Şi cifrele Cotidianul… 18.800 media pe şase luni

Din sursă sigură, managerială: ian – 16,813; feb – 16,838; mar – 15,959 (sunt şi pe BRAT), şi: apr – 17228; mai – 25,652; iun – 20,309. Exemplare vândute la chioşc şi abonamente. Media pe ianuarie-iunie 2007: 18.800. Aceeaşi sursă declară o creştere de 30 la sută după relansarea din 3 mai.

Cifrele “Adevărul”, aici.
Top parţial, fără “Adevărul” şi “Cotidianul”, aici.

  1. pymm Reply

    ai idee cam sin cat ar fi cresterea Cotidianului in sapte luni – august 2006 si aprilie 2007?

  2. pymm Reply

    @iulian:
    putem considera ca datele pe care sursele din management ti le-au dat sunt reale? asa cum te stiu, eu cred ca da. atunci uite ce observ: ctesterea de 30% a Cotidianului dupa relansare e foarte frumoasa – chiar daca consideram ca enciclopedia de luni, carttea de mierucuri, CD-ul de luni si suspendarea editiei de sambata au avut o mare contributie aici. dar daca ne uitam pe BRAT – observam ca in iulie anul trecut, Cotidianul avea 7300 tiraj, iar in aprilie avea 17.200. asta inseamna (daca la 7.300 avem 17.200, atunci la 100 avem x ) o crestere de 138%, fara suspendarea nici unei editii si fara festivalul ofertelor suplimentare de dupa relansare.
    datele tale sunt publice, datele BRAT asemenea. Dar mai interesante sunt informatiile tale.

  3. krossfire Reply

    Uiti de colectiile muzicale incepute prin august si de faptul ca la vreo 2-3 saptamani mai bagau si una bucata DVD sau editie speciala pe care o fortau la greu la nivel de marketing. Ziarul este unul citit si fara colectii, te asigur – Publicitatea cea mai buna si-au facut-o prin aspirantii la pozitii in media, studenti si nu numai.

  4. Iulian Comanescu Reply

    Pymm: am mai cerut şi am primit şi în trecut, şi de la “Cotidianul”, şi de la “Adevărul”, ca să vedem cum se mişcă mogulii nou-veniţi în piaţă. Cred că sunt reale şi raţionamentul e simplu: oamenii respectivi s-ar descalifica în faţa concurenţei dacă mi-ar zice prostii. În plus, evoluţiile nu pot fi decât pozitive, în acest stadiu preliminar, la cât marketing şi alte lucruri s-a investit în momentul ăsta. Putem trage linie şi aduna cine ştie când, la nouă luni de la fiecare relansare poate, sau, în definitiv, la data când trebuie să se îndeplinească obiectivele manageriale ale fiecăruia.

  5. Iulian Comanescu Reply

    Krossfire: nu, nu uit. Dar am scris deja despre asta aici.

    http://www.comanescu.ro/top-ziare-primele-sase-luni.html

    Există oameni din piaţă care mi-au contrazis teoria, că “nu e bine” să faci inserturi de astea. Depinde din ce perspectivă priveşti lucrurile, însă. Ca (fost) jurnalist, tind să mă uit la calitatea editorială care vinde. Un manager sau un owner îşi poate însă freca pur şi simplu mâinile dacă hibridul ăsta, publicaţie + ceva, are succes pe piaţă şi face bani. Nu e nimic ilegal, imoral ş.a.m.d.

    Sau, tot în sprijinul opiniei contrare: Chiar dacă am putea face o selecţionată best of Romanian journalists cu care să scoatem un ziar, bine conceput, succesul lui tot ar fi o problemă… eu voi suspina după ziarul ăsta, chiar dacă mi-e clar că n-o să apară niciodată.

  6. Iulian Comanescu Reply

    Pymm: BRAT-ul îi sancţionează peste câteva luni pe mincinoşi, cu cifrele reale, voiam să spun, deci managementul unui ziar care aspiră la onorabilitate nu poate minţi la tiraje – n-am fost suficient de clar.

  7. pymm Reply

    nu am pus nici un moment la indoiala informatiile tale, iulian. de aceea le-am si prins in calculul pe care l-am incercat

  8. Media lui Comanescu » Noul Gândul şi cursa pentru quality Reply

    […] Alte titluri quality relansate recent “Ziua” a trecut printr-un face lift însoţit de obsedanta campanie de pe Realitatea TV, “Şi eu sunt român… şi m-am întors acasă…”. În ciuda tonelor de GRP-uri consumate pe postul lui Sorin Ovidiu Vîntu, ziarul vinde în 2007 sub 20.000 de copii. “Adevărul” s-a relansat ca “tabloid intelectual”, cu o creştere de tiraj de aproximativ 40% din ianuarie şi schimbarea substanţială a publicului (abonamentele tip Scânteia dispar, apar cumpărătorii la chioşc). Echipa de conducere s-a schimbat după ce titlul a fost achiziţionat de Dinu Patriciu, ceea ce înseamnă formula: Răzvan Corneţeanu (director general), Adrian Halpert (director editorial), Laurenţiu Ciocâzanu (redactor-şef). După trecerea la Vîntu, “Cotidianul” s-a relansat şi el, cu Dragoş Stanca (GM print) şi Mihnea Măruţă (redactor-şef) are şi el creşteri, cu inserturi de DVD-uri, cărţi şi CD-uri. “România liberă”, în echipa Emil Hurezeanu (director editorial) şi Dan Cristian Turturică (redactor-şef) a făcut schimbări mai puţin vizibile; tirajul e cvasi-staţionar. […]

Post your thoughts