The Industry nr. 3: trendurile din publicitatea românească

The industry, coperta de la nr. 3

The industry, coperta de la nr. 3

Cam aşa arată numărul 3 din The Industry. Cum faceţi rost de el? Fie îl primiţi în plic dacă sunteţi deja pe lista de distribuţie, fie mergeţi să-l luaţi de la Cărtureşti, fie, în fine, vă lăsaţi adresa fizică aici, în ideea că mai sunt câteva sute de exemplare gratuite disponibile.

Despre sumar: sunt mulţumit de cum au ieşit toate subiectele (un interviu cu Adrian Boţan de la McCann, “Job description-ul” cu fotojurnalişti, ceva despre blogurile faimoase afară şi ce mai fac oamenii care le-au dat naştere, un kit de unelte 2.0 pentru jurnalişti etc., etc). Cover story-ul e însă o încercare de a întregi retrospectiva parţială (din motive de neparticipare a unor agenţii importante) de la Ad’Or. Spre bucuria noastră, cei care nu au fost la Ad’Or au acceptat să vină în The Industry, aşa cum a acceptat şi Ad’Or-ul. Polemica dintre cele două tabere e foarte complicată şi mai curând pentru uzul oamenilor de publicitate cu state vechi, aşa că nu pot decât să mă bucur că am reuşit să creăm un teren neutru pentru întâlnire şi că Florin Dumitrescu a scris un eseu foarte instructiv, în care a decelat cinci trenduri ale publicităţii româneşti de după 1990: globalişti, umorişti, tradiţionalişti, segregaţionişti şi realişti. Desigur că ceea ce am reţinut pentru revistă nu e exhaustiv şi nici nu are cum fi, pentru spoturi şi altele vă trimitem şi la ediţia de net.

Toate subiectele de care am vorbit şi o serie de altele o să le punem pe www.theindustry.ro în zilele următoare.

Post your thoughts