Rupert Murdoch vrea să atace mainstream-ul cu Wall Street Journal, cu modă, cultură şi arte

După ce a achiziţionat celebrul Wall Street Journal de la familia Bancroft contra a cinci miliarde, Rupert Murdoch vrea să repoziţioneze publicaţia în mainstream-ul publishingului de ziare american. La San Francisco, supermogulul de origine australiană a afirmat că conţinutul referitor la arte, modă şi cultură al WSJ va deveni mai bogat, pentru a beneficia de bugetele mari de reclamă din industria cinematografică.

Mecanismul pe care vrea să-l pună pe roate Murdoch e bine cunoscut media buyerilor: modulele de reclamă se poziţionează cel mai bine lângă articole cu conţinut înrudit. Însă în toată mutarea eu văd şi o adecvare a WSJ la mileniul al treilea. Dacă, până acum, un ziar “serios” era preocupat de modul cum se fac banii, el trebuie să înceapă să se intereseze şi de cheltuieli. Lumea în care trăim e tot mai opulentă (chiar dacă asta nu se vede încă foarte bine în România), preocuparea pentru acumulare a simplului cetăţean începe să fie dublată de intenţii de cheltuire. Timpul liber e tot mai mult, activităţile recreaţionale, asemenea.

WSJ în versiunea Murdoch seamănă destul de bine cu free quality-urile de la Londra. E normal ca americanii, olandezii, elveţienii şi alţii să nu se mai viseze cu toţii patroni, ci să fie mai curând preocupaţi de altceva decât carieră şi număratul banilor.

Tendinţa asta se vede bine în România mai ales pe prospera piaţă a revistelor de femei. Promovând un consumism în sens larg (unul adesea de tip spiritual, dacă e să ne jucăm cu termenii), acestea au ajuns cea mai bogata piaţă de print din România.

Sursa.

Post your thoughts