Una caldă şi încă necoaptă

Ia uitaţi-vă ce mi-a dat cineva. Gruprc.ro. Gruprc.eu e acelaşi lucru. DNS-urile (adică listele care asociază IP-ul serverului cu domeniul, pentru cine nu e IT-ist) sunt la Cotidianul, domeniul .ro e proaspăt înregistrat, pe 11 ianuarie, ca şi Gruprc.eu.

Încă nu e site, aşa că n-o să vorbesc despre asta. O să constat doar apariţia Monopoly TV pe listă (televiziunea aia indoors pe care o vedem la Otopeni şi Orhideea) şi faptul că “Ziua” lipseşte. Denumirea structurii de media a lui Vîntu pare a fi Grupul Realitatea-Caţavencu, după domeniul achiziţionat.

  1. Maxim Reply

    Daca si listeaza la bursa noul grup, dl. Vantu primeste un premiu de la mine. Premiu la alegerea mea 🙂 .

  2. Iulian Comanescu Reply

    Maxim: chiar crezi tu că are chef cineva de AGA şi raportări financiare o dată la trei luni acolo? În 2005, când CTP a plecat de la “Adevărul”, participanţii la AGA au fost o sursă copioasă de informaţie cu privire la tot scandalul. Crucişătorul presei româneşti s-a dovedit atunci a fi o epavă mâncată de şoareci.

  3. Maxim Reply

    Iulian: poate ar trebui sa revin cu picioarele pe pamant, stiu asta.

    Insa o disciplina si o deschidere financiare ar creste in mod considerabil valoarea acestor businessuri (ma refer aici si la grupul dlui. Voiculescu). A fost posibil in Rusia, acolo unde mama cenzura e la ea acasa, a fost posibil si in Italia dlui Berlusconi, nu vad de ce nu ar fi posibil si in Romania.

    Mi se pare oarecum ciudat ca tocmai in acest domeniu, al mass-media, care ar trebui sa promoveze in societate: deschiderea, transparenta, modernitatea, etc, etc; ei bine tocmai aici dam peste o organizare plina de secrete.

    Mass-media, in definitiv, este un bun de interes general, al societatii. Daca ziaristii asteapta de la autoritati deschidere si transparenta (sau, in cazul unora, chiar de la patroni de echipe de fotbal); aceleasi intrebari ar trebui puse si proprietarilor de ziare, televiziuni, etc.

    scuze de off-topic.

  4. requiem Reply

    De curiozitate: are cineva idee cite dintre institutiile mass-media din RO sint certificate ISO?

  5. Iulian Comanescu Reply

    Maxim: Nu eşti off topic, mi se pare. Cred că proprietarii români de media au o crispare de pe vremea când se ocupau cu monkey business. Eu – şi nu numai eu – am stârnit oarece stupoare publicând situaţia Pro-ului, care era vizibilă prin EBITDA şi alţi indicatori ai CME, necesari pentru cotarea la NYSE. SBS-ul e şi el transparent, Ringier la fel, şi Edipresse, unde am obţinut de la Cristina Simion personal nişte cifre concludente.

    Cei patru mari autohtoni, în schimb, cam tac. Iar ceea ce nu se ştie nu înseamnă furt, inginerii financiare etc. Pot spune asta cu certitudine, fiindcă am acces şi la alt tip de date, în business-ul cu care fac bani. Lucruri pe care nu le pot scrie aici, dar sunt edificatoare în sensul că patronii români fac bani din presă. Cred că dacă Vîntu şi Voiculescu ar fi ieşit mai de mult cu nişte cifre bune, o parte din acuzaţiile că îşi creează imperii media ca să facă jocuri politice cu ele ar fi dispărut. Am şi recomandat asta cu un prilej.

    Probabil că Vîntu, Voiculescu, Sîrbu şi Patriciu îşi vor da seama în curând că cifrele proprii sunt un bun PR, dacă sunt pozitive. Să vedem câţi vor şi obţine astfel de indicatori.

  6. Iann Reply

    @requiem: Mediafax zicea ceva in urma cu o luna doua cum ca ar fi certificata ISO. Dar crezi ca are vre-o importanta?

  7. Bogdan Gavrila Reply

    Tot apropo de SOV: stie cineva ce se mai aude cu MTV-ul? Ultima oara se zicea ca oamenii aveau contractele tiparite si gata de semnat…

Post your thoughts