România-Slovenia: 15,1 puncte de rating

15,1 puncte pe all urban şi 12,6 pe 18-49 de ani, în intervalul 21.38-23.38. Atât a făcut România-Slovenia. Meciul a adunat cam tot românul care avea chef să se uite la televizor, fiindcă Pro TV a scos pe acelaşi segment 2,9 puncte, iar Antena 1, 1,5 puncte.

Comunicatul de presă:

Sâmbătă seara,

TVR 1 a fost lider incontestabil de audienţă cu Slovenia-România

Sâmbătă seara, în intervalul 21.38-23.38, TVR 1 a fost lider
incontestabil de audienţă pe timpul meciului Slovenia-România,
comentat de Emil Grădinescu şi Vlad Enăchescu. Partida care ne-a adus
victoria la Celje prin golurile lui Gabriel Tamaş (minutul 49) şi
Bănel Nicoliţă (minutul 69) a fost urmărită de 3.161.000, la nivel
naţional, înregistrând un rating mediu de 16.2% şi o cotă de piaţă de
45.1%.
Postul naţional a fost lider şi la nivel urban şi comercial cu 15.1%,
respectiv 12.6% rating mediu. TVR 1 a fost urmat la mare distanţă de
către Pro TV cu 2.9% rating la nivel naţional, 2.9% rating la nivel
urban, respectiv 3% rating la nivel comercial. Pe locul 3 s-a clasat
Antena 1 cu 1.5% rating mediu la nivel naţional, 1.7% rating mediu la
nivel urban, respectiv 1.6% rating mediu la nivelul publicului
comercial.
La fel de urmărite au fost şi emisiunile care au prefaţat şi au
analizat partida de pe TVR 1, Minutul 0 (21.05-21.30) fiind lider la
nivel naţional cu 669.000 de telespectatori şi 3.4% rating mediu,
respectiv 12.2% cotă de piaţă. Comentariile de la Repriza a III-a
(23.46-24.16) au adus din nou TVR 1 în poziţia de lider la nivel
naţional şi urban, emisiunea fiind urmărită de 1.153.000 de
telespectatori la nivel naţional şi 524.000 la nivel urban.
Principalul canal al televiziunii publice va difuza, miercuri, 6
iunie, în direct, de la Timişoara, returul România-Slovenia, de la ora
21.00. Microbiştii sunt aşteptaţi de realizatorii sportivi ai TVR şi
la emisiunea de dezbatere fotbalistică Minutul 0 (20.20).

Datele sunt furnizate de TNS-AGB International şi prelucrate de
Colectivul Analiză şi Cercetare al TVR.

DEPARTAMENTUL COMUNICARE ŞI RELAŢII INTERNAŢIONALE

  1. Adrian Tudor Reply

    Surprinzator :)……Cred ca au un template pentru meciurile nationalei si ramane doar sa fill in the blank cu cifrele de audienta…

  2. Adrian Tudor Reply

    Probabil ca audienta reala a fost un pic mai mare. Deocamdata nu se masoara audienta din baruri, cafenele si alte locuri publice. Fiind sambata seara, multi oameni au vazut meciul la terase cu o bere rece in fata.

  3. Iulian Comanescu Reply

    Adrian: Se zice ca GfK o sa aiba in vedere si telespectatorii care se uita din alte locuri decat caminele proprii. Treaba asta afecteaza mai ales Realitatea TV si Antena 3.

  4. Adrian Tudor Reply

    Stiu ca Gfk va face treaba asta, de aia am zis si eu ca deocamdata nu se masoara si audienta din locuri publice. Chiar crezi ca vor fi atat de tare afectate Antena 3 si Realitatea? Adica, vrei sa spui ca vor pierde o bucata buna de market share?

    Si eu sunt curios sa vad o masuratoare profesionista a audientei din locurile publice sa ma lamuresc la ce uita romanii intr-un bar, la o spalatorie auto sau la frizerie.

  5. Rares Reply

    Ca sa lamurim o problema: in contractul viitor cu GFK nu este prevazuta masurarea audientei in locurile publice. Stiu ca au fost discutii pe tema asta dar cred ca informatia nu a trecut corect. Exista posibilitatea sa se masoare audienta in locuri publice dar asta este un “extra” pentru care piata va trebui sa plateasca in plus. Si mai mult, sistemul de masurare bazat pe ceasuri “mediawatch” (care este in prezent mai mult la stadiul de experimental) presupune un panel de mici dimensiuni, separat de panelul “mare”, principal.

  6. Luizana Reply

    pt Adrian Tudor:
    pt continuarea analizei de continut, inca un comunicat (anteriorul) pe tema audientei de la meciurile nationalei. ti se par la fel? mie nu.

    La partida Olanda-România,

    Milioane de români au stat cu ochii pe echipa lui Piţurcă

    Peste 4.800.000 de români, în medie, au urmărit partida Olanda-România derulată, la Rotterdam, sâmbătă seară, conform datelor furnizate de TNS – AGB International, prelucrate de Dir. de Marketing a TVR. Cu o audienţă medie de 24,8% la nivel naţional (cotă de piaţă de 53,3%), respectiv de 21,9% (cotă de piaţă 48,9%) la nivel urban, meciul a transformat postul public de televiziune în lider de audienţă. ProTV s-a situat pe locul al doilea cu o audienţă medie, la nivel naţional, de 3% (cotă de piaţă de 6,4%), respectiv 3,6 % rating (cotă de piaţă de de 8%) la nivel urban. Antena 1 s-a situat pe locul al treilea cu un rating mediu de 2,2% la nivel naţional (cotă de piaţă 4,7%), respectiv rating de 2,3% (cotă de piaţă de 5,1%).
    Minutul de aur al transmisiunii, la nivel naţional, s-a înregistrat la 22.08, când 5.247.000 de români se uitau la meci (rating 26,9%, cotă de piaţă 55%), iar pe publicul urban la minutul 23.23, când 2.649.000 de telespectatori din oraşe urmăreau meciul dintre echipele Olandei şi României (24,7% rating şi 60,4% cotă de piaţă).
    Dezbaterile fotbalistice Minutul 0 (20.20-21-09) şi Repriza a 3-a (23.33-24-11), difuzate înainte şi după derularea meciului, au fost urmărite cu foarte mare interes de publicul microbist, Vlad Enăchescu şi Ovidiu Ioaniţoaia, alături de invitaţii lor, aducând din nou TVR 1 în poziţia de lider de audienţă.
    Astfel, Minutul 0 a avut o audienţă medie de 14,1% (cotă de piaţă 30,2%), pe targetul naţional, iar pe cel urban, un rating de 9% (21,9% cotă de piaţă). În medie, circa 2.757.000 de telespectatori au urmărit emisiunea, la nivel naţional.
    Repriza a 3-a, care a conţinut atât impresii la cald ale fotbaliştilor, cât şi comentarii pe marginea partidei, a avut o audienţă medie de 9,1% (cotă de piaţă de 30%), la nivel naţional, respectiv 8,1% (cotă de piaţă de 26%), la nivel urban. În medie, peste 1.767.000 de telespectatori au urmărit Repriza a 3-a, la nivel naţional.
    TVR 1 le dă întâlnire microbiştilor, din nou, miercuri, 28 martie, de la 18.30, la partida România-Luxemburg.

    Sursa: Dept. Comunicare şi Relaţii Internaţionale

    pt Adrian&Iulian: TNS-AGB are un contract semnat cu ARMA, din care fac parte toate posturile tv, iar una dintre prevederi spune ca datele de audienta nu pot fi furnizate unor terti gratuit decat in scopuri de PR, atunci cand respectivele posturi sunt lider de audienta. logic ca seamana totusi comunicatele astea. ce ai putea spune in plus despre audienta unui meci? cel mult sa mai dai minutul de aur. ca in detalii degeaba intri, putini sunt oamenii (in egala masura cititori si jurnalisti) care ar putea pricepe exact ce e cu cifrele alea.

  7. Rares Reply

    MediaWatch este un device dezvoltat de Telecontrol, o firma subsidiara a GFK din Elvetia. Sunt practic niste peoplemetre portabile care sunt purtate la mana de persoanele din panel. Pot inregistra mai multe tipuri de consum media, de la radio, TV, presa pana la cinema si outdoor. Tehnologia are la baza sample-uri audio din programele posturilor de radio, tv care sunt inregistrate, stocate si apoi comparate cu emisia acestor statii pentru identificare. Pentru outdoor, de exemplu, sunt folosite semnale radio care sunt emise de panourile publicitare si care sunt inregistrate de “ceasurile” celor care trec prin zona.

  8. Adrian Tudor Reply

    Luizana, era o gluma faza cu template -ul….Cred ca Iulian a inteles asta…Nu a fost un meci exceptional, drept dovada nici audienta nu a dat pe spate. Chiar comunicatul pe care l-ai postat aici dovedeste aceste lucru…Stiu si faptul ca audientele se masoara pe bani si au acces la ele cei care platesc…Cum va lucrezi la PR-ul TVR? :)…..

    Rares, multumesc pentru infomatiile legate de mediawatch.

  9. X Reply

    tvr -ul si raitingul baba si mitraliera .Mai ales la stiri care sunt sub orice critica.Eu ma intreb cum isi justifica salariile cei adusi de Rodica Culcer? Cum de n-or intra in pamant de rusine

Post your thoughts