Tolontan îl înregistrează pe Ringier că înregistrează Scânteia. Orlando raţionează iscusit

Tolontan preia azi o ştire din “7 plus”, cum că Ringier a înregistrat la OSIM “Scânteia” şi “Scânteia tineretului”. Cine-a mai scos scântei după 1990? Păi (Academia) Caţavencu. La acelaşi Tolo.ro mai găsesc două chestii interesante, cum că şefii de departamente de la Dogan au primit liber la angajări, drept pentru care telefoanele au început să sune prin diferite redacţii. Eu adaug că situaţia nu e foarte clară acolo, sunt oameni care au fost curtaţi şi după aceea lăsaţi cam de izbelişte sau li s-a spus ceva, după care li s-a spus altceva. Tot Tolo mai dă o bombiţă de media vorbind despre ARBOmedia, care se află în negocieri avansate cu “Viaţa liberă” din Galaţi, egal expansiune în continuare pe piaţa localelor.

Orlando face un raţionament interesant pornind de la ymterviul pe care mi l-a acordat Dragoş Stanca: Dacă Sorel Radu se ocupă de vânzările structurii de print a lui SOV, înseamnă că Splendid Media Zece, (fosta?) regie a caţavencilor, a rămas fără contract. Pare credibil, ştie cineva mai multe? Parcă la SMZ era mult Călin Husar, actualmente în bejenie la Radio Guerilla, comparativ cu rolul important pe care îl avea în Grupul Caţavencu, adică decizie executivă şi o mulţime de acţiuni, înainte de achiziţia lui Vîntu.

UPDATE: Orlando a avut dreptate, chiar Dragoş Stanca explică în subsolul ymterviului ce şi cum. Zăpăcitul de mine n-a văzut: “Splendid Media nu este o companie a Grupului Catavencu, este o companie de sine statatoare, care isi face foarte bine treaba, in functie de interesele actionariatului de acolo.

Decizia mea de management a fost sa internalizez vanzarile, pentru ca mi se pare firesc sa internalizez principalul “motor” de cash, respectiv departamentul advertising.

La volumul si structura pe care o avem si, mai ales, pe care o vom avea, e (cel putin) nefiresc sa ai departamentul sales in out-sourcing…

In plus, aveam si “cu ce”: nu poti sa ai un om de talia lui Sorel Radu (ex sef vanzari al MediaPRO) in cadrul grupului si sa nu il lasi sa isi faca treaba si pe zona de publishing, la 100% potential.”

Aha, deci Splendid Media Zece nu-i a lui Vîntu. Sau cel puţin nu e a Grupului Caţavencu, care e al lui Vîntu.

  1. herennia Reply

    SMZ s-a distantzat de catzavenci de cand cu anuntul despre cumpararea lor de catre vantu.

    intre timp au reusit sa divorteze efectiv si, din cate stiu eu, au reziliat contractul absolut amiabil.

    miscarea nu este o supriza, avand in vedere ca sorel, dupa plecarea din mediapro, s-a aciuat direct la catzavenci, nu la SMZ.

  2. mihail galatanu Reply

    VIATA LIBERA, cotidian din Galati, s-a vindut deja. Informatie din trei surse. Cu aprox. 3,7-3,8 milioane euroi, contra 67%din actiuni. Cumparator: Frankfurter Allgemeine Zeitung. Totusi, mai astept si alte surse. Nu stiu decit din surse indirecte. Nu am, inca, o confirmare, desi cred ca e veridica informatia. Prin matematica simpla, valoarea totala a ziarului se apropie de 6 milioane euro.

  3. herennia Reply

    se zicea, dar nu a ajuns niciodata acolo.

    se zicea din “gura lumii”, prin gandire logica derivata din rationamentul “daca s-a dus un om de vanzari la catzavenci, atunci s-a dus la regia de vanzare a catzavancilor”. iar regia asta era, la acel moment, inca, smz.

  4. Iulian Comanescu Reply

    Mihai: Welcome to the party. Totusi – sapte milioane pentru un titlu local e astronomic. Cred ca un cotidian central gen Gandul sau Ziua face cateva milioane.

  5. Serban Reply

    Dupa ce criterii este stabilit pretul unui cotidian? Tiraj, brand, prestigiu? Ca paralela, GSG a cumparat o banca puternica in Moldova cu doar 18 milioane.

