Top glossy – din ultimul SNA

Glossy, lunare, femei/barbati. Cifrele reprezinta: audienta all urban (14-64 ani, nr. cititori/copie)/orase peste 50.000/orase sub 50.000.

1. Playboy: 430/321/109
2. Avantaje: 429/333/96
3. Unica: 398/307/92
4. Tabu: 261/210/51
5. Cosmopolitan: 250/202/48
6. Fhm: 188/153/35
7. Olivia: 180/134/46
8. Joy: 172/140/32
9. Elle: 169/145/25
10. Bolero: 167/131/36
12. Eva-Magazinul Femeilor: 121/85/36
13. Look!: 121/97/24

O surpiza: “Playboy” e cel mai citit, datorita infuziei mari de cititori din orasele mici. Topul pentru orase peste 50.000 de locuitori avea ca lideri traditionali doua titluri de femei, “Avantaje” si “Unica”. Celalalt titlu de barbati sondat, “Fhm”, e o chestie pentru orase mai mari.

UPDATE: Cristina Simion ne aminteste de VIVA, care are 263 de mii de cititori pe editie. Eu nu o inclusesem fiindca nu e o revista gender, ci una people, ca sa zic asa. Totusi, aparitia ei pe locul 4 e interesanta: stim cu totii ca titlul exista de ani buni si ca o buna bucata de vreme nu a obtinut performante de felul asta (locul IV la audienta, in conextul de fata). Dincolo de cresteri calitative, putem vorbi si de o schimbare de mentalitati: revistele de vedete prietenoase cu vedetele prind in piete dezvoltate. Dar, din nou, nu m-am mai uitat de mult pe VIVA…

Ultimul val SNA, iulie 2005-iulie 2006, de la Ringier. Recunosc ca nu stiu exact cu ce se mananca “Eva-Magazinul femeilor”, asa ca s-ar putea sa il fi inclus degeaba in acest top.

Post your thoughts