la inconsistențe. Formatul de la jurnalul de 20.00, al Sandei Nicola, pare a fi gândit într-o direcție care urmează să atragă rating, oricare ar fi stângăciile și carențele de început. Cel puțin, în loc de frunză tăiată la pensionari cu tot felul de brambureli parlamentare și ministeriale, aflăm câte ceva despre pancreasul lui Teo și creierul lui Pepe (să mă ierte pancreasul). Dar, totuși, Sanda Nicola e un alt fel de jurnalist și e cazul să-și asume acest gen de conținut, lucru care nu se prea vede în modul cum dă știrile.

Ceva asemănător se întâmplă la Robert Turcescu și Ion Cristoiu. Primul e într-o revenire clară de formă, e prima oară când pot să spun ceva bun despre prestația lui de ani de zile și mă bucur s-o fac. Al doilea își caută un personaj ironic-sapiențial, iar între cei doi pare a se crea o anumită chimie greu de atins. Singura problemă a talk-ului de la ora 21.00 e că se sare aiuritor de la subiecte mondene la politică. E ca și cum fantoma lui Radu Moraru ar face sumarul pe slotul orar care i-a aparținut până prin toamna lui 2010. Înainte de a deveni un realizator propagandist, în perioada când avea aspirații la relevanță, Moraru greșea tocmai sărind de la Cicciolina la Adrian Năstase.

Grila B1 are și momente slabe/foarte slabe. Dacă ne uităm la primele nume vehiculate, comparativ cu ceea ce a ajuns până la urmă pe post, e destul de clar că pe parcurs a avut loc un downgrade, prin mai multe părți ale zilei. Probabil că dezastrul absolut e acel varieteu de week-end cu un actor care a fost și agentul publicitar al lui Răzvan Cornețeanu cândva (show-ul e atât de prost încât nici nu e cazul să ne obosim să căutăm numele pe Google, o să-l uităm după un sezon cu siguranță). Ar mai fi și alte cvasi-dezastre, la fel cum există și câteva promisiuni mai palide.

Una peste alta, însă, interesante sunt jurnalul Sandei Nicola și “Evenimentul zilei”, cel al lui Turcescu și Cristoiu: se dovedește că ajunge un pic de bun simț jurnalistic pentru ca publicul să înceapă să vină. Și că același public e generos, dacă e cazul să dea și o a doua șansă unor oameni.

2 thoughts on “Unde stă bine B1: 18-49 și prime-time”

  1. 1. Întreb și eu ca un amator care știe câte ceva, dar nu le știe chiar pe toate: ce naiba e aia 18-49??? 🙂
    2. În ciuda faptului că mi se dereglează des monitorul (bate un pic spre portocaliu, nu știu de ce) rămîn la părerea că Telejurnalul TVR1 e cel mai echilibrat. Asta și cu Teleenciclopedia rămîn singurele motive pentru care nu-mi pare rău ca sunt obligat să le plătesc abonament.

    Părerea mea (de telespectator amator și foarte puțin – de teveu – consumator).

  2. 18-49 e un segment de varsta folosit in vanzarile de publicitate, in ideea ca telespectatorii din acest interval au putere de cumparare. In privinta politizarii, eu am remarcat mai mult Pepe, Iri s.a.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *