The Economist creşte pe criză (cu 26%)

O dovadă că există şi o presă a crizei, pe lângă o criză a presei: The Economist anunţă o creştere a profitului operaţional de 26% pe primul trimestru din 2009.

Am tot spus prin alte locuri că presa are şansa de a reveni, pe criză, la rolul de cenzor al societăţii şi ghid al cititorilor săi. Publicaţiile de business pot face asta cel mai uşor probabil, evident deoarece criza ţine în primul rând de economie.

The Economist e săptămânalul meu preferat din zona mainstream şi mă bucur că se găseşte şi în România.

Câteva coperte de clătit ochii:

Sunt alese la întâmplare, pentru art. Cred că presa serioasă începe de undeva, de la nivelul de credibilitate şi inteligenţă pe care îl are The Economist. Ce credeţi de publicaţiile româneşti?

  1. romania inedit Reply

    Este normal sa creasca pe timp de criza , deoarece cititorii vor sa citeasca pareri avizate in aceasta perioada .
    Publicatiile romanesti de business sunt vai mama lor , au ajuns ca alea auto , adica multa publicitate si vrajeli ieftine !
    Ce e mai trist , este ca publicitatea nu este marcata distinct , pentru ca se practica advertolialele !

  2. eftimie Reply

    No, acum trebuie prezentată formula succesului, pe care noi să o aplicăm la un sfert din costuri şi cu teoriile de capitalism primitiv genul “Băăă, nimeni nu e de neînlocuit”.

    A, şi apropo de publicaţiile româneşti. 75% din ele sunt superficiale pentru că au impresia că publicul lor este superficial.

  3. dan Reply

    Stiu cat de stupid suna, dar mi-ar placea ca fiecare ziarist sa fie obligat sa citeasca The Economist. Macar pentru stil.

  4. Iulian Comanescu Reply

    Lucian: mersi.

    Omar: în principiu, presa serioasă are un culoar acum, pe criză. La noi însă nu prea văd să se întâmple lucrurile în felul ăsta. Trebuie să ai sclipiri ca acelea din The Economist, or la noi nu le văd. Sorin Freciu a spus la un moment dat că Money Channel o duce bine pe criză, dar nu cred că asta se vede în profit sau creşterea lui.

    Eu unul mai citesc Money Express, dar dacă tot am vorbit de coperte, uite şi tu ce fac:

    http://www.moneyexpress.ro/files/money_express_2009-06-16.pdf

    Compară cu ce e mai sus.

  5. fLoreign Reply

    Sunt un pic nedumerit: de ce The Atlantic nu este cunoscut mai bine, nu l-am citit prea mult, insa de cate ori am pus mana pe el nu m-a dezamagit.
    Ca de Utne Reader nu ma mir. Nu in sensul ca e slabut, ci ca e de fapt o colectie de articole republicate din presa alternativa.

  6. fLoreign Reply

    The Atlantic este revista citata de Lucian.
    Stiu ca despre Economist se discuta, insa eu aduc in discutie reviste care au potential acelasi target cu Economist, insa sunt virtual necunoscute, cel putin in peisajul media romanesc.

  7. fLoreign Reply

    A, pai sunt si eu oblic, ca de obicei, adica n-am fost chiar on topic, ceea ce a creat confuzii.

  8. Dan Reply

    Pai The Atlantic e revista lunara si se bazeaza pe analize mai lungi si mai complexe. Dar apropo de cele doua, uite cum risipeste un foarte bun editorialist de la The Atlantic un pic din misterul “rivalilor” (faceti abstractie de faptul ca articolul e scris in ’91 🙂 … e bun de coborat economistu’ de pe piedestal)

Post your thoughts