Femeia.ro, Unica.ro, Jadore.ro

Femeia.ro s-a transformat în ceva bine desenat și cu personalitate. Unica.ro a apărut și el de ceva vreme pe Net, probabil prin decembrie, și arată de asemeni bine. Am primit ieri un link catre Jadore.ro, revista de shopping din Cluj care va fi lansată în curând în București de Grupul Cațavencu. Păreri? Uite-le pe-ale mele.

Femeia.ro:
Plus: ideile de pe prima pagină – hotspot-ul care e un soi de main story care se schimbă, ca la ABCNews.go.com, și Calendarul. Organizarea volumelor în pagină e judicioasă. Site-ul creează impresia că e mai mult decât expresia cibernetică a unei reviste de femei, comparativ cu Ele.ro sau Eva.ro. Update zilnic sau când e nevoie, ceea ce adaugă la impresia anterioară.

Minus: promovarea “Cosmo” și “Casa și grădina”. O fi funcționând ca marketing, dar mie mi se pare că tulbură armonia. Culorile mi se par un pic ciudate, deși aduc cu cele de la BBC, fiindcă, da, și alea de la BBC mi se par ciudate. Contează mult și cantitatea sau suprafața în care le folosești.

Unica.ro
Plus: paleta de culori, nuanțele de roșu folosite sunt interesante și feminine. Rubricația: cât trebuie de stufoasă, cu categorii distincte. Buna folosire a shooting-urilor de calitate pe care le are revista tipărită. Impresia generală de lucru cizelat și îngrijit. Blogurile. Faptul că “Sondajul lunii” pare a fi un tool de research pentru redacție și nu o găselniță de divertisment.

Minus: Funcționalitate. Blogurile sunt greu de găsit – și sunt conținut specific ediției de Internet. La fel, “Noutățile Unica” se găsesc de-abia la baza paginii, deși ar trebui să fie vorba tot de conținut actualizat în ritm de Internet, și nu o dată pe lună, ca revista tipărită. Italicele alea de la etichete (sau titluri de rubrică), mă seacă, deși poate am o problemă personală cu italicele. Coperta revistei e prost plasată acolo unde e, în dreapta. Tot site-ul creează impresia de adaptare nu foarte elaborată a “Unicei” tipărite, față de altele.

Jadore.ro
Plus: jucărie interesantă, încercare de a crea pe ecran, în Flash, impresia de revistă tipărită. Se răsfoiește la fel ca ediția de print, butoanele sunt realizate îngrijit.

Minus: exact cele de mai sus. Nu cred că site-ul este folosibil în felul ăsta. Rămâne de dovedit, dar impresia mea e că intri, te minunezi puțin de bibilurile tehnice, apeși pe câteva butoane și după aceea dai bir cu fugiții. Lipsa spațiilor pentru bannere pare a arăta că site-ul nu are o miză comercială, ci e un experiment.

17 thoughts on “Femeia.ro, Unica.ro, Jadore.ro”

  1. pt unica.ro sa vedem:

    seo: slab. tagurile aruncate aiurea, lipsa elemente principale.
    cod: xhtml dar nu si tableless. nu stiu de ce. ar fi fost ceva mai mult de munca, deci probabil asta e motivul 🙂
    design: tine de gust. mie mi se pare f mult rosu, iar verdele din dreapta nu da bine deloc

  2. Andrei: Da, mă rog, dar asta e o tehnică moștenită de la lansările de carte sau albume. Se pune albumul pe piață și după aceea mai sufli puțin în cărbuni cu un comunicat de lansare, dacă crezi că merită. Asta produce confuzie și un efort suplimentar la cel care scrie. Eu zic că onest ar fi să spui “e sus, în versiune beta, de la data de…”

  3. As vrea sa fac un comentariu doar in privinta site-ului J’adore. Anul trecut vindeau niste oameni softul care sa permita rasfoirea revistei on line (pentru femeile dependente de “rasfoit”, nu neaparat de continut), dar un anume trust de presa a refuzat oferta lor pentru reorganizarea site-urilor de reviste. J’adore a facut un lucru curajos si, fiind si revista gratuita, isi permite sa experimenteze mai orice, deci si acest format, in Romania. Asadar pe mine ma preocupa unde ar intra un logo de traffic.ro in pagin, mai degraba de cate bannere poate pune sau nu.
    PS Voi incerca sa gasesc o revista americana on line in acelasi format, daca am repede noroc va trimit link-ul.

  4. Andreiule, Unica e la Ringier, nici vorba de Sanoma. Sa fim sharpi, ca dupa aia zice lumea ca ne dam cu parerea despre mass-media si noi nu cunoastem nici pacar piata 😉 Deci lumea, nu eu, da? 😀

  5. Păi și eu zic că e cenzură. Am spus-o de nu știu câte ori, aici cenzura e la ea acasă. Validez pe cine am chef și când am chef. Adică oameni deștepți și informați. Sau oameni deștepți, neinformați dar cu bun simț, care întreabă dacă nu știu. Toți trebuie să constituie o conversație lizibilă, contrar a ceea ce se întâmplă pe forumurile românești și pe multe bloguri.

    Printre oamenii deștepți și informați mai sunt și unii care greșesc, încercând să înghită cât mai multă materie. Cred că asta s-a întamplat mai sus și nu dezonorează pe nimeni.

  6. Eu prefer designul de la Unica.ro in detrimentul Femeii.ro. Poate ca Unica e mai conventional, dar am reusit sa ma descurc in site-ul asta, sa gasesc si sa regasesc ceea ce cautam. In Femeia.ro m-am cam pierdut. O fi si asta o strategie, sa ti sa rataceasca vizitatoarele in site. Sa ramina acolo si sa vada cat mai multe reclame. 🙂 Dar eu sunt barbat, nu ma pun la socoteala.
    Alt lucru care mi-a placut la unica e faptul ca nu le e rusine sa puna autorii articolelor. La femeia nu am prea gasit. Ma rog, cu exceptia cronicilor luate de pe Diverta, de exemplu… Sau de altundeva… Parca ar fi cumparat textele la gramada. Ca la ideea ca ar fi facut copy si paste nici nu ma gandesc dupa ce am vazut nota de copyright de jos. Aia cu pirateria. Aaa… Si redactia de la revista Femeia e tare de tot. Am intrat sa vad cine mai e sef, ca am auzit anumite zvonuri “cutremuratoare”. Si am aflat. 😀
    Dar astea sunt carcoteli, sper sa nu ma bage in seama oamenii de acolo si sa nu se atace pe postul asta. Strategia lor functioneaza. Imi amintesc de un PR de la Sanoma (pe AdPlayers) in care anuntau ca vor sa fie portalul numarul 1 pe categoria Femei. Deocamdata au trecut in fata revistei Unica. Dar, e drept, comparam un site de revista cu un portal de continut pentru femei care a inghitit site-urile mai multor reviste de femei, mai ales pe Cosmo, pe seama caruia a si facut traficul pe care l-a facut. Daca va uitati la stat-ul Cosmo, cat va mai fi pastrat pe trafic.ro o sa intelegeti ce vreau sa spun: http://stat.trafic.ro/stat/cosmopolitanro/vizitatori/zi/#stat
    Acum incercati sa intrati pe adresa http://www.cosmopolitan.ro sau http://www.casa-gradina.ro Tricky, nu? 🙂
    Dupa socotelile mele, femeia.ro va ajunge in top 10 saptamina viitoare (cu o cifra undeva pe la 22000 de visitors). Pariul va fi cat va ramine acolo (pentru ca page per visit e destul de low). Si cui se va vinde. Un conglomerat de femei e mai greu de vandut decat o revista cu un profil de public mai clar. Voi urmari cu interes. “Prietenii” de la Sanoma stiu de ce…

    Solutia Jadore este insa mult mai pe gustul meu. Dar mai au inca de lucrat. Nu cred ca si-au ales cea mai bun varianta tehnica. Ca fost abonat al serviciului, le recomand cu caldura http://www.pressdisplay.com/pressdisplay/viewer.aspx – asta da software. Cu toate acestea, daca nu ma insel, am vazut cateva pliante realizate in romania pe aceeasi schema. Cred ca mediaGalaxy, sau un hypermarket…

    PS Singurele cifre pe care nu stiu cum sa le interpretez legate de femeia vs unica sunt cele legate de paginile afisate per vizitator la femeia.ro: ~15! Nu-i cam mult? Intrati la categoria portaluri si o sa vedeti ca numai Neogen e mai tare decat femeia. Si asta pentru ca cumuleaza tot ce poate.

    PPS Doamne, ce logoree am avut! Gata la treaba. ¡Ay, caramba!

  7. Ma bucur ca m-am reintilnit cu PressDisplay. Am avut si eu un abonament promo cu ani in urma. Era cool sa rasfoiesc editiile “print” ale unor ziare care sigur nu ajung la noi, din Australia, de exemplu. Vad ca au evoluat mult. Au si rss-uri. Frumos. Acum citiva ani mi se pareau scumpi, dar astazi mi se par destul de accesibili. Rachad ar trebui sa se uite cu atentie acolo – isi va gasi concurenta… Business Magazin si ZF se distribuie si asa. Dar mi se pare ca doar de putina vreme. I-am surprins oare in teste? 🙂 In rest, la Romania mai vad trecuta o publicatie de limba maghiara. Asta da multiculturalism.
    Si mie imi place Unica. E user-friendly. Dar seamana cu Felicia (sic!). Sau invers. Doar femeia.ro e unica… 😀
    Si, da, primele doua site-uri par a se mindri cu autorii lor. Dar asta nu-i ajuta ca trafic. So let’s skip it. Pe net sau la razboi toate mijloacele sint permise. Nu-i asa?

  8. Multumesc pentru aprecieri si critici deopotriva. Ma bucur foarte mult ca mai multi vizitatori au vazut in femeia.ro un design placut si unic. Asta ne-am propus de la bun inceput. In ceea ce priveste integrarea revistelor pentru femei in portal sunt de acord ca am “profitat” de traficul Cosmopolitan. Asta e si ideea in afaceri, sa stii sa expoaltezi atuurile pe care le ai. Cei care sunt inca nelamuriti in aceasta privinta ar trebui sa stie ca am luat drept model iVillage.com, cel mai mare portal pentru femei din lume (creat de Hearst Corporation, actionar al Sanoma Hearst Romania).

  9. rachad: Agentia care “vinde softul care permite rasfoirea revistele online?” este Arxia (www.arxia.ro/add). Aplicatia se numeste ADD (de la Arxia Distributie Digitala) si a fost lansata acum aproximativ un an.

    Maria: partea de statististici de trafic: editiile digitale realizate prin ADD au optional un modul de statistici private.

    Ma bucur si de plusurile si de minusurile pe care le-am citit ref. la jadore.ro. ADD are in spate o platforma stabila si o serie de functii interactive cum inca nu am vazut la noi (ma ref. la Jan Terlifaj despre MediaGalaky) insa ramane totusi o solutie inca tanara, de aceea feedbackul e pretios pentru noi. Deci orice sugestii sunt binevenite.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *