Trenduri în presa scrisă americană

Newspaper Association of America a dat o listă de trenduri valabile pentru 2008 şi piaţa americană a ziarelor. De urmărit ca lucruri care ar putea să ne privească şi pe noi la timpul viitor. Editor’s Weblog le rezumă astfel:

1. Outsourcing: în 2007, “San Jose Mercury News” şi-a delegat producţia de reclame, iar “San Francisco News” lasă operaţiunile de press şi post-press în seama unei companii de tipar canadiane.

2. Ştiri “hiperlocale” şi micro website-uri: e vorba de ediţii săptămânale şi pagini de internet dedicate unor arii geografice restrânse. Au făcut aşa ceva “Chicago Tribune” şi “Dallas Morning News”.

3. Sisteme integrate de măsurare a audienţei pe web şi în print. Posibil deoarece cele două tipuri de cititori se vor vinde la pachet (advertiserilor) într-un viitor oarecare.

4. Reduceri de costuri proporţionale cu scăderea profitului, datorată scăderilor de tiraj vândut.

5. Tehnologii noi de tipar: heatset şi echipamente UV, care atrag advertiserii.

Sursa.

Post your thoughts