S-a întors Teo?

Teo Trandafir, una din cele mai carismatice vedete apărute după 1990 în România, a trecut de curând printr-o situație de viață și de moarte. Va mai fi ea ce-a fost? Răspunsul la întrebare nu se leagă de celebra și amenințătoarea pancreatită.

În ciuda carismei și a inteligenței – sau, de fapt, chiar din cauza lor -, Teo și-a construit o prestație TV atipică, comparativ cu felul cum se face în general entertainmentul. Față de omologii ei americani sau din alte piețe TV dezvoltate, Teo a evoluat în formate cu multe grade de libertate, potrivite cu creativitatea ei, dar în același timp foarte solicitante pentru protagonist. Acolo unde un entertainer dintr-o piață dezvoltată se bazează, pe câteva zeci (fără exagerare) de scenariști, Teo avea doar un desfășurător și indicații sumare referitoare la conținut.

Cumva, Teo reușea să pună cap la cap totul în emisiuni închegate și amuzante, făcând risipă de energie și creativitate. Nu era un gen de discurs audiovizual care să facă intelectualii să sară în sus de bucurie, dar televiziunea comercială, generalistă, nu intelectualilor le este destinată. De ce, atunci, s-au încurcat lucrurile?

Pentru că acest mod de a face televiziune e pur și simplu prea mult, chiar și pentru o persoană cu resursele lui Teo. În ultimii ani de PRO TV, vedeta ajunsese la un moment dat să intre în live cam șase zile din șapte, câte două ore zilnic: emisiunii de la sfârșitul după-amiezii i se adăuga un show de week-end, realizat de la mare. E un ritm care ar distruge pe oricine.

Cam prin acele vremuri, Teo s-a despărțit de PRO TV și a urmat traseul tipic al vedetei de o asemenea mărime, în România: a cerut – și/sau primit – atribuții manageriale la un post TV cu care nu a avut succes, Romantica, în cazul ei. După care a intrat pe pantă descendentă.

Unde sau cum s-ar putea întoarce Teo? Piața TV din România abundă, în 2011, în personaje de circ și pseudo-realizatori serioși, proaspăt omologați pe micul ecran prin servicii făcute unora sau altora dintre politiceni. Teo nu ar prea avea concurent.

Problema e că în momentul de față cei doi mari jucători, PRO TV și Antena 1, își concentrează resursele pe formate achiziționate. A fost succesul astronomic de la “Românii au talent” (PRO), vor fi “X Factor” (Antena) și “The Voice of…” (din nou PRO). Ca tot ceea ce e produs atent, după rețete verificate, șansele de succes ale unor asemenea formate sunt mari. Desigur, Teo s-ar putea adapta la un astfel de program, fiindcă a făcut-o deja, destul de bine, la Prima TV, cu Momentul adevărului.

Dar, bineînțeles, asta nu ar însemna că Teo va mai controla un platou cu autoritatea cu care o făcea pe vremuri. Este poate trist, dar e mult mai bine și mai sănătos. Inclusiv pentru ea însăși.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *