Televiziunile lui Sârbu/CME: 37,7 milioane profit pe primele șase luni din 2007

Pro TV, Acasă și celelalte trei televiziuni conduse de Adrian Sârbu au făcut 37,666 milioane de dolari profit în primele 6 luni din 2007, cu 35,4% mai mult decât în aceeași perioadă a lui 2006, spun ultimele date ale Central European Media Enterprises (CME). Compania lui Roland Lauder a dat publicității rezultatele pe primele șase luni din 2007, inclusiv situația din România, care e a doua cea mai masivă țară în business-ul est-european al CME. Aveți mai jos situația pe total și România, care înseamnă PRo TV, Pro Cinema, Acasă, Pro TV International și Sport.ro.

Aria 2007/2006/variația
Venituri total: 364,196/278,104/+30,9%
EBITDA total: 126,989/96,071/+32,2%
Venituri Romania: 91,566/67,640/+35,4%
EBITDA Romania: 37,666/28,037/+34,3%

EBITDA reprezintă profitul brut – înaintea taxelor, a deprecierii și amortizării (earnings before taxes, depreciation and amortization). Adrian Sârbu mai deține cinci la sută la cele cinci televiziuni, prin Pro TV SA și Media Pro International, după o tranzacție din primăvara acestui an, când a vândut la CME alte cinci la sută, contra a 49,8 milioane de dolari. Probabil că, dacă Sârbu ar scoate ca dividende partea lui din câștig, ar putea să se distreze de un milion și ceva de dolari.

Partea bună e că Pro-ul e un aspirator de bani. Partea proastă, la o creștere a profitului brut de 34%, e că nu ne putem aștepta la mari inovații în materie de programe. Căderile de audiență din acest an se vor lăsa cu o creștere a veniturilor, în alți termeni, din motive de majorare a GRP-ului.

Sursa.

9 thoughts on “Televiziunile lui Sârbu/CME: 37,7 milioane profit pe primele șase luni din 2007”

  1. Iulian: cred ca te referi la Realitatea TV si nu prima in ultima fraza a raspunsului tau catre Tibi.

    Eu chiar nu inteleg cum de dnii. Voiculescu si Vintu lasa nefolosite activele pe care le au.

    Sa presupunem ca evaluarea dlui Voiculescu este corecta si firmele sale media, adunate, valoreaza 1 miliard de euro. Poate vinde 49% din actiuni, isi mentine controlul si cu 490 de milioane mai cumpara ceva. Pune gaj actiunile firmei cumparate, ia imprumut de la o banca si mai cumpara inca ceva si tot asa. Daca isi propune la maxim strategia asta, factorul de multiplicare este de 9. Potential, dl. Voiculescu isi poate construi o firma media care sa aiba o valoare de 5,5 miliarde de euro.

  2. eu tot nu pricep cu niste posturi tv in care domneste prostia crasa au reusit sa faca profit.
    pe mine m-ar ingrijora treaba asta.
    oricum, nu privesc deloc admirativ aceste profituri obtinute din niste emisiuni execrabile.

  3. Emil: da, la Realitatea ma refeream.

    Ce spuneai despre “rezultate spectaculoase si impactul cursului de schimb” se aplica la Romania si intarirea leului? Daca da, putem face un calcul?

    E foarte interesant fiindca acum cativa ani, la Ringier era o situatie atipica: bugetele se discutau in lei, franci elvetieni si dolari. Din cauza ca diferite plati si incasari erau in diferite monede, uneori se intampla sa faci profit in dolari si sa pierzi in franci elvetieni, pe unele titluri 🙂

    Cu privire la Voiculescu, bantuie o idee cum ca ar vrea sa vanda o parte. Este motivul pentru care ar fi cerut un audit de brand PE TRUST (nu se vizeaza rebrandingul vreunuia din canalele de comunicare, ci al Intact/Jurnalul/Antena).

  4. Iulian

    calculul este destul de simplu. Leul s-a intarit in medie cu 15-16% rata anuala in ultimele 18 luni, de la 3 RON / USD in ianuarie 2006 la 2,8 RON/ USD in iunie 2006, la 2,6 RON / USD in ianuarie 2007 si la 2,4 RON / USD in iunie 2007.

    Daca elimini acest impact se observa ca rata de crestere reala se reduce de la 35% la 16-17% dupa formula: (100 + rata crestere reala) * (100 + rata crestere curs de schimb) = 100 + rata crestere totala.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *