Top 25 influenți în mass media

DailyBusiness.ro a publicat un top al celor mai influente nume din mass media românească. Puteți citi și comentariile mele acolo. Nu luați ierarhia propusă de mine ca pe ceva bătut în cuie, e o schiță. Printre altele, am omis de acolo cel puțin un prieten bun, ca să nu se spună că sunt părtinitor 🙂

Ierarhia DailyBusiness.ro:

1. Adrian Sârbu
2. Dan Voiculescu
3. Sorin Ovidiu Vîntu
4. Dinu Patriciu
5. Marius Hagger (Ringier)
6. Zoltan Teszari (RDS-RCS)
7. Viorel Micula (Național)
8. Mihai Vârtosu (ARMA)
9. Liviu Liuca
10. Dan Diaconescu.

10 thoughts on “Top 25 influenți în mass media”

  1. Hei,lipseste din acest Top Ten celebrul si superinfluentul Pintea Haiducul! Ce trist,o sa mor de inima rea…Ha-ha!

  2. am vazut ca tot vrbesti in articol despre problemele de la EVZ si Capital. La EVZ au mai iesit prin presa probleme, dar la Capital nu inteleg care sunt. Poti sa detaliezi?

  3. ok, asta inteleg. dar, cand spui probleme, eu inteleg pierderi financiare si dificultati in a mentine publicatia pe piata. din cate am auzit, EVZ are probleme serioase de profitabilitate, Capital nu (cel putin nu inca). Saptamana Financiara a ajuns in top, dar nu am auzit ca ar fi foarte profitabila.
    Te intreb pentru ca nu mai inteleg care sunt criteriile prin care se stabileste ca o publicatie are probleme sau nu. Luate asa, global, nici una nu se simte bine, indiferent daca e Adevarul sau ZF.

  4. Sven: nu știu cifrele Capital, dar pot atesta cu mâna pe inimă că e o prioritate a Ringier. Preocupările managementului datează dinaintea crizei și e de bun simț că nu trebuie să ajungi pe pierderi ca să te îngrijorezi atunci când altcineva preia leadership-ul și trendul tău e descrescător.

    Cred că publicație cu probleme va să zică trend descrescător plus posibile pierderi. Libertatea, de pildă, a pierdut câteva zeci de mii de exemplare după ce Click! și Cancan au intrat în forță pe piață, dar mie mi se pare că e mai curând un exemplu de supraviețuire cu succes – pierderea e mult mai mică decât tirajul însumat al nou-veniților și nu amenință profitabilitatea pe termen scurt/mediu. Sigur că bătălia care a început e una lungă.

    Zf stă destul de bine acolo unde e, sub amendamentul că reașezarea pieței de publicitate din 2009 l-ar putea muta pe pierderi. La tirajul lui mic însă, veniturile din publicitate erau excelente până acum, iar prețul de copertă, de 2,5 RON, îl poziționează într-o clasă unde aș vedea și un superquality politic.

    Adevărul e într-o creștere marcată, s-a dus peste 80.000 conform unor cifre neoficiale. E de văzut dacă inserturile (cărți și Sergiu Nicolaescu) vor consolida ziarul acolo și mă rog – care e socoteala at the end of the day, atunci când pui și costurile inserturilor. Cotidianul prinsese viteză dar a luat-o în sens invers…

  5. Iulian mana pe care ti o pui pe inima cand vorbesti e capital s-ar putea sa-ti faca rau. Poate abia acum a devenit o prioritate a managementului care pana acum a ignorat complet revista, mergand pe ideea “las ca merge si asa”. Ei bine piata s-a schimbat mult si ei au ignorat asta multa vreme. In fine, oricum ii dau dreptate lui sven. Si daca s a schimbat redactia ce? E neaparat un semn rau? Iar situatia cu pozitia pe piata stii foarte bine ca pe piata actuala vinzi cd-uri si carti, ca sa raportezi cresteri la tirajul ziarelor. Ma astept la vara la un kil de cirese ceva…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *