România-Slovenia: 15,1 puncte de rating

15,1 puncte pe all urban și 12,6 pe 18-49 de ani, în intervalul 21.38-23.38. Atât a făcut România-Slovenia. Meciul a adunat cam tot românul care avea chef să se uite la televizor, fiindcă Pro TV a scos pe același segment 2,9 puncte, iar Antena 1, 1,5 puncte.

Comunicatul de presă:

Sâmbătă seara,

TVR 1 a fost lider incontestabil de audiență cu Slovenia-România

Sâmbătă seara, în intervalul 21.38-23.38, TVR 1 a fost lider
incontestabil de audiență pe timpul meciului Slovenia-România,
comentat de Emil Grădinescu și Vlad Enăchescu. Partida care ne-a adus
victoria la Celje prin golurile lui Gabriel Tamaș (minutul 49) și
Bănel Nicoliță (minutul 69) a fost urmărită de 3.161.000, la nivel
național, înregistrând un rating mediu de 16.2% și o cotă de piață de
45.1%.
Postul național a fost lider și la nivel urban și comercial cu 15.1%,
respectiv 12.6% rating mediu. TVR 1 a fost urmat la mare distanță de
către Pro TV cu 2.9% rating la nivel național, 2.9% rating la nivel
urban, respectiv 3% rating la nivel comercial. Pe locul 3 s-a clasat
Antena 1 cu 1.5% rating mediu la nivel național, 1.7% rating mediu la
nivel urban, respectiv 1.6% rating mediu la nivelul publicului
comercial.
La fel de urmărite au fost și emisiunile care au prefațat și au
analizat partida de pe TVR 1, Minutul 0 (21.05-21.30) fiind lider la
nivel național cu 669.000 de telespectatori și 3.4% rating mediu,
respectiv 12.2% cotă de piață. Comentariile de la Repriza a III-a
(23.46-24.16) au adus din nou TVR 1 în poziția de lider la nivel
național și urban, emisiunea fiind urmărită de 1.153.000 de
telespectatori la nivel național și 524.000 la nivel urban.
Principalul canal al televiziunii publice va difuza, miercuri, 6
iunie, în direct, de la Timișoara, returul România-Slovenia, de la ora
21.00. Microbiștii sunt așteptați de realizatorii sportivi ai TVR și
la emisiunea de dezbatere fotbalistică Minutul 0 (20.20).

Datele sunt furnizate de TNS-AGB International și prelucrate de
Colectivul Analiză și Cercetare al TVR.

DEPARTAMENTUL COMUNICARE ȘI RELAȚII INTERNAȚIONALE

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

14 thoughts on “România-Slovenia: 15,1 puncte de rating”

  1. Probabil ca audienta reala a fost un pic mai mare. Deocamdata nu se masoara audienta din baruri, cafenele si alte locuri publice. Fiind sambata seara, multi oameni au vazut meciul la terase cu o bere rece in fata.

  2. Adrian: Se zice ca GfK o sa aiba in vedere si telespectatorii care se uita din alte locuri decat caminele proprii. Treaba asta afecteaza mai ales Realitatea TV si Antena 3.

  3. Stiu ca Gfk va face treaba asta, de aia am zis si eu ca deocamdata nu se masoara si audienta din locuri publice. Chiar crezi ca vor fi atat de tare afectate Antena 3 si Realitatea? Adica, vrei sa spui ca vor pierde o bucata buna de market share?

    Si eu sunt curios sa vad o masuratoare profesionista a audientei din locurile publice sa ma lamuresc la ce uita romanii intr-un bar, la o spalatorie auto sau la frizerie.

  4. Ca sa lamurim o problema: in contractul viitor cu GFK nu este prevazuta masurarea audientei in locurile publice. Stiu ca au fost discutii pe tema asta dar cred ca informatia nu a trecut corect. Exista posibilitatea sa se masoare audienta in locuri publice dar asta este un “extra” pentru care piata va trebui sa plateasca in plus. Si mai mult, sistemul de masurare bazat pe ceasuri “mediawatch” (care este in prezent mai mult la stadiul de experimental) presupune un panel de mici dimensiuni, separat de panelul “mare”, principal.

  5. pt Adrian Tudor:
    pt continuarea analizei de continut, inca un comunicat (anteriorul) pe tema audientei de la meciurile nationalei. ti se par la fel? mie nu.

