Ringier atacă zona de femei pe online cu divizia nou înfiinţată

Ringier România îşi face de la 15 iulie divizie online, cu şapte subdepartamente: evz.ro, libertatea.ro, capital.ro, Magazines Online, Marketing & Sales, IT Online si WebTV şi este condusă interimar de Marius Hagger, GM-ul companiei. Laurenţiu Ciornei şi Andrei Frunză, şefi pe diferite zone de online, îşi păstrează atribuţiile editoriale şi de dezvoltare, iar Frunză va prelua şi Marketing & Sales de pe lista de mai sus.

Planurile anunţate sunt relansarea EVZ.ro şi un portal pentru femei. Interesantă este a doua mutare, fiindcă pe conţinutul de femei de internet nu evoluează niciun jucător major în România. În decursul săpăturilor pe care le-a făcut pentru Cum să devii un Nimeni mi s-a confirmat ideea că din motive de convergenţă media, piaţa de conţinut românească s-a împărţit în cinci domenii: Tabloide/entertainment, quality, business, sport (fotbal) şi femei. În online, toate marile grupuri deţin poziţii de top în primele patru domenii, dar nu şi în ultimul, unde jucătorii puternici sunt ELE.ro şi Eva.ro, două domenii aparţinând unor business-uri mai mici. Unica.ro, Bolero.ro, Elle.ro, Avantaje.ro, Femeia.ro sau alte site-uri aparţinând marilor grupuri media sunt mai curând extensii de reviste, fără un trafic ieşit din comun.

O indicaţie despre ceea ce ar putea fi portalul de femei al Ringier în România ar putea să o dea Pink.hu, portalul lansat pe 24 iunie în Ungaria.

Pink.hu

Pink.hu

După o discuţie pe care am avut-o acum câteva săptămâni la HotNews.ro, îi spuneam lui Claudiu Şerban că femeile sunt o zonă ofertantă, neocupată, pe net şi că ar trebui poate să investească în Unica.ro sau Bolero.ro. Claudiu mi-a răspuns atunci în particular că poate fi mai tentant să începi cu un white label. Nu cred că o să se supere că relatez povestea asta, fiindcă e-n comunicatul de presă de azi.

Interimatul lui Hagger înseamnă că pentru divizia respectivă se caută un director executiv. Online-ul e pe acelaşi palier cu diviziile de Ziare şi Reviste care au rezultat în urma diferitelor închideri de titluri şi reorganizări.

Toată povestea trebuie privită în contextul venirii lui Christian Unger în poziţia de CEO la Zürich. Unger a condus, până la numire, Tradus plc., o companie care avea în portofoliu platforme de licitaţii online şi portaluri de e-commerce. În ultimele două luni, Ringier worldwide a mai lansat, pe lângă Pink.hu, un portal de tineret în Ungaria şi a achiziţionat o companie pentru operaţiuni online în Vietnam.

Comunicatul de presă:

Incepand cu mijlocul lunii iulie Ringier Romania infiinteaza Divizia Online. Aceasta va cuprinde un numar total de peste 100 de posturi si va fi condusa, interimar, de catre Marius Hagger. In prezent, se desfasoara un amplu proces de recrutare interna si externa in vederea ocuparii celor peste cincizeci de posturi nou create.

Masura este in linie cu strategia de intarire a segmentului online al Grupului Ringier si este sustinuta de Christian Unger, CEO al Ringier AG. Digitalizarea a fost anuntata ca directie strategica a companiei in urma cu peste doi ani, iar procesul s-a accelerat de la preluarea conducerii de catre Christian Unger. Astfel, numai in aceasta prima jumatate a anului, Ringier a achizitionat trei noi platforme online in trei tari diferite (Croatia, Serbia si Vietnam) si a lansat noi produse digitale in aproape toate tarile in care desfasoara operatiuni.

In Romania, noua Divizie Online va functiona ca o unitate de business independenta, care reuneste pe de o parte activitatile online ale brandurilor din print, iar pe de alta parte va identifica si materializa oportunitati de afaceri in zonele e-commerce si servicii.

