Ringier în România: + 60 la sută profit şi + 19 la sută cifră de afaceri, în 2006

De la conferinţa de presă de azi: creştere cu 60 la sută a profitului şi cu 19 la sută a cifrei de afaceri. Au adus bani: “Compact”, extensiile libertatea, “ProSport”, “Evenimentul zilei” şi suplimentele “Capital”.

2007 e un an de consolidare, zice Ringier, care se va concentra pe Kanal D, “prima investiţie a grupului într-un canal TV”. Reiese că nu şi ultima. România e ţara unde se-ntâmplă proiectul-pilot al lui Ringier în materie de TV, speculez eu.

Astea-s toate din comunicatul de presă. A fost cineva la conferinţă ca să dea amănunte şi nuanţe?

Comunicatul, partea cu România

Pentru România, 2006 a fost, din punct de vedere financiar, un alt an al recordurilor. Cu un profit mult mai mare decât cel din anul precedent (+ 60%) şi o creştere importantă a cifrei de afaceri (+19%), Ringier Romania a raportat din nou rezultate financiare pozitive.
Principalele surse ale deviaţiei pozitive a cifrei de afaceri a anului 2006 faţă de 2005 sunt:
lansarea cotidianului gratuit Compact, dar şi Libertatea (aici intrând şi numeroasele extensii de
linie în segmentul revistelor), ProSport, Evenimenutl zilei şi suplimentele revistei Capital.
În ciuda trendului descrescător înregistrat în piaţa cotidienelor, atât Libertatea cât şi ProSport au
raportat un trend crescător în ceea ce priveşte tirajul vândut. Compact a fost foarte bine primit
de piaţă. Principalul indicator este faptul ca cele 150.000 de copii distribuite dimineaţa prin
intermediul cutiilor speciale în reţeaua de transport în comun bucureşteană sunt luate constant
de către cititori în cursul primelor ore ale dimineţii. Evenimentul zilei arată o stabilitate destul de
mare a tirajului vândut, care a înregistrat doar o scădere de -16% vs. 2005, în condiţiile în care
trendul pieţei ziarelor din segmentul cotidianelor de referinţă se situează la o medie de -40%
versus 2005! Revista săptămânală Capital continuă să fie liderul incontestabil al publicaţiilor
economice, în ciuda competiţiei acerbe. Portofoliul de reviste al companiei Ringier este la
înălţimea aşteptărilor. Expansiunea familiei Libertatea este foarte pozitivă atât în ceea ce
priveşte rezultatul financiar, cât şi din perspectiva consolidării brandului. Bolero este un alt titlu
lansat destul de recent, al cărui succes nu a întârziat să apară chiar din 2006, când a devenit
liderul segmentului de reviste glossy în format de buzunar dedicate femeilor. TV mania şi TV
Satelit şi-au menţinut pozitiile solide, în contextul unui trend de eroziune a tirajelor vândute în
segmentul ghidurilor TV. Repoziţionarea revistei Lumea Femeilor a fost un succes, astfel că
publicaţia pionier a revistelor pentru femei înregistrează un trend ascendent.
Totuşi, 2006 a fost pentru Ringier un an tumultuos. În privinţa organizării interne, 2006 a adus
prima mare redefinire a organigramei, bazată pe realităţile pieţei şi pe afinităţile dintre titluri. Din
August 2006, Ringier România are următoarele divizii: Boulevard and Sports (Libertatea şi
ProSport), Economic and Reference (Capital şi Evenimentul zilei), Free (Compact), Magazines
(toate revistele Ringier), Services (departamentele de infrastructură) şi Distribution. Structura
organizaţională internaţională a fost şi ea redefinită la finele lunii Septembrie. Principalele ştiri
care au privit România au fost reprezentarea directă a României in Board-ul internaţional şi
numirea unui nou General Manager şi a unui Director de Distribuţie pentru România. Luna
următoare este una mai sensibilă în calendarul Ringier România pe 2006, deoarece ea a adus
importante migraţii de la Ringier către nou formatul grup de presă Adevarul Holding. În numai
câteva zile, datorită eforturilor echipei manageriale şi ale Anei Niţă, nou numită în funcţia de
Redactor-şef conform planurilor de succesiune, situaţia de piaţă a ziarului Libertatea nu a suferit
niciun impact. Ziarul şi-a păstrat trendul ascendent al vânzărilor.
În ceea ce priveşte abordarea pentru anul în curs, 2007 va fi un an de consolidare. Maxima
atenţie a managementului se va îndrepta către solidificarea portofoliului existent, precum şi
catre colaborarea şi crearea de sinergii în jurul investiţiei masive făcute în Kanal D (prima
investiţie a Grupului într-un canal TV).

Post your thoughts