Totuși, media mai funcționează. Simptomul F64

Zilele trecute, F64, “cel mai mare magazin foto din Europa de Sud-Est” a avut ideea de a anunța că s-a vândut unui investitor străin. Azi, F64 a ținut o conferință de presă și a precizat că investitorul este nici mai mult, nici mai puțin decât Moș Crăciun. Un PR stunt, deci – dar unul care a stârnit reacții furioase pe bloguri și nu numai. Ce e bun în asta?

E necesar să încep cu reacțiile. Dacă până și neutrul Ziar financiar nu se sfiește să caracterizeze ideea drept o glumă proastă a acționarilor, e destul de clar care-i situația. Trec peste înjurăturile de pe blogurile generaliste și de pe Twitter, ca să ajung la lucruri mai factuale și nuanțate, ca la NWRadu.ro sau Tudorgalos.ro. La primul link găsesc principalul motiv de reproș al celor care au scris despre toată povestea, dar și motivul meu de optimism:

La conferință de presă investitorul finlandez s-a dovedit a fi Moș Crăciun, care a împărțit celor prezenți câte o jucărie de pluș și un mic aparat foto. Parafrazându-i pe cei de la F64, aparatele foto sunt cele care obțin mereu zâmbete de la oameni și aceasta a fost metoda lor pentru a obține unul de la noi.

Și na, lumea a zâmbit, dar parcă nu cu toată gura, având în vedere că poate unii aveau altceva de muncă în cele 2-3 ore petrecute la showroom-ul F64 (cu tot cu deplasarea acolo) sau au venit de cine știe de unde pentru ceea ce se anunța ca fiind tranzacția anului în online.

De aici reiese că ziariștii și bloggerii, sau cel puțin unii dintre ei, vor mai degrabă știri decât cadouri. Și nu, cei care s-au păcălit și au dat pseudo-informația de la început nu aveau datoria să verifice din enșpe surse. A fost un comunicat oficial, cum e cursul BNR sau o decizie a Curții Constituționale, care se dă ca atare, eventual întregit cu informații; nimeni nu-și bate capul să demonteze factualul din astfel de documente. Și tocmai fiindcă astea-s uzanțele, sănătoase în cazul unor companii sănătoase la cap, e atât de ușor să păcălești oamenii cu genul ăsta de cascadorii.

Agențiile – sau PR-ii – care gândesc în bucla cadou => apariție ar face cel mai bine să țină cont de această constatare.

Post your thoughts