Tag Archives: OTV

, ,

Televiziunea ca superstiție

Beleaua numită televiziuni de știri – în realitate, posturi de propagandă și sforărie politică – deranjează, cel puțin declarativ, mai tot românul imparțial. Totuși, se zice, e o belea de care nu putem scăpa, fiindcă televiziunile fac și desfac opțiunile de vot, iar sărăcia din piața media obligă tot mai mulți patroni, jurnaliști, realizatori să-și vândă conștiința. Argumentul cel mai frecvent, pentru această teorie, e fulminanta evoluție a Antenei 3. Și totuși, lucrurile nu sunt ce par a fi.  Continue reading

,

EXPLOZIV! Dan Diaconescu rupe lanțul. VEZI AICI de ce se legase cu el!

Știu că la ora asta toți analiștii de prin studiouri își dau ochii peste cap pe tema situației din PDL, dar mie știrea politică a zilei mi se pare faptul că Dan Diaconescu rupe lanțurile sau crawl-urile alea de care se legase de scaunul de la OTV, devenit adăpost vremelnic pentru el de când CNA l-a sancționat cu înjumătățirea licenței (oprirea OTV de la sfârșitul lui septembrie) pentru publicitate politică mascată pe față.
Am primit azi mai multe întrebări și invitații ca să spun ce cred de toată povestea; ca să nu mă repet, am refuzat vreo două. Cum din “Evenimentul zilei” nu se prea înțelege în ce ordine-am spus ce-am spus, postez aici.
 
Înjumătățirea licenței este consecința logică a unui meci pe care Dan Diaconescu îl are de ani de zile cu CNA-ul. Nu se cheamă neapărat că meciul a fost câștigat de CNA, fiindcă prin toamna lui 2008, când Diaconescu a mai avut un conflict cu aceeași instituție, circula scenariul conform căruia în caz de oprire a licenței OTV realizatorul se va “retrage-n munți”, pe DDTV. În mod mirific, termenul de încetare a emisiei pică fix cum nu se poate mai bine, adică în octombrie, în pre-campanie electorală, presupunând că alegerile parlamentare sunt pe la jumătatea lui noiembrie, așa cum ar trebui. Liber de contractul cu sine însuși de la OTV, unde trebuia să-și petreacă o treime din viață, Diaconescu va putea țopăi ca o libelulă de la un post de televiziune la altul, în calitate de invitat, așa cum a și început să fie cultivat de Realitatea TV, desigur că din motive de rating. În campanie, va beneficia în virtutea legii sau a uzanțelor consfințite, de timpi de emisie la fel cu celelalte partide, măcar pe posturile publice, așa încât va putea să transforme tot acest balamuc într-o scenă personală de dimensiuni mai mari și decât drăcia de pe care a cântat Rolling Stones la București.
Un scenariu posibil e deci ca Diaconescu să lase OTV-ul să piardă viteză și să se facă luntre și punte ca să bage DDTV-ul “cât mai în pachetul de bază” al cabliștilor. În funcție de blocul politic cu care se va alia, va putea fi văzut pe o anumită parte a posturilor, mai ales – și din nou – ca invitat.
Cu alte cuvinte, dacă tai o râmă în două nu obții o râmă moartă, ci mai multe râme.
Acuma, sper să nu se supere pe mine Dan Diaconescu pentru că l-am făcut râmă. Nu e deloc râmă. Doamnele și domnii ăia care fac agitație prin PDL și au încă pâinea și cuțitul în mână o să vadă mai la toamnă de ce.
 
În lipsă de altă ilustrație mai bună:
Rolling Stones la București

Rolling Stones la București

Mai multe la OTV, unde în momentul ăsta e ditamai balamucul, se pune de-o revoluție. Bine că e la concurență cu Master Chef și Dan Negru.

Enhanced by Zemanta

Week 35: Dogan Media Group may leave Romania

The Dogan Media Group (Turkey), which controls the Kanal D television channel, may decide to leave Romania. This would be a second major pull-out after the WAZ group, which sold its control package in the Romania libera daily. The Executive and the media in Romania are in full fledged conflict, after the Government decided to levy more taxes on intellectual rights’ earners, which includes the journalists. A Romanian media owner was indicted for blackmailing a major beer company. A global study on the use of the Internet showed Romanians are champions about using the instant messaging, but not so when using online transactions or social networks. Continue reading

Cine mai face reclamă la OTV

Am văzut numai sfârșitul la OTV și am zis că e musai s-o caut pe net:

Ce ziceți, fetelor, v-ați lăsa pe mâna lu’ interguardu’ ăla rârâit și sâsâit? Oricum, dacă vreți să știți, aflați că reclama asta nu e singură. Mai găsiți aici.