Divizia Online va avea in structura sapte subdepartamente (evz.ro, libertatea.ro, capital.ro, Magazines Online, Marketing & Sales, IT Online si WebTV). Laurentiu Ciornei si Andrei Frunza isi pastreaza atributiile de coordonare editoriala, respectiv de dezvoltare pentru intreaga divizie, raportand Directorului Executiv al Diviziei. Aditional, Andrei Frunza va prelua si conducerea departamentului Marketing & Sales care va avea in componenta douasprezece posturi. Cei opt angajati dedicati structurii de vanzari vor pastra o relatie apropiata cu regiile care gestioneaza conturile online ale Ringier Romania, dar vor avea in acelasi timp responsabilitatea de a dezvolta o relatie de parteneriat durabil cu un numar cat mai mare de clienti finali.

Obiectivele noii divizii sunt impunerea site-urilor din portofoliu ca lideri in segmentele din care fac parte, atat cantitativ cat si calitativ, gasirea de noi oportunitati de promovare pentru piata de publicitate prin proiecte inovatoare, dezvoltarea de parteneriate strategice cu alti jucatori importanti din piata online in vederea imbunatatirii ofertei de continut si implicit a unei mai bune monetizari si nu in ultimul rand accelerarea dezvoltarii online a Ringier Romania atat prin crestere organica, cat si prin achizitii.

Proiectele din perioada urmatoare vizeaza relansarea evz.ro pe o platforma tehnica imbunatatita substantial, lansarea unui portal dedicat femeilor care va pune in valoare vastele resurse editoriale ale unui portofoiu de succes in segmentul de reviste pentru femei si pregatirea fortei de vanzari pentru acest nou model de business.

  1. fLoreign Reply

    Retin ca ai experienta in munca din redactiile revistelor cu femei. Acum ai si o semnificativa experienta online.
    Sa inteleg ca bati saua ca sa priceapa … femeia?

  2. Adina Reply

    As vrea sa corectez afirmatia ta ca nici un grup media nu a rusit sa se impuna online pe segmentul femei. Sanoma Hearst Romania a facut-o. Strategia noastra insa a fost sa intram pe segmente de interes pentru femei, precum parenting, wedding, beauty, etc. Din acest motiv probabil este greu de observat ca avem o pozitie de top si concuram cu succes site-urile generaliste pentru femei precum cele mentionate de tine. In curand SATI.ro va publica date de trafic pentru grupul de site-uri pentru femei “SHR femei” care contine: femeia.ro, cosmopolitan.ro, mami,ro, parinti.com si miresici.ro. Din calculele noastre reiese ca avem aproximativ 750 000 de unici pe luna cu aceste site-uri si peste 13 milioane de afisari.

  3. Iulian Comanescu Reply

    Adina dragă, cel mai bun rezultat Sanoma în mai e 356.781 de unici cu miresici.ro. Ele.ro e vreo 831 de mii şi Eva.ro e vreo 726 de mii, vezi pe SATI.ro. Dacă tu consideri asta “a te impune”…

    Uită-te la site-uri de ştiri quality, tabloide, sport: marile grupuri au ras tot din 2006, de când au intrat, încoace.

  4. Iulian Comanescu Reply

    fLoreign: nu prea m-aş mai întoarce la un proiect de femei, deşi îmi aduc aminte de acea perioadă cu tot dragul. Dacă aş vrea să mă angajez la ei, le-aş da un mail 🙂

    Plus că de trei ani şi mai bine evoluez ca independent şi nu mă plâng.

  5. Adina Reply

    Iulian,

    Cred ca nu ai inteles ce am spus mai sus. Vei vedea in curand in SATI ce date de trafic are grupul de siteuri pentru femei al Sanoma Hearst Romania: mami.ro puls femeia.ro plus miresici.ro plus parinti.com plus cosmopolitan.com. Daca vrei putem discuta mai pe larg pe mail.

Post your thoughts