Tiraje nou-apărute pe BRAT

În analiza de marţea trecută – despre piaţa cotidienelor -, existau o serie de pete albe, referitoare la ziare al căror tiraj pe iulie-septembrie nu fusese încă afişat pe site-ul Biroului Român de Audit al Tirajelor. Între timp au apărut şi “Cotidianul” şi “Gândul”, dar am găsit şi date despre al doilea trimestru al nou-venitului “Can-Can”, care vinde destul de bine, peste 40 de mii de exemplare.

Întâi un grafic comparativ, salvat de pe BRAT.ro:

cancancotidianulgandul.jpg

Cu negru se vede “Can-Can”, cu roşu, “Gândul” şi cu albastru, “Cotidianul”. E vorba de tiraje medii vândute. Primul ziar nu are date pe trimestrul al treilea, despre care am vorbit marţea trecută, dar prin piaţă circulă informaţii despre creşteri chiar peste limita de 40.000. “Can-Can” este sub “Click!”, dar fără promoţiile de care a beneficiat acesta. “Gândul” scade lent, cu date care se termină exact la ultima relansare. Probabil că aceasta nu a adus creşteri spectaculoase, dacă ne gândim la plecarea lui Cristian Tudor Popescu din fruntea ziarului, în urma obiectivelor de tiraj stabilite de Adrian Sârbu.
În fine, “Cotidianul” are două vârfuri date probabil de vânzările cu insert de carte şi DVD. Tirajul însă e destul de crescut faţă de rezultatele din 2007.

  1. Alex Reply

    Stiind foarte bine cam cum se fac abonamentele in Ro, mai ales povestea Ganudul – Adevarul, cred ca o comparatie f relevanta pentru cotidienele de calitate ar fi o comparatie a tirajului vandut la chiosc. Exista astfel de date?

Post your thoughts