România-Franţa: 18,7 puncte de rating. Dar terasele?

Audiente Romania-Franta

Muntele acela albastru e meciul România-Franţa de pe TVR 1. Cifrele înregistrate de DTH pentru primul canal public, pe target urban:

– 2.664.000 de telespectatori (rating mediu 23,4%, share mediu 58,9%) pe prima repriză, 19.00-19.46
– 2.971.000 de telespectatori (rating mediu de 26,1%, share mediu 57,8%) în partea a doua, 19.58-20.51.

Medie nu am decât la nivel naţional (incluzând satele şi comunele), e cea din titlu, 18,7 puncte de rating.

E mult, dar putea fi şi mai mult. GfK nu contabilizează decât telespectatorii de acasă (cablu, TV terestru şi GfK). Publicul care a urmărit meciul de la terase e totuşi consistent, am fost aseară la Taifas, fără alt gând de a mânca, şi am servit un antreu de cocoş (galic) cu zimbru (autohton – ca să nu zic papagal sau ceva) vrând-nevrând. Urmează Olimpiada, dacă TVR ar fi televiziune comercială, ar putea încălzi clienţii din publicitate cu un studiu complementar cu al GfK, fiindcă nu văd cum s-ar putea măsura publicul de la terase decât printr-o cercetare cantitativă.

Interesant e că şi a doua partidă, fără zimbru, portocale versus broaşte, adică Olanda-Italia, a mers bine, 14,7% puncte de rating (1.669.000 de telespectatori) şi un share mediu de 35,5%, între 21.35 şi 23.45. Şi la talk-show-ul de după TVR 1 a realizat o medie de 2,6 puncte de rating la nivel naţional (nu am cifrele pe urban), foarte târziu, pe slotul 23.44-00.56. Una peste alta, meciurile se dovedesc o afacere bună pentru TVR 1, iar cei care au dat o mulţime de bani pe meciurile de prima divizie şi Champions League, adică Antenele şi iarăşi TVR, îşi pot freca timid mâinile.

  1. Adrian Tudor Reply

    Iulian, cand ai spus “telespectatorii de acasă (cablu, TV terestru şi GfK)” acolo unde scrie GFK e cumva DTH? Ca, din cate stiu, de la inceputul anului s/a marit ponderea DTH /ului in esantion, care a crescut si el de la 1000, la 1200 de gospodarii.

    Cei de la GfK intentionau sa masoare audiente si “out of home” (hoteluri, terase, restaurante, etc), dar au anuntat dupa aceea ca nu au bani. Asa ca pana in 2011 nu vom avea asemenea date. Eu ma asteptam la o audienta spre 30 de puncte si un share de vreo 70. TVR a raportat vreo 26 de puncte si un share de 57-58. Cred ca diferenta fata de ce asteptam eu se afla la terasele cu televizoarele fixate pe TVR 1 in timpul meciurilor.

  2. Iulian Comanescu Reply

    Adrian: da, ştiu că nu se măsoară. Visam un business plan pentru vândut un pachet de meciuri puternic, estival. Cu DTH-ul, mulţumesc, am făcut îndreptarea de rigoare.

  3. Adrian Tudor Reply

    Poate business planul cu meciurile iti va iesi cu Europenele din 2012. Sunt si mai aproape de casa, in Polonia si in Ucraina. Fireste, interesul va fi foarte mare doar daca se califica Romania. 🙂

  4. io Reply

    tvr n-a reusit azi sa dea un comunicat de presa coerent, din pacate. n-a dat media pe meci nici pe national, nici pe urban, stie cucu de ce (teoretic media pe meci intreg ar fi trebuit sa cuprinda si pauza, si asta ar fi scazut procentele). au dat doar pe reprize.

    18,7 e media pe national doar pentru prima repriza. in repriza a doua media a fost 21,8 pe national.

    sunt curios cat va urca ratingul la meciul urmator, ca va fi sigur mai mare decat asta.

    @ iulian – ai gresit corecturile 🙂 primul DTH inlocuieste-l cu GfK, iar al doilea GfK, cel aflat intre paranteze, inlocuieste-l cu DTH 🙂

  5. Alexandru' Reply

    He, he, he. Pe mine m-a amuzat un individ aseara la tembelizor cum se plangea ca scade productivitatea in campul muncii din cauza CE. O data la cateva campionate ne permitem si noi o “olimpiada” d-asta.

  6. Bogdan P Reply

    Nu putem compara Campionatul European, cu campionatul nostru intern. Legat de terase, cum a ramas pana la urma, trebuie aprobare de la TVR sa dea meciurile?

Post your thoughts