Un pic de ordine şi poveşti din care putem învăţa ceva. Ce-i aia IPRA?

Dacă sunteţi la fel de atenţi ca mine ce se întâmplă aici (nu că ar trebui), vedeţi poate că am restrâns numărul de categorii. Am asasinat câteva, în care nu mai scrisesem de mult. Cine vrea să găsească “3.think-uri” se poate duce în “La grămadă”, unde se află o serie întreagă de alte lucruri – printre altele, toate postările mele de pe Blog.HotNews.ro, care era interfaţa unică pentru toate blogurile, până la 1 ianuarie 2007 (nu că ar trebui să vă bateţi capul cu asta, din nou…).

Fiindcă sunt foarte bucuros de interesul pe care îl arată pentru ce e aici atât profesioniştii din comunicare, cât şi cititorii cu alte joburi, interesaţi de culise, mă simt dator cu o rubrică nouă, din care sper să putem învăţa cu toţii ceva. E vorba de poveşti de succes din media, ATL, PR şi alte domenii conexe. Categoria se numeşte “Studii de necaz“, dat fiind modul cum spumegă şi înjură o parte a României (şi a internetului de limbă română) la adresa oricui a făcut un lucru, cât de mic, bun. Ştiu că a zice de alţii de bine înseamnă pentru unii că ai fost plătit ş.a.m.d. Dar mai ştiu că există 1500 de oameni care intră zilnic aici şi care cred altfel, iar eu pentru ei (voi) scriu. Cu campaniile astea electorale, dar nu numai, România pare a intra tot mai tare sub zodia înjurăturii, a mizeriei, calomniei, lucrăturii. Eu mă încăpăţânez să rezist şi pot face asta numai fiindcă se găseşte cineva – din nou voi – care să caute un discurs mai rece şi pe cât posibil imparţial.

Ca să înţelegeţi despre ce e vorba, aşa ceva am adus deja de la Discovery Campus (bla, bla). Am pe ţeavă o serie de istorii de la premiile International Public Relations Association (IPRA), asociaţie de PR de care profesioniştii nu se poate să nu fi auzit, fondată în 1955, care organizează o gală săptămâna viitoare. Am găsit câteva campanii care mi s-au părut foarte bine făcute. O să dau mai multe episoade după care trecem la altceva. Mi-ar plăcea să-mi spuneţi aici, mai la vale, spre ce industrie sau tip de poveşti să mă îndrept.

P.S.: Trei dintre voi m-au pomenit la categoria “Personalităţi off-line ale căror bloguri le urmăriţi” din RoBloggersSurvey 2007. Vă mulţumesc, deşi nu mă consider o personalitate off-line. Mă încântă în schimb categorisirea drept “obiectiv”, în virtutea a ceea ce spuneam mai sus. Mai corect e după mine “imparţialitate” – fiindcă din punctul meu de vedere obiectivitatea e însuşirea obiectului şi nu a subiectului (adică a celui care scrie). Dar astea-s fineţuri de oameni din branşă.

  1. iann Reply

    super tare campania asta mai ales ca e facuta de un trust de presa locala din polonia. cateva detalii am dat si eu.

  2. Frobenius Reply

    Eu nu sint foarte obisnuit cu “fineturile oamenilor din bransa”.
    Despre ce “industrie” se vorbeste aici? Exista si o “agri-cultura”?

Post your thoughts