  6. maska Reply

    oameni buni nu stiti nimic.
    SMZ si sorel au multe in comun inca de cand era omul acesta in MPG.

    sorel va prelua mai mult decat printul la realitatea media.
    va fi scoasa de pe orbita inclusiv DBV MH cu vlanga cu tot

    money channel va fi si el patronat spiritual de sorel dpdv al salesului
    oricum e harababura

  7. catalin tolontan Reply

    Sint mai multe motode de evaluare. Cea mai putin rafinata consta in multiplicarea cu 8-12 a profitului din ultimul an. De pilda, la un EBITDA de 1 mil euro pe an, vinzatorul poate solicita 10 milioane de euro. Evident ca mai apar si alte calibrari… cota de piata audienta si tiraj, cota de piata din incasari din publicitate… Luati in calcul ca Viata Libera vinde si sediu, teren, tipografie, retea de difuzare. E mai mult decit un simplu nume de ziar. Dupa cum tb luat in calcul si faptul ca factorul de multpiplicare 10 e destul de riscant in media, avind in vedere ca e un domeniu dinamic, cu viitor convulsiv si unde perpetuarea profitului se realizeaza dificil.

  8. gabriel Reply

    Cu SMZ e mai simplu decat pare din gura unora. Splendid Media Zece a fost creata prin fuziunea Splendid Media – regie – cu departamentul de vanzari catavencu botezat Media Zece si care era in plina transformare in companie. Dupa miscarile de trupe de la Publimedia catre Catavencu, inclusiv prin venirea lui Sorel, fuziunea s-a destramat si fiecare s-a dus pe drumul lui, astfel ca vanzarile de la catavencu s-au “reinternalizat”.

  9. Iann Reply

    @maska: lumineaza-ne tu daca noi suntem in greseala. Asa cum zicea si gabriel, Media Zece/Catavencu si-a luat jucariile inapoi si e de vazut daca va deveni la randul ei o regie (in cazul in care DBV MH dispare) care sa vanda print, radio TV, web. Cred ca asta e si motivul pentru care Razvan Varabiescu a renuntat sa se mai duca la Splendid, care in situatia actuala ramane cu TVR si poate SRR, daca ia licitatia.

  10. Iann Reply

    @catalin tolontan: sediu, teren, tipografie – cred ca pot fi cuantificate ca si mijloace fixe si cu valoarea lor in functie de amortizare. Deci ele sa zicem pot fi scazute din valoare tranzactiei. Evident ca acele “calibrari” de care vorbesti” sunt cele mai importante.
    Si aici mai sunt niste nuante: cum presa scrisa are 2 generatoare de venituri (vanzari copii si publicitate), cota de piata o stabilesti la tiraj vandut, la audienta sau la incasarile din publicitate? Sau faci pe fiecare segment?
    Ar fi interesant de vazut si poate domnul Ispas ne ajuta daca au facut vre-un audit de brand sau ce instrumente au folosit in cuantificare precum si casele de avocatura (daca au existat) si care au fost implicate in tranzactie.

  11. maska Reply

    Nu am contestat vreun adevar spus sau nu pe aici.
    Doar precizam ca aceste miscari de trupe se fac intre aceeasi oameni care insa isi schimba raza de actiune si chiar amicitiile in functie de interese.
    Splendid Provine din o asociere de 3: Budes,Straut,Sandulache.
    Mergerul cu MZ a generat SMZ si o anuntata (la acea vreme) fuziune de durata. Ideea a fost sa se poata , printre altele si participa la licitatia pt TVR. (sunt convins ca stiti subiectul poate nu la fel de amanuntit cum il stiu si eu). Exista un pact de neagresiune intre Splendid si Publimedia sa nu se faca trafic de oameni intre cele 2. Mai apoi Sorel a facut chiar schimb de oameni cu SMZ. In speta a scapat de 2 dintre cei mai slabi oameni de acolo: Adrian Miholca si Roxana nu mai stiu cum de pe Apropo aducand din Splendid un Mircea Ionescu si Un Razvan Rosu. Apoi itele s’au incurcat teribil cand Sorel a dezertat si iata ca acum se intampla niste pupaturi si relatii cordiale intre oameni care isi dadeau la gioale cu mare precizie. Pierderea mandatelor CATAVENCU nu e un capat de tara atat timp cat Splendid a folosit Media Zece ca troian pentru intrarea in cursa pt TVR.
    Fratilor e mizerie mare in piata asta de media si nu vreau sa detaliez acumdar daca mi se va solicita voi dezvalui in forta destule dedesubturi si multi ma vor cauta sa imi spuna de “dulce”.

    MASKA

  12. Iulian Comanescu Reply

    Maska: bine-bine, toate astea le stim si noi. Unde bati? Fa-ne dezvaluiri adevarate 🙂

    Orlando: Da’ ce, am decretat eu ceva? 🙂

  13. Iann Reply

    Mircea Ionescu s-a intors la Media/Catavencu Sorel. Sa inteleg ca Miholca se intoarce la Publimedia?

  14. maska Reply

    @orlando

    nene, nu trebuie sa mananc tot marul ca sa vad ca e stricat.
    deci nu prea am timp sa urmaresc acea comedioara.

    fii bun si explica tu ca vad ca te inspiri de prin filme.

    @Iann
    E inutil cine , unde cum se intoarce..altceva incercam, subtil, sa evidentiez.Sunt publicatii, medii etc cum vreti sa le spuneti unde omul de vanzari nu aduce plus valoare ci e un simplu executant al unor dealuri stabilite de mai sus, mai ales in rel cu agentiile.

