Romtelecom citeste din manualul de convergenta media

Romtelecom a lansat getloaded.ro. Iata pasaje din comunicatul companiei:

Umblă vorba printre cei tineri că YouTube și-a mutat casa în România. Confirmăm pe jumătate. E adevărat că acum tinerii spun “cool” și pe românește. Dar o fac pentru a vorbi despre GetLoaded, cea mai proaspătă aplicație multimedia lansată de ClickNet pentru toți utilizatorii tineri de Internet din România.  

(…) își propune să furnizeze o platformă de promovare a interacțiunii și conținutului generat chiar de utilizatori. Site-ul dispune de patru categorii tematice: Caterincă, Spotlight, Muzică și Comunitate, unde oricare dintre utilizatorii înregistrați poate uploada materiale video. În plus, utilizatorii își pot crea propria selecție de videoclipuri preferate în cadrul secțiunii My GetLoaded și pot comenta oricare dintre materialele disponibile pe site.

(…)
GetLoaded este este al doilea proiect major de conținut online lansat de Romtelecom, la mai puțin de o lună după MTV on Demand.

Romtel pare sa creada in ideea de convergenta media. Acum este prezenta in telefonie fixa, telefonie mobila, televiziune (DTH), internet si new-media.

Nu am citit strategia Romtel, dar par sa fie doar la inceput de drum si sunt convins ca ne vor mai pregati si alte surprize. Cred ca acum sunt doar la faza de a infige tarusi pe care sa construiasca o companie media; Romtel pare sa fi inteles cum sa-si foloseasca cel mai important activ (clientii mosteniti pe telefonie fixa) si cum sa atraga noua generatie de clienti. Nu exclud ca in urmatorii 2-3 ani sa faca o alianta strategica cu un grup media important pe piata romaneasca pentru a beneficia din plin din aceasta convergenta.

11 thoughts on “Romtelecom citeste din manualul de convergenta media”

  1. Romtelecom pare a se fi trezit din letargie. Dacă ar fi investit mai puternic în Internet acum 5-10 ani, acum ar fi fost poate de 5 ori mai mare. Chiar și așa, rămâne un monstru demn de luat în seamă. Cred și eu că nu mai e mult până vom avea și noi un AOL-TimeWarner. Mizează cineva pe Romtelecom-Intact?

  2. Nu cred in convergenta media. Radioul nu a disparut niciodata asa cum s-a previzionat la aparitia televiziunii. La fel nu se va intampla nici cu televiziunea sau cu ziarele tiparite. Se creeaza noi categorii de servicii care servesc unor noi nevoi. Youtube va continua sa co-existe alaturi de MTV, bloggeri alaturi de ziaristi, radioul alaturi de televiziune, scrisorile alaturi de emailui,etc. E normal ca e ca unele servicii sa scada volum dar o convergenta totala nu se va realiza.

  3. Emil:

    Asa, am mers, am citit, si? Ce ai vrut sa spui? Fiindca e clar ca “media convergence” e o TEORIE. Si e clar ca Adrian nu crede ca e valabila. Deci…ce ai vrut sa spui?

  4. Blegoo: fac un rezumat al definitiei:

    “As a communication theory, media convergence aims to bring together all forms of media into one single device.” – si la teoria asta se refera Adrian si sunt de acord din punctul asta de vedere cu tot ce spune mai sus.

    Insa iata cum continua definitia:

    “Media convergence really refers to the merging of capabilities of each individual media channel.” — cu accent pe really.

    si explicat mai pe larg:

    “Media convergence is the ability for an increasingly diverse range of content to be delivered through a range of media channels.”

    Desigur, asta este definitia din wikipedia.

    Si asta este ceea ce cred si eu. Sa luam un exemplu: un meci de fotbal poate fi transmis simultan atat la TV-ul traditional (poate fi free TV sau pay TV) cat si pe internet sau pe telefonul mobil. Daca Romtel reuseste sa detina atat postul TV, cat si societatea de telefonie mobila cat si site-ul internet (basca faptul ca te abonezi la broadband la ei), plus ca poti sa-l downloadezi cand vrei dupa aceea de pe site, atunci inseamna ca Romtel a ajuns la convergenta media.

    Ce are acum Romtel? Are telefonie fixa pe care dezvolta broadband peste care dezvolta new-media, are telefonie mobila, are Dolce (DTH / pay TV) si ce ii mai lipseste? De aici si presupunerea mea din final, cea cu alianta strategica.

    daca mai sunt nelamuriri sau ai o alta viziune sau definitie, discutam aici 🙂

  5. Cred ca aceasta convergenta media va avea alt impact pentru TV. Radiourile au ramas din motive practice…sunt mici – se asculta in masini, si s-a gasit o noua modalitate de folosire – telefonul mobil (in drum spre serviciu, etc). Nu vad ce sanse ar mai avea TV-ul in fata calculatorului atunci cand vom avea televiziune prin internet +posibilitatea de downladare a programelor preferate.
    Am intrat pe GetLoaded si am ramas placut surprinsa de continut…foarte creativ si haios. Are mari sanse sa prinda. Se vor schimba multe pareri despre Romtelecom…

  6. Emil,
    Spui tu: “…“As a communication theory, media convergence aims to bring together all forms of media into one single device.” – si la teoria asta se refera Adrian si sunt de acord din punctul asta de vedere cu tot ce spune mai sus.”

    Vad ca sintem pe aceeasi lungime de unda.

    Am insa o mare problema cu partea a doua a raspunsului tau. Asa, mai taraneste, ca mai mult nu ma duce mintea, mie mi se pare ca fortezi definitia ca sa se potriveasca cu titlul postului. Adica, zic eu, cuvintul englez “media” inseamna ceva; “convergence”, la fel. In momentul in care tu alegi o INTERPRETARE a definitiei, atunci se cheama ca fortezi semantica…
    Ca exemplu: termenul “blogosphere” inseamna ceva (nu conteaza ce). Dar termenul “blogosphere” de fapt se refera la…etc (aici bagi alceva).
    Ca sa raman on topic, as zice ca Romtelecom nu se implica in nici un fel de “media convergence”, ci mai degraba, adaoga noi forme de livrare de media. Sau noi modalitati de a face bani. Sau orice alceva vrei tu, dar nu “media convergence”…
    Adica, eu cred ca atunci cind spui ca diferite lucruri CONVERG undeva, asta inseamna ca ele se UNESC, contopesc, sau cam asa ceva. Devin din mai multe, unul. (recunosc ca si eu frec nitel semantica aici 🙂 )

    Nu neg ca interpretarea ta nu e valida, zic doar ca alegerea unei INTERPRETARI secundare a definitiei “media convergence” pentru ilustrarea unui eveniment e nitel fortata. In fine, parerea mea… 🙂

  7. marizza: radiourile au marele avantaj ca nu te poti uita la TV sau pe internet in timp ce conduci. Insa si multe radiouri pot fi ascultate pe internet sau chiar sa avem parte de un webcast care poate apoi fi transferat pe satelit si prin Dolce pe TV-ul omului.

    Blegoo: mai am o interpretare, de data asta una economica pentru strategia Romtel. Ma intrebai unde converg toate chestiile alea, uite unde: in factura 🙂 … desi si aici sunt dezbateri daca e avantajos sau nu un quadpay.

    Convergenta media — partea a doua adica — este o tendinta care merge dinspre firme telecom catre media sau dinspre firme media catre telecom, tendinta ce este facilitata indeosebi de accesul mai rapid si mai extins la internet. Din cauza asta sunt din ce in ce mai multe aliante si achizitii intre cele 3 medii: telecom, internet si media.

    si cred ca ai dreptate, e vorba si de semantica 🙂

  8. Emil – “…unde converg toate chestiile alea, uite unde: in factura …”
    Taman asa am vazut si eu… 🙂
    Pe de alta parte, semanticismul nostru de mai sus poate a ajutat la clarificarea postului… 🙂
    Sintem romani – deci – comentam! 🙂

  9. Adrian: apropos de trezitul din letargie a romtelecomului:
    „Prioritatea absolută a Romtelecom în anul 2007 este dezvoltarea Internetului de bandă largă în România. Facem investiții masive pentru a putea oferi clienților cel mai bun Internet de bandă largă,” a declarat Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom, astăzi, 10 mai 2007, la conferința Ziua Comunicațiilor.

    Tehnologia ADSL este si va fi actuala pentru cativa ani, asa ca nu cred ca e tarziu pentru “monstrul” Romtelecom 🙂

Leave a Reply to Blegoo Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *