Schimbarile de la Gandul

S-a anuntat deja pentru 30 octombrie; precizari oficiale:

– berliner (intermediar tabloid/broadsheet), 32 de pagini de luni pana joi, 24 vineri si sambata
– acelasi pret, 0,9 RON, tiraj “pana la” 50 de mii de exemplare
– sectiuni noi: Europa, Administratie, Cariere, Planeta media, Caleidoscop, Tendinte
– pagini tematice, 16/zi, printre care: imobiliar, auto, turism, IT&C, sanatate
– pagina cu opinii cititori
– pagina de GO, chestia aia chinezeasca japoneza
– on-line, la Gandul.info: “Gandul zilei” al lui CTP, audio, si GO
– Redactia vrea ziarul mai “cald/aproape de cititori”, ca pana acum a fost rece
– sloganul: “Minte rece, inima calda”.

Parerea mea:
– bine ca au scos cele 100 de pagini de “Actualitate” din structura veche. Sunt curios cu ce o sa le umple pe alea noi. Bravo pentru structura, dar “Gandul” era un ziar retrograd si ca scris/documentare.
– sa vedem daca designul e tot seventies-style, ca versiunea 1.0
– sloganul, “Minte rece, inima calda”, e o aiureala. Mie mi se pare ca lui CTP o sa-i iasa exact pe dos orice-ar face. Pe de alta parte: s-or vinde in Romania ziarele inflamate, dar pentru mine “Gandul” e deja ilizibil de fierbinte, imi prajeste creierii
– oricum, CTP in ipostaza de ziarist contemporan, podcaster si, poate, blogger o sa fie un spectacol total.

Comunicatul de presa:

De maine, 30 octombrie, va aparea

Noul Gandul: „Mintea rece, inima calda!�

Cotidianul Gandul va aparea intr-un nou format – concentrat, modern, mai bogat, bine structurat, usor de citit, ca urmare a unui amplu proces de relansare la nivel grafic si structural.

Cu mai multe pagini, cu rubrici noi, cu atitudine realista fata de o lume condusa de oameni, nu invers, cu o echipa editoriala de prestigiu condusa de Cristian Tudor Popescu, Gandul isi propune sa ajunga numarul 1 pe piata ziarelor serioase, dar cu personalitate.

�Mintea rece, inima calda!� – sloganul campaniei de promovare exprima tocmai aceasta combinatie intre sentiment si ratiune, intre dorintele oamenilor si informarea la rece. Cand acestea ating punctul de fierbere, ele sunt transpuse obiectiv si cu precizie de bisturiu in noile pagini atractive ale ziarului. Din aceste doua componente rezulta puterea Gandului, un ziar care iese din multime si din sabloane.

�Pana acum am fost destepti si distanti, acum vrem sa fim mai aproape de cititori�, a declarat Cristian Tudor Popescu, directorul Gandul.

De luni, Gandul va putea fi citit, accesat si auzit si asta pentru ca rubrica lui Cristian Tudor Popescu, �Gandul Zilei� nu va fi doar citita, ci si auzita la radio si accesata in format audio pe www.gandul.info.

Principalele schimbari ale cotidianului Gandul sunt trecerea pe format Berliner, cresterea numarului de pagini la 32 – de luni pana joi – si 24 in zilele de vineri si sambata, dintre care 8 pagini color, dar si regandirea structurii editoriale. Noul Gandul va avea acelasi pret, 0,9 RON, in timp ce tirajul zilnic va creste pana la 50.000 exemplare. In ceea ce priveste structura editoriala, s-a optat pentru o structurare clara, pe sectiuni. Pe langa paginile originale â€?marca Gandulâ€? – Educatie, Gandul rau, Emigrant – au fost introduse sectiuni noi, care sa raspunda cat mai bine necesitatilor de informare ale cititorilor – Europa, Administratie, Cariere, Planeta media, Caleidoscop, Tendinte. Cate 16 pagini tematice in fiecare zi vor asigura informatiile necesare pentru o informare completa asupra domeniilor imobiliar, auto, turism, IT&C, sanatate. Cititorii vor avea propria pagina, in care isi vor putea exprima gandurile, opiniile in legatura cu evenimentele la zi, dar si cu problemele care ii preocupa. Un element de noutate pentru publishing-ul din Romania este ca ziarul Gandul va fi singura publicatie care va contine o sectiune dedicata jocului de go, cel mai puternic joc de strategie din lume. Jocul va fi disponibil atat in varianta print, cat si in varianta online, pe www.gandul.info.

Post your thoughts