S-a oficializat vânzarea Pro Sport către Mediapro. Redactor-şef: Dan Filoti, fost adjunct

Era greu de crezut, dar acum avem un comunicat oficial: “Pro Sport” se întoarce de unde a plecat, de la Media Pro, mai exact Publi Media. În comunicat mai găsim faptul că Ringier şi Publi Media au un acord încheiat pe 20 noiembrie şi aprobat de Consiliul Concurenţei. Dorin Chioţea, fost redactor-şef, rămâne la Ringier, iar colaborarea cu Cristian Ţopescu, un fel de director onorific, încetează. Noul redactor-şef: Dan Filoti, fost adjunct. Echipa se mută şi ea.

Interesant e că omul care primeşte “Pro Sport” la Publi Media este unul şi acelaşi cu cel care primea acum câţiva ani “Pro Sport” la Ringier: Cosmina Noaghea.

Ringier a vândut, în 2007, trei titluri. La “Pro Sport” se adaugă cele două ghiduri TV la Bauer, odată cu toate publicaţiile cu acelaşi profil, deţinute de elveţieni, pe această piaţă. Nu există declaraţii oficiale cu privire la motivele şi valoarea tranzacţiei, dar după surse neoficiale a fost vorba de aproximativ 7 milioane de euro şi de pierderile pe care le avea “Pro Sport” la Ringier. Printre alte titluri fără o evoluţie spectaculoasă la acelaşi publisher se numără “Evenimentul zilei” şi “Capital”.

  1. eftimie Reply

    Cam toata presa care nu e intr-un trust mai mare (cu TV in spate) o duce rau. Ringier nu are un Post TV ca lumea in spate pentru autopromo. Gsp sau JN o duc mai bine pentru ca au si suportul TV (dar si o echipa buna).In ultimul an si JN a scazut in tiraj dar nu asa de drastic ca Evz. Am impresia ca nici Compact nu o duce conform asteptarilor.

  2. Tudosiei Reply

    Ringier nu e nici “cu TV”, dar nici “fara TV”… Kanal D este “in zona”, sa nu uitam, desi performantele acestuia nu au cum sa ajute presa scrisa a elvetienilor.
    Argumentele lor ar trebui sa fie altele, insa se pare ca – si aici o sa folosesc o expresie simpla – “nu si-au gasit calea”.

  3. Iulian Comanescu Reply

    Marius: Theobald a invocat intr-adevar lipsa TV-ului si a spus ca achizitia Pro Sport a fost o greseala. Oricum, Catalin al vostru trebuie sa-si ascuta condeiul…

  4. mihai Reply

    nu lipsa TV-ului a fost o problema (de orice se poate plange Ringier, numai de marketing nu), ci oamenii; nu achizitionarea Pro Sport a fost o greseala, ci faptul ca a renuntat la oameni mizand totul pe brand si marketing

  5. Iulian Comanescu Reply

    Mihai: de renunţat n-au renunţat. Cătălin Tolontan şi Ioaniţoaia au fost cei care au decis să plece, nemulţumiţi de condiţiile pe care li le oferea Ringier.

    Marketingul Ringier e un marketing cantitativ, nu foarte rafinat. Dă şi kixuri. Overall însă, e eficient fiindcă funcţionează acceptabil cross promotion-ul şi concursurile.

    Oricum, asta nu înseamnă că te contrazic. Nu mă pricep la ziare de sport, dar e clar că nu poţi pleca de la o axiomă gen “nu se poate ziar de sport fără TV”. Interesant e că acelaşi a fost motivul şi la renunţarea la “Gazeta Sporturilor”, în 2000.

  6. mihai Reply

    “Tolontan si Ioanitoaia au decis sa plece nemultumiti de conditiile oferite” – sunt de acord cu afirmatia, dar, din punctul de vedere al Ringier, cand nu le oferi conditiile pe care ti le cer niste oameni (si, din cate stiu, nu era vorba de salarii), nu inseamna ca, implicit, renunti la ei?
    despre marketing, intr-adevar a fost unul cantitativ: concursurile cu Libertatea; in Transilvania (nu stiu care era situatia in alte zone) dadeau mii de ziare gratuite pe stadioane; au fost primii care au redus pretul ziarului (de la 8.000 la 5.000 de lei, daca imi aduc bine aminte) – ce a rezultat de aici? au crescut tirajul, dar au pierdut calitativ la profilul cititorului (o categorie de care agentiile de publicitate tin cont destul de mult), adica au castigat cititori cu venituri mai mici (care au “muscat” la acest tip de marketing); ce a urmat s-a vazut: clientii importanti (masini, IT, banci etc) s-au orientat catre GSP
    de-asta am spus ca nu lipsa unei televiziuni a fost motivul pentru care a Ringier a dat-o in bara cu ProSport, ci o politica in care s-au bazat mai mult pe marketing decat pe oameni; televiziunea e un factor important (f.f. important chiar), dar raman la convingerea ca daca ar fi investit in oameni (acceptandu-le conditiile), acum ar fi fost detasat pe primul loc si nu ar fi ajuns in situatia de a vinde ziarul
    in alta ordine de idei, o intrebare: vanzarile ghidurilor TV, a ProSport-ului, vilva (sau negocierile) legata de vanzarea EVZ nu sunt oare semnele faptului ca Ringier isi pregateste, treptat, retragerea de pe piata? practic, cu vanzarile astea cred ca au pierdut deja pozitia de lider pe piata romaneasca de print in fata Intactului…

  7. Iulian Comanescu Reply

    Pro Sport a mers cu concursuri comune cu Libertatea si a fost primul care a scazut pretul sub 5000 ROL (parca), ceea ce a declansat o cursa a reducerilor pe piata de sport, cu Gazeta. De aici s-a ajuns la resurse mai putine de continut – in primul rand financiare, iar apoi umane.

    A existat o intalnire intre Dan Voiculescu si Michael Ringier, s-a crezut ca se negociaza Evenimentul zilei. De fapt, cred ca e mai adevarat ce-am auzit, ca cei doi publisheri au stabilit sa nu mai traga in jos de preturi, fiindca se sinucid. Apropo de Evenimentul, intr-un interviu aparut chiar in fosta Bulina, Theobald spune ca Michael Ringier i-a zis ca EVZ nu e de vanzare. In principiu, oamenii astia nu mint in declaratii. Dau non-denial denial gen “Ringier nu comenteaza informatiile de pe bloguri”, daca nu vor sa confirme o chestie ca asocierea cu blogurile.

    Ghidurile TV au iesit de sub umbrela Ringier la pachet cu toate titlurile asemanatoare din Europa, cu destinatie Bauer, fiindca Ringier ar fi trebuit sa faca investitii substantiale in platforme de soft pentru transformarea acestui tip de revista, aflat pe o descendenta in majoritatea pietelor, in provider de continut pentru smecherii gen Electronic Programming Guide, fratele mai mic si mai avansat al teletextului, pe care-l vezi pe cablu digital sau DTH la noi. Deci nu e o miscare specifica pe Romania.

    Parerea mea personala e ca sunt niste preocupari pentru eficientizare la Zurich, iar de unele probleme ca ziare care pierd cativa ani la rand s-au saturat. Ringier, ca si alte pravalii, conduce operatiunile cu excelul in fata, se uita pe p&l si aia e. E o asociatie familiala lucrativa, ceea ce mi se pare destul de ok si onest, fata de fostii ziaristi-patroni, care cu o mana falfaiau stindardul democratiei si cu alta marcau bani pe contracte dubioase.

Post your thoughts