Scandalul PETA/Veggie Love: sexul vinde, chiar şi pe gratis


‘Veggie Love’: PETA’s Banned Super Bowl Ad

Scandalul a început acum câteva zile. Despre ce e vorba: PETA, asociaţia pentru protecţia animalelor, a propus reclama de mai sus pentru Super Bowl, locul unde difuzarea unui spot de 30 de secunde costă 3-4 milioane de dolari, fiindcă audienţa a ajuns la 70 de milioane de telespectatori. NBC a refuzat-o, din cauza conţinutului erotic, dar bineînţeles că spotul a devenit subiect de dezbatere inclusiv pe CNN şi la Jay Leno, acolo unde a putut fi văzută şi în România.

Aşadar, PETA a forţat nota, dar povestea s-a propagat la greu, fără costuri media pe Super Bowl. Google dă peste 65 de mii de rezultate, iar pe YouTube, Veggie Love are acum mai bine de 440 de mii de views.

Povestea este una interesantă fiindcă are o componentă de “viral offline”. Scandalul a fost amorsat în afara internetului, chiar dacă traficul e generat pe net. Dincolo de cifrele “la prima vedere” de mai sus, e de văzut dacă news-ul “Încă o reclamă PETA interzisă” se propagă la fel de puternic ca expunerea care n-a mai avut loc la Super Bowl. Povestea a intrat în circulaţie doar pe 25-26 ianuarie.

  1. Florin Dumitrescu Reply

    Studiu comparat: o friptura de vită binişor în sînge…
    PeTA pornise pe o cale ceva mai ambiguă şi mai de impact pe termen lung (Go Naked).
    Reclama de acum mi se pare o tentativă de masturbare forţată a viewerilor. Dar dacă şi-au propus scandal şi vizibilitate, e OK.

  2. iPing Reply

    vorba unui prieten: Daca Dumnezeu nu vroia sa mancam anmale, nu le facea din carne.

  3. Iulian Comanescu Reply

    Florin: dincolo de conţinutul intrinsec al reclamei, la tehnici de-astea virale eşti departe de a stăpâni conotaţiile pe care le capătă întreaga poveste. Tu arunci piatra-n baltă, după aia presa vorbeşte ce ştie ea să vorbească. Poţi anticipa cât de cât ce se va întâmpla, dar atât.

  4. Florin Dumitrescu Reply

    Iulian: Daca am putea găsi chestia asta spusa cu destulă autoritate (inclusiv din partea ta, dar nu ca un comment), anume despre strategia “piatră-n baltă”, am discuta altfel cu o sumedenie de clienţei (fără awareness-ul PeTA) care vor şi ei viral-viral…

Post your thoughts