    La partida Olanda-România,

    Milioane de români au stat cu ochii pe echipa lui Pițurcă

    Peste 4.800.000 de români, în medie, au urmărit partida Olanda-România derulată, la Rotterdam, sâmbătă seară, conform datelor furnizate de TNS – AGB International, prelucrate de Dir. de Marketing a TVR. Cu o audiență medie de 24,8% la nivel național (cotă de piață de 53,3%), respectiv de 21,9% (cotă de piață 48,9%) la nivel urban, meciul a transformat postul public de televiziune în lider de audiență. ProTV s-a situat pe locul al doilea cu o audiență medie, la nivel național, de 3% (cotă de piață de 6,4%), respectiv 3,6 % rating (cotă de piață de de 8%) la nivel urban. Antena 1 s-a situat pe locul al treilea cu un rating mediu de 2,2% la nivel național (cotă de piață 4,7%), respectiv rating de 2,3% (cotă de piață de 5,1%).
    Minutul de aur al transmisiunii, la nivel național, s-a înregistrat la 22.08, când 5.247.000 de români se uitau la meci (rating 26,9%, cotă de piață 55%), iar pe publicul urban la minutul 23.23, când 2.649.000 de telespectatori din orașe urmăreau meciul dintre echipele Olandei și României (24,7% rating și 60,4% cotă de piață).
    Dezbaterile fotbalistice Minutul 0 (20.20-21-09) și Repriza a 3-a (23.33-24-11), difuzate înainte și după derularea meciului, au fost urmărite cu foarte mare interes de publicul microbist, Vlad Enăchescu și Ovidiu Ioanițoaia, alături de invitații lor, aducând din nou TVR 1 în poziția de lider de audiență.
    Astfel, Minutul 0 a avut o audiență medie de 14,1% (cotă de piață 30,2%), pe targetul național, iar pe cel urban, un rating de 9% (21,9% cotă de piață). În medie, circa 2.757.000 de telespectatori au urmărit emisiunea, la nivel național.
    Repriza a 3-a, care a conținut atât impresii la cald ale fotbaliștilor, cât și comentarii pe marginea partidei, a avut o audiență medie de 9,1% (cotă de piață de 30%), la nivel național, respectiv 8,1% (cotă de piață de 26%), la nivel urban. În medie, peste 1.767.000 de telespectatori au urmărit Repriza a 3-a, la nivel național.
    TVR 1 le dă întâlnire microbiștilor, din nou, miercuri, 28 martie, de la 18.30, la partida România-Luxemburg.

    Sursa: Dept. Comunicare și Relații Internaționale

    pt Adrian&Iulian: TNS-AGB are un contract semnat cu ARMA, din care fac parte toate posturile tv, iar una dintre prevederi spune ca datele de audienta nu pot fi furnizate unor terti gratuit decat in scopuri de PR, atunci cand respectivele posturi sunt lider de audienta. logic ca seamana totusi comunicatele astea. ce ai putea spune in plus despre audienta unui meci? cel mult sa mai dai minutul de aur. ca in detalii degeaba intri, putini sunt oamenii (in egala masura cititori si jurnalisti) care ar putea pricepe exact ce e cu cifrele alea.

  6. MediaWatch este un device dezvoltat de Telecontrol, o firma subsidiara a GFK din Elvetia. Sunt practic niste peoplemetre portabile care sunt purtate la mana de persoanele din panel. Pot inregistra mai multe tipuri de consum media, de la radio, TV, presa pana la cinema si outdoor. Tehnologia are la baza sample-uri audio din programele posturilor de radio, tv care sunt inregistrate, stocate si apoi comparate cu emisia acestor statii pentru identificare. Pentru outdoor, de exemplu, sunt folosite semnale radio care sunt emise de panourile publicitare si care sunt inregistrate de “ceasurile” celor care trec prin zona.

  7. Luizana, era o gluma faza cu template -ul….Cred ca Iulian a inteles asta…Nu a fost un meci exceptional, drept dovada nici audienta nu a dat pe spate. Chiar comunicatul pe care l-ai postat aici dovedeste aceste lucru…Stiu si faptul ca audientele se masoara pe bani si au acces la ele cei care platesc…Cum va lucrezi la PR-ul TVR? :)…..

    Rares, multumesc pentru infomatiile legate de mediawatch.

  8. tvr -ul si raitingul baba si mitraliera .Mai ales la stiri care sunt sub orice critica.Eu ma intreb cum isi justifica salariile cei adusi de Rodica Culcer? Cum de n-or intra in pamant de rusine

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *