The Economist crește pe criză (cu 26%)

O dovadă că există și o presă a crizei, pe lângă o criză a presei: The Economist anunță o creștere a profitului operațional de 26% pe primul trimestru din 2009.

Am tot spus prin alte locuri că presa are șansa de a reveni, pe criză, la rolul de cenzor al societății și ghid al cititorilor săi. Publicațiile de business pot face asta cel mai ușor probabil, evident deoarece criza ține în primul rând de economie.

The Economist e săptămânalul meu preferat din zona mainstream și mă bucur că se găsește și în România.

Câteva coperte de clătit ochii:

Sunt alese la întâmplare, pentru art. Cred că presa serioasă începe de undeva, de la nivelul de credibilitate și inteligență pe care îl are The Economist. Ce credeți de publicațiile românești?

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

12 thoughts on “The Economist crește pe criză (cu 26%)”

  1. Este normal sa creasca pe timp de criza , deoarece cititorii vor sa citeasca pareri avizate in aceasta perioada .
    Publicatiile romanesti de business sunt vai mama lor , au ajuns ca alea auto , adica multa publicitate si vrajeli ieftine !
    Ce e mai trist , este ca publicitatea nu este marcata distinct , pentru ca se practica advertolialele !

  2. No, acum trebuie prezentată formula succesului, pe care noi să o aplicăm la un sfert din costuri și cu teoriile de capitalism primitiv genul “Băăă, nimeni nu e de neînlocuit”.

    A, și apropo de publicațiile românești. 75% din ele sunt superficiale pentru că au impresia că publicul lor este superficial.

  3. Stiu cat de stupid suna, dar mi-ar placea ca fiecare ziarist sa fie obligat sa citeasca The Economist. Macar pentru stil.

  4. Lucian: mersi.

    Omar: în principiu, presa serioasă are un culoar acum, pe criză. La noi însă nu prea văd să se întâmple lucrurile în felul ăsta. Trebuie să ai sclipiri ca acelea din The Economist, or la noi nu le văd. Sorin Freciu a spus la un moment dat că Money Channel o duce bine pe criză, dar nu cred că asta se vede în profit sau creșterea lui.

    Eu unul mai citesc Money Express, dar dacă tot am vorbit de coperte, uite și tu ce fac:

    http://www.moneyexpress.ro/files/money_express_2009-06-16.pdf

    Compară cu ce e mai sus.

  5. Sunt un pic nedumerit: de ce The Atlantic nu este cunoscut mai bine, nu l-am citit prea mult, insa de cate ori am pus mana pe el nu m-a dezamagit.
    Ca de Utne Reader nu ma mir. Nu in sensul ca e slabut, ci ca e de fapt o colectie de articole republicate din presa alternativa.

  6. The Atlantic este revista citata de Lucian.
    Stiu ca despre Economist se discuta, insa eu aduc in discutie reviste care au potential acelasi target cu Economist, insa sunt virtual necunoscute, cel putin in peisajul media romanesc.

  7. Pai The Atlantic e revista lunara si se bazeaza pe analize mai lungi si mai complexe. Dar apropo de cele doua, uite cum risipeste un foarte bun editorialist de la The Atlantic un pic din misterul “rivalilor” (faceti abstractie de faptul ca articolul e scris in ’91 🙂 … e bun de coborat economistu’ de pe piedestal)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *