Românul are chef să se educe

O situație scursă de la “Cotidianul”, care se referă la vânzările cu insert de “Educativa”: retur de 4,5%. Tirajul e de 55.000, la un preț de 14,9 RON.

Cifrele sunt probabil foarte bune pentru “Cotidianul”, dar interesant e mai ales faptul că există un public pentru produse relativ scumpe și o doză de intelectualism. Cine spunea că românii nu citesc, n-au bani, nu pot fi vrăjiți decât de Elodia?

6 thoughts on “Românul are chef să se educe”

  1. E intr-adevar un rezultat care da peste cap anumite mentalitati formate la adresa romanilor…Pe de alta parte, insa, un numar de 55.000 de exemplare vandute raportat la numarul total de cititori de presa din Romania (aproape 5 milioane, cf Studiului National de Audienta, pentru perioada de masurare aprilie 2005 – aprilie 2006) nu e chiar atat de mult…Dupa ce ca si-asa sunt putini cei care cauta sa se informeze si pe late cai decat cele oferite de televiziune si internet, dintre acestia doar 1% acorda importanta educatiei. Parca nu mai pare chiar atat de optimist rezultatul, nu??Sorry….

  2. Andreea: da, așa e, față de masa cititorilor de ziare e puțin. Totuși, e mult față de așteptările oamenilor din business – față de acestea rezultatele sunt nebanale și, în plus, știu că un proiect foarte asemănător a fost refuzat de un mare editor pe motiv că românii sunt amărâți și n-au chef de așa ceva.

  3. “asteptarile oamenilor din business”? trecand peste faptul ca nu prea-mi dau seama cu cati oameni din astia de business ai avut ocazia sa vorbesti, este evident faptul ca se mentine o anume idee gresita despre faptul ca in Romania oamenii nu dau bani pe cultura. Si este o idee gresita alimentata de continutul presei noastre. Iar cultura nu inseamna neaparat sa citesti Noica sau Cioran. Si “manga” poate fi considerata cultura, daca nu esti foarte snob la ideea de cultura.

    Iar 55.000 e o cifra mica. “Piata” culturii e mult mai mare. Dar cand esti in presa nu se prea vede:-)

  4. Rezultatul este extraordinar, cifrele probabil le au din sondaje (returul se inchide dupa 15-20 ale lunii urmatoare) si este probabil vorba de primul numar cand pretul a fost promotional. Andreea sa nu facem confuzie intre audienta si ziarele efectiv vandute. In conditiile in care pe piata sunt si ale enciclopedii distribuite prin reteaua de presa (Atlas, Corpul uman, etc) rezultatul este remarcabil. Pretul nu mai conteaza. Interesul pentru cultura ? Va spun eu. Foarte multi parinti achizioneaza aceste produse pentru a completa biloteca pentru copii. Si sa nu uitam ca cei de la Cotidianul au in spate experienta cartilor si CD-lor distribuite in aceiasi maniera. Segmentul de piata si l-a format.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *