Un mort frumos cu ochii vii + autopsia lui (Apropo)

Jurnalismonline.ro anunta ca Adrian Sarbu a desfiintat Apropo, unul din copiii-problema ai Publimedia. Eu am o confirmare din interior, nu ca nu m-as baza pe Jurnalismonline.ro, dar suflu si-n iaurt.

Paradoxurile marketingului: Puteti inca citi cat de grozav era sa fie mortul pe site-ul Publimedia.ro, in pagina dedicata. Daca nu va ajunge, distrati-va si la Revista-apropo.ro, care in hatisul new media al lui Adrian Sarbu forwardeaza la ceva de pe Apropo.ro. De pe BRAT, din traiectoria revistei (tiraj difuzat), reiese ca operatia efectuata la 17 aprilie 2006 (peoploqualitytvguide sau ce-o fi fost?) asupra frankenstein-ului n-a functionat.

Autopsia mea: Ca fost Senior Editor la TV mania (timp de cateva luni), am invatat repede o regula despre piata ghidurilor TV. Ele nu pot fi publicatii quality, cum gem prezentarile linkuite mai sus, prin diferite locuri. Ghidurile TV sunt mass market, pentru oameni care se preocupa foarte mult de ce se intampla la televizor, cel putin in Romania. Oamenii astia nu stralucesc nici prin venituri, nici prin preocupari culturale si nici prin degrees. Ei vor o marfa usurica in care sa impachetezi partea de programe. Sa te-apuci sa faci piruete intelectuale si “barfe verificate” (a mai bantuit o idee de asta prin Romania, “friendly gossip”) intr-un ghid TV sau ceva metamorfozat dintr-un ghid TV mi se pare sortit esecului de la inceput. Mie lucrurile mi se pareau destul de clare cam pe cand Apropo a aparut pe piata, ma inteb cati bani l-a costat Adrian Sarbu lectia asta. Imi pare rau de Costi Rogozanu, fiindca si-a deteriorat imaginea cu esecul asta. Cum spunea un publisher pe care il admir, exista lucruri pe care le poti incerca doar o data in viata, daca n-ai succes cu ele: daca ai ingropat o revista de femei o data, nu poti sa mai fii a doua oara redactorul-sef al unei reviste de femei.

Zvon: “Maxim” nu se simte prea bine, dar faptul ca e o licenta Dennis e in sine e un medicament, iar “Descopera” descopera si el niste zile nu prea bune in calendar – desi ma mir, se desprinsese cu bine de “Ziarul financiar”, datorita politicii de DVD-uri?

Post your thoughts