    @comanescu
    uite asa
    exemplul1: Clientul HP e prezent in aproape orice publicatie/tip de media vandut de SMZ. De ce? Pt Erich Chirea e pe felie cu Sandulache si cu Agentia Optimedia. Gresesc?

  15. maska Reply

    E adevarat deci ca din banii HP se infrupta un director de marketing (ia spaga), un managing partner dintr’o regie de vanzari si un account/planner dintr’o agentie?
    Deci daca e manarie (si am dat doar un exemplu) nu crezi nene Orlando ca ar tb sa o lasi mai moale cu pildele? Nu iti vine greata cand vezi manevre de astea de culise?
    Astept pareri!

  16. orlando Reply

    Maska,

    eu incercam sa-ti spun ca si la altii, mai mari, mult mai mari, e la fel, nimic mai mult.

  17. maska Reply

    @pai aceea e o parodie
    de ce nu imi dai un exemplu de business curat fara ..balcanisme.

    altfel, stim toti anumite lucruri iar daca refuzi jocul nu poti participa deci..te izolezi

  18. Iulian Comanescu Reply

    Foarte interesanta discutia, dar dati-mi voie sa sun clopotelul si sa va zic ca sunt acuzatii destul de grabe si tre sa fim in stare sa le probam, daca le facem.

    Altfel, mersi de insighturi. Maska, nu, nu stiam tot ce stii tu de situatia asta cu SMZ.

  19. maska Reply

    @comanescu

    incerci oare sa imi stimulezi logoreea?
    crede’ma pe cuvant ca stiu ce vorbesc, nu afirm nimic fara dovezi.
    in timp am invatat sa le si adun sau sa le pastrez.

    uite asa ca sa pot uza de ele in confruntari directe (nu fac referiri la cazul de fata)

    militez pt profesionalism si advertising de calitate

  20. Iulian Comanescu Reply

    Draga maska,

    Dacă încercam să-ţi stimulez logoreea, nu agitam clopoţelul, nu? Iar porcăria din advertising nu mi se pare nici mie profitabilă, chiar dacă e lucrativă. Poţi căuta prin EVZ, 2005, ce-am scris despre advertising. De pildă, interviu cu Alex Herdt de la Ogilvy după plecarea aia din ianuarie, ştim care…

    Ce încerc să amintesc e că aici vorbele au greutate, nu e un forum de iresponsabili, atâta tot. Din punctul ăsta de vedere, salut participarea ta, fiindcă unii ar putea să te acuze de ton cam pamfletar, dar mie mi se pare că ai adus informaţii noi.

  21. maska Reply

    @comanescu
    da, ai dreptate cu clopotelul.
    pe multi vreau sa popesc si eu pt multe multe marsavii mi’au facut.
    acum o sa ii torn eu.
    propun sa deschizi un topic nou DEDESUBTURI DIN MEDIA ROMANEASCA
    garantez ca nu iti va parea rau
    sa vezi ce bani negri se vehiculeaza si cum ti se da la cap cand vrei ceva.
    Daca nu te’am convins voi reveni zilele urmatoare cu un sumar de subiecte sa vedem atunci ce se intampla.

  22. jony Reply

    Nu stiu cand a avut loc discutia asta dar ceea ce va pot declara cu siguranta este ca miros niste frustrari pe aici. Draga domnule/doamna “maska” ai putea sa gasesti vreo problema in faptul ca hp se regaseste in mai toate publicatiile vandute de smz? Chiar si daca ar exista vreo prietenie? Sunt ele proaste? Nu se potrivesc ceea ce comunica hp-ul? Cam unde ai vrea tu sa intre hp-ul pe mizeria aia de radio kiss fm sau poate in Libertatea? Si sa te mai intreb ceva..care media romanesca? Da-mi niste exemple draga domnule. Nu sustin pe nimeni sa fim intelesi dar mi se pare balcanic modul tau de a pune problema.
    Am intrat intampator aici cautand hp. Impresia mea este ca acest brand isi alege mai mult decat bine media.

  23. Turambar Reply

    Bump.

    Interesant de citit la un an dupa. Am ajuns oarecum din intamplare in threadyl asta, cautand info despre SMZ.

    Partea really funny este ca nu neaparat nepotismul / prietenia de culise si planningul sunt mutual incompatibile. Uneori se intampla ca planningul sa se faca pe prietenie / spaga / whatever, insa rezultatele sa fie cel putzin decente.

    Si atunci are si maska dreptate, modulo resentimentele sale, si jony dreptate, modulo didacticismul sau.

    Ho ho ho and a merry ratings to you all! 🙂

    BTW: DBV MH inca misca si, din cate stiu, nu a fost scoasa din combinatzia cu Vantu. 😛

Post your thoughts