Ringier în România: + 60 la sută profit și + 19 la sută cifră de afaceri, în 2006

De la conferința de presă de azi: creștere cu 60 la sută a profitului și cu 19 la sută a cifrei de afaceri. Au adus bani: “Compact”, extensiile libertatea, “ProSport”, “Evenimentul zilei” și suplimentele “Capital”.

2007 e un an de consolidare, zice Ringier, care se va concentra pe Kanal D, “prima investiție a grupului într-un canal TV”. Reiese că nu și ultima. România e țara unde se-ntâmplă proiectul-pilot al lui Ringier în materie de TV, speculez eu.

Astea-s toate din comunicatul de presă. A fost cineva la conferință ca să dea amănunte și nuanțe?

Comunicatul, partea cu România

Pentru România, 2006 a fost, din punct de vedere financiar, un alt an al recordurilor. Cu un profit mult mai mare decât cel din anul precedent (+ 60%) și o creștere importantă a cifrei de afaceri (+19%), Ringier Romania a raportat din nou rezultate financiare pozitive.
Principalele surse ale deviației pozitive a cifrei de afaceri a anului 2006 față de 2005 sunt:
lansarea cotidianului gratuit Compact, dar și Libertatea (aici intrând și numeroasele extensii de
linie în segmentul revistelor), ProSport, Evenimenutl zilei și suplimentele revistei Capital.
În ciuda trendului descrescător înregistrat în piața cotidienelor, atât Libertatea cât și ProSport au
raportat un trend crescător în ceea ce privește tirajul vândut. Compact a fost foarte bine primit
de piață. Principalul indicator este faptul ca cele 150.000 de copii distribuite dimineața prin
intermediul cutiilor speciale în rețeaua de transport în comun bucureșteană sunt luate constant
de către cititori în cursul primelor ore ale dimineții. Evenimentul zilei arată o stabilitate destul de
mare a tirajului vândut, care a înregistrat doar o scădere de -16% vs. 2005, în condițiile în care
trendul pieței ziarelor din segmentul cotidianelor de referință se situează la o medie de -40%
versus 2005! Revista săptămânală Capital continuă să fie liderul incontestabil al publicațiilor
economice, în ciuda competiției acerbe. Portofoliul de reviste al companiei Ringier este la
înălțimea așteptărilor. Expansiunea familiei Libertatea este foarte pozitivă atât în ceea ce
privește rezultatul financiar, cât și din perspectiva consolidării brandului. Bolero este un alt titlu
lansat destul de recent, al cărui succes nu a întârziat să apară chiar din 2006, când a devenit
liderul segmentului de reviste glossy în format de buzunar dedicate femeilor. TV mania și TV
Satelit și-au menținut pozitiile solide, în contextul unui trend de eroziune a tirajelor vândute în
segmentul ghidurilor TV. Repoziționarea revistei Lumea Femeilor a fost un succes, astfel că
publicația pionier a revistelor pentru femei înregistrează un trend ascendent.
Totuși, 2006 a fost pentru Ringier un an tumultuos. În privința organizării interne, 2006 a adus
prima mare redefinire a organigramei, bazată pe realitățile pieței și pe afinitățile dintre titluri. Din
August 2006, Ringier România are următoarele divizii: Boulevard and Sports (Libertatea și
ProSport), Economic and Reference (Capital și Evenimentul zilei), Free (Compact), Magazines
(toate revistele Ringier), Services (departamentele de infrastructură) și Distribution. Structura
organizațională internațională a fost și ea redefinită la finele lunii Septembrie. Principalele știri
care au privit România au fost reprezentarea directă a României in Board-ul internațional și
numirea unui nou General Manager și a unui Director de Distribuție pentru România. Luna
următoare este una mai sensibilă în calendarul Ringier România pe 2006, deoarece ea a adus
importante migrații de la Ringier către nou formatul grup de presă Adevarul Holding. În numai
câteva zile, datorită eforturilor echipei manageriale și ale Anei Niță, nou numită în funcția de
Redactor-șef conform planurilor de succesiune, situația de piață a ziarului Libertatea nu a suferit
niciun impact. Ziarul și-a păstrat trendul ascendent al vânzărilor.
În ceea ce privește abordarea pentru anul în curs, 2007 va fi un an de consolidare. Maxima
atenție a managementului se va îndrepta către solidificarea portofoliului existent, precum și
catre colaborarea și crearea de sinergii în jurul investiției masive făcute în Kanal D (prima
investiție a Grupului într-un canal TV).

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *