Tag Archives: Mogulograma

,

Mogulograma presei românești (II)

Am arătat în prima parte că Ringier și Voiculescu au făcut profituri remarcabile în 2007, cel puțin dacă sumăm rezultatele de la firmele pe care le-am putut găsi la Ministerul Economiei și Finanțelor. Sârbu a ieșit pe minus cu aproximativ 5,7 milioane de euro, dar rezultatul nu e unul înspăimântător, dacă ne gândim că în costurile COO-ului CME s-ar putea regăsi și prețul Pro Sport, achiziționat în 2007 pentru o sumă despre care s-a spus că e șapte milioane de euro. Continuăm cu rezultatele lui Vîntu și Patriciu, ultimii veniți în lumea celor “cinci mari” din media românească, despre care spuneam că e logic să aibă pierderi mai mari, dat fiind faptul că și-au constituit structurile de print din 2005 încoace. Pentru început, încă o dată, topul profiturilor nete și al pierderilor nete:

Ringier România: 28.427.137
Voiculescu: 10.012.587
Sârbu: -19.129.939
Vîntu: -22.666.223
Patriciu: -29.882.214

Vîntu: A avut o expansiune notabilă în ultimii doi-trei ani, mai ales prin fagocitarea Grupului “Academia Cațavencu”. Modul cum au evoluat lucurile e cunoscut. Pe undeva, ceva din cele 22,7 milioane pierderi de pe Cațavencu SA, Poligraf SRL și IQ Editex.

Cifrele “Ziua SRL” – care nici nu a fost asumată oficial de Sorin Ovidiu Vîntu – nu sunt încă disponibile la Ministerul Economiei și Finanțelor. Situația pe cele trei firme cunoscute e totuși interesantă prin comparație cu 2006 (date în RON): Continue reading