Cum s-a împărţit presa la moguli (şi alţii) în 2008

Am mai zis aici acum câteva săptămâni că lucrez la o carte pe nume “Cum să devii un nimeni”, despre mecanismele notorietăţii, branduri personale şi piaţa media din România. Un capitol e despre “cei cinci mari” din media românească, adică Sârbu/CME, Vociulescu, Ringier, Patriciu şi Vîntu. Cum se-mparte prăjitura publicului între ei? Piaţa cotidienelor cu plată, cea a revistelor glossy şi cea a televiziunilor arată cam aşa: Cotidiene Pe titluri şi tiraje, socoteala e după cum urmează: Ringier România = Libertatea, Evenimentul zilei = 276.800 Alţii = Cancan, România liberă, Ziua, Gardianul = 173.029 Patriciu = Click!, Adevărul = 172.212… Read more »


Liga, un cartof fierbinte pentru RCS-RDS şi Intact/Antena

S-a mai scris despre faptul că între Intact/Antena şi RCS-RDS au intervenit în aceste zile interese divergente legate de costisitoarele meciuri din Ligă, pe care cele două companii le-au câştigat anul trecut în cartel la licitaţie, contra a peste 90 de milioane de euro. Problema e că investiţia nu s-a dovedit a fi deocamdată una rentabilă, iar meciurile au devenit un cartof fierbinte. Care vor fi consecinţele? Se dărâmă GSP TV-urile? Pleacă RCS-RDS cu meciurile şi îşi înfiinţează un canal propriu? Se duc meciurile în altă parte? Zilele trecute, s-a vorbit despre o şedinţă care a avut loc la Intact/Antena… Read more »


Reduceri de salarii cu 20% pe tot grupul Voiculescu

O sursă din top managementul grupului Voiculescu afirmă că din motive de criză, salariile urmează să fie reduse cu 20% şi pe zona de print, şi pe cea de TV a conglomeratului media. Anunţul de care pomeneam mai devreme nu vizează doar situaţia de la “Jurnalul” – de altfel unul din asset-urile importante ale familiei Voiculescu -, ci întregul grup. Măsura este doar o parte din reducerile de cheltuieli care vor fi operate. Managementul a ajuns la scăderea de salarii pentru ca să nu existe disponibilizări. Asta înseamnă că de pildă la “Jurnalul”, dinspre care au venit azi… Read more »


Voiculescu lansează Business TV, dar nu se ştie când

Canalul de business al grupului Voiculescu, prezent până acum sub formă de zvon în piaţă, pare a prinde formă sub numele de Business TV. Project manager: Gabriela Firea. Data lansării: programat pentru 2 decembrie, dar amânat pentru primăvara lui 2009, din motive logistice. E vorba de sediu şi regia de emisie: GSP TV ar putea fi mutate la “Gazeta Sporturilor”, îmi zice cineva.


Mogulograma presei româneşti (I)

Cei “cinci mari” din presa scrisă au avut un an în care au contabilizat pierderi – sau au crescut uşor -, lucru normal dacă ne gândim la investiţiile realizate în presa scrisă. Ultimele date de la Ministerul Economiei şi Finanţelor (M.E.F.), privind bilanţurile pe 2007, păstrează Ringier România în poziţia celui mai rentabil grup de print de la noi, însă fără prea mari creşteri din 2006. Al doilea clasat şi celălalt “profitabil” din 2007, grupul Voiculescu, a avut un an bun, cu pierderi doar pe “Felicia” şi “Tango”. Firmele lui Adrian Sârbu înregistrează, per ansamblu, pierderi considerabile, dar ar putea… Read more »


Încurcătură înaintea lansării, la Financiarul lui Voiculescu (updated)

Financiarul, cotidianul care va fi lansat luni de grupul Voiculescu cu Gabriela Firea ca director general, riscă un litigiu cu publicaţia omonimă din Iaşi, prezentă pe internet la www.financiarul.ro. Financiarul.ro n-are legătură cu cotidianul familiei Voiculescu. Dragoş de pe “Strada sociologilor” a găsit o publicaţie “economică a Regiunii de Dezvoltare Nord-Est”, din Iaşi, cu un clic la Google. Financiarul.ro e înregistrat la DS Press SRL din Iaşi. La un mail în care ceream precizări, Dan Scarlat, redactor-şef la “Financiarul” de Iaşi, răspunde că o doamnă avocat a contactat revista moldoveană pentru a cumpăra marca… Read more »