De ce nu bate total câmpii Dan Diaconescu cu otevizarea Austriei

Bun, acum că știm că fotbaliștii și politicienii de doi lei vorbesc despre ce o să facă (după care nu mai fac), să ne uităm puțin la planurile lui Dan Diaconescu de a oteviza Austria (interviu TV mania preluat de Libertatea). Spre deosebire de alte chestii pe care vrea să le otevizeze Diaconescu, Austria s-ar putea într-adevăr să se lase mai ușor. Nu e chiar cum zice mogulul insomniilor și al suspansului nocturn, că “e o țară văduvită de televiziune. Au numai două și o piață uriașă de publicitate”. E drept că ORF 1 și ORF 2 aveau în 2007 un share de audiență de 41%, dar restul până la sută la sută se umple cu RTL, Sat.1 și alte canale nemțești, pe care austriecii le urmăresc placizi cum făceam noi cu bulgarii pe vremuri, fără a se poticni însă în granițele de limbă. Ar mai fi și niște inițiative private gen ATV Plus (2,6% în 2007) sau Austria 9 TV, cu acționariat care duce tot la nemți.

Pe cale de consecință am putea titra mai agresiv și în același timp cu o încărcătură mai mare de adevăr:

“Dan Diaconescu atacă RTL și Sat.1”,
“Diaconescu vrea să anexeze Austria OTV-ului”
“Elodia a fost găsită în Pădurea Neagră”
sau
“Till BuhOglinda TV” (Eulenspiegel, Schweinehunde!).

Succes.

Dan Diaconescu plouă cu ghicitori cu neveste și case

Dan Diaconescu a continuat aseară serialul “Jos labele de pe televiziunea poporului”, cu o poveste veridică și totuși greu de crezut despre suspendarea licenței OTV. Conform controversatului realizator, în decursul lui 2002, ar fi fost chemat de “unul din cei mai importanți cinci oameni din România”, “ajunși la putere după alegeri” la el în birou, pentru ca acesta să-i propună să cedeze 51% din firmă în favoarea lui, a “oficialului”. Dan Diaconescu susține că a găsit diferite pretexte ca să n-o facă, după care puternicul i-a spus că după ce va ceda firma, va avea încasări de 800 de mii de euro/dolari pe lună, deoarece el, importantul, dispune de fonduri pentru publicitate. Suma a pornit de la afirmația lui Dan Diaconescu că OTV făcea, în 2002, venituri în jur de 300 de mii de euro pe lună, sumă supraevaluată tot conform lui Diaconescu cu 100 de mii.

Diaconescu susține că i-a răspuns “numărului unu, sau doi, sau trei, sau patru, sau cinci” din România că e ca și cum ai dona o casă cuiva, în schimbul faptului că donatorul promite să aducă de a doua zi “mușcate”, “îmbunătățiri”. La care potentatul s-ar fi supărat: “Adică ce vrei să zici, că am prea multe case?”

Față de cele de mai sus, eu nu pot decât să pun o întrebare cu iz retoric: cine era în 2002 puternic, avea o nevastă activă și influentă și prea multe (patru?) case?

Pentru amatorii de relatări extinse, am actualizat cu cele de mai sus și cu altele biografia lui Diaconescu de pe Mediapedia. Am trimis un mail cuiva ca să verific unele dintre fapte, fiindcă desigur că e bine ca biografiile de acolo să fie betonate. Un wiki este însă, precum se știe, mereu perfecționabil.

P.S.: Desigur că tot ce spune Diaconescu trebuie verificat și nu, nu sunt fanul omului, chiar dacă am preluat, aici și în alte părți, diferite lucruri din emisiunile lui. Cred că totuși povestirea lui are o valoare specială, fiindcă arată modul cum se face business în România – în maniera “gura păcătosului adevăr grăiește”. E drept că omul nostru s-a apucat să dea din casă fiindcă CNA e la un pas de a întrerupe emisia OTV, dar nu pot să nu mă mir de curajul cu care arată pisica seară de seară – și la modul cum se lălăie în paranteze și detalii irelevante, istorisirea mai are mult până la sfârșit. Pe ce se bazează Diaconescu de face pe postul lui șarade atât de transparente?

Dan Diaconescu iese la atac

Supărare mare pe CNA la OTV, după ce Consiliul Național al Audiovizualului a suspendat emisia postului trei ore. Diaconescu cere demisia membrilor acestuia și produce dezvăluiri despre “mafia din presa românească”. Acestea se concretizează sub formă de amintiri riscante din propria biografie, printre altele, o lungă și colorată istorisire despre activitatea lui la Dan Voiculescu, până în 1995. Două episoade foarte colorate:

– Voiculescu i-a făcut cadou un video, o Dacie și un apartament pe care i le-a cerut înapoi după plecarea de la “Jurnalul”, prin intermediul unor citații
– o luptă ridicolă pentru 40 de scaune, pe care Diaconescu le ceruse pentru redacție și care s-au făcut 20 și apoi 10.

Detaliile relevante le puteți găsi pe Mediapedia.

Într-unul din episoadele următoare ale serialului de dezvăluiri, Diaconescu povestește cum partidul “la putere” după 2001, ghici PSD care, îi face tot felul de șicane la intrarea în emisie a OTV. Coatele trase CNA din mers apar la tot pasul. Sunt foarte curios cum se va sfârși pentru Diaconescu toată treaba. Printre altele, un important personaj din ierarhia noilor guvernanți îi reproșează că a luat bani de la Traian Băsescu și Corneliu Vadim Tudor, dar Diaconescu spune că Băsescu “a dat doar o sticlă de whisky, după o emisiune” (de la Tele 7abc, fiindcă OTV nu intrase în emisie).