Top 25 influenţi în mass media

DailyBusiness.ro a publicat un top al celor mai influente nume din mass media românească. Puteţi citi şi comentariile mele acolo. Nu luaţi ierarhia propusă de mine ca pe ceva bătut în cuie, e o schiţă. Printre altele, am omis de acolo cel puţin un prieten bun, ca să nu se spună că sunt părtinitor 🙂

Ierarhia DailyBusiness.ro:

1. Adrian Sârbu
2. Dan Voiculescu
3. Sorin Ovidiu Vîntu
4. Dinu Patriciu
5. Marius Hagger (Ringier)
6. Zoltan Teszari (RDS-RCS)
7. Viorel Micula (Naţional)
8. Mihai Vârtosu (ARMA)
9. Liviu Liuca
10. Dan Diaconescu.

  1. Pintea Haiducul Reply

    Hei,lipseste din acest Top Ten celebrul si superinfluentul Pintea Haiducul! Ce trist,o sa mor de inima rea…Ha-ha!

  2. popescul Reply

    hai bre pe ddd pe ultimul loc l-ati pus? e invers proportional cu audienta sau dupa ce criterii s-a stabilit topu’?

  3. sven Reply

    am vazut ca tot vrbesti in articol despre problemele de la EVZ si Capital. La EVZ au mai iesit prin presa probleme, dar la Capital nu inteleg care sunt. Poti sa detaliezi?

  4. Iulian Comanescu Reply

    Sven: au pierdut leadership-ul pe “săptămânale economice de hârtie” la Sâptămâna financiară, redacţia e radical schimbată faţă de ce era acum câţiva ani.

  5. sven Reply

    ok, asta inteleg. dar, cand spui probleme, eu inteleg pierderi financiare si dificultati in a mentine publicatia pe piata. din cate am auzit, EVZ are probleme serioase de profitabilitate, Capital nu (cel putin nu inca). Saptamana Financiara a ajuns in top, dar nu am auzit ca ar fi foarte profitabila.
    Te intreb pentru ca nu mai inteleg care sunt criteriile prin care se stabileste ca o publicatie are probleme sau nu. Luate asa, global, nici una nu se simte bine, indiferent daca e Adevarul sau ZF.

  6. Iulian Comanescu Reply

    Sven: nu ştiu cifrele Capital, dar pot atesta cu mâna pe inimă că e o prioritate a Ringier. Preocupările managementului datează dinaintea crizei şi e de bun simţ că nu trebuie să ajungi pe pierderi ca să te îngrijorezi atunci când altcineva preia leadership-ul şi trendul tău e descrescător.

    Cred că publicaţie cu probleme va să zică trend descrescător plus posibile pierderi. Libertatea, de pildă, a pierdut câteva zeci de mii de exemplare după ce Click! şi Cancan au intrat în forţă pe piaţă, dar mie mi se pare că e mai curând un exemplu de supravieţuire cu succes – pierderea e mult mai mică decât tirajul însumat al nou-veniţilor şi nu ameninţă profitabilitatea pe termen scurt/mediu. Sigur că bătălia care a început e una lungă.

    Zf stă destul de bine acolo unde e, sub amendamentul că reaşezarea pieţei de publicitate din 2009 l-ar putea muta pe pierderi. La tirajul lui mic însă, veniturile din publicitate erau excelente până acum, iar preţul de copertă, de 2,5 RON, îl poziţionează într-o clasă unde aş vedea şi un superquality politic.

    Adevărul e într-o creştere marcată, s-a dus peste 80.000 conform unor cifre neoficiale. E de văzut dacă inserturile (cărţi şi Sergiu Nicolaescu) vor consolida ziarul acolo şi mă rog – care e socoteala at the end of the day, atunci când pui şi costurile inserturilor. Cotidianul prinsese viteză dar a luat-o în sens invers…

  7. max Reply

    Iulian mana pe care ti o pui pe inima cand vorbesti e capital s-ar putea sa-ti faca rau. Poate abia acum a devenit o prioritate a managementului care pana acum a ignorat complet revista, mergand pe ideea “las ca merge si asa”. Ei bine piata s-a schimbat mult si ei au ignorat asta multa vreme. In fine, oricum ii dau dreptate lui sven. Si daca s a schimbat redactia ce? E neaparat un semn rau? Iar situatia cu pozitia pe piata stii foarte bine ca pe piata actuala vinzi cd-uri si carti, ca sa raportezi cresteri la tirajul ziarelor. Ma astept la vara la un kil de cirese ceva…

Post your thoughts