Una caldă și încă necoaptă

Ia uitați-vă ce mi-a dat cineva. Gruprc.ro. Gruprc.eu e același lucru. DNS-urile (adică listele care asociază IP-ul serverului cu domeniul, pentru cine nu e IT-ist) sunt la Cotidianul, domeniul .ro e proaspăt înregistrat, pe 11 ianuarie, ca și Gruprc.eu.

Încă nu e site, așa că n-o să vorbesc despre asta. O să constat doar apariția Monopoly TV pe listă (televiziunea aia indoors pe care o vedem la Otopeni și Orhideea) și faptul că “Ziua” lipsește. Denumirea structurii de media a lui Vîntu pare a fi Grupul Realitatea-Cațavencu, după domeniul achiziționat.

7 thoughts on “Una caldă și încă necoaptă”

  1. Maxim: chiar crezi tu că are chef cineva de AGA și raportări financiare o dată la trei luni acolo? În 2005, când CTP a plecat de la “Adevărul”, participanții la AGA au fost o sursă copioasă de informație cu privire la tot scandalul. Crucișătorul presei românești s-a dovedit atunci a fi o epavă mâncată de șoareci.

  2. Iulian: poate ar trebui sa revin cu picioarele pe pamant, stiu asta.

    Insa o disciplina si o deschidere financiare ar creste in mod considerabil valoarea acestor businessuri (ma refer aici si la grupul dlui. Voiculescu). A fost posibil in Rusia, acolo unde mama cenzura e la ea acasa, a fost posibil si in Italia dlui Berlusconi, nu vad de ce nu ar fi posibil si in Romania.

    Mi se pare oarecum ciudat ca tocmai in acest domeniu, al mass-media, care ar trebui sa promoveze in societate: deschiderea, transparenta, modernitatea, etc, etc; ei bine tocmai aici dam peste o organizare plina de secrete.

    Mass-media, in definitiv, este un bun de interes general, al societatii. Daca ziaristii asteapta de la autoritati deschidere si transparenta (sau, in cazul unora, chiar de la patroni de echipe de fotbal); aceleasi intrebari ar trebui puse si proprietarilor de ziare, televiziuni, etc.

    scuze de off-topic.

  3. Maxim: Nu ești off topic, mi se pare. Cred că proprietarii români de media au o crispare de pe vremea când se ocupau cu monkey business. Eu – și nu numai eu – am stârnit oarece stupoare publicând situația Pro-ului, care era vizibilă prin EBITDA și alți indicatori ai CME, necesari pentru cotarea la NYSE. SBS-ul e și el transparent, Ringier la fel, și Edipresse, unde am obținut de la Cristina Simion personal niște cifre concludente.

    Cei patru mari autohtoni, în schimb, cam tac. Iar ceea ce nu se știe nu înseamnă furt, inginerii financiare etc. Pot spune asta cu certitudine, fiindcă am acces și la alt tip de date, în business-ul cu care fac bani. Lucruri pe care nu le pot scrie aici, dar sunt edificatoare în sensul că patronii români fac bani din presă. Cred că dacă Vîntu și Voiculescu ar fi ieșit mai de mult cu niște cifre bune, o parte din acuzațiile că își creează imperii media ca să facă jocuri politice cu ele ar fi dispărut. Am și recomandat asta cu un prilej.

    Probabil că Vîntu, Voiculescu, Sîrbu și Patriciu își vor da seama în curând că cifrele proprii sunt un bun PR, dacă sunt pozitive. Să vedem câți vor și obține astfel de indicatori.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *